Gilli Sørensen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af FlæskeFrank » 20. nov 2013, 14:46

Lyder som en spiltype, der vil være rigtig rar at sætte ind den sidste ½ time af kampene. Det betyder formentlig en del spilletid til ham og mindre slid på Nikolaj Thomsen.

For Anders Due lyder det som om han ikke skal forvente kontraktforlængelse.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Forza » 20. nov 2013, 15:21

FlæskeFrank skrev:Lyder som en spiltype, der vil være rigtig rar at sætte ind den sidste ½ time af kampene. Det betyder formentlig en del spilletid til ham og mindre slid på Nikolaj Thomsen.

For Anders Due lyder det som om han ikke skal forvente kontraktforlængelse.


Man har lov at håbe. Udover at han er venstrebenet har han ikke meget at bidrage med på banen. Han kan ikke en gang sparke frispark længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Anubit » 20. nov 2013, 15:25

Bliver spændende at se hvad Gilli kan byde ind med, jeg er i hvert fald optimistisk :)

Aht. at frede #15: Så vidt jeg husker spillede Lucho også i selv samme nummer. Han blev signed en måneds tid efter tragedien.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. nov 2013, 15:28

Anubit skrev:Bliver spændende at se hvad Gilli kan byde ind med, jeg er i hvert fald optimistisk :)

Aht. at frede #15: Så vidt jeg husker spillede Lucho også i selv samme nummer. Ha blive signed en måneds tid efter tragedien.

Det er nok et trøjenummer jeg ville frabede mig efterhånden!

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af sociopaten » 20. nov 2013, 18:05

De træningskampe jeg så med Gilli var jeg meget imponeret af ham. Hurtig, pågående og gode indlæg. Jeg synes faktisk flere gange han var kampens profil. Det undrede mig også lidt, de ikke signede ham, men fedt at han kommer nu. Jeg tror på det!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af jensemand57 » 20. nov 2013, 18:53

Det er blot at sige, som man altid skal sige, når der kommer en ny spiller, velkommen til Gilli, jeg håber, at din tid i AaB bliver succesfuld for både dig og AaB. :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Forza » 2. dec 2013, 11:09

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kent med en vurdering af Gilli.

Lyder umiddelbart som en spiller med et okay potentiale.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2014, 12:11

Gaardes beskrivelse af Gilli, men Gaarde understreger også at vi skal have tålmodighed med Gilli: http://www.bold.dk/nyt/AaB-Gille-har-un ... t-og-fysik" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter 4 træningskegler (Suni, Jon Roi, Pol Justinus og Hallur) er der forhåbentlig endelig succes med én færing. Gilli gjorde det godt da han var til prøvetræning så trænerteamet har forhåbentlig indtryk af, at Gilli på et tidspunkt kan nå superliga niveau.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jan 2014, 12:51

Det kunne være sjovt hvis den første færing, som Gaarde henter, bliver en succes. Jeg har heller ikke opgivet Hallur. Han er også ung endnu.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2014, 13:20

Oldager skrev:Det kunne være sjovt hvis den første færing, som Gaarde henter, bliver en succes. Jeg har heller ikke opgivet Hallur. Han er også ung endnu.
Jeg tror at Hallur er fortid til sommer. AaB er næppe interesseret i at forlænge Hallurs kontrakt. Hallur har efterhånden været her i halvanden sæson og har stort set ikke fået spilletid bortset fra sidste efterår hvor han bestemt ikke imponerede. Har han overhovedet fået spilletid i efteråret (det skulle i så fald være i pokalturneringen)?
Den manglende spilletid har også kostet Hallur stampladsen på landsholdet, hvor han i efteråret ikke længere var selvskreven i startopstillingen.
Jeg ser et større potentiale i Rye. Det er også ærgerligt hvis en i bedste fald total middelmådig/substandard udenlandsk spiller, som Hallur er med til at gøre vejen til holdet længere for en spiller som Rye.

Det bliver spændende at følge Gilli. Det lyder til at han har nok kompetencer, som vi godt kan bruge (fart). Ud fra beskrivelserne lyder han lidt, som en fattigmands udgave af Kadrii (jeg har ikke set Gilli). Nogle gange kan vi godt mangle lidt fart på kanterne/angrebet. Kusk og Thomsen gør det selvfølgelig rigtig godt, men de er ikke særlig hurtige. Som Kuhn har sagt om Kusk så er han hurtig på de første meter (han er ikke hurtig over længere distancer).

Ved ikke hvordan jeg skal tolke at Gilli ikke spiller på det færøske A-landshold. Det er selvfølgelig positivt at han har en nøglerolle på U21 landsholdet, men at Pol Justinus Justinussen er fast mand på A-landsholdet siger meget om niveauet! Ham der den unge Nannestad fra Møgjylland er også inde omkring A-landsholdet, trods han vist kun er 18 år.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jan 2014, 13:43

frederikshavneren skrev:
Oldager skrev:Det kunne være sjovt hvis den første færing, som Gaarde henter, bliver en succes. Jeg har heller ikke opgivet Hallur. Han er også ung endnu.
Jeg tror at Hallur er fortid til sommer. AaB er næppe interesseret i at forlænge Hallurs kontrakt. Hallur har efterhånden været her i halvanden sæson og har stort set ikke fået spilletid bortset fra sidste efterår hvor han bestemt ikke imponerede. Har han overhovedet fået spilletid i efteråret (det skulle i så fald være i pokalturneringen)?
Den manglende spilletid har også kostet Hallur stampladsen på landsholdet, hvor han i efteråret ikke længere var selvskreven i startopstillingen.
Jeg ser et større potentiale i Rye. Det er også ærgerligt hvis en i bedste fald total middelmådig/substandard udenlandsk spiller, som Hallur er med til at gøre vejen til holdet længere for en spiller som Rye.

Det bliver spændende at følge Gilli. Det lyder til at han har nok kompetencer, som vi godt kan bruge (fart). Ud fra beskrivelserne lyder han lidt, som en fattigmands udgave af Kadrii (jeg har ikke set Gilli). Nogle gange kan vi godt mangle lidt fart på kanterne/angrebet. Kusk og Thomsen gør det selvfølgelig rigtig godt, men de er ikke særlig hurtige. Som Kuhn har sagt om Kusk så er han hurtig på de første meter (han er ikke hurtig over længere distancer).

Ved ikke hvordan jeg skal tolke at Gilli ikke spiller på det færøske A-landshold. Det er selvfølgelig positivt at han har en nøglerolle på U21 landsholdet, men at Pol Justinus Justinussen er fast mand på A-landsholdet siger meget om niveauet! Ham der den unge Nannestad fra Møgjylland er også inde omkring A-landsholdet, trods han vist kun er 18 år.

Hallur er stadig fast mand på landsholdet. Han har da deltaget i ALLE kvalifikationskampene, og han blev blot indskiftet én gang, og i disse ti kampe scorede han to mål. Han blev udtaget til en vigtig u-21 kamp, ja, men de valgte så efterfølgende at tage ham med på landsholdet, hvor han startede inde. Hvor har du hørt, at han ikke længere er en fast del af landsholdet??

Jeg tror, at Gilli har haft det svært i den færøske liga, hvor spillet er MEGET anderledes fra AaBs, og jeg tror på at han kunne blive en succes med tiden. Gilli har jo også været inde omkring der færøske landshold, men han har bare ikke spillet.

Med hensyn til Hallur og Rye, så er de to forskellige spillere, som ikke burde true hinanden. Rye er en sekser, og det er Hallur ikke. Hallur kan spille central midtbane eller KANT. Rye kan spille defensiv midtbane (hvor jeg meget gerne ser ham fast i fremtiden) eller evt. på en back, hvor han er blevet prøvet flere gange (både i træningskampe og i reserveholdskampe).
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Lindmark » 21. jan 2014, 13:55

frederikshavneren skrev:Gaardes beskrivelse af Gilli, men Gaarde understreger også at vi skal have tålmodighed med Gilli: http://www.bold.dk/nyt/AaB-Gille-har-un ... t-og-fysik" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter 4 træningskegler (Suni, Jon Roi, Pol Justinus og Hallur) er der forhåbentlig endelig succes med én færing. Gilli gjorde det godt da han var til prøvetræning så trænerteamet har forhåbentlig indtryk af, at Gilli på et tidspunkt kan nå superliga niveau.
Selv om jeg er tilbøjelig til at være enig i din evaluering af vores tidligere færøske spillere, så har i hvert fald Suni og Jon Roi været her på tidspunkter hvor vores trup var ganske stærk og bred. Desuden husker jeg Suni som ganske habil, men det kan selvfølgelig være i enkelte kampe/aktioner.

Jeg synes til gengæld at det er hårdt og lettere uforskammet at karakterisere en ung spiller som stadig er i truppen som en træningskegle. Ja, Hallur var på glatis en af de gange vi fik røvfuld i Parken, men det var hele holdet sgu. Ellers har vi ikke set så meget til ham, hvilket måske i sig selv er bekymrende...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af thomasjn » 21. jan 2014, 14:59

Jeg synes det er værd at bemærke den måde Gilli omtales på af Gaarde og Kent i pressen. Husker ikke man rigtigt har givet Hallur eller Justinussen alverdens skudsmål da de kom til klubben, men bare konstateret det var en spiller man ville se an i et halvt år eller en spiller til fremtiden. Det får mig til at tro på, at man har en mere klar plan med at hente Gilli.

Mht. Hallur tror jeg ikke han får forlænget. Når der har været skader på midtbanen før Risgård prøvede man meget med Wichmann uden succes (og vel sågar Thomsen en enkelt gang). Hvis Hallur havde vist nok havde han vel fået chancen oftere på Superligaholdet end han har.

Ifht. de tidligere færringe mener jeg i øvrigt at Suni var bedst. Der havde vi faktisk med en spiller at gøre som havde et habilt Superliga-niveau. Jeg husker bl.a. han har gjort det godt på backen og hans afgørende kasse mod FCM i pokalen.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af jensemand57 » 8. aug 2014, 19:04

Det kunne være rart at få en status på Gilli. Vi har jo overhovedet ikke fået noget ud af, at have ham i truppen, da han nærmest har været konstant skadet.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af SimonJ » 22. sep 2014, 20:34

jensemand57 skrev:Det kunne være rart at få en status på Gilli. Vi har jo overhovedet ikke fået noget ud af, at have ham i truppen, da han nærmest har været konstant skadet.
?

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af ebbejeppe » 24. sep 2014, 10:39

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-minutter" onclick="window.open(this.href);return false;

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Arendt » 14. jun 2015, 22:54

Nogen der kan give en status på, hvorfor Gilli Sørensen måtte udskiftes i landskampen for Færøerne?

PS. Læste lige denne tråd igennem. Giv altid folk en chance uanset hvilken nationalitet de har ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af doukas » 15. jun 2015, 07:00

Arendt skrev:Nogen der kan give en status på, hvorfor Gilli Sørensen måtte udskiftes i landskampen for Færøerne?

PS. Læste lige denne tråd igennem. Giv altid folk en chance uanset hvilken nationalitet de har ;)
I den her video humper han desværre rundt på krykker, men han ser jo glad nok ud :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gilli Sørensen

Indlæg af Popnizzen » 15. jun 2015, 10:26

AaB skriver, at Gilli måtte udgå med en fibersprængning efter 13 min., på Twitter
„The less you care, the happier you will be.“


Besvar