Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 25. feb 2013, 18:16

Yankee skrev:Men nu har vi jo netop brugt mange kræfter og lang tid på at udvikle Ahlmann som back. Han har vist rigtig gode takter i optaktskampene og virker til at være mere komfortabel i det offensive spil. Hvorfor skulle vi dog fjerne ham fra den back?

Nej, vi er nødt til at have et par "discount"-løsninger i vores trup. Eksempelvis kun at have 3 gode midterforsvarere og at have en "fælles" reserve til de to backer. Gotfredsen og Bøgelund har tilsammen spillet 15 kampe de sidste to år, så jeg synes faktisk ikke vi har behov for flere forsvarsspillere udover vores egne talenter og en forlængelse med Patrick.

Jeg er dog enig i, at Jonas Knudsen har gjort det rigtig godt for Esbjerg.
Jeg er enig i han virker mere komfortabel i det offensive. Men ville det så ikke også bare være at drage nytte af begge aspekter hvis han spillede på kanten?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 26. feb 2013, 09:52

Rafa2 skrev:Jeg kan absolut ikke se hvorfor vi absolut skal have nogle discount løsninger i vores trup?? Nuvel, økonomien sætter sine begrænsninger, men discount løsninger lyder som noget vi ikke tror på alligevel, og så er det vel bedre at lade være...
Jeg tror ikke rigtig, du har læst mit indlæg. Med discountløsninger mener jeg at vi sparer visse "stillinger" væk og lader én reservespiller dække flere funktioner i truppen. Mine eksempler er, at Thelander er backup for både KEP og Lasse, mens Patrick er reserve på både venstre og højre back. Tidligere havde vi sikkert hentet en norsk midtstopper og en østeuropæisk venstre back, men de tider er heldigvis ovre - hvilket vi er helt enige om jf. dit indlæg. Ikke flere lottokuponer - til gengæld skal vi så uddanne lidt mere alsidige og fleksible reservespillere som Patrick, Thelander, Thomsen m.fl.
Lucas Kuskenius skrev:Jeg er enig i han virker mere komfortabel i det offensive. Men ville det så ikke også bare være at drage nytte af begge aspekter hvis han spillede på kanten?"
Det synes jeg bestemt ikke. Ahlmann har slet ikke evnerne til at spille en venstrekant som Due eller Wichmann gør det. På backen udnytter vi langt bedre hans løbepensum og skarpe indlæg, mens hans mangler i pasnings- og presspillet vil blive udstillet på midtbanen.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 26. feb 2013, 11:04

Yankee skrev:
Rafa2 skrev:Jeg kan absolut ikke se hvorfor vi absolut skal have nogle discount løsninger i vores trup?? Nuvel, økonomien sætter sine begrænsninger, men discount løsninger lyder som noget vi ikke tror på alligevel, og så er det vel bedre at lade være...
Jeg tror ikke rigtig, du har læst mit indlæg. Med discountløsninger mener jeg at vi sparer visse "stillinger" væk og lader én reservespiller dække flere funktioner i truppen. Mine eksempler er, at Thelander er backup for både KEP og Lasse, mens Patrick er reserve på både venstre og højre back. Tidligere havde vi sikkert hentet en norsk midtstopper og en østeuropæisk venstre back, men de tider er heldigvis ovre - hvilket vi er helt enige om jf. dit indlæg. Ikke flere lottokuponer - til gengæld skal vi så uddanne lidt mere alsidige og fleksible reservespillere som Patrick, Thelander, Thomsen m.fl.
Lucas Kuskenius skrev:Jeg er enig i han virker mere komfortabel i det offensive. Men ville det så ikke også bare være at drage nytte af begge aspekter hvis han spillede på kanten?"
Det synes jeg bestemt ikke. Ahlmann har slet ikke evnerne til at spille en venstrekant som Due eller Wichmann gør det. På backen udnytter vi langt bedre hans løbepensum og skarpe indlæg, mens hans mangler i pasnings- og presspillet vil blive udstillet på midtbanen.
Hvor får du ideen fra, at Thelander er alsidig? Så vidt jeg kan se, er det ikke særligt alsidigt at dække for Lasse og KEP da de begge spiller Thelanders foretrukne position.

Mht. Ahlmann, så er jeg sikker på han kan spille kanten. Jeg kender Jakob personligt og da han kom til FCM's akademi spillede han central midtbane/central offensiv midtbane. Det er ganske vidst mange år siden, men han har altid været pasningsstærk og med blik for spillet.

I min optik ville han kunne blive en lige så god kant som Duen, da de minder meget om hinanden. Løbestærke og bedre offensivt end defensivt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 26. feb 2013, 12:43

Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 26. feb 2013, 13:53

Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 26. feb 2013, 14:01

Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.
Men man har jo netop arbejdet på at udvikle Thelander så han ikke kun dækker stopper-pladsen. Han burde nu (bedre) kunne dække den mobile, spillende centerforsvarer og endelig har man jo også arbejdet på at han i nødstilfælde kunne stå en habil højre back.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 26. feb 2013, 16:39

Yankee skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.
Men man har jo netop arbejdet på at udvikle Thelander så han ikke kun dækker stopper-pladsen. Han burde nu (bedre) kunne dække den mobile, spillende centerforsvarer og endelig har man jo også arbejdet på at han i nødstilfælde kunne stå en habil højre back.
Jeg tror vi kommer til at halte gevaldigt i det offensive, hvis Dalsgaard sidder over en kamp, og Thelander i stedet skal dække pladsen. Han kan vel ikke dække Dalsgaards rolle i samme omfang som han efter din mening kan dække den mere boldspillende centerforsvars-rolle.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2013, 17:43

Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.
Men man har jo netop arbejdet på at udvikle Thelander så han ikke kun dækker stopper-pladsen. Han burde nu (bedre) kunne dække den mobile, spillende centerforsvarer og endelig har man jo også arbejdet på at han i nødstilfælde kunne stå en habil højre back.
Jeg tror vi kommer til at halte gevaldigt i det offensive, hvis Dalsgaard sidder over en kamp, og Thelander i stedet skal dække pladsen. Han kan vel ikke dække Dalsgaards rolle i samme omfang som han efter din mening kan dække den mere boldspillende centerforsvars-rolle.
I det tilfælde vil jeg gætte på PK er første reserve. Alternativt kan Lasse smides der ud, og så med Thelander/KEP centralt. Er mega nede over Thelander er skadet, vil så gerne se noget mere til ham.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 26. feb 2013, 20:12

jonas386 skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.
Men man har jo netop arbejdet på at udvikle Thelander så han ikke kun dækker stopper-pladsen. Han burde nu (bedre) kunne dække den mobile, spillende centerforsvarer og endelig har man jo også arbejdet på at han i nødstilfælde kunne stå en habil højre back.
Jeg tror vi kommer til at halte gevaldigt i det offensive, hvis Dalsgaard sidder over en kamp, og Thelander i stedet skal dække pladsen. Han kan vel ikke dække Dalsgaards rolle i samme omfang som han efter din mening kan dække den mere boldspillende centerforsvars-rolle.
I det tilfælde vil jeg gætte på PK er første reserve. Alternativt kan Lasse smides der ud, og så med Thelander/KEP centralt. Er mega nede over Thelander er skadet, vil så gerne se noget mere til ham.
Diskussionen gik ikke på hvorledes Thelander var førstereserve til højrebacken, men på hvorvidt han er en alsidig spiller der kan spille flere positioner.

Men ellers er jeg enig i dine meninger om Thelander. Han er en rigtig spændende spiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2013, 21:30

Lucas Kuskenius skrev:
jonas386 skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Yankee skrev:Du mener vel ikke at KEP og Lasse har den samme funktion på holdet? De har to vidt forskellige roller.
Selvfølgelig har de ikke samme rolle eller funktion, men det ændrer jo ikke på at Thelander stadig kun er fulddygtig i det centrale forsvar.
Det havde mere relevant at nævne Blåbjerg i stedet, da han både kan spille backen og centralt.
Men man har jo netop arbejdet på at udvikle Thelander så han ikke kun dækker stopper-pladsen. Han burde nu (bedre) kunne dække den mobile, spillende centerforsvarer og endelig har man jo også arbejdet på at han i nødstilfælde kunne stå en habil højre back.
Jeg tror vi kommer til at halte gevaldigt i det offensive, hvis Dalsgaard sidder over en kamp, og Thelander i stedet skal dække pladsen. Han kan vel ikke dække Dalsgaards rolle i samme omfang som han efter din mening kan dække den mere boldspillende centerforsvars-rolle.
I det tilfælde vil jeg gætte på PK er første reserve. Alternativt kan Lasse smides der ud, og så med Thelander/KEP centralt. Er mega nede over Thelander er skadet, vil så gerne se noget mere til ham.
Diskussionen gik ikke på hvorledes Thelander var førstereserve til højrebacken, men på hvorvidt han er en alsidig spiller der kan spille flere positioner.

Men ellers er jeg enig i dine meninger om Thelander. Han er en rigtig spændende spiller.
Det er jeg med på. Pointen med mit indlæg var nu bare at det højst sandsynligt ikke bliver sådan superaktuelt, og det næppe er noget vi finder ud af.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af JacobKoustrup » 4. mar 2013, 18:35

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-i-uganda" onclick="window.open(this.href);return false;

Det kan være at vi får en ny midtbanespiller på u/19-holdet.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 4. mar 2013, 18:43

JacobKoustrup skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-i-uganda

Det kan være at vi får en ny midtbanespiller på u/19-holdet.
Mest af alt en nyhed der for mig til at tænke "Nå" ligesom når de henter endnu en færring på halvårlig kontrakt. Googlede lidt på Uganda og de har i hvert fald ikke mange spillere som er nået til Europa så det tyder ikke umiddelbart på, at det er et land, hvor der for alvor er talent. Dog bor der 27 millioner i landet i følge Wiki så der burde være en talentmasse og hvem ved måske det er et uopdaget marked, hvor vi kan blive blandt de første som fisker i talentmassen, men det er jo stadig umuligt at vide noget om før vi evt. ser knægten.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. mar 2013, 21:29

thomasjn skrev:
JacobKoustrup skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-i-uganda

Det kan være at vi får en ny midtbanespiller på u/19-holdet.
Mest af alt en nyhed der for mig til at tænke "Nå" ligesom når de henter endnu en færring på halvårlig kontrakt. Googlede lidt på Uganda og de har i hvert fald ikke mange spillere som er nået til Europa så det tyder ikke umiddelbart på, at det er et land, hvor der for alvor er talent. Dog bor der 27 millioner i landet i følge Wiki så der burde være en talentmasse og hvem ved måske det er et uopdaget marked, hvor vi kan blive blandt de første som fisker i talentmassen, men det er jo stadig umuligt at vide noget om før vi evt. ser knægten.
u17 angriberen Moses Opondo er også derfra. Han gør det godt. Måske gør de sig ikke så meget i fodbold dernede.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 4. mar 2013, 21:54

Der bor over 2 milliarder mennesker i Kina og Indien, men alligevel har de to lande aldrig produceret en spiller på Superliganiveau.

Jeg har aldrig været fan af det efterhånden gamle Uganda-projekt. Vi har ingen erfaring i at arbejde i Afrika, og ingen faciliteter eller know-how til at integrere disse spillere ordentligt. Det kræver at de kommer herop med en overordentlig stærk psyke og et helt ekstraordinært talent før det kan være interessant at bruge kræfter på sådan et projekt.

Vi kan ikke hente dem herop før deres 18. fødselsdag, og det er rigtig mange år, de skal "spilde" i Uganda. Hvis vi endelig skal igang med sådan et forehavende må spillerne uddannes sportsligt og især menneskeligt før de fylder 18 - og er det realistisk med klubbens økonomi og forholdene i et ekstremt fattigt og underudviklet land som Uganda?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af A_Strandfelt » 5. mar 2013, 14:02

Lynge kom med en lang snak om Uganda-projektet til opstartsarrangementet på O'Learys, da der blev spurgt til det. Det blev forklaret, hvordan man ville gøre det "ordentligt" med at sponsorere skolegang i Uganda, og at man i første omgang med denne ene spiller, vil se, om det overhovedet er muligt at hente en spiller fra Uganda til Danmark, før man går videre.

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Winnie/BR » 7. mar 2013, 13:12

A_Strandfelt skrev:Lynge kom med en lang snak om Uganda-projektet til opstartsarrangementet på O'Learys, da der blev spurgt til det. Det blev forklaret, hvordan man ville gøre det "ordentligt" med at sponsorere skolegang i Uganda, og at man i første omgang med denne ene spiller, vil se, om det overhovedet er muligt at hente en spiller fra Uganda til Danmark, før man går videre.
Nu havde jeg desværre ikke selv mulighed for at deltage, men så vidt jeg har forstået, så snakkede Lynge med relativt store ord om talentmassen dernede. Noget i retningen af at de havde et stort potentiale, højt teknisk niveau og at han var overbevist om at hvis man satte et af deres U19 talenthold op mod AaBs ditto, så ville afrikanerne vinde 9 ud af 10 for de kunne virkelig noget.

Det er meget store ord. Selvfølgelig er det en andenhåndsberetning og fremlagt ud fra min bedste eringdring, men jeg har ingen grund til at tvivle på det er blevet sagt - om ikke andet så noget meget nært beslægtet. Det kunne sagtens blive spændende, men jeg sætter nu engang mest min lid til udviklingen af egne talenter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 7. mar 2013, 16:57

Winnie/BR skrev:
A_Strandfelt skrev:Lynge kom med en lang snak om Uganda-projektet til opstartsarrangementet på O'Learys, da der blev spurgt til det. Det blev forklaret, hvordan man ville gøre det "ordentligt" med at sponsorere skolegang i Uganda, og at man i første omgang med denne ene spiller, vil se, om det overhovedet er muligt at hente en spiller fra Uganda til Danmark, før man går videre.
Nu havde jeg desværre ikke selv mulighed for at deltage, men så vidt jeg har forstået, så snakkede Lynge med relativt store ord om talentmassen dernede. Noget i retningen af at de havde et stort potentiale, højt teknisk niveau og at han var overbevist om at hvis man satte et af deres U19 talenthold op mod AaBs ditto, så ville afrikanerne vinde 9 ud af 10 for de kunne virkelig noget.

Det er meget store ord. Selvfølgelig er det en andenhåndsberetning og fremlagt ud fra min bedste eringdring, men jeg har ingen grund til at tvivle på det er blevet sagt - om ikke andet så noget meget nært beslægtet. Det kunne sagtens blive spændende, men jeg sætter nu engang mest min lid til udviklingen af egne talenter.
Her skal man jo også tænke på at afrikanske spillere ofte er noget mere fysiske end europæiske (og sydamerikanske). Derfor ser man også ofte at afrikanske lande vinder, eller når langt, til ungdoms VM, men sjældent når særlig langt i Senior VM.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af A_Strandfelt » 7. mar 2013, 23:21

Winnie/BR skrev:
A_Strandfelt skrev:Lynge kom med en lang snak om Uganda-projektet til opstartsarrangementet på O'Learys, da der blev spurgt til det. Det blev forklaret, hvordan man ville gøre det "ordentligt" med at sponsorere skolegang i Uganda, og at man i første omgang med denne ene spiller, vil se, om det overhovedet er muligt at hente en spiller fra Uganda til Danmark, før man går videre.
Nu havde jeg desværre ikke selv mulighed for at deltage, men så vidt jeg har forstået, så snakkede Lynge med relativt store ord om talentmassen dernede. Noget i retningen af at de havde et stort potentiale, højt teknisk niveau og at han var overbevist om at hvis man satte et af deres U19 talenthold op mod AaBs ditto, så ville afrikanerne vinde 9 ud af 10 for de kunne virkelig noget.

Det er meget store ord. Selvfølgelig er det en andenhåndsberetning og fremlagt ud fra min bedste eringdring, men jeg har ingen grund til at tvivle på det er blevet sagt - om ikke andet så noget meget nært beslægtet. Det kunne sagtens blive spændende, men jeg sætter nu engang mest min lid til udviklingen af egne talenter.
Jep, det er meget godt gengivet. Det var i øvrigt både ham og Jacob Larsen, der var blevet enige om at at det afrikanske ungdomshold ville slå AaB's bedste ungdomshold.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. mar 2013, 11:02

Jeg håber virkelig at AaB holder øje med overskudslageret i Tyskland (Måske ikke lige i 1. Bundesliga). Det virker til at der er så meget relativt billigt talent dernede.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 16. mar 2013, 13:36

Oldager skrev:Jeg håber virkelig at AaB holder øje med overskudslageret i Tyskland (Måske ikke lige i 1. Bundesliga). Det virker til at der er så meget relativt billigt talent dernede.
Du tænker på Horsens's signing af Takyi? Har i hvert fald selv lidt tænkt det samme og, at ham må AaB godt snuppe fra ACH til sommer, hvis han bliver ved at gøre det godt. Godt nok er vi ikke rige, men vi bør da lønmæssigt kunne hamle op med (på længere sigt slå) Horsens.

Låst