Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Larstyndskid » 28. sep 2013, 17:01

Så vandt Hobro nok engang... det er vildt imponerende det de har gang i... sandsynligvis oprykning til Superligaen, men er det godt eller skidt for AaB? Jeg kan se nogle fordele, men vil Hobro tage sponsorkroner/fans/tilskuere fra AaB?

Jeg holder altid med de nordjyske klubber i divisionerne, men havde aldrig troet nogen kunne blive en mulig konkurrent.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 29. sep 2013, 05:42

Meget interessant emne, der klart er en diskussion værd. Hvis Hobro rykker op vil det være en mindre sensation. Stor respekt til Hobro, det burde være umuligt det de har gang i. At en så lille klub fra en by på størrelse med Aalborg Øst måske rykker op, det er næsten naturstridigt.
Hobro har dygtigt for meget beskedne ressourcer haft kæmpe succes, med at rekruttere de rigtige spillere. Trods en stor ungdomsafdeling har de hentet utrolig mange spillere udefra, som på imponerende vis har passet ind i deres koncept.
Kusk indførte en boldbesiddende og en meget direkte form for fodbold, som har været en stor succes, som Jonas Dahl Andersen har forbedret på flotteste vis. At holdets topscorer fra de seneste to sæsoner er centerforsvareren Mads Justesen, skyldes primært middelmådige angribere. Nu har Hobro styrket angrebspladserne og er dermed blevet et meget komplet hold

Hobros sportschef Jens Hammer Sørensen, har udført noget der er tæt på et mirakel. Hvis ikke AaB af en eller anden mystisk årsag prioriterede venner af huset, så havde JHS været et oplagt valg fremfor Gaarde. Glem ikke at Hobro har præsteret fantastisk i årevis. Hobro har meget dygtigt udnyttet den økonomiske krise ved, at tilknytte gode spillere der af økonomiske årsager er blevet frigjort af meget større klubber.

Omvendt burde det også være umuligt for FC Nordsjælland at blive mestre. Hobro lukrerer dygtigt på at klubber med et meget større potentiale fucker op. Horsens, Silkeborg, Vejle, Holbæk, Fredericia, Svendborg, Hjørring, Roskilde, Holstebro mv. er alle klubber der burde ha' et langt større potentiale.
AaB har været begunstiget af at være Nordjyllands eneste superligaklub. Da Nordjylland er selve definitionen af udkantsdanmark, bør der ikke være basis for mere end ét superligahold i det nordjyske.

Omvendt tror jeg ikke at Hobro udgør en stor trussel for AaB. Personligt vil jeg mene at det vil udgøre en langt større trussel hvis Hjørring rykker op. Hobro derimod hører jo nærmest ikke til Nordjylland. Hobro ligger tættere på Randers, og har historisk set været meget knyttet til Kronjylland. Hobro har gennem tiderne hentet utalligt vraggods fra Randers. Det eneste mærkbare nordjyske bidrag i Hobro jeg kan komme i tanke om er Kusk, der stod bag den meget overraskende oprykning til 1. division.

For at opsummere tror jeg ikke at Hobro i superligaen vil udgøre en trussel for AaB

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af nik » 29. sep 2013, 09:08

Kan kun være posetivt at der kom endnu et Nordjydsk hold op, det vil give flere opgør indenfor kort afstand fra Aalborg

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 29. sep 2013, 12:29

Som gammel Aalborgdreng ,men i mange år efterhånden bosiddende i Hobro, følger jeg begge hold. Først og fremmest er det rigtig flot det Hobro laver pt. Men det sjove ved det hele er, at det faktisk kun er uden for Hobro, som snakker om Hobro i Superligaen. Vi er faktisk mange, som mener, at Hobro slet ikke gearet til Superligaen og måske endda håber, at de ikke rykker op, men skulle det ske, så tager man selvfølgelig også det med.
Hvis de rykker op, ser jeg ikke Hobro som en konkurrent til AaB eller Randers m.m. Det mener jeg ikke, at de er, da sponsorerne er meget lokalt forankret i omkring Hobro. Økonomisk kan de heller ikke følge med, samt indenfor talentarbejdet er de heller ikke på højde med hverken AaB eller Randers.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 12mand » 30. sep 2013, 16:11

født i hobro, bor nu i aalborg. jeg synes på alle måder det ville være pisse fedt hvis hobro rykker op. korte afstande til aways. men hvis hobro rykker op, er jeg slet ikke i tvivl om de bliver prygle-knappe, og rykker ned med det samme. men de spiler faktisk super god fodbold, kan de fortsætte med det, og spille lige så god fodbold i superligaen, bliver det et sjovt hold at få op. hellere jyske hold end sjællandske hold.

men jeg ser ikke det bliver en konkurrence for AaB, hvis de rykker op. hverken fra fans eller sponsorer.
tværtimod tror jeg der kommer mere hype omkring hobro og AaB, hvis de rykker op, på grund af den korte afstand, der automatisk vil få mange på (hobro) stadion.

sponsorerne er på ingen måder de samme. hobro har XL byg hobro, samt sparekassen hobro, som deres sponsorere.
alt andet lige er AaB et større og bedre brand end hobro. så tror ikke på vi mister sponsorere på det. slet ikke hvis hobro alligevel rykker ned første sæson.
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2013, 21:09

Ny succes for Hobro, der netop har hentet en flot sejr i Herfølge. Efter
12 spillerunder i 1. division har Hobro på imponerende vis distanceret de øvrige hold (8 point ned til nr. 3).

Det lugter af suppebold i Hobro. Det er temmelig uhørt at lille Hobro med et spillerbudget på 3-4 mio. kr. (iflg. Nordjyske) kan tryne klubber med langt større budgetter såsom Horsens, Silkeborg, Vejle, Lyngby og Fredericia.
Der er stadigvæk langt til mål, men det ser ikke ud til at konkurrenterne i skrivende stund har stabiliteten til at true Hobro.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. okt 2013, 21:12

Min spådom : Hobro står ikke distancen.

Men jeg håber. Det ville være fedt for Nordjylland. Og for AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 14. okt 2013, 22:15

Køllen I Møllen skrev:Min spådom : Hobro står ikke distancen.

Men jeg håber. Det ville være fedt for Nordjylland. Og for AaB.
Enig. Jeg set deres kampe her i Hobro. Her tror man heller ikke på oprykning - endnu ;)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Provst i Brovst » 14. okt 2013, 22:54

Hobro vinder pokalen før AaB.

Faktum!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2013, 12:58

jensemand57 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Min spådom : Hobro står ikke distancen.

Men jeg håber. Det ville være fedt for Nordjylland. Og for AaB.
Enig. Jeg set deres kampe her i Hobro. Her tror man heller ikke på oprykning - endnu ;)
Jeg tror og på en måde håber jeg også at Hobro rykker op. Hvis det sker vil det være en kæmpe sensation, det bør ikke være muligt for så lille en klub med et mikroskopisk budget at rykke op. Kæmpe respekt til Hobro for de imponerende resultater. Hvis Hobro rykker op åbner det op for nogle fede nordjyske lokalopgør, men for Hobros vedkommende vil lokalopgørene mod Randers nok være større end kampene mod AaB. På grund af den korte afstand mellem Hobro og Randers og historikken med utallige Randers spillere der er skiftet til Hobro vil disse opgør nok være noget helt specielt for hobroenserne.

Der er selvfølgelig stadigvæk lang tid til sæsonen slutter, men det ser unægtelig godt ud for Hobro. Konkurrenterne skiftes til at smide point væk og de er alle enormt ustabile, hvormed Hobro stille og roligt kan øge deres allerede store forspring. Umiddelbart er det selvfølgelig et kæmpe tab at de mister Kasper Fisker til vinter, der skifter til Randers. K. Fisker er måske Hobros allerstørste profil, men mon ikke at de går all in på transfermarkedet til vinter hvis oprykningen er indenfor rækkevidde.

For AaBs vedkommende tror jeg at det vil være positivt hvis Hobro rykker op. Det åbner op for nogle spændende lokalopgør, mens det mest negative nok vil være, at det kan ramme AaBs selvforståelse at de er nordjyllands ubestridte fodboldflagskib.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. okt 2013, 14:01

frederikshavneren skrev:
jensemand57 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Min spådom : Hobro står ikke distancen.

Men jeg håber. Det ville være fedt for Nordjylland. Og for AaB.
Enig. Jeg set deres kampe her i Hobro. Her tror man heller ikke på oprykning - endnu ;)
Jeg tror og på en måde håber jeg også at Hobro rykker op. Hvis det sker vil det være en kæmpe sensation, det bør ikke være muligt for så lille en klub med et mikroskopisk budget at rykke op. Kæmpe respekt til Hobro for de imponerende resultater. Hvis Hobro rykker op åbner det op for nogle fede nordjyske lokalopgør, men for Hobros vedkommende vil lokalopgørene mod Randers nok være større end kampene mod AaB. På grund af den korte afstand mellem Hobro og Randers og historikken med utallige Randers spillere der er skiftet til Hobro vil disse opgør nok være noget helt specielt for hobroenserne.

Der er selvfølgelig stadigvæk lang tid til sæsonen slutter, men det ser unægtelig godt ud for Hobro. Konkurrenterne skiftes til at smide point væk og de er alle enormt ustabile, hvormed Hobro stille og roligt kan øge deres allerede store forspring. Umiddelbart er det selvfølgelig et kæmpe tab at de mister Kasper Fisker til vinter, der skifter til Randers. K. Fisker er måske Hobros allerstørste profil, men mon ikke at de går all in på transfermarkedet til vinter hvis oprykningen er indenfor rækkevidde.

For AaBs vedkommende tror jeg at det vil være positivt hvis Hobro rykker op. Det åbner op for nogle spændende lokalopgør, mens det mest negative nok vil være, at det kan ramme AaBs selvforståelse at de er nordjyllands ubestridte fodboldflagskib.
Jeg vil ikke påstå at vide en hel masse om dette men mit indtryk er dog stadig at AaB har en langt større interesse i Hobro end Randers?

Jeg er iøvrigt ret sikker på at Hobro ikke vil gå "all in" i transfervinduet. De har simpelthen ingen interesse i at gamble med deres lille budget.
Janteloven eksisterer IKKE!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 12mand » 15. okt 2013, 16:44

de næste 4 kampe hobro skal spille hedder:

Hobro - Vendsyssel FF
Hvidovre - Hobro
Hobro - Brønshøj
Marienlyst - Hobro

de 2 bundpropper på udebane, og 2 af de andre nederste hold hjemme. det kan (hvis hvis man er lige så god - og heldig, som man har været i de foregående kampe) sagtens smide en 10-12 point af sig.

dog hedder de næste 5 kampe:

Hobro - Lyngby
Vejle Boldklub - Hobro
Hobro - Fredericia
Hobro - Silkeborg
AC Horsens - Hobro

men henter man de 10-12 point i de 4 forgående kampe, har man et hul ned til nummer 3 der burde være på omkring 12 point. så er der altså stadig mange kampe man kan fucke op i.
får de 10-12 point i de næste 4 kampe, tror jeg sgu godt de kan rykke op.
men der er stadig lang vej endnu, selvom det kunne være mega fedt hvis de rykkede op.
lynge er gud!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 15. okt 2013, 17:11

Det ville spare på benzin, eller måske kan spillerne cykle derned. Med de tab klubben tager for tiden må man spare over alt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2013, 21:12

Hobro fortsætter de imponerende resultater. Trods bagud 1-3 ved halvleg i det nordjyske slag mod Vendsyssel FF, lykkedes det for hobroenserne at vinde 4-3. Hobro har dermed 10 point ned til Lyngby på 3. pladsen, der dog har spillet en kamp færre.

Ud over egne mirakuløse resultater hjælper det selvfølgelig at Horsens, Silkeborg, HB Køge, Lyngby og Vejle på skift smider point.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Danni » 21. okt 2013, 10:40

Da svigerforældrene er fra Hobro og vi alligevel var på besøg dernede, smuttede jeg ind tur ind og så kampen mod Vendsyssel. En rigtig fed oplevelse. Hobro bagud 1-3 med en halv time igen, som de vender til 4-3. Og så spiller de Twisted Sister, når de scorer. Det er sgu go' stil. Jeg kan ikke lade være at tænke, at det vil være, som at gå til fodbold i gamle dage, at komme til superligabold dernede. Ydmyge rammer, med næsten lutter ståpladser. Jeg vil gætte på, der er plads til 4-500 siddende. Sikkerhedsfolkene får dælme travlt, hvis de skal holde opsyn med 1500 vestegnsfolk med fokus på alt andet end fodbold i det område.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 21. okt 2013, 13:37

Danni skrev:Da svigerforældrene er fra Hobro og vi alligevel var på besøg dernede, smuttede jeg ind tur ind og så kampen mod Vendsyssel. En rigtig fed oplevelse. Hobro bagud 1-3 med en halv time igen, som de vender til 4-3. Og så spiller de Twisted Sister, når de scorer. Det er sgu go' stil. Jeg kan ikke lade være at tænke, at det vil være, som at gå til fodbold i gamle dage, at komme til superligabold dernede. Ydmyge rammer, med næsten lutter ståpladser. Jeg vil gætte på, der er plads til 4-500 siddende. Sikkerhedsfolkene får dælme travlt, hvis de skal holde opsyn med 1500 vestegnsfolk med fokus på alt andet end fodbold i det område.
Og skulle Hobro nu slå Brøndby så tror jeg godt vi kan forvente, at byen ophører med at eksistere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 14. nov 2013, 20:36

Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. nov 2013, 20:37

frederikshavneren skrev:Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.
Det er fandme så gennemført cool. Håber virkelig de klarer den.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Elscorpio » 14. nov 2013, 21:08

frederikshavneren skrev:Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.
Håber ikke de ryger op Hobro, sikke et l....stadion de har (sådan var det sidste gang vi spillede imod dem i pokalen i 2009)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 14. nov 2013, 21:19

Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.
Håber ikke de ryger op Hobro, sikke et l....stadion de har (sådan var det sidste gang vi spillede imod dem i pokalen i 2009)
Vi har fået ny tribune, så deeee. Forøvrigt så vi klip i pausen fra en bestemt pokalkamp fra 2009. Forøvrigt vist på en storskærm på selve Hobro stadion. :cool:

Besvar