Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:59

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så du mener ikke der er et fast budget for spillertruppen? Men at Lynge løbende justerer det op og ned efter forgodtbefindende, uden bestyrelsen på nogen måde er involveret?
Jeg er helt sikker på at budgettet for spillertruppen er det mindst mulige man vurderer kan holde sammen på skidtet, og hvis der ikke snart begynder at komme større indtægter, er jeg overbevist om at enderne ikke længere kan mødes.

Havde man lagt et budget fra bunden, ville man jo starte med indtægterne, de helt faste udgifter (såsom husleje, turneringsgebyrer, løn til fast personale (så få som muligt)). Derefter ville man se på hvad der var tilovers til spillertrup - og finde ud af det var for lidt til at man kunne klare sig i superligaen.
Mao. Den økonomiske situation i AaB er stadig, at hver en sten hele tiden skal vendes for at spare en udgift eller finde en indtægt. Vi har fået stoppet katastroferne, men en konkurs er da stadig en mulighed - den er bare ikke så overhængende som den var for et par måneder siden. Det ser stadig ud til at bare en dårlig halvsæson er nok til at vi igen skal ud at finde ny kapital for at overleve.

Det gør jo alt sammen den nuværende sportslige succes så meget sødere, at tænke på at det måske er den der har betyder at AaB stadig eksisterer som superligaklub. EDIT - det er måske lige hårdt nok, men så i hvert fald da har en fremtid som Superligaklub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 12:04

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så du mener ikke der er et fast budget for spillertruppen? Men at Lynge løbende justerer det op og ned efter forgodtbefindende, uden bestyrelsen på nogen måde er involveret?
Jeg er helt sikker på at budgettet for spillertruppen er det mindst mulige man vurderer kan holde sammen på skidtet, og hvis der ikke snart begynder at komme større indtægter, er jeg overbevist om at enderne ikke længere kan mødes.

Havde man lagt et budget fra bunden, ville man jo starte med indtægterne, de helt faste udgifter (såsom husleje, turneringsgebyrer, løn til fast personale (så få som muligt)). Derefter ville man se på hvad der var tilovers til spillertrup - og finde ud af det var for lidt til at man kunne klare sig i superligaen.
Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 12:07

Poker-One-Kenobi skrev: Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.
Der er ikke et budget i den forstand at man bare kan bruge de penge der evt. bliver sparet i budgettet - så det er vi ikke enige i. Har du slet ikke fulgt med i AaBs økonomi?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 12:12

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.
Der er ikke et budget i den forstand at man bare kan bruge de penge der evt. bliver sparet i budgettet - så det er vi ikke enige i. Har du slet ikke fulgt med i AaBs økonomi?
Hvis jeg skulle forsøge mig med et billede...

Forstil dig at du har en bunke penge som bliver opbevaret i en tragt med et stort hul i bunden. Hvis det så lykkedes dig at gøre hullet lidt mindre, ville det så gøre dig tryg nok til at begynde at bruge af pengene, vel vidende at du ville dø, hvis tragten løb tom? eller ville du måske koncentrere dig om at få lukket hullet helt.

Det sidste regnskab giver ikke mig tryghed for at hullet er helt lukket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 12:14

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.
Der er ikke et budget i den forstand at man bare kan bruge de penge der evt. bliver sparet i budgettet - så det er vi ikke enige i. Har du slet ikke fulgt med i AaBs økonomi?
Okay, hvis det er niveuaet du vil diskutere det på kan det være lige meget. Jeg vil bare konstatere at ideen med et spillerbudget lidt er at man kan bruge pengene på spillere. Ha en god dag!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 12:16

Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.
Der er ikke et budget i den forstand at man bare kan bruge de penge der evt. bliver sparet i budgettet - så det er vi ikke enige i. Har du slet ikke fulgt med i AaBs økonomi?
Okay, hvis det er niveuaet du vil diskutere det på kan det være lige meget. Jeg vil bare konstatere at ideen med et spillerbudget lidt er at man kan bruge pengene på spillere. Ha en god dag!
Jeg forstår ikke hvad der er galt med niveauet. som jeg ser det er det slet ikke gået op for dig, hvor alvorlig AaB's økonomiske situationer har været og til en vis grad stadig er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 12:21

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Ikke rigtigt et svar, men hvis du er enig i at der er et spillerbudget og at Rolfe og Lukas ikke længere får løn ud af det budget, hvor stramt det så end må være, så må du jo være enig i at der er luft i budgettet. Den luft kan man så lade være med at bruge, og derved pynte en lille smule på det samlede regnskab, eller man kan udnytte den til at investere i nye spillere mod forventning om at de vil tjene sig selv hjem og forhåbentligt mere til, og derved pynte mere på regnskabet.
Der er ikke et budget i den forstand at man bare kan bruge de penge der evt. bliver sparet i budgettet - så det er vi ikke enige i. Har du slet ikke fulgt med i AaBs økonomi?
Okay, hvis det er niveuaet du vil diskutere det på kan det være lige meget. Jeg vil bare konstatere at ideen med et spillerbudget lidt er at man kan bruge pengene på spillere. Ha en god dag!
Jeg forstår ikke hvad der er galt med niveauet. som jeg ser det er det slet ikke gået op for dig, hvor alvorlig AaB's økonomiske situationer har været og til en vis grad stadig er.
Vi har en egenkapital på 5-6 millioner, og vi kan ikke låne penge i banken. Hvis der ikke havde ligget et tilsagn om et kapitalindskud på 10 millioner, så var vi i fare for at gå konkurs allerede til vinter, nu har vi vel et halvt års tid mere til at få vendt skuden, enten ved at blive ved med at spille så godt at vi får ekstraordinære indtægter eller ved at skaffe penge udefra i et helt andet niveau end det vi har set de seneste år. Det er vel at mærke stabile årlige indtægter i millionklassen vi har brug for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gentleman Finn » 1. sep 2012, 12:26

Et angrebstalent af en eller anden form, ville helt klart give mest mening, a la Uffe Bech, billig og fornuftig investering. Alternativet er at Silber vil gå meget ned i løn for at komme tilbage til Aalborg igen og spille for de røde, det ville være så ufatteligt smukt at jeg ikke tør tro på det sker.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2012, 12:32

Efter offentliggørelsen af regnskabet for 1. halvår 2012 fremgår det at egenkapitalen pr. 30. juni 2012 er nede på
5,4 mio. kr. Jeg er bestemt ikke en regnskabsnørd, men den lave egenkapital er megabekymrende. Nu ved jeg ikke om det har betydning, men det fremgår også af regnskabet at kapitalgrundlaget er styrket med 6 mio. kr. i ansvarlig lånekapital og yderligere 7,3 mio. kr. der er omlagt fra langfristet gæld til ansvarlig lånekapital.
Jeg aner ikke hvad begrebet ansvarlig lånekapital betyder, men er egenkapitalen reelt større end 5,4 mio. kr?

Umiddelbart kan det virke underligt at skrive et indlæg om egenkapitalen i transfertråden, men økonomien har selvfølgelig betydning for vores muligheder på transfermarkedet. Hvis egenkapitalen er på 5,4 mio. kr. så må vi da også være meget tæt på grænsen for om vi overhovedet må skrive nye kontrakter (jvf. DBUs krav angående egenkapital/lønudgifter).

Håber at jeg har misforstået regnskabet således at der er økonomi til at hente en eller flere forstærkninger. Efter salget af Lucas er der 20 spillere i truppen. Vi har suverænt superligaens smalleste trup, hvilket selvfølgelig tildels er dikteret af den økonomiske situation. Indtil videre har den mega smalle trup ikke haft negative konsekvenser, men der er ingen garanti for at det ikke ændrer sig. Vi er meget sårbare overfor skader, karantæner, formnedgang, manglende kamp om pladserne samt ikke at glemme risikoen for en dårlig træningskultur.

Vi har i lang tid stort set været forskånet for langvarige skader, men jeg kan godt gyse ved tanken om hvad der vil ske hvis vi pludselig bliver ramt af flere langvarige skader (antijinx). Håber virkelig at der er økonomi til at forstærke truppen med
1-2 spillere.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af DEG » 1. sep 2012, 13:07

Pastorious, det er ikke realistisk at komme ned omkring balance, som jeg har lagt mærke til var dit helt store fokus i dine kritiske indlæg. Det optimale næste år vil vel være noget i stil med -5 mio på driften. AaB og langt de fleste andre klubber i ligaen, har brug for opbakning fra lokalsamfundet for at holde skuden i vandet her i den økonomiske krise, det er ikke et Aalborgensisk anliggende. Det bliver man nødt til at erkende medmindre man vil have en trup på 13 mand, og rykke ned med et brag.

Uanset tror jeg godt folk kan pakke deres frygt væk, om at Lynge bare går ud og bruger uhæmmet løs, Silber kommer ikke hjem på en stor kontrakt, det bliver i et mere normalt superliga leje hvis det sker, og vi kommer heller ikke til at ville eller kunne betale andet end en symbolsk transfer. Hvis vi finder guld på gaden, så bliver vi nødt til at beholde det, vi er ikke derude hvor vi ikke engang kan sige ja tak til det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 16:05

DEG skrev:Pastorious, det er ikke realistisk at komme ned omkring balance, som jeg har lagt mærke til var dit helt store fokus i dine kritiske indlæg. Det optimale næste år vil vel være noget i stil med -5 mio på driften. AaB og langt de fleste andre klubber i ligaen, har brug for opbakning fra lokalsamfundet for at holde skuden i vandet her i den økonomiske krise, det er ikke et Aalborgensisk anliggende. Det bliver man nødt til at erkende medmindre man vil have en trup på 13 mand, og rykke ned med et brag.

Uanset tror jeg godt folk kan pakke deres frygt væk, om at Lynge bare går ud og bruger uhæmmet løs, Silber kommer ikke hjem på en stor kontrakt, det bliver i et mere normalt superliga leje hvis det sker, og vi kommer heller ikke til at ville eller kunne betale andet end en symbolsk transfer. Hvis vi finder guld på gaden, så bliver vi nødt til at beholde det, vi er ikke derude hvor vi ikke engang kan sige ja tak til det.
Det med balance er ikke noget jeg har fundet på, det er AaB's egen idé.

Jeg har ikke noget imod at vi kører med store underskud og finder nogen til at dække dem. JEg er ikke specielt kritisk overfor AaB, jeg synes faktisk de ting der sker derude er fornuftige, og det generelt bliver gjort godt, jeg prøver bare at gøre opmærksom på at der er lang vej hjem og økonomien stadig er særdeles stram, så jubeloptimisterne ikke tror at vi kan gå ud og forstærke truppen med store profiler. Det kommer ikke til at ske. Det betyder også at vi ikke over tid kan bevare den placering vi har i superligaen, for på lang sigt er det altid økonomien der er bestemmende for hvilke hold der ligger i toppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bundgaard » 1. sep 2012, 16:06

Jeg håber godt nok at vores MR. Lynge går ud og agere efter han solgte Lukas, for at rette en smule op på hans udmelding om at der ikke bliver solgt nogle i dette vindue. for ikke at virke utroværdig, naturligvis har Lynge sin bevæg grunde men så må han jo rette op på det.
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jernskjorten » 1. sep 2012, 16:11

Bundgaard skrev:Jeg håber godt nok at vores MR. Lynge går ud og agere efter han solgte Lukas, for at rette en smule op på hans udmelding om at der ikke bliver solgt nogle i dette vindue. for ikke at virke utroværdig, naturligvis har Lynge sin bevæg grunde men så må han jo rette op på det.
Det skal kunne forsvares rent økonomisk, hvis der bliver hentet nye ind. Der skal ikke bare handles for Lynges image skyld, hvilket der helt sikkert heller ikke bliver.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bundgaard » 1. sep 2012, 16:23

Nej det bliver nok Øknomisk grunde der kommer til at være bevæggrunden til at hente nyt ind, men undskyld mig, men så syntes jeg bare at Lynge skulle holde sig for god til at lukke sådan en omgang bawl ud med at vi beholder alle, når han ved det ikke kan overholdes, ihvertfald var alle vel klar over at det var usandsynligt at holde både Lukas og Helenius, det var jo nok kun ønske tænkning
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af doukas » 1. sep 2012, 16:31

Bundgaard skrev:Nej det bliver nok Øknomisk grunde der kommer til at være bevæggrunden til at hente nyt ind, men undskyld mig, men så syntes jeg bare at Lynge skulle holde sig for god til at lukke sådan en omgang bawl ud med at vi beholder alle, når han ved det ikke kan overholdes, ihvertfald var alle vel klar over at det var usandsynligt at holde både Lukas og Helenius, det var jo nok kun ønske tænkning
Før du lukker mere bawl ud, burde du læse denne artikel...

http://www.sporten.dk/fodbold/AaB-score ... aa-lucas-a" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af DEG » 1. sep 2012, 16:32

Det er et mål de gerne må stile efter, men det ligger et sted ude i fremtiden under alle omstændigheder.
Pastorius skrev: Det betyder også at vi ikke over tid kan bevare den placering vi har i superligaen, for på lang sigt er det altid økonomien der er bestemmende for hvilke hold der ligger i toppen.
Absolut, det er en faktor, i den danske liga er der dog flere faktorer, der kan være mindst ligeså udslagsgivende. En god sportschef, talentudvikling og trænerteam. Vi har vist os gode til at føre talenter ind i superligaen, bl.a. takket være trænerteamet. Det er vigtigt mange steder, men i DK er det begrænset hvad andre end fck kan hente til Suppen, det er for det meste uforløst potentiale der bliver succeshistorier i DK, takket være en kløgtig sportslig sektor. Ikke at det er direkte modstridende med dit argument.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bundgaard » 1. sep 2012, 16:38

doukas skrev:
Bundgaard skrev:Nej det bliver nok Øknomisk grunde der kommer til at være bevæggrunden til at hente nyt ind, men undskyld mig, men så syntes jeg bare at Lynge skulle holde sig for god til at lukke sådan en omgang bawl ud med at vi beholder alle, når han ved det ikke kan overholdes, ihvertfald var alle vel klar over at det var usandsynligt at holde både Lukas og Helenius, det var jo nok kun ønske tænkning
Før du lukker mere bawl ud, burde du læse denne artikel...

http://www.sporten.dk/fodbold/AaB-score ... aa-lucas-a" onclick="window.open(this.href);return false;

ja så er den læst og den bekræfter mig kun i at på sammetid at Lynge udtaler at han vil beholde alle spillere har en anden aftale med et evt salg med en anden klub. naturligvis skal vi ikke beholde Lukas for en værd pris men det jeg siger er såment bare at så må vi hentet en ny ind som Lynge plejer at sige der kommer kun noget ind hvis vi sælger , hvis man så kan tro på det
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af doukas » 1. sep 2012, 16:42

Bundgaard skrev:
doukas skrev:
Bundgaard skrev:Nej det bliver nok Øknomisk grunde der kommer til at være bevæggrunden til at hente nyt ind, men undskyld mig, men så syntes jeg bare at Lynge skulle holde sig for god til at lukke sådan en omgang bawl ud med at vi beholder alle, når han ved det ikke kan overholdes, ihvertfald var alle vel klar over at det var usandsynligt at holde både Lukas og Helenius, det var jo nok kun ønske tænkning
Før du lukker mere bawl ud, burde du læse denne artikel...

http://www.sporten.dk/fodbold/AaB-score ... aa-lucas-a" onclick="window.open(this.href);return false;

ja så er den læst og den bekræfter mig kun i at på sammetid at Lynge udtaler at han vil beholde alle spillere har en anden aftale med et evt salg med en anden klub. naturligvis skal vi ikke beholde Lukas for en værd pris men det jeg siger er såment bare at så må vi hentet en ny ind som Lynge plejer at sige der kommer kun noget ind hvis vi sælger , hvis man så kan tro på det
Jamen, så læs dog artiklen menneske!

Lynge udtaler, at man have så godt som sikkert havde strikket en aftale sammen med en unavngiven klub (formentlig Club Brugge) om at sælge Lucas Andersen, men at man fik lov på at beholde ham frem til vinter på en leje. Lynge har aldrig udtalt andet, end at man være rimelig sikker på at holde på truppen frem mod vinter, at du kan tolke det anderledes forstår jeg simpelthen ikke.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 16:44

DEG skrev:Det er et mål de gerne må stile efter, men det ligger et sted ude i fremtiden under alle omstændigheder.
AaB har forpligtet sig (overfor amatørklubben) til at sørge for at driften er i balance og kun budgettere med reelle indtægter - og det er ikke en gang ude i fremtiden. Det er fra næste år.

Det kan godt være det ikke er realistisk at drive en superligaklub med balance i driftsresultatet, men det er ikke desto mindre vilkårene for AaB fra 1. januar. Kan de ikke det, kan de starte med at finde en donor der vil tilbagebetale de 6-7 millioner vi har lånt af amatørklubben.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 16:46

Bundgaard skrev:Nej det bliver nok Øknomisk grunde der kommer til at være bevæggrunden til at hente nyt ind, men undskyld mig, men så syntes jeg bare at Lynge skulle holde sig for god til at lukke sådan en omgang bawl ud med at vi beholder alle, når han ved det ikke kan overholdes, ihvertfald var alle vel klar over at det var usandsynligt at holde både Lukas og Helenius, det var jo nok kun ønske tænkning
Han har aldrig sagt noget om at vi beholder alle. Han har sagt at sådan som det så ud nu, så beholdt vi alle - det blev så bare ikke ved med at se sådan ud. Lynge har gjort præcis hvad han har sagt han ville gøre og holdt præcis hvad han har lovet. Uanset hvilke ord du prøver at lægge ham i munden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst