Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Økonomitråden

Indlæg af Peter A. » 30. dec 2011, 13:21

Er det kun mig der rykker mig lidt uroligt i stolen når jeg ser Wæhler udtale i forbindelse med en artikel om hans manglende kontraktforlængelse at,

"- AaB har nogle udfordringer, når det gælder økonomien, og de skal vende tilbage til mig, når de har haft et møde den 10. januar"

Artiklen er fra sporten.dk i øvrigt.
Hey AaB!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 30. dec 2011, 13:25

Peter A. skrev:Er det kun mig der rykker mig lidt uroligt i stolen når jeg ser Wæhler udtale i forbindelse med en artikel om hans manglende kontraktforlængelse at,

"- AaB har nogle udfordringer, når det gælder økonomien, og de skal vende tilbage til mig, når de har haft et møde den 10. januar"

Artiklen er fra sporten.dk i øvrigt.
Det er jo dårligt en nyhed, at vi ikke er alt for godt ved muffen og der er trods alt grænser for hvor mange millioner vi kan smide efter en spiller uden salgspotentiale + at i Wæhlers alder kan niveauet hurtigt falde. Jeg kan ikke umiddelbart se den rygende pistol er blevet større eller mindre siden forventningerne til årsregnskabet blev meldt ud og eftersom det endelig ser ud til man har lavet en plan og holder den er jeg ikke så nervøs.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 30. dec 2011, 13:29

Jeg var egentlig heller ikke nervøs og er/var også i den tro at de var/er ved at få styr på økonomien men den udtalelse med at de skal have et møde omkring økonomi d. 10/1 det bekymrer mig nu alligevel en smule.

Deres udmeldinger vedr. forventeringer til årsresultatet har jo før været skudt milevidt forbi...
Hey AaB!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af FlæskeFrank » 30. dec 2011, 17:24

Jeg var ikke nervøs og læste Wæhlers udmelding inden hysteriet på denne side. Wæhlers udmelding er vel som ventet. Han vil gerne have en lang kontrakt. Det vil AaB ikke, hellere forlænge med ½-1 år af gangen i tilfælde af, at han pludselig bliver for gammel.

Har hele tiden regnet med, at Wæhler skifter til en norsk klub på en toårig kontrakt i dette vindue(måske 2½ år). AaB kan få lidt basører i transfer og Wæhler forlænge karriereren. Win win.

Ingen tvivl om Wæhlers kvaliteter, men han er ikke 30 mere, så det kan være hurtigt slut. Iøvrigt var han vel ganske ordinær i sæsonens to sidste kampe, så Lynge brænder vel ikke efter at forlænge før han er sikker på formen.

Mødet den 10. januar kan vel være fastlæggelse af Lynges transferbudget eller ganske uinteressant møde, som Lynge har henvist til.

Hvis man skal male fanden på væggen, så tror jeg, at man skal bemærke, at der fortsat ikke er forlænget med Ahlmann. Det bekymrer mig, både økonomisk og spillermæssigt. Men Wæhlers udmelding kan lige så godt være af taktisk årsager, som et reelt problem.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. dec 2011, 17:39

Mon ikke sandheden bare er at budgetterne for 2012 først fastlægges på den dato?

Selvfølgelig er der stadig al mulig grund til at være bekymret for AaB's økonomi, og jeg tror sagtens man kan forvente at Lynges budget bliver mindre i 2012, men ellers er der vel ingen grund til at skrue op for bekymringerne.

Realistisk set skal der stadig spares mere i AaB, og realistisk set bliver det endelige regnskab for 2011 sikkert en anelse dårligere end det hidtil udmeldte. Men for mig er der ingen tvivl om at det først bliver i 2012 vi finder ud af, om de er ved at ramme en bæredygtig økonomi derude. 2011 har efter min mening så mange hængepartier fra 2010 regnskabet (lukning af håndbold osv.) at man knapt kan se det som et særskilt årsregnskab.

2012 bliver måske ikke helt "make or break" for AaB's økonomiske fremtid, men alligevel noget der ligner.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Elscorpio » 30. dec 2011, 19:30

Hvis Chanko ryger til Syrianska burde det åbne op for nogle lønkroner i budgettet og kontraktforlængelser.

Det vil være rigtig trælst at lade Wæhler ryge allerede til sommer.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 30. dec 2011, 20:03

Tror i lighed med andre, at den omtalte dato er der, hvor det endelige spillerbudget bliver lagt.

Wæhler er en vigtig spiller, men hvis vi ikke har råd, ja så er der ikke noget at gøre ved det. Vi har KEP og Lasse centralt. Gotfredsen lignede i hans indhop (var det mod Brøndby??) også en ganske god spiller i det centrale forsvar.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af salling23 » 30. dec 2011, 23:30

Måske jeg skyder helt ved siden af, men er Wæhler ikke en dyr dreng oppe hos jer?
Han er hentet i 2009 efter Champ League eventyret, så man har måske spyttet ekstra godt i lønningsposen.

Synes det lyder underligt hvis mødet d. 10.1. skulle dreje sig om Lynges budget.
Det burde vel være på plads inden 1.1.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kasper » 31. dec 2011, 08:30

FlæskeFrank skrev:Jeg var ikke nervøs og læste Wæhlers udmelding inden hysteriet på denne side. Wæhlers udmelding er vel som ventet. Han vil gerne have en lang kontrakt. Det vil AaB ikke, hellere forlænge med ½-1 år af gangen i tilfælde af, at han pludselig bliver for gammel.

Har hele tiden regnet med, at Wæhler skifter til en norsk klub på en toårig kontrakt i dette vindue(måske 2½ år). AaB kan få lidt basører i transfer og Wæhler forlænge karriereren. Win win.

Ingen tvivl om Wæhlers kvaliteter, men han er ikke 30 mere, så det kan være hurtigt slut. Iøvrigt var han vel ganske ordinær i sæsonens to sidste kampe, så Lynge brænder vel ikke efter at forlænge før han er sikker på formen.

Mødet den 10. januar kan vel være fastlæggelse af Lynges transferbudget eller ganske uinteressant møde, som Lynge har henvist til.

Hvis man skal male fanden på væggen, så tror jeg, at man skal bemærke, at der fortsat ikke er forlænget med Ahlmann. Det bekymrer mig, både økonomisk og spillermæssigt. Men Wæhlers udmelding kan lige så godt være af taktisk årsager, som et reelt problem.
Er det dig Kim Skov? Dit skrækkelige menneske.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af FlæskeFrank » 31. dec 2011, 10:19

Og hvem er Kim Skov ?

Nu var Wæhler vel heller ikke selv tilfreds med indsatsen de sidste to kampe. Men det betyder ikke, at han ikke længere er god nok, men måske menneskelig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kasper » 31. dec 2011, 10:25

FlæskeFrank skrev:Og hvem er Kim Skov ?

Nu var Wæhler vel heller ikke selv tilfreds med indsatsen de sidste to kampe. Men det betyder ikke, at han ikke længere er god nok, men måske menneskelig.
Pinligt at snakke om vores anfører og store profil på den måde. Hvordan i alverden kan du vurdere Wæhlers kontraktforlængelse på de to sidste kampe, når han har været en af de bedste forsvarsspillere i hele ligaen siden hans ankomst.

Vent en måneds tid og så er der forlængelse til begge.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. dec 2011, 10:47

Wæhler er en dygtig spiller, ingen tvivl om det. Personligt må jeg bare indrømme at jeg forventer lidt mere af en (må man formode) dyr forsvarskrumtap som ham. Jeg synes ikke helt at han er den samlende leder af forsvaret, som et ungt hold som vores har brug for, og jeg savner at en spiller med hans betydning er langt mere styrende, og løfter de andre mere end tilfældet er. Jeg synes faktisk ikke der har været eksempler på at forsvaret har sejlet mere eller mindre, i de kampe han har været ude, i forhold til når han er med. Den forskel synes jeg godt man kan tillade sig at have forventninger om vil være mere synlig.

Som sagt mener jeg bestemt ikke Wæhler er nogen dårlig spiller, tværtimod, og jeg stiller mig absolut ikke op i noget klagekor hvis der forlænges med ham, heller ikke hvis det er en lang kontrakt. MEN, jeg kunne nu godt tænke mig at pengene blev brugt på en lidt anden type spiller - en mere spillende midterforsvarer som er i stand til at løfte de andre forsvarere lidt mere... en klon af Klebér da han var på toppen ville passe mig glimrende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 31. dec 2011, 10:58

Jesper Schmidt skrev:Wæhler er en dygtig spiller, ingen tvivl om det. Personligt må jeg bare indrømme at jeg forventer lidt mere af en (må man formode) dyr forsvarskrumtap som ham. Jeg synes ikke helt at han er den samlende leder af forsvaret, som et ungt hold som vores har brug for, og jeg savner at en spiller med hans betydning er langt mere styrende, og løfter de andre mere end tilfældet er. Jeg synes faktisk ikke der har været eksempler på at forsvaret har sejlet mere eller mindre, i de kampe han har været ude, i forhold til når han er med. Den forskel synes jeg godt man kan tillade sig at have forventninger om vil være mere synlig.

Som sagt mener jeg bestemt ikke Wæhler er nogen dårlig spiller, tværtimod, og jeg stiller mig absolut ikke op i noget klagekor hvis der forlænges med ham, heller ikke hvis det er en lang kontrakt. MEN, jeg kunne nu godt tænke mig at pengene blev brugt på en lidt anden type spiller - en mere spillende midterforsvarer som er i stand til at løfte de andre forsvarere lidt mere... en klon af Klebér da han var på toppen ville passe mig glimrende.
Helt enig; Wæhler ligger garanteret på et lønniveau hvor man godt kan tillade sig at forvente en ret synlig forskel på, om han er på banen eller ej. Det, man udefra set ikke kan måle, er så hans betydning i øvrigt, under træningen, som kultur-skaber i klubben, osv. Det kan godt være den samlede pakke er pengene værd (det må Lynge og Kent jo i sidste ende vurdere). Under alle omstændigheder håber jeg ikke forsvaret evt. mister BÅDE Wæhler OG Lasse. Måske det er bedst hvis Lasse kommer afsted, og Wæhler (med det høje niveau han trods alt har) bliver og sikrer noget kontinuitet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. dec 2011, 11:16

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Wæhler er en dygtig spiller, ingen tvivl om det. Personligt må jeg bare indrømme at jeg forventer lidt mere af en (må man formode) dyr forsvarskrumtap som ham. Jeg synes ikke helt at han er den samlende leder af forsvaret, som et ungt hold som vores har brug for, og jeg savner at en spiller med hans betydning er langt mere styrende, og løfter de andre mere end tilfældet er. Jeg synes faktisk ikke der har været eksempler på at forsvaret har sejlet mere eller mindre, i de kampe han har været ude, i forhold til når han er med. Den forskel synes jeg godt man kan tillade sig at have forventninger om vil være mere synlig.

Som sagt mener jeg bestemt ikke Wæhler er nogen dårlig spiller, tværtimod, og jeg stiller mig absolut ikke op i noget klagekor hvis der forlænges med ham, heller ikke hvis det er en lang kontrakt. MEN, jeg kunne nu godt tænke mig at pengene blev brugt på en lidt anden type spiller - en mere spillende midterforsvarer som er i stand til at løfte de andre forsvarere lidt mere... en klon af Klebér da han var på toppen ville passe mig glimrende.
Helt enig; Wæhler ligger garanteret på et lønniveau hvor man godt kan tillade sig at forvente en ret synlig forskel på, om han er på banen eller ej. Det, man udefra set ikke kan måle, er så hans betydning i øvrigt, under træningen, som kultur-skaber i klubben, osv. Det kan godt være den samlede pakke er pengene værd (det må Lynge og Kent jo i sidste ende vurdere). Under alle omstændigheder håber jeg ikke forsvaret evt. mister BÅDE Wæhler OG Lasse. Måske det er bedst hvis Lasse kommer afsted, og Wæhler (med det høje niveau han trods alt har) bliver og sikrer noget kontinuitet.
Meget enig, og du kan sagtens have ret i at han måske har kæmpe betydning udenfor banen, og at det selvfølgelig også skal med i det samlede regnestykke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 31. dec 2011, 13:51

Jeg synes Wæhler har været helt igennem fremragende i 2011. Han er uden sammenligning vores bedste spiller og samtidig en uvurderlig ledertype, der tydeligvis har betydet ekstremt meget for Lasse og KEP. Giv blot Wæhler 2 år mere - selvfølgelig til en lidt billigere løn i stil med Due og Curth. Og lad ham så på et tidspunkt overgå til en anden funktion i klubben - hans professionalisme og viljestyrke kan bruges på alle niveauer. En trænerduo, der hedder Kuhn/Wæhler kunne jeg personligt godt tænde lidt på.

Godt nytår!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. dec 2011, 14:14

Yankee skrev:Jeg synes Wæhler har været helt igennem fremragende i 2011. Han er uden sammenligning vores bedste spiller og samtidig en uvurderlig ledertype, der tydeligvis har betydet ekstremt meget for Lasse og KEP. Giv blot Wæhler 2 år mere - selvfølgelig til en lidt billigere løn i stil med Due og Curth. Og lad ham så på et tidspunkt overgå til en anden funktion i klubben - hans professionalisme og viljestyrke kan bruges på alle niveauer. En trænerduo, der hedder Kuhn/Wæhler kunne jeg personligt godt tænde lidt på.

Godt nytår!
Amen. Og i lige måde.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 2. jan 2012, 20:03

Hvis det her er rigtigt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 683678.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Så tjener Chanko 340.000 kr. om måneden... Jeg vidste godt, han var dyr, men 4 millioner om året virker helt, helt utroligt. Vi må godt nok glæde os til, at den kontrakt udløber, og kunne vi forære ham væk i dette vindue er det også fint med mig.

Brugeravatar
Smokey
2. div
2. div
Indlæg: 207
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:13
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Smokey » 3. jan 2012, 20:19

Klaus skrev:Hvis det her er rigtigt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 683678.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Så tjener Chanko 340.000 kr. om måneden... Jeg vidste godt, han var dyr, men 4 millioner om året virker helt, helt utroligt. Vi må godt nok glæde os til, at den kontrakt udløber, og kunne vi forære ham væk i dette vindue er det også fint med mig.
Det er jo fuldstændigt vanvittigt at han har fået sådan en kontrakt, tør slet ikke tænke på hvad han i sin tid fik i sign on fee.....er sgu godt at tiderne for disse vilde kontrakter er ovre...

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Henriksen » 4. jan 2012, 12:27

http://www.sporten.dk/superligaen/krise ... ned-i-loen

De økonomiske guld dage er så sandeligt ovre.... Nu kan de overbetalte hobby-folk få lov at komme lidt mere ned på jorden til os andre
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af sulakvelidze » 4. jan 2012, 17:00

Henriksen skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/krise ... ned-i-loen

De økonomiske guld dage er så sandeligt ovre.... Nu kan de overbetalte hobby-folk få lov at komme lidt mere ned på jorden til os andre
Lidt off topic, men det er en lidt sjov kommentar, Brian Steen Nielsen byder ind med i det link, du har fundet:

"Vi har længe forholdt os til den økonomiske virkelighed, og vi er gearet til at fortsætte på det nuværende niveau."

Hvis AGF længe har forholdt sig til den økonomiske virkelighed, tør jeg næsten ikke tænke på, hvor meget han vil rose dem, hvis det en dag lykkes dem at levere overskud.

2010-11: Underskud på 34,8 mio. kr.
2009-10: Underskud på 25,3 mio. kr.
2008-09: Underskud på 45,3 mio. kr.

Håndbold og diverse andet halløj har været inde over et eller to af tallene, men jeg har svært ved at få øje på forståelsen for den økonomiske virkelighed, som AGF har demonstreret med de tal.

On topic: Jeg er stort set ligeglad med spillernes løn, så længe de præsterer og ikke slår bunden ud af klubkassen. I næsten alle klubber bløder man økonomisk for tiden, så det er rigtig dejligt for de klubber (fx OB og Brøndby), der har stenrige fodboldfans til at finansiere overforbruget.

I dag fik OB en nytårsgave på 60 millioner og meldingen lyder, at det ikke er til transferbudgettet. Så er det ikke svært at forestille sig en fynsk klub, der bløder (mindst) lige så meget som andre, men som til gengæld (i modsætning til de fleste andre) har rige folk til at hælde penge ned i hullet. Jeg kan godt forstå, hvis de er glade på Fyn i dag.

Besvar