Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 3. sep 2013, 13:45

BoT skrev:
Jacob skrev:Vurderingen af transfervinduet er vel svær at lave på nuværende tidspunkt. Generelt er jeg enig i jeres ovenstående vurderinger, men det helt store sprængende/ømme punkt for os er vel en manglende målscorer oppe foran efter salget af Helenius. Her kan man have forhåbninger til at AK viser lovende takter, samt at vores svenske ven kommer op i omdrejning efter landskampspausen og scorer løs. Det er bare alt for tidligt at sige noget om endnu - dertil har vi set for lidt pt. Resten er dog rimeligt godt. Vinduet er vel dermed endt et sted imellem 5-8/9 Curth -tommelfingre, afhængig af hvor målfarlige de to herrer viser sig at være.
Men sådan vil det jo være for ALLE spillere. Så i princippet kan man ikke give karakter før om måske to år.
Hvilken angriber, kunne man have købt, hvor der havde været GARANTI for 15 mål? En sådan er kun meget få gange blevet handlet i superligaens historie.
Du misser pointen med at jeg specifikt fremhæver RJ og delvist AK. For selvfølgelig kunne man køre den til det ekstreme (som du gør)og sige det om alle spillere - inkl. f.eks. Risgaard eller nogle af de spillere som vi ikke solgte (som f.eks. LN og Kusk). Men grunden til, at det er de to som jeg fremhæver er, at det er et meget tyndt grundlag vi har at vurdere dem på. RJ har ingen set spille hverken i AaB eller andet sted i meget, meget lang tid - derfor må det være et markant større spørgsmålstegn hvad han kan end om en spiller passer ind i AaB/rammer formen mens han er her. Lidt samme problem med AK (dog ikke så udpræget). Det modsatte eksempel er Risgaard, som vi ved hvad han leverede i Silkeborg i sidste sæson og hvad han har gjort her i AaB i denne sæson. Her er der et grundlag at vurdere på, som ikke afhænger af om han rammer en formnedgang eller ej - niveauet er der, samt vi manglede hans kompetencer på den plads og det er derfor en god signing.
Pointen er stadigvæk at på vores ømmeste position, der mangler vi et dybere grundlag til at vurdere om det har været gode handler. Også mere end om de viser sig at ramme formen mens de er her eller ej - for det er reelt set det du argumenterer i ovenstående.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af sir-kargo » 3. sep 2013, 14:02

Jeg så reservekampen i viborg - der dog ikke var kendetegnet ved den store nerve - og tror på Jønsson!.

Han så faktisk ok hurtig ud - satte modstanderne et par gang når han var ret-vendt. Viste fin aggressivitet og er faktisk kønnere end på billederne!! :cool:

Han brændte en 100 pct som han selv skabte - ved at sparke lige på målmanden! det var sløjt og man skal selvfølgelig håbe på det var fordi han var rusten mere end et udtryk for målnæse :S

Et frispark var tæt på - et andet håbløst langt over.

Skal man smide en dom på et tyndt grundlag - ser det nu spændende ud - synes faktisk han minder meget om Helenius!?? :o

Kennet Emil var suveræn - Augo virkede lidt frustreret ellers må jeg sige det var Christian Rye der imponerede mig mest! Kun tobak for en skilling - men han fordeler boldene godt - god teknik overblik - virker moden i sit spil - en klog lille spiller. Men fysikken kan selvfølgelig bekymre. Men han virker som en fremtidig playmaker.

Bruhn og viste også momentvise takter - der er sgu kommet lidt mere fysik på ham :thumbsup: Børsting havde en god andel i det første mål efter en fin detalje...

Curth kæmpede hele vejen igennem uden at komme frem til noget som helst! Suk. Selv jeg har opgivet ham nu. Godt vi slap for lønnen - men kan altså ikke ønkse ham held og lykke i FC Muh uanset hvor sympatisk han er... :@
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 3. sep 2013, 14:09

Jacob skrev: Du misser pointen med at jeg specifikt fremhæver RJ og delvist AK. For selvfølgelig kunne man køre den til det ekstreme (som du gør)og sige det om alle spillere - inkl. f.eks. Risgaard eller nogle af de spillere som vi ikke solgte (som f.eks. LN og Kusk). Men grunden til, at det er de to som jeg fremhæver er, at det er et meget tyndt grundlag vi har at vurdere dem på. RJ har ingen set spille hverken i AaB eller andet sted i meget, meget lang tid - derfor må det være et markant større spørgsmålstegn hvad han kan end om en spiller passer ind i AaB/rammer formen mens han er her. Lidt samme problem med AK (dog ikke så udpræget). Det modsatte eksempel er Risgaard, som vi ved hvad han leverede i Silkeborg i sidste sæson og hvad han har gjort her i AaB i denne sæson. Her er der et grundlag at vurdere på, som ikke afhænger af om han rammer en formnedgang eller ej - niveauet er der, samt vi manglede hans kompetencer på den plads og det er derfor en god signing.
Pointen er stadigvæk at på vores ømmeste position, der mangler vi et dybere grundlag til at vurdere om det har været gode handler. Også mere end om de viser sig at ramme formen mens de er her eller ej - for det er reelt set det du argumenterer i ovenstående.
Rigtigt nok. Men min pointe er, at vi ikke har nogen chance for at hente et etableret angrebsnavn, som man med en vis sikkerhed kunne forvente sig 10-15 mål af. En ny angriber ville være lige så stor en lottokupon, som stort set alle andre transfers, der er lavet i Superligaen i år.
Vi har så hentet to angribere - hvoraf den ene allerede har vist sig at være både målfarlig og stærk som oplægger - mens den anden intet har vist. Men forhåbentlig har vores sportslige sektor bedre styr på Jönssons potentiale, end vi andre har.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 3. sep 2013, 15:05

sir-kargo skrev:Jeg så reservekampen i viborg - der dog ikke var kendetegnet ved den store nerve - og tror på Jønsson!.

Han så faktisk ok hurtig ud - satte modstanderne et par gang når han var ret-vendt. Viste fin aggressivitet og er faktisk kønnere end på billederne!! :cool:

Han brændte en 100 pct som han selv skabte - ved at sparke lige på målmanden! det var sløjt og man skal selvfølgelig håbe på det var fordi han var rusten mere end et udtryk for målnæse :S

Et frispark var tæt på - et andet håbløst langt over.

Skal man smide en dom på et tyndt grundlag - ser det nu spændende ud - synes faktisk han minder meget om Helenius!?? :o

Kennet Emil var suveræn - Augo virkede lidt frustreret ellers må jeg sige det var Christian Rye der imponerede mig mest! Kun tobak for en skilling - men han fordeler boldene godt - god teknik overblik - virker moden i sit spil - en klog lille spiller. Men fysikken kan selvfølgelig bekymre. Men han virker som en fremtidig playmaker.

Bruhn og viste også momentvise takter - der er sgu kommet lidt mere fysik på ham :thumbsup: Børsting havde en god andel i det første mål efter en fin detalje...

Curth kæmpede hele vejen igennem uden at komme frem til noget som helst! Suk. Selv jeg har opgivet ham nu. Godt vi slap for lønnen - men kan altså ikke ønkse ham held og lykke i FC Muh uanset hvor sympatisk han er... :@
Skønt indlæg. Angående Rye så er fysikken selvfølgelig altid et issue når spilleren ikke er større. Kusk var også en bette lort, da han startede i reserveholdsturneringen. Helt enig i din beskrivelse af ham, man kunne vel også tilføje hans løbepensum. Minder meget om AGF's Casper Sloth.

Frederik Børsting er det talent jeg synes får mindst omtale i forhold til potentiale lige i øjeblikket. Han har været decideret fremragende de par gange jeg har set ham i aktion. Fremtidens mand på venstre back.

Glæder mig til at se hvad Sugerøret og AK kan få ud af det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 3. sep 2013, 15:33

BoT skrev:
Jacob skrev: Du misser pointen med at jeg specifikt fremhæver RJ og delvist AK. For selvfølgelig kunne man køre den til det ekstreme (som du gør)og sige det om alle spillere - inkl. f.eks. Risgaard eller nogle af de spillere som vi ikke solgte (som f.eks. LN og Kusk). Men grunden til, at det er de to som jeg fremhæver er, at det er et meget tyndt grundlag vi har at vurdere dem på. RJ har ingen set spille hverken i AaB eller andet sted i meget, meget lang tid - derfor må det være et markant større spørgsmålstegn hvad han kan end om en spiller passer ind i AaB/rammer formen mens han er her. Lidt samme problem med AK (dog ikke så udpræget). Det modsatte eksempel er Risgaard, som vi ved hvad han leverede i Silkeborg i sidste sæson og hvad han har gjort her i AaB i denne sæson. Her er der et grundlag at vurdere på, som ikke afhænger af om han rammer en formnedgang eller ej - niveauet er der, samt vi manglede hans kompetencer på den plads og det er derfor en god signing.
Pointen er stadigvæk at på vores ømmeste position, der mangler vi et dybere grundlag til at vurdere om det har været gode handler. Også mere end om de viser sig at ramme formen mens de er her eller ej - for det er reelt set det du argumenterer i ovenstående.
Rigtigt nok. Men min pointe er, at vi ikke har nogen chance for at hente et etableret angrebsnavn, som man med en vis sikkerhed kunne forvente sig 10-15 mål af. En ny angriber ville være lige så stor en lottokupon, som stort set alle andre transfers, der er lavet i Superligaen i år.
Vi har så hentet to angribere - hvoraf den ene allerede har vist sig at være både målfarlig og stærk som oplægger - mens den anden intet har vist. Men forhåbentlig har vores sportslige sektor bedre styr på Jönssons potentiale, end vi andre har.
Meget enig i din sidste sætning. Ifht det øvrige, så har du heller ikke set mig sige, at det er for dårligt at vi ikke har hentet et etableret angrebsnavn. Jeg har blot kommenteret, at pga ovenstående usikkerhed/manglende bedømmelsesgrundlag, så er der et større spektrum af karakterer der evt kunne gives for transferviduet.
Life is good..... AaB is better!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. sep 2013, 20:40

Jonathan Nielsen fra Helsingør, som vi havde til gæstebesøg, har nu gjort det mere end fornuftigt hos Hvidovre i den næstbedste række.

Spændende om det var noget stort vi lod slippe os. Ellers er han jo transferfri igen om 2 år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2013, 11:29

FlæskeFrank skrev:Jonathan Nielsen fra Helsingør, som vi havde til gæstebesøg, har nu gjort det mere end fornuftigt hos Hvidovre i den næstbedste række.

Spændende om det var noget stort vi lod slippe os. Ellers er han jo transferfri igen om 2 år.
Nu kender vi knægten og han kender os. Skulle han udvikle sig til et højt nok niveau er det vel en fordel, at vi allerede kender ham.

Låst