Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 8. nov 2011, 11:26

BoT skrev:Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.
Svar: Ja!

Bonus: Såfremt vi kan holde os komfortablet fri fra nedrykning vil det gøre mig uendelig lykkelig (min krop vil ikke kunne modstå en sæsonafslutning som sidst).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 8. nov 2011, 11:33

BoT skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
BoT skrev:Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.
Med en trup hvor gennemsnitsalderen efterhånden nærmer sig 16 år? Indtil nu har vi været nogenlunde fri for skader, men skulle vi blive ramt som vi var sidste år, vil jeg ikke være hverken overrasket eller skuffet hvis vi ender omkring 9-10 pladsen.
Vi har stadig et spillerbudget i top-5 i ligaen og en samlet trup-kvalitet, der ligger et stykke over hold som Køge, Lyngby, Sønderjyske og Silkeborg, mens vi i mine øjne spiller for spiller også matcher Brøndby, FCN, Horsens og AGF. Samtidig har vi en af Superligaens mest rutinerede træner-setups. Vi ligger pt. på en 6. plads med 3 point op til medaljer og 12 point ned til nedrykning. Hvis man med disse realiteter in mente vil stille sig tilfreds med en 10. plads, er man for mig at se hamrende uambitiøs.

At tingene så kan udvikle sig, så vi kan ende med at komme i en situation, hvor vi spiller for at undgå nedrykning, er selvfølgelig den mulighed, et spil som fodbold rummer. Og da vil jeg naturligvis være lykkelig for at blive nr. 10. Men indtil da vil jeg ALTID kigge opad i tabellen og regner os helt klart for ligeværdige parter i kampen om i hvert fald top-6!!
Jeg har intet belæg for at komme med følgende udtalelse - men jeg tvivler stærkt på at vi pt har et top-5 spillerbudget!
Jeg føler mig overbevist om at FCK, FCM, AGF, ACH, OB, BIF alle pt har spillerbudget der ligger over vores (ACH er måske lige på grænsen).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 8. nov 2011, 11:50

astonvilla skrev: Jeg har intet belæg for at komme med følgende udtalelse - men jeg tvivler stærkt på at vi pt har et top-5 spillerbudget!
Jeg føler mig overbevist om at FCK, FCM, AGF, ACH, OB, BIF alle pt har spillerbudget der ligger over vores (ACH er måske lige på grænsen).
Mit gæt er, at vi ligger side om side med AGF og FCM, mens FCK, BIF og OB alle har større budgetter end os. Horsens har i hvert fald lavere - de har vel ingen spillere, der rent lønningsmæssigt ville ligge i top-5 hos os.
Selvom vi har dårlig økonomi, råder vi altså stadig over spillere, der tjener rigtig mange penge - og absolut ligger i den gode ende i Superligaen. Wæhler, Würtz, Augu, Chanko, Due, Curth, KEP og Bøgelund behøver i hvert fald ikke skamme sig over deres lønseddel (eller måske burde de netop..!). Samme 8 mand besidder desuden så meget rutine, at de snildt burde kunne kompensere for de mange unge spillere, vi også har i truppen.

Så alt i alt vil jeg mene, at vi på papiret burde kunne spille med om europæisk deltagelse - og det er selvfølgelig det, der bør være vores mål. At ligaen så er så relativt lige (bortset fra Lyngby og Køge), at vi pludselig vil kunne rykke nedad i tabellen, er stadig en mulighed, og den skal selvfølgelig ikke undervurderes. Men jeg mener altid, at man bør have ambitiøse mål. Ellers opnår man heller ingen resultater!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. nov 2011, 12:05

BoT skrev:
astonvilla skrev: Jeg har intet belæg for at komme med følgende udtalelse - men jeg tvivler stærkt på at vi pt har et top-5 spillerbudget!
Jeg føler mig overbevist om at FCK, FCM, AGF, ACH, OB, BIF alle pt har spillerbudget der ligger over vores (ACH er måske lige på grænsen).
Mit gæt er, at vi ligger side om side med AGF og FCM, mens FCK, BIF og OB alle har større budgetter end os. Horsens har i hvert fald lavere - de har vel ingen spillere, der rent lønningsmæssigt ville ligge i top-5 hos os.
Selvom vi har dårlig økonomi, råder vi altså stadig over spillere, der tjener rigtig mange penge - og absolut ligger i den gode ende i Superligaen. Wæhler, Würtz, Augu, Chanko, Due, Curth, KEP og Bøgelund behøver i hvert fald ikke skamme sig over deres lønseddel (eller måske burde de netop..!). Samme 8 mand besidder desuden så meget rutine, at de snildt burde kunne kompensere for de mange unge spillere, vi også har i truppen.

Så alt i alt vil jeg mene, at vi på papiret burde kunne spille med om europæisk deltagelse - og det er selvfølgelig det, der bør være vores mål. At ligaen så er så relativt lige (bortset fra Lyngby og Køge), at vi pludselig vil kunne rykke nedad i tabellen, er stadig en mulighed, og den skal selvfølgelig ikke undervurderes. Men jeg mener altid, at man bør have ambitiøse mål. Ellers opnår man heller ingen resultater!
Nårh hvor sødt, lille ambitiøse BoT :D

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 8. nov 2011, 12:10

BoT skrev:
astonvilla skrev: Jeg har intet belæg for at komme med følgende udtalelse - men jeg tvivler stærkt på at vi pt har et top-5 spillerbudget!
Jeg føler mig overbevist om at FCK, FCM, AGF, ACH, OB, BIF alle pt har spillerbudget der ligger over vores (ACH er måske lige på grænsen).
Mit gæt er, at vi ligger side om side med AGF og FCM, mens FCK, BIF og OB alle har større budgetter end os. Horsens har i hvert fald lavere - de har vel ingen spillere, der rent lønningsmæssigt ville ligge i top-5 hos os.
Selvom vi har dårlig økonomi, råder vi altså stadig over spillere, der tjener rigtig mange penge - og absolut ligger i den gode ende i Superligaen. Wæhler, Würtz, Augu, Chanko, Due, Curth, KEP og Bøgelund behøver i hvert fald ikke skamme sig over deres lønseddel (eller måske burde de netop..!). Samme 8 mand besidder desuden så meget rutine, at de snildt burde kunne kompensere for de mange unge spillere, vi også har i truppen.

Så alt i alt vil jeg mene, at vi på papiret burde kunne spille med om europæisk deltagelse - og det er selvfølgelig det, der bør være vores mål. At ligaen så er så relativt lige (bortset fra Lyngby og Køge), at vi pludselig vil kunne rykke nedad i tabellen, er stadig en mulighed, og den skal selvfølgelig ikke undervurderes. Men jeg mener altid, at man bør have ambitiøse mål. Ellers opnår man heller ingen resultater!
Det kan nemt være du har ret mht spillerbudgetter - jeg ved det ikke. Men jeg tror det bare ikke (min mavefornemmelse). Anyway!

Der skal naturligvis være ambitiøse mål på bordet - MEN de skal samtidig være realistiske at opnå, ellers er målsætninger intet værd.
Og jeg mener, at såfremt vi med vores nuværende trup har en ambition om at spille i Europa - så er denne i den grad urealistisk og helt og aldeles ubrugelig. For det har vi bare ikke truppen til! Nuvel, vi har nogle sternefrø på holdet - men vi har f.eks. ikke nogen dybde i truppen. Og vi har altså kun én Patrick Kristensen. Vi er ekstremt sårbare såfremt vi render ind i en stime af skader. Langt, langt mere sårbare end de hold vi så skal kæmpe med om de Europæiske pladser.
Og spiller for spiller kan vi heller ikke matche de øvrige "tophold" (hvem fanden de så end er i disse tider...).
IMØ ligger vi kun der hvor vi gør pga spillernes usædvanlige gejst og vilje i kampene i år. Og i de par kampe hvor vi havde en slatten holdning til tingene - ja der tabte vi da også.
En målsætning om Europa er derfor helt henne i vejret - den er ikke ambitiøs, den er urealistisk og værdiløs.
En målsætning om at undgå nedrykning er for slatten (det medgiver jeg dig!)
En målsætning om at lande midt i feltet - er nok den mest rammende, og vel også noget derhenad AaB selv har meldt ud...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 8. nov 2011, 13:27

astonvilla skrev: Det kan nemt være du har ret mht spillerbudgetter - jeg ved det ikke. Men jeg tror det bare ikke (min mavefornemmelse). Anyway!

Der skal naturligvis være ambitiøse mål på bordet - MEN de skal samtidig være realistiske at opnå, ellers er målsætninger intet værd.
Og jeg mener, at såfremt vi med vores nuværende trup har en ambition om at spille i Europa - så er denne i den grad urealistisk og helt og aldeles ubrugelig. For det har vi bare ikke truppen til! Nuvel, vi har nogle sternefrø på holdet - men vi har f.eks. ikke nogen dybde i truppen. Og vi har altså kun én Patrick Kristensen. Vi er ekstremt sårbare såfremt vi render ind i en stime af skader. Langt, langt mere sårbare end de hold vi så skal kæmpe med om de Europæiske pladser.
Og spiller for spiller kan vi heller ikke matche de øvrige "tophold" (hvem fanden de så end er i disse tider...).
IMØ ligger vi kun der hvor vi gør pga spillernes usædvanlige gejst og vilje i kampene i år. Og i de par kampe hvor vi havde en slatten holdning til tingene - ja der tabte vi da også.
En målsætning om Europa er derfor helt henne i vejret - den er ikke ambitiøs, den er urealistisk og værdiløs.
En målsætning om at undgå nedrykning er for slatten (det medgiver jeg dig!)
En målsætning om at lande midt i feltet - er nok den mest rammende, og vel også noget derhenad AaB selv har meldt ud...
Din logik er jo helt reel, men jeg er uenig i flere af præmisserne. Pt. er de hold, vi konkurrerer med om pladserne 2-4, FC Nordsjælland, AGF, FC Midtjylland og Horsens. Synes du virkelig, deres trupper er så meget bedre både i bredde og kvalitet end vores? Ja, FCN har virkelig tur i den pt og hele 4 mand i landsholdstruppen. Men det er jo en konsekvens af mange ting - bla. måden, holdet ønsker at spille fodbold på, som passer godt sammen med Morten Olsens filosofi. Jeg tvivler dog fx på, at ret mange herinde ville have byttet sig til Jores Okore eller Tobias Mikkelsen inden sæsonstart - eller med truppen i Horsens for den sags skyld.
For mig at se er der kun ét hold, der over en hel sæson er uopnåelig for os, og det er fck. Alle andre klubber kan og skal vi konkurrere med. Og så er det da selvfølgelig ikke ubrugeligt eller urealistisk at stræbe efter en europæisk plads.

At det så ikke kan garanteres, at det lykkes, er så en anden sag. Men for mig at se er der heller intet skandaløst i ikke at opfylde det, man stræber efter.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af limey » 8. nov 2011, 13:45

@astonvilla. Jeg lavede en dejlig terapeutisk ting her til morgen, som jeg også vil anbefale dig, da vi to tilsyneladende stadig har traumer fra sidste sæson. Gå ind på superliga-stats og tjek hvordan stillingen så ud sidste år, da der var spillet 15 runder. Tjek derefter hvor mange point AaB fik til sidst og dermed undgik nedrykning. Sammenlign dette med vores samt de to største nedrykningskandidaters nuværende pointhøst og se hvor mange kampe der er tilbage til, at vi kan skrabe nok point sammen til en ny sæson. Det hjalp i hvert fald mig til at gå glad på arbejde. :)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 8. nov 2011, 14:31

limey skrev:@astonvilla. Jeg lavede en dejlig terapeutisk ting her til morgen, som jeg også vil anbefale dig, da vi to tilsyneladende stadig har traumer fra sidste sæson. Gå ind på superliga-stats og tjek hvordan stillingen så ud sidste år, da der var spillet 15 runder. Tjek derefter hvor mange point AaB fik til sidst og dermed undgik nedrykning. Sammenlign dette med vores samt de to største nedrykningskandidaters nuværende pointhøst og se hvor mange kampe der er tilbage til, at vi kan skrabe nok point sammen til en ny sæson. Det hjalp i hvert fald mig til at gå glad på arbejde. :)
Og ellers hjælper et hurtigt besøg på gianthooters.com også altid på humøret.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 8. nov 2011, 15:28

Jeg er i vildrede over hvilket råd er bedst: Limey's eller BoT's.
Jeg er i lidt bedre humør - men fortsat paranoid hver gang jeg ser en streg af nogen som helst beskaffenhed....
Alle Jordens patter og statistik'er kan nok ikke få det renset ud af min krop sådan de første 7-8 år.
Bienvenu Bassogog!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 8. nov 2011, 15:53

BoT skrev:
astonvilla skrev: Jeg har intet belæg for at komme med følgende udtalelse - men jeg tvivler stærkt på at vi pt har et top-5 spillerbudget!
Jeg føler mig overbevist om at FCK, FCM, AGF, ACH, OB, BIF alle pt har spillerbudget der ligger over vores (ACH er måske lige på grænsen).
Mit gæt er, at vi ligger side om side med AGF og FCM, mens FCK, BIF og OB alle har større budgetter end os. Horsens har i hvert fald lavere - de har vel ingen spillere, der rent lønningsmæssigt ville ligge i top-5 hos os.
Selvom vi har dårlig økonomi, råder vi altså stadig over spillere, der tjener rigtig mange penge - og absolut ligger i den gode ende i Superligaen. Wæhler, Würtz, Augu, Chanko, Due, Curth, KEP og Bøgelund behøver i hvert fald ikke skamme sig over deres lønseddel (eller måske burde de netop..!). Samme 8 mand besidder desuden så meget rutine, at de snildt burde kunne kompensere for de mange unge spillere, vi også har i truppen.

Så alt i alt vil jeg mene, at vi på papiret burde kunne spille med om europæisk deltagelse - og det er selvfølgelig det, der bør være vores mål. At ligaen så er så relativt lige (bortset fra Lyngby og Køge), at vi pludselig vil kunne rykke nedad i tabellen, er stadig en mulighed, og den skal selvfølgelig ikke undervurderes. Men jeg mener altid, at man bør have ambitiøse mål. Ellers opnår man heller ingen resultater!
At spillerne tjener mange penge er desværre ikke (i vores tilfælde) en garant for kvalitet eller spilletid. Med de mange penge vi smider væk på chanko og Bøgelund, så får vi sandt for dyden ikke meget retur. Videre har Due forlænget med en formentlig ganske pæn lønnedgang til følge. Han får nok stadig en habil løn, men alligevel ikke noget vildt længere.
Mit gæt er, at vi lønmæssigt ligger efter fck, bif, ob, fcm og agf og således har det 6. højeste budget. 6. pladsen er i mine øjne også det, som vi realistisk kan sætte næsen op efter, men som stillingen ser ud pt, giver det dog håb om mere. Således ligger vi 9 point foran galehuset i bif, som i min optik har en noget stærkere trup end os, men heldigvis slet ikke kan få det til at fungere. Ob har en meget stærkere trup, men er ligeledes langt fra en stærk enhed (pt). Midtjyllands trup er også ok besat ligesåvel som agf´s er det. Muligvis jeg har det med at bagetellisere vores egen trups styrker, for at gardere mig mod den største skuffelse, men jeg mener også, at de to førnævnte har stærkere trupper end vores.

Af de hold, som ligger foran os, mener jeg, at horsens og fcn har svagere trupper. Da vi stadig ligger tæt på dem mener jeg, at der kan være begrundet håb om, at vi kan avancere på bekostning af disse hold, men samtidig er der også faren for, at ob (og tildels bif) opper sig og overhaler os. Derfor anser jeg en 6. plads som en realistisk og godkendt placering.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af -Larsen » 20. nov 2011, 20:38

astonvilla skrev:Jeg er i vildrede over hvilket råd er bedst: Limey's eller BoT's.
Jeg er i lidt bedre humør - men fortsat paranoid hver gang jeg ser en streg af nogen som helst beskaffenhed....
Alle Jordens patter og statistik'er kan nok ikke få det renset ud af min krop sådan de første 7-8 år.
Er du i bedring efter i dag?:)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 21. nov 2011, 08:59

-Larsen skrev:
astonvilla skrev:Jeg er i vildrede over hvilket råd er bedst: Limey's eller BoT's.
Jeg er i lidt bedre humør - men fortsat paranoid hver gang jeg ser en streg af nogen som helst beskaffenhed....
Alle Jordens patter og statistik'er kan nok ikke få det renset ud af min krop sådan de første 7-8 år.
Er du i bedring efter i dag?:)
Jow tak - efter festen på Heden i går, har jeg det langt bedre. Jeg er ude i en seriøs livsstilsændring og vil (for en stund) ikke kigge nedad... Men det er alligevel for meget for mig direkte at begynde at kigge opad.

Så jeg kigger sådan lidt til siden agtig....
Bienvenu Bassogog!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gamling » 21. nov 2011, 09:43

Som sæsonen har formet sig indtil nu tror jeg heldigvis ikke vi behøver at kigge nedad i år. På den anden side skal vi også passe på at træerne ikke vokser ind i himlen. Det var de lige ved at gøre efter sæsonstarten i august, men så fik vi et (nyttigt) wake-up call i september og er nu tilbage på et fornuftigt spor. :)

Set i bagkundskabens klare lys er jeg indtil videre egentlig kun ærgerlig over pointtabet hjemme mod FCN og skuffet over det dumme nederlag til LFC.

Vi bør ende i top 6 :cheers:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2011, 10:02

Gamling skrev:Som sæsonen har formet sig indtil nu tror jeg heldigvis ikke vi behøver at kigge nedad i år. På den anden side skal vi også passe på at træerne ikke vokser ind i himlen. Det var de lige ved at gøre efter sæsonstarten i august, men så fik vi et (nyttigt) wake-up call i september og er nu tilbage på et fornuftigt spor. :)

Set i bagkundskabens klare lys er jeg indtil videre egentlig kun ærgerlig over pointtabet hjemme mod FCN og skuffet over det dumme nederlag til LFC.

Vi bør ende i top 6 :cheers:
Jeg er mest skuffet over vi har sat fire point til (godt nok på udebane) mod et af rækkens ringeste hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst