En tråd til politiske debatter

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

En tråd til politiske debatter

Indlæg af BoT » 4. maj 2011, 15:05

Jævnfør den egentlig ganske interessante og relativt fair debat om Osama Bin Ladens død - og efterfølgende røffel til de deltagende parter fra juntaen, vil jeg høre, hvad der ligger til hinder for, at der oprettes et underforum, der gerne måtte indeholde politik.
Jeg tror, at debatside.dk efterhånden har opnået en sådan status blandt de faste brugere, at den er en af de primære hjemmesider/debatfora overhovedet - og man kender rigtig mange af de faste brugere herinde. Derfor er del vel helt legitimt og reelt, at man kan ønske at diskutere lidt mere alvorlige ting end fodbold og falde-på-halen-videoer!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

En tråd til politiske debatter

Indlæg af Kilde » 4. maj 2011, 15:48

Fantastisk forslag.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af alithebeast » 4. maj 2011, 18:31

Kilde skrev:Fantastisk forslag.
Hader København!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

En tråd til politiske debatter

Indlæg af rAaBe » 4. maj 2011, 18:41

Selvom jeg kan forstå behovet frygter jeg at diskussioner om andre ting hurtigt for en tone eller drejning, farvet af (eller forventningen om) en politisk præmis/grundholdning.

Jeg selv har endog meget svært ved at glemme eller overse det hvis jeg er meget uenig med en anden, så personligt har jeg det bedst med ikke at vide hvad din politiske holdning er og at du ikke ved hvad min er - det giver mig en slags en frihed i debatten om AaB m.m.

Jeg har det rigtigt rart med at mit engagement i AaB ikke indeholder nogen form for politisk budskab eller regnskab som jeg skal forholde mig til.

Håber det giver mening?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af alithebeast » 4. maj 2011, 20:01

Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S

Jeg kan iøvrigt ikke forstå, hvordan det ikke kan være tilladt at diskutere Bin Laden, når man gerne må linke til meget politiske hjemmesider i sin signatur. Jeg kan i det hele taget slet ikke forstå forbuddet mod politiske debat, men der kan jo selvfølgelig stå noget i vedtægterne for ASC om forbud mod politisk aktivitet.
Hader København!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af JLB » 4. maj 2011, 20:16

viewtopic.php?p=216105" onclick="window.open(this.href);return false;
juntaen skrev:Hej Lindvang, og undskyld for den lange svartid.

Det oprindelige spørgsmål lød på hvorfor politiske debatter ikke bliver accepteret på Debatsiden. Her kommer svaret:

Grunden til politiske debatter ikke blive accepteret er at det er imod retningslinjerne, medmindre det er direkte relateret til AaB. Dette hjælper dog heller ikke meget, så jeg vil prøve at uddybe det lidt mere.

Politiske debatter har aldrig været accepteret på Debatsiden, hvis ikke debatten direkte relaterer til AaB. Dette skyldes at ASC bestyrelsen ikke følte politiske debatter hørte til på Debatsiden, og at der var andre fora på nettet hvor man kunne stille sin lyst til politiske debatter. Ydermere ønskede man ikke et forum med mudderkastning, som politiske debatter desværre ofte ender i.

I forbindelse med sidste folketingsvalg blev en poll herinde låst omkring hvilket parti man ville stemme på. Vi fik respons fra brugere der stillede spørgsmålstegn omkring det forbudte i politiske debatter. Da vi naturligvis løbende evaluerer på retningslinjerne, fremlagde vi en række punkter for ASC Bestyrelsen, som brugere havde videregivet os. Deriblandt var politiske debatter et emne, og om man skulle prøve at lade politiske debatter være fri på Debatsiden. Bestyrelsen (som er beslutningstageren med hensyn til retningslinjerne) var dog stadig af den overbevisning at politiske debatter ikke hører hjemme på Debatsiden, og derfor er retningslinjerne bibeholdt.

Håber dette svar giver et lidt bedre indblik i hvorfor den politiske debat blev låst.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

En tråd til politiske debatter

Indlæg af rAaBe » 4. maj 2011, 21:58

alithebeast skrev:Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S
Der er ikke noget sølle over mit liv (det var da iøvrigt et trist udtryk) og jeg kan sagtens komme overens med andre uanset deres holdninger - du misser min pointe - med overlæg antager jeg (...!)

Anyhow: Politik og fodbold har 99% af tiden absolut intet med hinanden at gøre og jeg ser ingen grund til at der skal ændres på det.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af Kilde » 4. maj 2011, 22:37

rAaBe skrev:
alithebeast skrev:Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S
Der er ikke noget sølle over mit liv (det var da iøvrigt et trist udtryk) og jeg kan sagtens komme overens med andre uanset deres holdninger - du misser min pointe - med overlæg antager jeg (...!)

Anyhow: Politik og fodbold har 99% af tiden absolut intet med hinanden at gøre og jeg ser ingen grund til at der skal ændres på det.
Med det argument skal hele "Diverse"-underemnet jo væk.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

En tråd til politiske debatter

Indlæg af rAaBe » 5. maj 2011, 09:05

Kilde skrev:
rAaBe skrev:
alithebeast skrev:Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S
Der er ikke noget sølle over mit liv (det var da iøvrigt et trist udtryk) og jeg kan sagtens komme overens med andre uanset deres holdninger - du misser min pointe - med overlæg antager jeg (...!)

Anyhow: Politik og fodbold har 99% af tiden absolut intet med hinanden at gøre og jeg ser ingen grund til at der skal ændres på det.
Med det argument skal hele "Diverse"-underemnet jo væk.
Godt ord igen - diverse forummet ville jeg savne!

Politik (og potentielt religion) opleves af mange som et debat emne med et stort negativt potentiale - et potentiale til at skabe splid istedet for samling. Af samme årsag ser du på mange arbejdspladser at politik er et bandlyst emne i kantinen.

Hvad det kommer af ved jeg ikke, men jeg har oplevet et utal af gange, hvordan 1 højrefløjs mand ikke kan lade stå alene hvad en venstrefløjs mand har givet udtryk for af skræk for at en tredie (fløj/holdningsløs) skulle lade sig "meningsdanne". Det bliver hurtigt til en skyttegravskrig hvor ham i midten søger bort.

På sin vis kunne det sagtens pågå i en seperat tråd - men jeg synes ikke (måske fordi emnet ikke interesserer mig nok) fordele opvejer ulemper - det er så heldigvis ikke mig der har nogen indflydelse på om det blir til noget :-)

Lindvang

En tråd til politiske debatter

Indlæg af Lindvang » 5. maj 2011, 09:14

rAaBe skrev:
Kilde skrev:
rAaBe skrev:
alithebeast skrev:Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S
Der er ikke noget sølle over mit liv (det var da iøvrigt et trist udtryk) og jeg kan sagtens komme overens med andre uanset deres holdninger - du misser min pointe - med overlæg antager jeg (...!)

Anyhow: Politik og fodbold har 99% af tiden absolut intet med hinanden at gøre og jeg ser ingen grund til at der skal ændres på det.
Med det argument skal hele "Diverse"-underemnet jo væk.
Godt ord igen - diverse forummet ville jeg savne!

Politik (og potentielt religion) opleves af mange som et debat emne med et stort negativt potentiale - et potentiale til at skabe splid istedet for samling. Af samme årsag ser du på mange arbejdspladser at politik er et bandlyst emne i kantinen.

Hvad det kommer af ved jeg ikke, men jeg har oplevet et utal af gange, hvordan 1 højrefløjs mand ikke kan lade stå alene hvad en venstrefløjs mand har givet udtryk for af skræk for at en tredie (fløj/holdningsløs) skulle lade sig "meningsdanne". Det bliver hurtigt til en skyttegravskrig hvor ham i midten søger bort.

På sin vis kunne det sagtens pågå i en seperat tråd - men jeg synes ikke (måske fordi emnet ikke interesserer mig nok) fordele opvejer ulemper - det er så heldigvis ikke mig der har nogen indflydelse på om det blir til noget :-)
"Skulle vi ikke lade være at diskutere politik, vi havde det lige så hyggeligt?"
Verdens mest ubegavede sætning. Jeg har aldrig hørt om den slags arbejdspladser, men det er dybt problematisk, hvis en arbejdsplads direkte eller indirekte dikterer den slags.
I øvrigt er det meget ærgerligt, at rigtig mange mennesker i DK har den opfattelse af politik, du fremfører.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af BoT » 5. maj 2011, 09:42

juntaen skrev:Hej Lindvang, og undskyld for den lange svartid.

Det oprindelige spørgsmål lød på hvorfor politiske debatter ikke bliver accepteret på Debatsiden. Her kommer svaret:

Grunden til politiske debatter ikke blive accepteret er at det er imod retningslinjerne, medmindre det er direkte relateret til AaB. Dette hjælper dog heller ikke meget, så jeg vil prøve at uddybe det lidt mere.

Politiske debatter har aldrig været accepteret på Debatsiden, hvis ikke debatten direkte relaterer til AaB. Dette skyldes at ASC bestyrelsen ikke følte politiske debatter hørte til på Debatsiden, og at der var andre fora på nettet hvor man kunne stille sin lyst til politiske debatter. Ydermere ønskede man ikke et forum med mudderkastning, som politiske debatter desværre ofte ender i.

I forbindelse med sidste folketingsvalg blev en poll herinde låst omkring hvilket parti man ville stemme på. Vi fik respons fra brugere der stillede spørgsmålstegn omkring det forbudte i politiske debatter. Da vi naturligvis løbende evaluerer på retningslinjerne, fremlagde vi en række punkter for ASC Bestyrelsen, som brugere havde videregivet os. Deriblandt var politiske debatter et emne, og om man skulle prøve at lade politiske debatter være fri på Debatsiden. Bestyrelsen (som er beslutningstageren med hensyn til retningslinjerne) var dog stadig af den overbevisning at politiske debatter ikke hører hjemme på Debatsiden, og derfor er retningslinjerne bibeholdt.

Håber dette svar giver et lidt bedre indblik i hvorfor den politiske debat blev låst.
Perfekte argumenter: Politiske debatter på debatside.dk bliver ikke accepteret, fordi de ikke bliver accepteret.

Jeg fatter dog ikke, hvorfor ASC mener, debatside.dk bør være hjem for så forskelligartede og til tider dybt ligegyldige debatemner, som findes i diverse-forummet, når der ikke kan være plads til politik. Så farligt er det vel ikke?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af rAaBe » 5. maj 2011, 10:46

Lindvang skrev:
rAaBe skrev:
Kilde skrev:
rAaBe skrev:
alithebeast skrev:Det siger vel mest om dig, hvis du ikke kan lade holdning være holdning og bold være bold? Det må være en sølle tilværelse, hvis ikke man kan kommer overens med andre mennesker, hvis de har en anden holdning end en selv. :S
Der er ikke noget sølle over mit liv (det var da iøvrigt et trist udtryk) og jeg kan sagtens komme overens med andre uanset deres holdninger - du misser min pointe - med overlæg antager jeg (...!)

Anyhow: Politik og fodbold har 99% af tiden absolut intet med hinanden at gøre og jeg ser ingen grund til at der skal ændres på det.
Med det argument skal hele "Diverse"-underemnet jo væk.
Godt ord igen - diverse forummet ville jeg savne!

Politik (og potentielt religion) opleves af mange som et debat emne med et stort negativt potentiale - et potentiale til at skabe splid istedet for samling. Af samme årsag ser du på mange arbejdspladser at politik er et bandlyst emne i kantinen.

Hvad det kommer af ved jeg ikke, men jeg har oplevet et utal af gange, hvordan 1 højrefløjs mand ikke kan lade stå alene hvad en venstrefløjs mand har givet udtryk for af skræk for at en tredie (fløj/holdningsløs) skulle lade sig "meningsdanne". Det bliver hurtigt til en skyttegravskrig hvor ham i midten søger bort.

På sin vis kunne det sagtens pågå i en seperat tråd - men jeg synes ikke (måske fordi emnet ikke interesserer mig nok) fordele opvejer ulemper - det er så heldigvis ikke mig der har nogen indflydelse på om det blir til noget :-)
"Skulle vi ikke lade være at diskutere politik, vi havde det lige så hyggeligt?"
Verdens mest ubegavede sætning. Jeg har aldrig hørt om den slags arbejdspladser, men det er dybt problematisk, hvis en arbejdsplads direkte eller indirekte dikterer den slags.
I øvrigt er det meget ærgerligt, at rigtig mange mennesker i DK har den opfattelse af politik, du fremfører.
Ja, det er ærgeligt, men der er mere end 1 ting der er ærgeligt ved dette:
1. At så få er i stand til at tage en fredelig meningsudveksling uden at skulle bruge ord som "ubegavet" om dem der mener anderledes end dem selv.
2. At du understøtter min pointe ved at gøre det

seamann

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af seamann » 5. maj 2011, 11:22

Hov - Lindvang skriver ikke at du er ubegavet, han skriver at den sætning, han selv har skrevet, er ubegavet - det er altså noget andet. Men bare disse misforståelser viser hvorfor det indimellem går galt på debatsiden..
Iøvrigt mener jeg heller ikke politik hører hjemme på debatsiden - idrætspolitik undtaget. Det er dog ikke megen idrætspolitisk debat, jeg er stødt på herinde. Måske et tegn på at man hellere vil råbe i skoven end bruge tid på fordybelse og indsigt.
Der findes sider, der er mere velegnede til politiske debatter, og debatside.dk vil formentligt blive overplastret med yderligtgående højtråbende retorik, hvis det tillades.

Thorshauge

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af Thorshauge » 5. maj 2011, 12:36

Konklusionen må være:
Stil op til bestyrelsen og flet næbet imellemtiden!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af limey » 5. maj 2011, 14:18

Thorshauge skrev:Konklusionen må være:
Stil op til bestyrelsen og flet næbet imellemtiden!
Så med mindre man er med i bestyrelsen, må man ikke have en mening om debatsiden?

Thorshauge

Re: En tråd til politiske debatter

Indlæg af Thorshauge » 5. maj 2011, 15:12

limey skrev:
Thorshauge skrev:Konklusionen må være:
Stil op til bestyrelsen og flet næbet imellemtiden!
Så med mindre man er med i bestyrelsen, må man ikke have en mening om debatsiden?
Præcis

Besvar