AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2013, 09:25

Tid til efterårets sidste kamp. Med gårsdagens aflyste pokalkamp i Århus pga. "Bodil", skal fokus nu være rettet mod at besejre fodfolkene fra Viborg. Ingen tvivl om at vi er favoritter og en sejr vil da også være kulminationen på en meget flot efterårssæson. Jeg tror nu nok alligevel, at Viborg kommer til at volde problemer. Dels er vi pr. tradition altid dårlige på denne årstid, derudover virker holdet lidt slidt.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse -Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Ahlmann er ret tvivlsom. Jeg orker ikke at se Patrick på venstre back, hvis Ahlmann ikke bliver klar. Blåbjerg el. Due må kunne gøre det bedre end Patrick.

Spændende hvor mange tilskuere der kommer. Med 5.000 fribilletter (samt 500 til Viborg) i omløb bør der være håb om et anstændigt tilskuertal. Derudover er der double up i boderne.
:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2013, 09:55

frederikshavneren skrev:Tid til efterårets sidste kamp. Med gårsdagens aflyste pokalkamp i Århus pga. "Bodil", skal fokus nu være rettet mod at besejre fodfolkene fra Viborg. Ingen tvivl om at vi er favoritter og en sejr vil da også være kulminationen på en meget flot efterårssæson. Jeg tror nu nok alligevel, at Viborg kommer til at volde problemer. Dels er vi pr. tradition altid dårlige på denne årstid, derudover virker holdet lidt slidt.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse -Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Ahlmann er ret tvivlsom. Jeg orker ikke at se Patrick på venstre back, hvis Ahlmann ikke bliver klar. Blåbjerg el. Due må kunne gøre det bedre end Patrick.

Spændende hvor mange tilskuere der kommer. Med 5.000 fribilletter (samt 500 til Viborg) i omløb bør der være håb om et anstændigt tilskuertal. Derudover er der double up i boderne.
:aabfan:
Helt klart, en spiller med 1 superligakamp plus en spiller uden fysik, uden nærkampsstyrke, uden fart og uden erfaring på pladsen er et bedre alternativ på backen end Patrick med omkring 40 superligakampe på backen. Hør nu, jeg tror folk har forstået at du ikke er imponeret af Patrick på backen. Jeg tvivler faktisk på nogen herinde sad og klappede af ham efter sidste kamp. Men selvom vi anerkender at Ahlmann er langt bedre som back end Patrick, så gør dette ikke på magisk vis alternativerne bedre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af JacobKoustrup » 8. dec 2013, 14:47

Så er truppen udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ekord.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlamann er med. Desuden står der, at mere end 12.000 billetter er ude. Det lover godt!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af frederikshavneren » 8. dec 2013, 19:29

JacobKoustrup skrev:Så er truppen udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ekord.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlamann er med. Desuden står der, at mere end 12.000 billetter er ude. Det lover godt!
Må vente og se hvor mange der møder op på stadion, men hvis der kommer over 10.000 vil det være flot. Jeg har været kritisk angående de triste tilskuertal i efteråret, men desto dejligere er det med mange tilskuere i morgen aften (fribilletter eller ej).

:aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Kristian » 8. dec 2013, 20:35

frederikshavneren skrev:
JacobKoustrup skrev:Så er truppen udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ekord.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlamann er med. Desuden står der, at mere end 12.000 billetter er ude. Det lover godt!
Må vente og se hvor mange der møder op på stadion, men hvis der kommer over 10.000 vil det være flot. Jeg har været kritisk angående de triste tilskuertal i efteråret, men desto dejligere er det med mange tilskuere i morgen aften (fribilletter eller ej).

:aabfan:
Jeg tror vi rammer de 10500, baseret på, at efter de 5000 fribiletter var revet væk, er der blevet solgt omkring 1500 billetter ekstra og mon ikke de normale 5000 kommer, så regnestykket må være =

5000 fribilletter = 4000 fremmødte
5000 normale
1500 solgte

= 10500 :aabfan:
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af thomasjn » 8. dec 2013, 21:36

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
JacobKoustrup skrev:Så er truppen udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ekord.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlamann er med. Desuden står der, at mere end 12.000 billetter er ude. Det lover godt!
Må vente og se hvor mange der møder op på stadion, men hvis der kommer over 10.000 vil det være flot. Jeg har været kritisk angående de triste tilskuertal i efteråret, men desto dejligere er det med mange tilskuere i morgen aften (fribilletter eller ej).

:aabfan:
Jeg tror vi rammer de 10500, baseret på, at efter de 5000 fribiletter var revet væk, er der blevet solgt omkring 1500 billetter ekstra og mon ikke de normale 5000 kommer, så regnestykket må være =

5000 fribilletter = 4000 fremmødte
5000 normale
1500 solgte

= 10500 :aabfan:

Nu kan nogle af de normale vel sagtens have benyttet sig af fribiletter eller købt efterfølgende. Håber da også på 10500 - det kunne være fedt, men er ikke sikker på dit regnestykke holder. Især fordi jeg ikke tror vi har 5000 sæsonkortholdere.

Når det er sagt er kampen imorgen super vigtig. For det første er det nødvendigt for at holde trit med de to FC'er. Derudover vil vi bringe os 7 point foran Limsifferne og dermed vil vi have et solidt hul ned til dem og de andre midterhold.

Jeg synes vi er klare favoritter i morgen mod vores traditionelt irriterende lillebror. Alt andet end en sejr vil være en skuffelse. Vi har vist, at vi kan skille dem ad og det skal vi gøre igen. Med stærkeste opstilling klar bør vi kunne sætte dem på plads igen igen. Derudover er vi nu i 3 sæson af genopbygningen efter mareridtet i 10/11 og holdet bør derfor nu være modent nok til at kunne klare presset.


Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2013, 22:25

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
JacobKoustrup skrev:Så er truppen udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ekord.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlamann er med. Desuden står der, at mere end 12.000 billetter er ude. Det lover godt!
Må vente og se hvor mange der møder op på stadion, men hvis der kommer over 10.000 vil det være flot. Jeg har været kritisk angående de triste tilskuertal i efteråret, men desto dejligere er det med mange tilskuere i morgen aften (fribilletter eller ej).

:aabfan:
Jeg tror vi rammer de 10500, baseret på, at efter de 5000 fribiletter var revet væk, er der blevet solgt omkring 1500 billetter ekstra og mon ikke de normale 5000 kommer, så regnestykket må være =

5000 fribilletter = 4000 fremmødte
5000 normale
1500 solgte

= 10500 :aabfan:
10.500??

Jeg tror på 6500.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Elscorpio » 8. dec 2013, 23:10

Man må håbe at nogle af marginaltilskuerne der kommer imorgen får lyst til også at komme i foråret (så må vi håbe Kusk ikke bliver solgt i løbet af vinterpausen)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 8. dec 2013, 23:17

Elscorpio skrev:Man må håbe at nogle af marginaltilskuerne der kommer imorgen får lyst til også at komme i foråret (så må vi håbe Kusk ikke bliver solgt i løbet af vinterpausen)
Jeg kunne forestille mig mange sidder i samme situation som jeg selv. Hjertet banker 100 procent for AaB, men pengene er bare ikke altid til stadion. Jeg ville rigtigt gerne stå på stadion hver gang de røde spiller, hvad enten det er i Aalborg eller Slagelse, men når husleje og alt andet er betalt så er der ikke mange penge til den slags, desværre. Jeg har personligt kun været på stadion 3 gange i denne sæson, og slet ikke været med på udebane, noget jeg ellers gerne gør 3-4 gange pr. sæson. Og netop derfor er min respekt for de folk der står på stadion hver weekend også enorm.

Jeg håber selvfølgelig der kommer rigtigt mange på stadion i morgen, og en flot opvisning af drengene, gerne en gentagelse af sidst vi mødte dem.

Jeg har iøvrigt sæsonkort fra foråret, så får jeg da støttet drengene lidt mere i foråret, og min samvittighed får det lidt bedre :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Forza » 9. dec 2013, 10:26

Jeg har altid en dårlig fornemmelse hvad angår afslutningskampe og AaB. Vi plejer altid at skuffe. Jeg vil dog mene at 3 point burde være oplagt at hente i denne kamp!

Samtidig ville det være rart at overvintre på en 2. plads!

Er utrolig glad for at Ahlmann er med. Det bliver helt essentielt at vi ikke skal frygte bolden hver gang de udfordrer PK dernede. Hvis Risgård også starter inde vil jeg være MEGET glad :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Hovedet » 9. dec 2013, 11:49

Vi skal helt tilbage til 2008, før AaB sidst har fået point i den afsluttende kamp i efterårssæsonen. Dengang vandt klubben 2-1 ude over Randers.

En gennemgang af decemberelendigheden tager sig således ud i omvendt kronologisk rækkefølge:

2012:AaB-AGF 0-3
2011:Silkeborg-AaB 4-2
2010:OB-AaB 6-0 (AaBs største nederlag i Superligaen)
2009:SønderjyskE-AaB 2-0 (AaBs første nederlag til SønderjyskE)

Så mon ikke snart, det er AaBs tur til at vinde en efterårsafslutning!

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Stiffmeister » 9. dec 2013, 13:26

Ønsker lidt Carsten på kassen igen efter den fornemme indsats i Esbjerg, det er også godt at der er kamp om pladsen så Nicolai Larsen ikke bare sætter sig tilfreds med de evner han har.

Massere af tilskuere på lægterne og generelt en god opbakning så er vi ude af den negative decemberstime! :cheers: God kamp drenge!
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 9. dec 2013, 14:57

Jeg er selvfølgelig strandet syg ude i ingenting, men har 2 billetkoder, så hvis der er nogen der vil have dem, eller kender nogen der vil. Så skriv en pb til mig.
God kamp til dem der møder op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2013, 15:16

jonas386 skrev:Jeg er selvfølgelig strandet syg ude i ingenting, men har 2 billetkoder, så hvis der er nogen der vil have dem, eller kender nogen der vil. Så skriv en pb til mig.
God kamp til dem der møder op.
God bedring! Håber at du får afsat billetkoderne.
Sejr i aften samt mange tilskuere på stadion vil være et flot punktum på en efterårssæson, der er gået over al forventning :aabfan:

I øvrigt er det lidt vemodigt at tænke på, at Lasse og Kusk måske spiller afskedskamp i aften :( Det er ren spekulation fra min side, men umiddelbart tror jeg at Kusk måske gerne vil blive til sommer. Han har stadigvæk ting han kan forbedre. Spørgsmålet er selvfølgelig hvad der sker hvis f.eks. en hollandsk klub indløser frikøbsklausulen til vinter.

Lasse derimod virker ret afklaret med at han trænger til nye udfordringer og, at han gerne vil skifte her til vinter. Med snarligt kontraktudløb kan vi kun få pebernødder for Lasse, men hvis han modtager et interessant tilbud er det interessant om AaB vil holde på Lasse eller ej.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jernskjorten » 9. dec 2013, 15:39

Stiffmeister skrev:Ønsker lidt Carsten på kassen igen efter den fornemme indsats i Esbjerg, det er også godt at der er kamp om pladsen så Nicolai Larsen ikke bare sætter sig tilfreds med de evner han har.
...
Carsten Christensen leverede bestemt en meget fin indsats med nogle usandsynlige refleks-redninger i mellem. Men Nicolai Larsen er altså vores 1.-målmand, og han bliver bare bedre og bedre. CC har vist aldrig haft ambitioner om at skulle vælte NL af pinden, og har jo slet ikke samme udviklingsmuligheder som NL (CC: 27 år, NL: 22 år).
CC skal kun spille, hvis NL er skadet eller forhindret på anden måde. Men det er da betryggende, at vi har en 2.-målmand med et vist niveau (i hvert fald hvis vi udelukkende bedømmer ud fra Esbjerg-kampen).

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Kristian » 9. dec 2013, 16:27

Er folk klar til at gi den gas i aften:-) det kan ende med at være lasse nielsens sidste kamp i aften. Håber det self ikke, men det ligger lidt i luften.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. dec 2013, 16:29

Mål af Lasse i aften. Den er sikker.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 9. dec 2013, 16:49

Oldager skrev:Mål af Lasse i aften. Den er sikker.

Du må ikke sige sådan noget, manden har været rimeligt uheldig med et par selvmål denne sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Jacob » 9. dec 2013, 17:31

Har en god fornemmelse for i aften. Vi har en skades- og karantænefri trup, vi slap for den opslidende pokalkamp og Viborg er bestemt ikke godt kørende pt. Det lover godt - jeg tror på en sejr i aften.
Life is good..... AaB is better!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Aabwibz » 9. dec 2013, 17:49

Stop nu med at jinx det! - det er altid når vi forventer mest vi fejler! :thumbsdown:
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Besvar