Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Olly » 9. jan 2013, 11:55

Køllen I Møllen skrev:
Olly skrev:
Køllen I Møllen skrev:
BBS skrev:
Tyskeren skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... d-AaB.aspx

Nogle der har hørt om ham her??
Lidt, men ikke meget.

Jeg kan fortælle, at han trænede med i Hjørring i går, men at han faktisk har gjort sig bemærket før, da han har spillet fire kampe for Frejas (Ja, Aalborg Freja) jyllandsseriehold med otte mål til følge.

Jeg vil være i chok hvis vi henter ham. Dog er det interessant, at det er på angrebspladsen, at vi har en spiller til prøvetræning.
Nu skal man jo ikke diskvalificere en spiller på forhånd blot fordi han kommer fra en lavere svensk række. Hvis man kan finde brugbare spillere i de lavere divisioner herhjemme kunne det jo også tænkes at man kunne gøre det i Sverige. At man har spillet i Freja er jo heller ikke ensbetydende med at man er retarderet...
Dalsgaard kom fra en serie 2 klub. Han gør det da nogenlunde. Så det kan da lykkes at få en god spiller fra de lavere rækker. Men jeg synes nu det vil have været bedre hvis der havde været tale om en spiller der havde et godt cv.
Mit bud er han ikke får nogen kontrakt.
Et godt cv koster penge. Jeg tror da heller ikke han får kontrakt, og det tror Lynge nok heller ikke. Men lad os nu se ham an, det koster gratis :)
Men det kunne da være fedt hvis han var en billig usleben diamant. :money:

Adlen
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 10. apr 2008, 17:07

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Adlen » 9. jan 2013, 12:50

Nu har jeg spillet med den kære Martin Karlberg i Aalborg Freja i en kort periode, så kan da lige give min mening/viden tilkende!

En utrolig sympastisk fyr udenfor banen som må defineres som en uortodoks angriber der arbejder stenhårdt begge veje, god med løget (springer utrolig højt), fysisk god og så er han ikke bange for at deltage i det opbyggende spil. Han kom til Aalborg Freja og scorede utrolig mange mål på utrolig kort tid - desuden skabte han en masse plads til sine medspillere.

Dog kan jeg ikke forestille mig, at han bliver aktuel for AaB og denne prøvetræning må simpelthen skyldes det gode ry han har skabt sig på kort tid i de lavere rækker. Desuden kan det nævnes, at manden løber Aalborgløbet (1/2 marathon) i november måned iført et par gamle joggingbukser på en tid omkring 1,5 time - hvilket er ganske glimrende :)

Hvis I vil læse lidt mere om hans "bedrifter" så kan besøge http://www.ligabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og søge "Karlberg" - så kommer der lidt på ham...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jan 2013, 13:14

Yankee skrev:Det mest vanvittige er jo at Ole Bjur samtidig snakker helt åbent om at man efter denne lønnedgang vil ud og købe spillere.
Mon ikke også det har været i spillerenes tanker! Især hvis man er midtebane spiller og skal med egen lønnedgang finansiere den konkurent der vil sætte én på bænken.
http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... ndbys-krav" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. jan 2013, 17:08

Adlen skrev:Nu har jeg spillet med den kære Martin Karlberg i Aalborg Freja i en kort periode, så kan da lige give min mening/viden tilkende!

En utrolig sympastisk fyr udenfor banen som må defineres som en uortodoks angriber der arbejder stenhårdt begge veje, god med løget (springer utrolig højt), fysisk god og så er han ikke bange for at deltage i det opbyggende spil. Han kom til Aalborg Freja og scorede utrolig mange mål på utrolig kort tid - desuden skabte han en masse plads til sine medspillere.

Dog kan jeg ikke forestille mig, at han bliver aktuel for AaB og denne prøvetræning må simpelthen skyldes det gode ry han har skabt sig på kort tid i de lavere rækker. Desuden kan det nævnes, at manden løber Aalborgløbet (1/2 marathon) i november måned iført et par gamle joggingbukser på en tid omkring 1,5 time - hvilket er ganske glimrende :)

Hvis I vil læse lidt mere om hans "bedrifter" så kan besøge http://www.ligabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og søge "Karlberg" - så kommer der lidt på ham...

Jeg er allerede smålun på ham, lyder som enherlig type mna gerne vil sludre med i 5 minutter ekstra i Fakta, hvis han er med på at give den en skalle fra nu af og til sommer så kan man for min skyld sagtens brænde 50.000 af på en lottokupon. Og ja, jeg ved godt at vi lige har undgået jordens undergang og lever for lånte penge og generelt bare er fucked.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 10. jan 2013, 11:02

Er der en spiller jeg gerne så man skrev med var det Jens Stryger Larsen. Han kontrakt udløber til sommer og må efterhånden være træt af Brøndby. Jeg her ham som den perfekte erstatning for PK og på sigt som fast mand på en af kanterne. Talentet er der idet han blev kåret som årets talet 2010, men i kaoset i Brøndby er han blevet glemt eller parkertet på back-positionen. Jeg tror vi kan lokke ham herop med mere spilletid og på baggrund af hans forhold til Kent, som var den træner der tog ham op på førsteholdet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2013, 14:14

Eksil skrev:Er der en spiller jeg gerne så man skrev med var det Jens Stryger Larsen. Han kontrakt udløber til sommer og må efterhånden være træt af Brøndby. Jeg her ham som den perfekte erstatning for PK og på sigt som fast mand på en af kanterne. Talentet er der idet han blev kåret som årets talet 2010, men i kaoset i Brøndby er han blevet glemt eller parkertet på back-positionen. Jeg tror vi kan lokke ham herop med mere spilletid og på baggrund af hans forhold til Kent, som var den træner der tog ham op på førsteholdet.
Jens Stryger Larsen kan være en glimrende mulighed. Han er en alsidig spiller der både kan spille som back eller på en af kanterne. Derudover har han et drive og en hastighed, som jeg synes at vi mangler på kanterne (Dalsgaard undtaget). Helt enig med dig i, at Stryger kan være en glimrende erstatning for PK. Dog ser jeg imidlertid et noget større potentiale i Stryger, mens PK har lidt under at han konstant er blevet flyttet rundt på banen, hvor han nu er en alibi spiller uanset hvor han bliver placeret.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jan 2013, 16:51

Så kom Emil Lyng til Esbjerg til en prøvetræning, så han er nok ikke helt umulig for os at nå. Spørgsmålet er så om han er for meget højrekant til at kunne være på holdet. Det er vel Kusks plads(og jeg mener også bedste placering).

En prøvespiller mere kunne være ønskelig. Hvor er Mikkel Cramer, ex-Randers, henne ? Eller en eksotisk mexicansk venstrekant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Meelsen » 16. jan 2013, 16:59

Poker-One-Kenobi skrev:
Adlen skrev:Nu har jeg spillet med den kære Martin Karlberg i Aalborg Freja i en kort periode, så kan da lige give min mening/viden tilkende!

En utrolig sympastisk fyr udenfor banen som må defineres som en uortodoks angriber der arbejder stenhårdt begge veje, god med løget (springer utrolig højt), fysisk god og så er han ikke bange for at deltage i det opbyggende spil. Han kom til Aalborg Freja og scorede utrolig mange mål på utrolig kort tid - desuden skabte han en masse plads til sine medspillere.

Dog kan jeg ikke forestille mig, at han bliver aktuel for AaB og denne prøvetræning må simpelthen skyldes det gode ry han har skabt sig på kort tid i de lavere rækker. Desuden kan det nævnes, at manden løber Aalborgløbet (1/2 marathon) i november måned iført et par gamle joggingbukser på en tid omkring 1,5 time - hvilket er ganske glimrende :)

Hvis I vil læse lidt mere om hans "bedrifter" så kan besøge http://www.ligabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og søge "Karlberg" - så kommer der lidt på ham...

Jeg er allerede smålun på ham, lyder som en herlig type man gerne vil sludre med i 5 minutter ekstra i Fakta, hvis han er med på at give den en skalle fra nu af og til sommer så kan man for min skyld sagtens brænde 50.000 af på en lottokupon. Og ja, jeg ved godt at vi lige har undgået jordens undergang og lever for lånte penge og generelt bare er fucked.
I dagens Nordjyske, kan man læse at hans prøvetræning nu er overstået, hvorefter trænerteamet vil evaluere på hans indsats. Kent giver, i artiklen, udtryk for at Karlberg indgik fint i spillet til træning og at de var overraskede over hans niveau efter 2 år med ''hyggebold''.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Winterburn » 19. jan 2013, 11:57

Ønsker mig en Tulio som evt afløser for Hele
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Gamling » 19. jan 2013, 15:03

Lyden på vandrørerne omkring Helenius lyder meget bekendt som dem vi hørte omkring Lucas i slutningen af sommervinduet så mon ikke han er væk om et par ugers tid :S

So be it og mon ikke vi finder en rimelig erstatning for ham :aabfan:

Jeg er mere interesseret i ambitionerne mht resten af truppen - ikke alene i foråret (hvor vi stadig har resten af den nuværende trup), men især i forhold til den kommende sæson, hvor Lynge håber på at vi skal spille europæisk igen (åh ja de minder :cool: ). Og det kræver altså en kvalitetstrup på omkring 24 hvoraf de første ca 18 er i spil til start 11´eren.

Hvordan kommer vi derop igen og på hvilke pladser har vi de største mangler ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 19. jan 2013, 15:43

Synes det er meget simpelt med de to 1-2 tilgang der er blevet meldt ud. Såfremt vi beholder Helenius synes jeg man bør hente;

1) En offensiv midtbanespiller til pladsen bag Helenius, som kan fuldende vores offensiv med nogle af de kvaliteter som Lucas havde. Hvis vi får det så tror jeg på medaljer. Jeppe Curth er absolut ikke manden som skal være makker med Helenius.
2) En spiller til højre side af banen. Efter Bøges stop er vi tynde på højre back udover PK som dog også skal slukke ildebrande på andre pladser. Derfor bør vi hente en spiller som kan dække højre back. Så gerne en spiller som kan noget af det samme Dalsgaard, men evt. en som også kan være et supplement til kanten på midtbanen. Den her spiller ser jeg mere som et talent end en som skal spille nu.

Såfremt de to ting kommer ind synes jeg vi har haft et rigtigt godt vindue. Om de forlænger med Hallur er underordnet for mig så længe han ikke er en af de 1-2 tilgange. Ser ikke noget lys i ham, men omvendt er han næppe dyr.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2013, 21:09

Højrebacken er vel fornuftigt dækket ind: Dalsgaard, Lasse Nielsen og Patrick Kristensen. Mener venstrebacken er langt mere sårbar.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 19. jan 2013, 21:57

FlæskeFrank skrev:Højrebacken er vel fornuftigt dækket ind: Dalsgaard, Lasse Nielsen og Patrick Kristensen. Mener venstrebacken er langt mere sårbar.
Lasse har nu også gjort sig en del på venstre back og gjort det ok. Synes faktisk Patrick har været mere habil backup i venstre side. Han har selvfølgelig også spillet mest derovre, men trods af at være højre benet synes jeg faktisk han har været bedst til at lukke af i højre. Mht. Lasse har du selvfølgelig en pointe, havde helt glemt hvor solid han var på højre back i efteråret 2011. Alternativet til en spiller i højre side kunne måske være en backup till defensiv midt - helst et talent. Vi er meget tynde når Augu/Würtz er ude og meget sårbare overfor det. Wichmann og Thomsen er for offensive ifht. den rolle som skal udfyldes og ingen af dem fylder nok.

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af rummanden » 22. jan 2013, 10:27

øv, så røg Uffe Bech til fcn:( ham så jeg ellers gerne i AaB
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Meelsen » 22. jan 2013, 11:24

I forhold til Lynge's udtalelser, for et par uger siden, så er Kent i denne artikel noget mere tilbageholdende omkring tilgangen af eventuelt nye spillere. Er der sket noget med økonomien mandag, jeg har misset, siden at dagen i går nævnes som dagen hvor det ''stod klart, at AaB ikke køber ind i dette transfervindue med mindre der bliver solgt ud først''? For et par uger siden lød det til at vi godt kunne hente 1-2 spillere ind uden at det betød en afgang med en eller flere af vores spillere.

Selvfølgelig kan det også være at det er spil for galleriet, med henblik på en eventuel forhandlings situation.

http://nordjyske.dk/nyheder/lukket-for- ... f/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 22. jan 2013, 11:43

Det er vel bare den sædvanlige tvetydighed fra Lynges side. Jeg kan huske mange vinduer, hvor meldingerne har været i øst og vest, og det var aldrig rigtig til at blive klog på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 22. jan 2013, 12:57

Meelsen skrev:I forhold til Lynge's udtalelser, for et par uger siden, så er Kent i denne artikel noget mere tilbageholdende omkring tilgangen af eventuelt nye spillere. Er der sket noget med økonomien mandag, jeg har misset, siden at dagen i går nævnes som dagen hvor det ''stod klart, at AaB ikke køber ind i dette transfervindue med mindre der bliver solgt ud først''? For et par uger siden lød det til at vi godt kunne hente 1-2 spillere ind uden at det betød en afgang med en eller flere af vores spillere.

Selvfølgelig kan det også være at det er spil for galleriet, med henblik på en eventuel forhandlings situation.

http://nordjyske.dk/nyheder/lukket-for- ... f/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi kan desværre se frem til endnu et stille transfervindue. Lynge har udtalt at der er økonomi til at hente et par spillere nu, men at de overvejer om det er bedre at vente til sommer. Med tanke på Lynges stop til sommer så er det måske meget godt at vente. Nu hvor der er forlænget med Kent og en række spillere så er det nok meget hensigtsmæssigt at gemme lidt transfermidler således, at den nye sportschef får mulighed for at sætte sit eget aftryk på truppen til sommer.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2013, 15:37

Samt at der ikke skal købes bare for at købe...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 22. jan 2013, 23:04

hje1980 skrev:Samt at der ikke skal købes bare for at købe...
Med Jeppe Curth som sandsynlig starter er der alt mulig grund til at forsøge at forstærke truppen allerede nu op til den meget spændende og vigtige forårssæson.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jan 2013, 23:27

thomasjn skrev: Med Jeppe Curth som sandsynlig starter er der alt mulig grund til at forsøge at forstærke truppen allerede nu op til den meget spændende og vigtige forårssæson.
Ja for helvede, det er jo gået elendigt i efteråret hvor han startede inde i vel 70-80% af kampene...

Låst