Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af white splash » 3. sep 2013, 00:07

tommas jensen skrev:
white splash skrev:
tommas jensen skrev:
white splash skrev:
tommas jensen skrev:
Funky skrev:Det er da bizart at hive Bræmer op af hatten. Han slog ikke til. Der er løbet meget vand i åen siden da.
Mener da han havde en gylden periode og blev hyldet som aalborgs messi.
Min pointe er bare at ak47 har måske bare tur i den jeg håber det selfølgelig ikke men syntes der er mange men´r
Men Curth og Toft er jo garanti for mål?!?
ingen der siger, jeg siger der skal ske noget
Vi har fået Risgaard, AK og Jönsson... Gaarde skider ikke penge!
Gab Ja og peter fra u 13 og anders fra Svenstrup ikke nemt at få en pointe igennem
JESUS CHRIST! Hvad er det du vil have?? Vi har 4 angribere + Thomsen og Bruhn. Toft og Curth var bag dem alle...
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2013, 00:09

Det er sgu da også svært når der ikke rigtigt er nogen. Du brokker dig over manglende indkøb, og vi har hentet 3 folk hvor 2 af dem har forstærket holdet og er gået direkte ind i start-11'eren.

Forskellen på AK og Bræmer er at AK altid har haft kvaliteterne som målscorer, og helt fra da han var 15-16 udråbt som et kæmpe talent, men pga attitude problemer og almen dovenskab til træning kom han aldrig videre, og karrieren gik ned af før den rigtigt kom igang. De problemer har han nu fået styr på og har bombet først i 2. division (40 kampe 32 mål) og efterfølgende 1. division (26 kampe 14 mål) og har nu scoret 2 mål i 2½ kampe for AaB. På alle måder tyder det på at han endelig er ved at forløse noget af det talent han uomtvisteligt har, men ikke fik ordentlig frem i ungdomsårene.

Transfervinduet er godkendt, vi har solgt en spiller til PL, fået noget af alt fyldet skåret fra, og hentet spillere der har løftet holdet som helhed. Jönsson er jeg også sikker på bliver en gevinst, han virker hvertfald som en type der kan løfte offensiven betydeligt, og med en reel målscorer i boksen er jeg sikker på der nok skal komme en del flere mål i efteråret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af tommas jensen » 3. sep 2013, 00:12

jonas386 skrev:Det er sgu da også svært når der ikke rigtigt er nogen. Du brokker dig over manglende indkøb, og vi har hentet 3 folk hvor 2 af dem har forstærket holdet og er gået direkte ind i start-11'eren.

Forskellen på AK og Bræmer er at AK altid har haft kvaliteterne som målscorer, og helt fra da han var 15-16 udråbt som et kæmpe talent, men pga attitude problemer og almen dovenskab til træning kom han aldrig videre, og karrieren gik ned af før den rigtigt kom igang. De problemer har han nu fået styr på og har bombet først i 2. division (40 kampe 32 mål) og efterfølgende 1. division (26 kampe 14 mål) og har nu scoret 2 mål i 2½ kampe for AaB. På alle måder tyder det på at han endelig er ved at forløse noget af det talent han uomtvisteligt har, men ikke fik ordentlig frem i ungdomsårene.
Lad os vende den efter sæsonen. Håber ikke det bliver en hvad sagde jeg.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jensemand57 » 3. sep 2013, 00:17

Det er sgu nok et udemærket transfervindue. Der skal ikke bruges løs af kontanterne. Jeg ser muligheden for endelig, at få overskud på finanserne som ekstrem vigtigt fremadrettet og set i dette lys, har det da været ok. Så en Curth fra mig :thumbsup:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. sep 2013, 01:07

Frygah skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Thomsen og Bruhn er bestemt ikke angribere, AK (uanset hvor meget jeg også tror på ham) har spillet ganske få minutter i superligaen, Jönsson er en stor ubekendt, og det samme kan siges om Spalvis, der umiddelbart virker til at mangle noget endnu. Frederiksen kan vi vel godt blive enige om ikke har vist den helt store skarphed på det sidste...

Hvis man ikke henter en angriber ind med erfaring fra noget der ligner superliganiveau, mener jeg det er et gigantisk sats at lade Curth smutte.
Hvis man allerede kan se at Curth max ville være 4. valg til hvad der måske kun er en plads men ihvertfald max 2, er derved en minimal chance at tage?
Enig.

Og Jesper, det kan godt være du ikke ser Bruhn og Thomsen som angribere, men i den formation vi spiller pt, der spiller Thomsen altså den hængende angriber bag AK. Så hvis du vil bruge argumentet om at de to unge ikke er angribere, så må du også være enig i at vi reelt kun spiller med 1 angriber. Og til den plads har vi AK, SF, Jönsson og Spalvis.

Jeg kan stadig ikke se at en Jeppe Curth som 4-5. valg (ergo at han er endnu mere uskarp til træning end SF og ubekendte Jönsson, der dog trods alt kommer fra Bundesligaen) ryge til FCM er et "gigantisk sats". Der må jeg indrømme at jeg hellere vil se en af vores egne unge få chancen hvis der opstår mange skader o.l. Det er jo trods alt det der har givet os Helenius, Ahlmann, Kusk, Larsen og Thomsen. Troen på vores egne unge kan klare sig når de får chancen stille og roligt.
Jeg mener nu stadig vi spiller med to angribere, hvoraf den ene er mere bevægelig og flagrende end den anden, hvilket vel er ganske normalt. At Thomsen ikke er uddannet angriber betyder ikke at formationen er ændret, det mener jeg bestemt ikke den er.

Thomsen har da gjort det rigtigt glimrende i angrebet, men det er trods alt ikke hans position, og jeg mener vi får langt mere ud af ham på fløjen, hvor han iøvrigt i dén grad er savnet. Bruhn som angriber kan jeg slet ikke se, en ting er at en ung gut skal have spilletid på superligaholdet, men det kan jo i sig selv være svært nok at slå til på den plads man spiller normalt.

Jeg synes det er helt fint vi har spillet med Thomsen deroppe, men vi må også erkende at det er mere af nød end af lyst, for den helt overskyggende grund er jo at de andre angribere ikke har slået til, og selv om jeg er begejstret på lige fod med de fleste for AK's præstationer, så skal vi altså have for øje at han først i de seneste par kampe har præsteret på det absolutte topplan i Danmark, og at vi ikke ved hvordan han reagerer på modgang, eller hvad hans niveau er på sigt.

Vi har altså mange ubekendte faktorer i vores angreb, ja vi har faktisk ikke rigtigt andet, og selv om jeg er helt med på at se Jönsson som førsteangriber med AK som fast makker, og synes det ser rigtigt spændende ud, så ved vi reelt ikke hvordan det fungerer på sigt. Det gælder alle vores 4 angribere - Frederiksen er den angriber som har været her længst nu, og han har vel stadig ikke rundet 20 kampe i startopstillingen.

Jeg forudser det kan blive problematisk med så mange ubekendte, og derfor synes jeg det er et sats at udleje den eneste angriber vi præcist ved hvor vi har, manglende soringer eller ej. Erfaring og indgående kendskab til holdkammeraterne kunne bestemt også være brugbart, og som indskifter mener jeg nu stadig Curth ville kunne skabe et vist ravage og have sin berettigelse.

Vi skal jo heller ikke være blinde for at for 1½ kamp siden håbede og skreg vi allesammen på angribere med mål i støvlerne - rent statistisk er muligheden for at det kommer til at ske nu ca. en fjerdel mindre, og jeg synes ærlig talt godt man kan ryste lidt i buksen over at vi pt. står med 1 angriber som præsterer, en som ikke kan finde målet, en ungdomsspiller som ikke virker til at være klar til meget andet end at fungere som joker, og en ny svensker som ikke er klar til at spille hele kampe og som, lets face it, kan få tilbagefald efter en lang skadesperiode.

Vi står altså efter min mening med 2 angribere som kan starte inde i superligaen - ja og nogle mener endda Frederiksen er kantspiller.

Men egentlig har der såmænd nok ikke været andre muligheder end at udleje eller sælge Curth, for jeg er overbevist om at enten han eller Kent har sagt "nok er nok". Jeg kan bare godt bekymre mig en smule over at man så ikke vælger at hente noget andet ind, og synes man tager en risiko.

Dermed ikke sagt at det ikke kan gå godt, for det kan det bestemt sagtens... jeg har stor tro på dette hold.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af MrBangDK » 3. sep 2013, 06:04

AaB 85 95 99 08 skrev: bla bla bla.... Gaarde er dum
Nu har vi efterhånden scoret en del reelle mål (+ de ikke reelle, som du ikke vil anerkende).. Vi ligger nummer tre i ligaen.. Vi har hentet 3 spillere i vinduet, hvoraf den ene har scoret 2 mål i tre kampe. Bundholdene Brøndby, FCN, Sønderjyske, etc. viser ikke nogen skræmmende styrke. Og du taler om at Gaarde styrer os mod afgrunden. Tværtimod - Gaarde viser at han har hånd om økonomien og tænker langsigtet.

At du bliver ved med din indædte kritik af Gaarde er så hovedrystende dumt.. Du har ingen argumenter ud over din bitterhed. Man skulle tro du hedder "Hesten" til mellemnavn.. :thumbsdown:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 3. sep 2013, 06:33

Det eneste der kunne have gjort dette vindue fuldstændig perfekt, var hvis der er var kommet en back-up til venstre-back. Træner-teamet må have vurderet at Due eller Blåbjerg kan spille den hvis Ahlman går i stykker (MÅ DET ALDRIG SKE!). PK på venstre-back er ikke kønt, og håber vi får det at se i denne sæson.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af DEG » 3. sep 2013, 06:49

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: bla bla bla.... Gaarde er dum
Nu har vi efterhånden scoret en del reelle mål (+ de ikke reelle, som du ikke vil anerkende).. Vi ligger nummer tre i ligaen.. Vi har hentet 3 spillere i vinduet, hvoraf den ene har scoret 2 mål i tre kampe. Bundholdene Brøndby, FCN, Sønderjyske, etc. viser ikke nogen skræmmende styrke. Og du taler om at Gaarde styrer os mod afgrunden. Tværtimod - Gaarde viser at han har hånd om økonomien og tænker langsigtet.

At du bliver ved med din indædte kritik af Gaarde er så hovedrystende dumt.. Du har ingen argumenter ud over din bitterhed. Man skulle tro du hedder "Hesten" til mellemnavn.. :thumbsdown:
Vores vindue har været rigtig, rigtig godt, vi har fået godt med penge ind for Nicklas (i særdeleshed med 1 år tilbage på kontrakten), fundet en sulten boksangriber i AK der bare virker til at passe perfekt ind på vores mandskab, synes han har vist rigtig mange gode ting, + en svensk lejesvend der er hentet billigt og forventes at blive en profil når han snart er tilbage fra skade. Jeg er tilfreds. AaB 85959908 er sikkert en af fcm-kents trolle profiler, det er overdrevne pessimistiske indlæg.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Forza » 3. sep 2013, 08:42

Jeg synes bestemt vores vindue har været godkendt. Med tanke på AaB's finanser er det vist ganske fint at hente en 1. divisions bomber, Ris og en bundesligaangriber på en lejekontrakt.

Samtidig er jeg godt tilfreds med udlejningerne af Rolf og Curth. Dog er jeg lidt ambivalent med at Curth skal til den indavlsklub. Mest pga. jeg hader FCM, for sportsligt har Curth brug for at prøve noget nyt og AaB ligeså.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 3. sep 2013, 09:22

I forhold til mulighederne tegner dette transfervindue til at være et af de bedste, vi har haft. Helenius ville væk - og havde kun 1 år tilbage af sin kontrakt. At sælge ham for ca. 15. mio. kr til en PL-klub er et rigtig fint signal at sende - både til andre spillere og til nuværende og potentielle investorer.

Udlejningen af Rolf Toft må vel være for at give ham konsistent kamptræning og mulighed for at prøve sig af på et passende niveau uge efter uge - og udlejningen af Curth er vel mest for at spare lønkroner + undgå mukken i krogene, der måske ville kunne opstå, når en spiller fra toppen af hierarkiet ikkelængere er en del af trænerens planer. Så selvom vi sikkert godt ville kunne bruge Curth som indskifter enkelte gange i løbet af efteråret, kan det vise sig at være det bedste i forhold til harmonien i truppen, at han får lov at bænke den i Herning.

Tilgangene:
Jeg er er meget imponeret af AK, som udover at være målfarlig indgår rigtig godt i spillet ude på banen, er god til at holde i bolden og har blik for at sætte sine medspillere op. Han kan blive rigtig god!

Risgård behøver jeg næppe hype - han er trådt direkte ind i start-11 og bidrager med kvaliteter, som vi ikke havde før.

Jönsson er x-faktoren, so mjeg ikke vel bedømme på. Men han må vel kunne et eller andet, og er vel helt klart hentet til start-11.

Altså 3 tilgange, som alle går direkte ind på holdet og løfter det (er min klare forventning). Hvornår har vi sidst oplevet det? + et stort salg + oprydning af spillere, der ikke ville få meget spilletid. Godt gået Gaarde.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 3. sep 2013, 09:44

Enig med BoT

Det næste der skal ske er vel, at der skal forlænges nogle kontrakter. Følgende spillere har udløb til vinter eller sommer:

Thomas Augustinussen (vinter) - giv ham 1.5 år mere, naturligvis til billigere penge end nu.
Lasse Nielsen - han vil ikke
Rasmus Thelander - Lasses afløser - gerne for 3-4 år.
Kasper Pedersen - ved ikke hvordan han spiller, men han er nok en billig bredespiller
Kasper Risgård - hvis han vil skal han jo bare forlænges
Anders Due - tror hans tid i Aalborg er ved at være ovre
Hallur Hansson - bye bye, endnu en lidt ligegyldig bredespiller fra Atlanten
Rasmus Jönsson - Frikøb på mange euro, nej vel?

Desuden husker jeg at Spalvis har udløb snart, han skal vel også bare forlænges.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af limey » 3. sep 2013, 09:44

MrBangDK skrev:[....] Man skulle tro du hedder "Hesten" til mellemnavn.. :thumbsdown:
Måske snarere til fornavn. Diskussionsformen er identisk. Velformulerende og lader sig ikke slå ud af hverken velbeskrevne modargumenter eller deciderede provokationer, men finder hele tiden en ny vinkel til at få sit evigt og altid enslydende budskab ud.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jensemand57 » 3. sep 2013, 09:46

Som sagt også en Curth for transfervinduet fra mig. Næste trin må vel være, at se på nogle af de kontraktløse spillere, som løber rundt. Hvem, og er der nogen, som kunne indgå i truppen? Og selvfølgelig forlængelserne.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 3. sep 2013, 09:56

limey skrev:
MrBangDK skrev:[....] Man skulle tro du hedder "Hesten" til mellemnavn.. :thumbsdown:
Måske snarere til fornavn. Diskussionsformen er identisk. Velformulerende og lader sig ikke slå ud af hverken velbeskrevne modargumenter eller deciderede provokationer, men finder hele tiden en ny vinkel til at få sit evigt og altid enslydende budskab ud.
Fuldstændig korrekt, jeg skrev det allerede for lang tid siden. Han har kun et formål det er at skabe en hetz mod vores sportsdirektør på samme måde som Hesten gjorde mod Lynge.

Glem ham han er en troll - stort set alle hans indlæg er i transfer tråden hvor det er brok over manglende indkøb og en opbygnig til kritik af Gaarde såsnart vinduet lukkede. Ikke mange reelle indlæg om fodbold, hvilket tyder han slet ikke ser vores kampe.

Glem ham
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Forza » 3. sep 2013, 09:59

Eksil skrev:Enig med BoT

Det næste der skal ske er vel, at der skal forlænges nogle kontrakter. Følgende spillere har udløb til vinter eller sommer:

Thomas Augustinussen (vinter) - giv ham 1.5 år mere, naturligvis til billigere penge end nu.
Lasse Nielsen - han vil ikke
Rasmus Thelander - Lasses afløser - gerne for 3-4 år.
Kasper Pedersen - ved ikke hvordan han spiller, men han er nok en billig bredespiller
Kasper Risgård - hvis han vil skal han jo bare forlænges
Anders Due - tror hans tid i Aalborg er ved at være ovre
Hallur Hansson - bye bye, endnu en lidt ligegyldig bredespiller fra Atlanten
Rasmus Jönsson - Frikøb på mange euro, nej vel?

Desuden husker jeg at Spalvis har udløb snart, han skal vel også bare forlænges.

I disse spillere ser jeg faktisk kun Ris og Thelander som must haves. Augu er ovre sin prime og virker ikke særlig fit. Skal han forlænges, skal det være til en væsentligt lavere præstationsbaseret løn. Når det er sagt håber jeg dog at man gør dette.

Er ellers helt enig i det du skriver.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 3. sep 2013, 10:07

AaB 85 95 99 08 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, for et forfærdeligt vindue, der er ved at lukke. Der er vel ingen anden klub i suppen, som går mere svækket ud af det end os. Gaarde har under en halv time til at diske op med navnet på en ny angriber, hvis ikke hans første vindue skal være en katastrofe. Manden gambler jo med vores overlevelse i ligaen. Når de tre københavnerhold i bunden kommer i gang, har vi ikke langt ned til nedrykningsstregen.

Gaarde virker desværre umiddelbart handlingslammet. Måske er han så desperat at han venter og ser på klubløse spillere, efter at vinduet er lukket.

Det der er jo bare dumt. Bare fordi handlere ikke er forgået på den sidste dag i vinduet er han handlingslammet?
Det er fint med mig, hvis du har behov for at kalde andre dumme. Ens retorik kan jo afsløre meget om en selv. Men jeg er nu engang af den opfattelse, at vi har en gigantisk angriberproblem, som kan true vores overlevelse i ligaen. Det var Gaarde overhovedet ikke løst, og derfor kalder jeg ham handlingslammet. Om det med det handlingslammede en en fejlanalyse skal jeg ikke kunne sige. Måske kan det være andre ting, som er årsag til hans dumpede vindue.
Med mindre du har overværet hver træning de sidste 3-4 uterlig udfra der kan vurdere at Jönsson er en fejl og AK ikke slår til (har nu scoret i 2 kampe i træk og ligner en STOR gevinst) så forklar endelig hvorfor du ikke tror på de 2 hvert fald.
Dertil har vi en Thomsen som hængende og har gjort det godt... Med gode assist og har også været uheldig med afslutninger der ikke er gået ind.
Og hvem siger alle københavner hold kommer igang? Måske de andre klubber har hentet mange spillere fordi deres trupper ikke er gode nok...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af limey » 3. sep 2013, 10:09

Her er mit besyv. Gaarde (samt Lynge) får seks ud af ti Curth-tommelfingre.

Det dårlige først: Prisen på Helenius blev aldrig officiel, men ingen af de bud der var nævnt er nogle der imponerer, når man skæver til hvad konkurrenterne har solgt til. Derudover er jeg stadig lidt lunken på Jönssonhandlen som set udefra ligner en svensker som er solgt til Europa til ågerpris og som vi har lejet totalt ude af form og tilmed med mindre skavanker. Fra hvad vi har set indtil videre tror jeg mere på AK som topscorer når sæsonen er slut end en svensker som vi stort set intet kender til.

Det gode: Helenius blev solgt tidligt således at Gaarde ikke panisk skulle finde angribere den 1. september. Købet af Risgaard synes indtil nu at være endnu bedre end vi havde turdet håbe på og det er bare dejligt at se ham hjemme i Aalleren igen. AK har vist stigende formkurve både spilmæssigt og som centerforward og hvis han undgår skader og holder sig væk fra Gaden, kunne der godt ligge 10-15 sæsonmål i ham. Vigtigst af alt er dog i mine øjne, at vi ikke har solgt Lasse og Kusk. Førstnævnte var for senest et måned siden nærmest med garanti fortid i klubben, men som en klog debatsidedebattør skrev dengang, er Lasse, desværre for ham, ikke det oplagte salgspotentiale til udlandet og jeg håber virkelig at Kent, Kuhn og Gaarde overbeviser ham om, at han hellere snart må skrive en ny kontrakt med AaB. Kusk var på et tidspunkt rygtet til FuCKerne, hvilket, bare jeg skriver det, giver fysiske smerter i maveregionen. Kusk havde et forsømt forår, men har i de sidste kampe vist, at han stadig er en af superligaens allerbedste offensive midtbanespillere og han bliver vital i vores kampagne i år. Alt i alt har vi, ud fra vores finansielle situation, en stærk og harmonisk trup og vi har mange forskellige muligheder for at sætte en fin startellever hver gang, som man også så i Silkeborg, hvor der var byttet en del rundt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. sep 2013, 10:52

Den vil jeg gerne overbyde og give 8 ud af 10 Curth-tommelfingre.

Sort set enige med Limey, dog synes jeg ikke man kan dømme svenskeren før vi har set ham i aktion. Indtil da trækker han altså op i min bedømmelse :)

Lille plus for at spare Curths lønkroner skal Gaarde også have. Og så er det også ganske fint at udleje Toft.

8 ud af 10. Meget tilfredsstillende.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 3. sep 2013, 11:42

Vurderingen af transfervinduet er vel svær at lave på nuværende tidspunkt. Generelt er jeg enig i jeres ovenstående vurderinger, men det helt store sprængende/ømme punkt for os er vel en manglende målscorer oppe foran efter salget af Helenius. Her kan man have forhåbninger til at AK viser lovende takter, samt at vores svenske ven kommer op i omdrejning efter landskampspausen og scorer løs. Det er bare alt for tidligt at sige noget om endnu - dertil har vi set for lidt pt. Resten er dog rimeligt godt. Vinduet er vel dermed endt et sted imellem 5-8/9 Curth -tommelfingre, afhængig af hvor målfarlige de to herrer viser sig at være.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 3. sep 2013, 12:12

Jacob skrev:Vurderingen af transfervinduet er vel svær at lave på nuværende tidspunkt. Generelt er jeg enig i jeres ovenstående vurderinger, men det helt store sprængende/ømme punkt for os er vel en manglende målscorer oppe foran efter salget af Helenius. Her kan man have forhåbninger til at AK viser lovende takter, samt at vores svenske ven kommer op i omdrejning efter landskampspausen og scorer løs. Det er bare alt for tidligt at sige noget om endnu - dertil har vi set for lidt pt. Resten er dog rimeligt godt. Vinduet er vel dermed endt et sted imellem 5-8/9 Curth -tommelfingre, afhængig af hvor målfarlige de to herrer viser sig at være.
Men sådan vil det jo være for ALLE spillere. Så i princippet kan man ikke give karakter før om måske to år.
Hvilken angriber, kunne man have købt, hvor der havde været GARANTI for 15 mål? En sådan er kun meget få gange blevet handlet i superligaens historie.

Låst