Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Pastorius » 24. jun 2013, 18:24

thomasjn skrev:
Dot Bot skrev:
Martin skrev:
Fabbe skrev:At elske AaB er at hade københavn.
Eh, nej
Det er ikke meget galt.
Arh du bliver sgu for firkantet. Vil nærmere sige, at det at elske AaB indebærer at hade Brøndby, Viasat/Københavnerpressen, og FCK.
At hade er en indskrænket følelse - hvorfor fanden skal man påduttes den fordi man er AaB-fan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 24. jun 2013, 19:43

Sådan er det jo. Hvis man melder sig ind i Jehovas Vidner, så hader man også blodtransfusion, og hvis man melder sig ind i Dansk Folkeparti, så.....(okay vi stopper lige).

Man kan jo ikke bare blive vidne hos Jehovas og få blodtransfusion, fordi man ikke vil påduttes ikke at kunne lide blodtransfusion. Kærlighed til AaB er had til København.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 24. jun 2013, 20:21

Fabbe skrev:Sådan er det jo. Hvis man melder sig ind i Jehovas Vidner, så hader man også blodtransfusion, og hvis man melder sig ind i Dansk Folkeparti, så.....(okay vi stopper lige).

Man kan jo ikke bare blive vidne hos Jehovas og få blodtransfusion, fordi man ikke vil påduttes ikke at kunne lide blodtransfusion. Kærlighed til AaB er had til København.
Ja, fordi alle AaB-fans synes jo det samme om alt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Pastorius » 24. jun 2013, 20:28

Fabbe skrev:Sådan er det jo. Hvis man melder sig ind i Jehovas Vidner, så hader man også blodtransfusion, og hvis man melder sig ind i Dansk Folkeparti, så.....(okay vi stopper lige).

Man kan jo ikke bare blive vidne hos Jehovas og få blodtransfusion, fordi man ikke vil påduttes ikke at kunne lide blodtransfusion. Kærlighed til AaB er had til København.
Så er der jo ikke mere at diskutere, jeg må jo konstatere at jeg aldrig rigtig har været AaB-fan så.
Med venlig Hilsen
--
Robert

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af abbifar » 24. jun 2013, 22:29

Fabbe skrev:Sådan er det jo. Hvis man melder sig ind i Jehovas Vidner, så hader man også blodtransfusion, og hvis man melder sig ind i Dansk Folkeparti, så.....(okay vi stopper lige).

Man kan jo ikke bare blive vidne hos Jehovas og få blodtransfusion, fordi man ikke vil påduttes ikke at kunne lide blodtransfusion. Kærlighed til AaB er had til København.
Jeg er vild med København! Jeg har på ingen måde nogen følelser (hverken had eller andet) overfor BIF og FCK - men jeg er og bliver vild med København... det er en fed by.

Det forhindrer mig på ingen måde i også at være vild med Aalborg... eller slet ikke i at elske AaB, som jeg har fulgt siden først i 80erne.

Had du blot København. Du er velkommen til at begrænse din egen verden ved at se alt i sort/hvid, men min verden bestemmer du ikke over.

Jeg har kærlighed til AaB, Til København og til en lang række andre steder i verden... det har intet med hinanden at gøre.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Stiffmeister » 9. dec 2013, 12:40

abbifar skrev:
Fabbe skrev:Sådan er det jo. Hvis man melder sig ind i Jehovas Vidner, så hader man også blodtransfusion, og hvis man melder sig ind i Dansk Folkeparti, så.....(okay vi stopper lige).

Man kan jo ikke bare blive vidne hos Jehovas og få blodtransfusion, fordi man ikke vil påduttes ikke at kunne lide blodtransfusion. Kærlighed til AaB er had til København.
Jeg er vild med København! Jeg har på ingen måde nogen følelser (hverken had eller andet) overfor BIF og FCK - men jeg er og bliver vild med København... det er en fed by.

Det forhindrer mig på ingen måde i også at være vild med Aalborg... eller slet ikke i at elske AaB, som jeg har fulgt siden først i 80erne.

Had du blot København. Du er velkommen til at begrænse din egen verden ved at se alt i sort/hvid, men min verden bestemmer du ikke over.

Jeg har kærlighed til AaB, Til København og til en lang række andre steder i verden... det har intet med hinanden at gøre.
Tror ikke han hentyder til at han vil bestemme over dig.. Jeg hader københavn, København hader Aalborg. Jeg er træt af at se nyhederne i fjernsynet fordi alt de snakker om at københavn. København mener selv de er danmarks nummer 1 og alt det der. Jeg er mere lokal og loyal. Altid For Aalborg
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. dec 2013, 21:44

København hader sgu da ikke Aalborg, hvad er det for noget vrøvl?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 10. dec 2013, 00:30

Poker-One-Kenobi skrev:København hader sgu da ikke Aalborg, hvad er det for noget vrøvl?
København foragter alt uden for København. Alt uden for København italesættes af de hurtigtsnakkende københavnere som var det 2. division vest. Hvis der så er noget jysk, de kan lide, så skal det pussenussestryges over håret på en omklamrende og patroniserende måde.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. dec 2013, 13:29

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:København hader sgu da ikke Aalborg, hvad er det for noget vrøvl?
København foragter alt uden for København. Alt uden for København italesættes af de hurtigtsnakkende københavnere som var det 2. division vest. Hvis der så er noget jysk, de kan lide, så skal det pussenussestryges over håret på en omklamrende og patroniserende måde.

Haha, sødt ;)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af BoT » 14. jan 2014, 11:01

Det er skam rigtigt nok. Alle københavnere mødes hver onsdag til hemmelige møder, hvor de sammen udgyder deres enorme had til især Aalborg. Desuden konspirerer de om, hvordan de bedst kan hugge jydernes surt tjente (læd: dybt uretfærdigt franarrede) skattekroner. Sådan er det. Jeg deltager naturligvis også i disse møde, for sådan er det. Hvis man bor i københavn hader man Aalborg og AaB.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Kilde » 18. jan 2014, 14:28

Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Buzz Killington » 18. jan 2014, 23:23

Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Kilde » 19. jan 2014, 13:02

MHJ skrev:
Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
Journalistik

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. jan 2014, 23:02

Kilde skrev:
MHJ skrev:
Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
Journalistik

Eftersom Århus er det mest håbløse, selvhøjtidelige, røvkedelige hul af en lille lorteby med storhedsvanvid, synes jeg måske ikke det er så underligt. Tror der er langt mere respekt for Aalborg, fordi den netop ikke er den forsmåede lillesøster som Århus altid vil være.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Kilde » 20. jan 2014, 00:16

Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
MHJ skrev:
Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
Journalistik

Eftersom Århus er det mest håbløse, selvhøjtidelige, røvkedelige hul af en lille lorteby med storhedsvanvid, synes jeg måske ikke det er så underligt. Tror der er langt mere respekt for Aalborg, fordi den netop ikke er den forsmåede lillesøster som Århus altid vil være.
Det har intet med det at gøre. Det er noget med at skulle tage til Jylland for at få en uddannelse, som københavnerne finder absurd og forkert.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2014, 00:50

Kilde skrev:
MHJ skrev:
Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
Journalistik
Ah, jeg fattede ikke du studerede i Aarhus med Koebenhavnere. Men ja, jeg det giver god mening at de bliver lidt aengstlige i Jylland. De kan godt virke som nogen fandens verdensborgere, og goere opaerksom paa det, naar de er i jylland. Men det har nok ogsaa noget med den ghettoisering der opstaar naar mange af den slags er samlet i udlandet. Saa kan man gaa og minde hinanden om hvor meget federe det er derhjemme. Generelt set virker det som om jyder har det langt bedre i Koebenhavn, end koebenhavnere i Jylland. Men de er jo vokset op med at alt de skal bruge maks er et S-tog's stop vaek, saa det er jo klart de faar PTSD naar de endelig tager en smule westpaa.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. jan 2014, 09:44

Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
MHJ skrev:
Kilde skrev:Måske hader københavnerne ikke direkte Aalborg, men hold da helt fast, hvor bliver der set ned på Jylland og heraf Aalborg. Det er i hvert fald det indtryk, som jeg har fået af at gå på studie med virkelig mange københavnere, der føler, at de er i et eller andet u-land, fordi de studerer i Aarhus.
Hvad studerer du? Jeg har selv taget nogle studier i Koebenhavn paa KU/humaniora og har aldrig maerket noget der. Jeg gik dog paa et studie med en del Jyder.
Journalistik

Eftersom Århus er det mest håbløse, selvhøjtidelige, røvkedelige hul af en lille lorteby med storhedsvanvid, synes jeg måske ikke det er så underligt. Tror der er langt mere respekt for Aalborg, fordi den netop ikke er den forsmåede lillesøster som Århus altid vil være.
Det har intet med det at gøre. Det er noget med at skulle tage til Jylland for at få en uddannelse, som københavnerne finder absurd og forkert.
Hvilket det også er, hvis det tvinger en til at bo i Århus.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Gnu » 20. jan 2014, 11:56

Aarhus
Journalisthøjskolen

Det er simpelthen to tåbemagneter, så dine oplevelser er næppe repræsentative.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Kilde » 20. jan 2014, 15:32

Gnu skrev:Aarhus
Journalisthøjskolen

Det er simpelthen to tåbemagneter, så dine oplevelser er næppe repræsentative.
Debatsiden
Københavnere

Endnu større tåbemagnet.

Nu har jeg oplevet samme attitude ved københavnerne på Aalborg Universitet.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Provst i Brovst » 7. mar 2014, 14:15

Museum: "Eksisterer Jylland kun i DR's fiktionsafdeling?"

Museum Jorn har haft travlt med at servicere journalister. Franske, tyske, norske, svenske og engelske medier har henvendt sig i anledning af 100-året for den store danske kunstner, men DR’s TV Avisen har ikke været forbi Silkeborg (...)

Museets direktør, Jacob Thage:
»Man skal ikke være pigesur, og for os er det selvfølgelig en stor begivenhed. Men når BBC eller f.eks. Süddeutsche Zeitung sender en journalist op og bringer en stor artikel, er det måske en begivenhed, som tåler at blive set – også i Danmark.«

Dansk Folkepartis kulturordfører, Alex Ahrendtsen, kalder det »københavneri«.
»Det er det generelle problem, og vi hører det igen og igen. DR er koncentreret om København og det københavnske kulturliv(...)«

Sting redux.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar