Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 5. jan 2012, 09:11

http://spn.dk/fodbold/superliga/AaB/article2654535.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Wæhler og Ahlman skulle være på plads - der venter kun bestyrelsens godkendelse. Wæhler for 1 års forlængelse til lavere løn.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 5. jan 2012, 09:56

Funky skrev:http://spn.dk/fodbold/superliga/AaB/article2654535.ece

Wæhler og Ahlman skulle være på plads - der venter kun bestyrelsens godkendelse. Wæhler for 1 års forlængelse til lavere løn.
Vigtigt !!! Og stærkt at Wæhler er klar til endnu en nedgang i løn. Jeg håber han slutter karrieren her, da jeg er overbevist om, at han også kan fungere i en rolle som træner/scout/noget tredje efter han siger stop. Hans professionalisme, commitment og erfaring vil han kunne give videre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af limey » 5. jan 2012, 10:01

Hanga skrev:
Funky skrev:http://spn.dk/fodbold/superliga/AaB/article2654535.ece

Wæhler og Ahlman skulle være på plads - der venter kun bestyrelsens godkendelse. Wæhler for 1 års forlængelse til lavere løn.
Vigtigt !!! Og stærkt at Wæhler er klar til endnu en nedgang i løn. Jeg håber han slutter karrieren her, da jeg er overbevist om, at han også kan fungere i en som træner/scout/noget tredje efter han siger stop. Hans professionalisme, commitment og erfaring vil han kunne give videre.
Det lader virkeligt til, at den sportslige ledelse er begyndt at agere meget fornuftig i en tid, hvor klubbens økonomi ellers er presset til det yderste. Kombinationen af talent og rutine, skal sammen med økonomisk forsigtighed, være det, der redder os igennem de næste par svære år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 5. jan 2012, 10:01

Ja, det er et ret godt signal, at Wæhler er med på endnu en lønnedgang, og en 1-årig kontrakt. Det kunne AaB vist ikke få meget bedre. Det må også siges at være en blåstempling af det samarbejde, der gerne skal være mellem cheftræneren og holdkaptajnen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af række13 » 5. jan 2012, 13:17

Ahlman står til en forlængelse på 4 år! Det synes jeg faktisk er YDERST positivt!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jan 2012, 13:31

række13 skrev:Ahlman står til en forlængelse på 4 år! Det synes jeg faktisk er YDERST positivt!!
Det har vel været en tendens i et stykke tid at man gerne vil op på 4 eller 5 årige kontrakter med de unge spillere, men at det også kan lykkes i disse tider er rigtigt nok enormt positivt.

Og dejligt der også kom så hurtig afklaring omkring Wæhler, det sikrer jo sådan set at truppen er fuldstændig intakt det næste år (udover Chanko), medmindre man selvfølgelig beslutter sig for at sælge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 6. jan 2012, 07:22

Ifølge Nordjyske her til morgen (6/1) er aftalen med Wæhler langt fra så færdigstøbt, som det blev påstået i medierne i går. Så vidt jeg forstår Wæhler, så er han indstillet på en lønnedgang, men hverken økonomiske eller tidsmæssige rammer er forhandlet på plads. Han går stadig og venter på et udspil fra AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af salling23 » 6. jan 2012, 08:04

Funky skrev:Ifølge Nordjyske her til morgen (6/1) er aftalen med Wæhler langt fra så færdigstøbt, som det blev påstået i medierne i går. Så vidt jeg forstår Wæhler, så er han indstillet på en lønnedgang, men hverken økonomiske eller tidsmæssige rammer er forhandlet på plads. Han går stadig og venter på et udspil fra AaB.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-anfoerer-Har ... AaB-udspil
Det samme siger bold, som sikkert har det fra Nordjydske
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jan 2012, 08:07

Funky skrev:Ifølge Nordjyske her til morgen (6/1) er aftalen med Wæhler langt fra så færdigstøbt, som det blev påstået i medierne i går. Så vidt jeg forstår Wæhler, så er han indstillet på en lønnedgang, men hverken økonomiske eller tidsmæssige rammer er forhandlet på plads. Han går stadig og venter på et udspil fra AaB.
Det er dog alligevel sjældent man ser historier gå rundt på samtlige danske fodbold sites, som er SÅ langt fra at passe sammen med virkeligheden. For man må jo trods alt nok regne med at Nordjyske har fat i den korrekte historie i dag, hvor de citerer Wæhler direkte.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;

Back to square one... men mon ikke det alligevel lykkes, medmindre Lynges budget beskæres voldsomt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Maglau » 6. jan 2012, 10:23

Jeg sad og undrede mig igår over at wæhler skulle være så desparat at han siger ja til en løn nedgang og ikke mindst en kun et årig aftale. Wæhler ved at det med ret stor sandsynlighed er hans sidste kontrakt på topplan - det bliver i hvertfald ikke nemmere at hive noget hjem for ham i sommeren 2013 på superliga eller tippeliga niveau.

Jeg tror ikke AaB slipper med mindre en toårig kontrakt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jan 2012, 10:44

Iøvrigt skidemorsomt hvordan der vaskes hænder i pressen nogle gange. I dag har Tipsbladet ihvertfald enormt travlt med at understrege at gårsdagens historie stammede fra P4 Nordjylland, mens de ikke lige fandt det specielt vigtigt det skulle fremgå af deres historie i går, at det var en historie som stammede et andet sted fra, ak ja. :)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Since » 6. jan 2012, 15:47

Funky skrev:Ja, det er et ret godt signal, at Wæhler er med på endnu en lønnedgang, og en 1-årig kontrakt. Det kunne AaB vist ikke få meget bedre. Det må også siges at være en blåstempling af det samarbejde, der gerne skal være mellem cheftræneren og holdkaptajnen.
Nogle gange er det meget fornuftigt at spørge spilleren først, inden man kommer med sådan en melding. Syntes AaB ser rimeligt amatøragtige i denne sag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 6. jan 2012, 16:44

Since skrev:
Funky skrev:Ja, det er et ret godt signal, at Wæhler er med på endnu en lønnedgang, og en 1-årig kontrakt. Det kunne AaB vist ikke få meget bedre. Det må også siges at være en blåstempling af det samarbejde, der gerne skal være mellem cheftræneren og holdkaptajnen.
Nogle gange er det meget fornuftigt at spørge spilleren først, inden man kommer med sådan en melding. Syntes AaB ser rimeligt amatøragtige i denne sag.
Spørgsmålet er vel, hvem der har meldt noget ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 6. jan 2012, 17:53

Since skrev:
Funky skrev:Ja, det er et ret godt signal, at Wæhler er med på endnu en lønnedgang, og en 1-årig kontrakt. Det kunne AaB vist ikke få meget bedre. Det må også siges at være en blåstempling af det samarbejde, der gerne skal være mellem cheftræneren og holdkaptajnen.
Nogle gange er det meget fornuftigt at spørge spilleren først, inden man kommer med sådan en melding. Syntes AaB ser rimeligt amatøragtige i denne sag.
og hvor I denne sag har AaB udtalt sig ?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tested Judge
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. jan 2011, 12:12
Favoritspiller: Frank Strandli, Rade Prica, Erik Bo Andersen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Tested Judge » 9. feb 2012, 11:44

Så kom kontrakten med Ahlmann i hus. En dejlig lang kontrakt synes jeg.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... oedre.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Det blev også til en kontrakt til lillebror Viktor. Et stort talent, hvis rygterne taler sandt.

Der er ingen tvivl om at det er denne vej AaB skal gå. Med den knap så blomstrende økonomi må og skal det være talentarbejdet, der skal satses på og den vej igennem spillerne til første holdet skal komme.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 9. feb 2012, 15:53

Fuldstændig fremragende at få forlænget med de to unge herrer i en tid, hvor f.eks. Brøndby har måttet slippe to U-landsholdsspillere uden at få en klejne for dem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 9. feb 2012, 17:30

Man kan så også undre hvorfor BIF ikke sørger for at holde på deres talenter. De 2 klubvalg (af de unge BIF'ere) undrer mig meget. Chelsea og Bayern er 2 af de klubber i Europa hvor der er allerlængst til førsteholdet. Især Chelsea er ikke ligefrem en klub der slår mig som at give talenterne chancen.
Så er da lidt spændt på at se hvordan det går dem.

EDIT: Glemte lidt af mit indlæg.
Pointen var at BIF (for unge danske spillere) burde være et bedre valg end både Bayern og Chelsea, ganske enkelt fordi der er kortere til første holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Aabwibz » 9. feb 2012, 18:15

jonas386 skrev:Man kan så også undre hvorfor BIF ikke sørger for at holde på deres talenter. De 2 klubvalg (af de unge BIF'ere) undrer mig meget. Chelsea og Bayern er 2 af de klubber i Europa hvor der er allerlængst til førsteholdet. Især Chelsea er ikke ligefrem en klub der slår mig som at give talenterne chancen.
Så er da lidt spændt på at se hvordan det går dem.

EDIT: Glemte lidt af mit indlæg.
Pointen var at BIF (for unge danske spillere) burde være et bedre valg end både Bayern og Chelsea, ganske enkelt fordi der er kortere til første holdet.
Jeg vil våge og påstå at reserve-bold i både Chelsea og Bayern er kun minimalt dårligere end Brøndbys førstehold, og derudover må man vel også formode at faciliteterne og muligheden for at udvikle sig er noget nær det bedste du kan få i Chelsea/Bayern. Derudover træner de unge spillere tit med førsteholdet og bare det at kunne spille bold med de helt store stjerner til træning må vel også betragtes som, minimum, et par niveauer over at træne med i Brøndby og få reservekampe indtil man er 19-20 år.

Alt taget i betragtning tror jeg da helt sikkert de vil udvikle sig meget mere i en storklub end nogen anden klub i DK. Bare for at tage et eksempel, så er det vel heller ikke alle 19 årige der bliver lånt ud til klubber som VVV, Hamburg, Vitesse osv og får fuld spilletid hvis de ikke er blevet trænet i en storklub før.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 9. feb 2012, 19:34

Umiddelbart ville jeg være enig. Men hvor mange (unge) udenlandske spillere har reelt set gjort det til noget stort efter at være kommet til Chelsea i en meget ung alder? Bayern München ligeledes. Det er altså ikke ligefrem 2 klubber der slår mig som værende 2 store talent fabrikker.
Kender ikke meget til de 2 drenge, så skal ikke kunne sige om de klarer den eller ej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Aabwibz » 9. feb 2012, 20:37

Kender relativt lidt til Bayern, men i den nuværende førsteholdstrup er der flere spillere som har været i klubben fra lille, eller er kommet til som relativ ung (-17).. Thomas Müller, Lahm, Schweinsteiger er de 3 som jeg lige kan komme på her og nu, men der er sikkert mange flere hvis man gider søge.

Mht. Chelsea så har de siden tilkomsten af AVB, på ordre af Abramovich, begyndt at sætte meget fokus på ungdommen pga. Financial Fair Play som begynder i 2013/2014 sæsonen. Det betyder der ikke bliver nogle køb i Torres/David Luiz klassen mere, da dette års vintervindue er det sidste hvor disse store køb kunne lade sig gøre. Derfor er Chelsea gået igang med et langsigtet plan som har været undervejs siden tilkomsten af Frank Arnesen 2005, og har nu for alvor taget fart med indkøbene af mange talenter i sommers og dette års vindue så som Lucas Piazon, Courtiois, Davila, Kevin De Bruyne, Lukaku, Romeu og et par stykker mere. Rygterne går også på at Chelsea plan det næste år er at samle de 15 største talenter på alle pladserne i hele verdenen til et U15 hold. Dette er dog bare rygter fra Chelsea forum. Man kunne derfor forestille sig ham der Brøndby gutten var tiltænkt en plads på det hold, han har trods alt fået meget store rosende ord fra Chelsea allerede.

Anyways, sorry for det lille sidespring i tråden.......
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Besvar