Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2013, 16:15

Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:Man ser vel her, hvilke klubber vi står på venskabelig fod med. Det virker underligt, hvis Brøndby og AGF ikke var repræsenteret. Til gengæld er det mere forståeligt med FCN, OB og FCM, som vi vel aldrig har haft et specielt godt forhold til???

Det siger meget om vores landstræner, at han ikke har tid til at møde op. Samtidigt viser det en anden og meget mere positiv side af FCK, når Holmstrøm og CV river en hel dag ud for at sige farvel til Lynge....
Jens Ørgaard var også i et af klippene.
Han har vel ingen tilknytning til FCM mere. Han har vel været der for at hylde en tidligere kollega og konkurrent. At han var til stede var i øvrigt en fin gestus taget i betragtning, hvordan stemningen har været imellem AaB og FCM i hans regeringstid. Mht. OB udtalte deres direktør Thomas Christensen i Tipsbladet, hvor der var en større artikel om Lynge for et par uger siden, at OB tog afsked med Lynge op til vores kamp derovre. Det kan vel tænkes, at det er derfor at OB er blevet hjemme?

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 12mand » 24. maj 2013, 10:55

den her er altså værd at bruge 5 min. på at læse:

http://indkast.dk/index.php?nyhed=104797" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Brugeravatar
derby13
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:31
Geografisk sted: nordjylland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af derby13 » 24. maj 2013, 11:15

12mand skrev:den her er altså værd at bruge 5 min. på at læse:

http://indkast.dk/index.php?nyhed=104797" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigtig godt skrevet.
Så fik man da lige en klump i halsen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af sulakvelidze » 24. maj 2013, 14:13

thomasjn skrev:
sulakvelidze skrev:
Sauer skrev:
Oldager skrev:
Sauer skrev:
AaB1978 skrev:Carsten V. og Hørsholt fra FCK var også til receptionen.

Så har Lynge og CV åbenbart begravet stridsøksen vedrørende FCKs svækkede holdopstilling i sidste uge. :)

Artikel + billeder her

http://www.nordjyske.dk/nyheder/alle-vi ... /1/1513#/0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sporten.dk/superligaen/lynge ... el-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt skræmmende at se hvor afkræftet Jens Jørgen Brinch ser ud. Alt godt til ham!

Og så kunne det se ud til, at det ikke kun er AaB-farvede folk der har holdt af Lynge. Profiler er der nok af - det er vel næsten kun Morten O. der mangler.
Skulle netop ind for at kommentere det. Stakkels mand. Har altid nydt når han var kommentator, og er han egentlig ikke også AaB-fan på bunden? Kan læse mig frem til at kraften er kronisk. Stakkels mand. Håber alt godt for ham og hans familie :-)
Så vidt jeg ved, så er han meget stor AaB-fan. Ikke at det overhovedet gør nogen forskel. Men ja, siger vel lidt om hans (og Lynges) format, at han har kunnet rejse sig fra sygesengen i den tilstand og insisteret på at være med til at hylde Lynge.
Jeg har læst et sted, at Jens Jørgen Brinch holder mest med Vejle, men jeg har også set ham citeret for at have sympati for AaB. Respekt til ham uanset, hvem han holder med. Han har altid været dygtig til sit fag, og det tjener ham til stor ære, at han er en af de få, der tør indrømme en fejl. Som dengang han ringede til Augu og undskyldte for bemærkningen om ikke at være den hurtigste knallert på havnen. Det er ikke nogen skam at begå fejl, hvis man er mand nok til indrømme dem.

At FCK-lederne var til reception, er der vel ikke noget at sige til. Det manglede sådan set bare, og hvis nogen klub i Superligaen ikke var repræsenteret, er det pinligt for dem. Morten Olsen og Peter Bonde burde også have været der. Eller i det hele taget DBU. Og jeg havde egentlig også forventet at se Hamrén og Ståle på billederne. Men flere af de nævnte var der måske alligevel?
Dagens reception har været velbeøsgt fra pressen. Har fundet indslag fra;

24Nordjyske/AaBinside: http://aabinside.dk/aktuelt/videoer/vid ... 12/81/1195" onclick="window.open(this.href);return false;
KanalSport: http://kanalsport.dk/indslag/mr-AaB-hyl ... ollegaerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Og KanalSport igen: http://kanalsport.dk/indslag/rort-lynge ... elsesladet" onclick="window.open(this.href);return false;
TV2 Nord: Kan ses her http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... lynge.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne i øvrigt være sjovt, hvis der var mulighed for at se alle talerne i fuld længde. Siden Lynge har fået guldnålen må DBU vel have været repræsenteret, men fremmøde fra landstrænerteamet havde helt klart være en passende gestus.
Mht. fremmødte fra Sverige - kan det passe, at det er Bette Anders Lynge hilser på i nr. 2 klip fra KanalSport

Ifht. hvilke klubber som er mødt op og hvem der er pinligt fraværende diskuterer Mette Cornelius (Canal 9) og Michael Quareshi (BT) det inde på Twitter - Cornelius skriver;
Jeg så intet til klubber som Brøndby, OB og FCN, mens FCK, SJE og EFB havde sendt 2-3 folk hver.
Derudover kan vi jo tilføje Randers og vel for så vidt også Silkeborg da Viggo Jensen vel stadig er ansat der.
Fremragende indslag, du har samlet der. Efter at have set det kan jeg ikke lade være at tænke på, hvor bittert det må være for de to andre "store mænd" i dansk fodbold, at de ikke fattede at stoppe i tide. Tænk på den afsked og det eftermæle, Don Ø og Per B kunne have haft i FCK og Brøndby. Og tænk hvis det var gået Lynge på samme måde, så han nærmest ikke kunne vise sig omkring stadion mere.

I øvrigt synes jeg, det er direkte usmageligt, at Brøndby og andre klubber ikke var repræsenteret ved Lynges afsked. Og jeg fastholder, at det bare manglede, at FCK var der - selv om formuleringen nok er lige arrogant nok. Og ja, ros til Holmstrøm for fine udtalelser. Og det viser jo meget godt, hvor stor betydning Lynge har haft for AaB, at han som nordjyde kan gøre så stort indtryk så langt væk som i København.

Et lille pip til Kvickly. De kager så dælme gode ud, men der bør være røde ører hos den konditor, der har skrevet AaB med lille b på dem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Gnu » 24. maj 2013, 14:39

12mand skrev:den her er altså værd at bruge 5 min. på at læse:

http://indkast.dk/index.php?nyhed=104797" onclick="window.open(this.href);return false;
Lynge Jakobsen stavet med c og Aalborg med Å. Det er for useriøst.
sulakvelidze skrev:Fremragende indslag, du har samlet der. Efter at have set det kan jeg ikke lade være at tænke på, hvor bittert det må være for de to andre "store mænd" i dansk fodbold, at de ikke fattede at stoppe i tide. Tænk på den afsked og det eftermæle, Don Ø og Per B kunne have haft i FCK og Brøndby. Og tænk hvis det var gået Lynge på samme måde, så han nærmest ikke kunne vise sig omkring stadion mere.

I øvrigt synes jeg, det er direkte usmageligt, at Brøndby og andre klubber ikke var repræsenteret ved Lynges afsked. Og jeg fastholder, at det bare manglede, at FCK var der - selv om formuleringen nok er lige arrogant nok. Og ja, ros til Holmstrøm for fine udtalelser. Og det viser jo meget godt, hvor stor betydning Lynge har haft for AaB, at han som nordjyde kan gøre så stort indtryk så langt væk som i København.

Et lille pip til Kvickly. De kager så dælme gode ud, men der bør være røde ører hos den konditor, der har skrevet AaB med lille b på dem.
Jeg kan sgu godt lide Holmstrøm. Trods en til tider brovtende facon, så er der ingen tvivl om, at manden har substans. Jeg synes egentlig også det virker som om, at ham og Lynge altid har haft et godt forhold trods åbenlyse forskelle.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Søgaard » 29. maj 2013, 16:17

Kan ikke se den har været postet her før, men en lang artikel/interview med Lynge fra Tipsbladet, der blev bragt i papirudgaven for noget tid siden:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llandsgade" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy, det er sku en fornøjelse at læse :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af YesAaBcan » 29. maj 2013, 18:03

Søgaard skrev:Kan ikke se den har været postet her før, men en lang artikel/interview med Lynge fra Tipsbladet, der blev bragt i papirudgaven for noget tid siden:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llandsgade" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy, det er sku en fornøjelse at læse :)
Ja det interview er sku godt formuleret og noteret. Lynge bliver bare ved med at præstere på et højt højt plan. Jeg håber godt nok AaB kan få glæde af ham mange år endnu, i en eller anden udstrækning.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Hanga » 29. maj 2013, 21:43

Søgaard skrev:Kan ikke se den har været postet her før, men en lang artikel/interview med Lynge fra Tipsbladet, der blev bragt i papirudgaven for noget tid siden:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llandsgade" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy, det er sku en fornøjelse at læse :)
Suveræn artikel, meget velskrevet og selvfølgelig fyldt med fantastiske ord af Lynge! Uanset hvor godt Gaarde kommer til at gøre det, så vil Lynges personlighed aldrig kunne erstattes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2013, 22:54

[quote="Søgaard"]Kan ikke se den har været postet her før, men en lang artikel/interview med Lynge fra Tipsbladet, der blev bragt i papirudgaven for noget tid siden:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llandsgade" onclick="window.open(this.href);return false;

Rørende artikel. Især afsnittet om Marshall og Arianna. Det var stærkt at læse.
Fint at Lynge også roser Marshalls sportslige niveau. Personligt husker jeg bl.a.
D. Marshall på baggrund af Poul Hansens kommentar "nu bliver det farligt", da Marshall i foråret 2011 blev indskiftet i midterforsvaret i 3-3 kampen på udebane mod FC Nordsjælland.
Marshall udviste som forudsagt af Poul Hansen, lettere alternativt forsvarsspil i midterforsvaret da han blev indskiftet.

Anyway super artikel om Lynge. Som han rigtig nok siger er der fortsat en udfordring ang. tilskuertallet. Derudover er Vendsyssel i modsætning til hvad Lynge siger, stadigvæk præget af nordjyske FCK og Brøndby tilhængere.
I Frederikshavn er det f.eks. umuligt at købe en AaB spilletrøje i sportsbutikkerne. Der er derimod især et stort udvalg af FCK merchandise.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 31. maj 2013, 07:45

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:Kan ikke se den har været postet her før, men en lang artikel/interview med Lynge fra Tipsbladet, der blev bragt i papirudgaven for noget tid siden:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llandsgade" onclick="window.open(this.href);return false;

Rørende artikel. Især afsnittet om Marshall og Arianna. Det var stærkt at læse.
Fint at Lynge også roser Marshalls sportslige niveau. Personligt husker jeg bl.a.
D. Marshall på baggrund af Poul Hansens kommentar "nu bliver det farligt", da Marshall i foråret 2011 blev indskiftet i midterforsvaret i 3-3 kampen på udebane mod FC Nordsjælland.
Marshall udviste som forudsagt af Poul Hansen, lettere alternativt forsvarsspil i midterforsvaret da han blev indskiftet.

Anyway super artikel om Lynge. Som han rigtig nok siger er der fortsat en udfordring ang. tilskuertallet. Derudover er Vendsyssel i modsætning til hvad Lynge siger, stadigvæk præget af nordjyske FCK og Brøndby tilhængere.
I Frederikshavn er det f.eks. umuligt at købe en AaB spilletrøje i sportsbutikkerne. Der er derimod især et stort udvalg af FCK merchandise.
Frederikshavn er vel sammen med Hjørring også de to byer i landsdelen som har mest ondt i rüfen over, at de ikke har AaB i baghaven. Plus du har håggi-hadet.

Hvad angår Marshall, så fik han alt for meget uberettiget kritik for sit spil. Poul Hansen kan i den forbindelse ikke være et sandhedsvidne på noget som helst der har med fodboldfaglighed at gøre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af doukas » 14. jun 2013, 19:15

http://www.sporten.dk/fodbold/erik-bo-a ... er-er-vaek" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik Bo Andersen ville gerne have været sportschef. Er nu alligevel glad for vi endte med Gaarde...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Alfons Aalborg » 14. jun 2013, 20:45

doukas skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/erik-bo-a ... er-er-vaek

Erik Bo Andersen ville gerne have været sportschef. Er nu alligevel glad for vi endte med Gaarde...
Er det bare mig, eller forsøgte Erik Bo sig ikke med et comeback i AaB mod slutningen af karrieren?
Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. jun 2013, 07:06

Hans sidste kontrakt var i AaB. Uden succes.
Janteloven eksisterer IKKE!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jensemand57 » 1. jul 2013, 09:08

Blot til almen oplysning, så er denne dag jo lidt en historisk dag for AaB. Det er dag 1 efter Lynge.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jul 2013, 11:45

jensemand57 skrev:Blot til almen oplysning, så er denne dag jo lidt en historisk dag for AaB. Det er dag 1 efter Lynge.
Ak ja - ikke nogen rar tanke :(

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af astonvilla » 1. jul 2013, 11:52

Jesper Schmidt skrev:
jensemand57 skrev:Blot til almen oplysning, så er denne dag jo lidt en historisk dag for AaB. Det er dag 1 efter Lynge.
Ak ja - ikke nogen rar tanke :(
Den er da gået nogenlunde indtil videre...Gaarde skal vel ikke bære hele skylden for det elendige danske sommervejr?
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2013, 12:00

jensemand57 skrev:Blot til almen oplysning, så er denne dag jo lidt en historisk dag for AaB. Det er dag 1 efter Lynge.
Vemodig dag. Jeg håber at Gaarde har lært meget af de sidste 3 ugers "mesterlære".

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jul 2013, 13:07

jensemand57 skrev:Blot til almen oplysning, så er denne dag jo lidt en historisk dag for AaB. Det er dag 1 efter Lynge.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Hanga » 1. jul 2013, 17:41

Lynge indtræder i bestyrelsen pr. 1/10... Det var ikke længe han kunne holde sig fra AaB, den gamle ;)

http://www.aabsport.dk/nyheder/2013/07/ ... ab-as.aspx
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst