AaB Allstar

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. mar 2014, 15:44

Kep med men ikke Jes Høgh? Eller Jozo?

Det er så komplet useriøst som det overhovedet kan blive. Pinligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 27. mar 2014, 15:47

Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes ikke, det giver mening at gå tilbage til tiden før Superligaens indførelse i 1991. Dels bliver kriterierne nærmest tilfældige, dels vil disse spillere ikke være kendt af andre end (hardcore) AaB-fans, og slutteligt må vi være ærlige og tilstå, at klubben vitterligt ikke har fostret mange store hold endsige store spillere før Superligatiden.

Utroligt, men sandt: Går vi 20 år tilbage - lige før AaBs første mesterskab - var AaBs medaljehøst i Danmarksturneringens historie samlet to (2!) bronzemedaljer, hvoraf den ene blev vundet i forhistorisk tid (1936) og den anden i 1969. Det er vel kun ordet "ynkeligt", der kan beskrive de meritter. Dog skal tilføjes, at AaB præsterede at vinde 2 pokalfinaler i hhv. 1966 og 1970, så det er faktisk en oplevelse, som alle AaB-fans under 70 har tilgode.

I realiteten er det vel kun Henning Munk Jensen, der er selvskrevet, hvis vi bevæger os tilbage før 1991. Det er fjollet at sætte navne som John Holm Jensen i spil. Skulle en spiller, der optrådte for AaB i 3. division og vist nok 2. division i begyndelsen/midten af firserne kunne henvise en Ståle, en Johansson, en Nomwethe eller en Winsnes til bænken? Det samme er tilfældet med Harbo Larsen - det forslag opfatter jeg nærmest som en spøg. På målmandsposten er det kun Jimmy Nielsen eller Karim Zaza, der kan være relevante.
Nu nævnte jeg ikke John Holm, fordi jeg ser ham som en af De 11 på et All Star-hold, men fordi han nåede imponerende 352 kampe over en 18 år lang periode, der også rakte over bronzen i 69. En sådan mand fortjener i mine øjne at blive listet som kandidat i en afstemning mindst lige så meget som Frederik Winsness.

I hvert fald til en afstemning om et All Star-hold. Men nu var det gået hen over hovedet på mig, at der kun var tale om spillere fra superligaens historie, og så er det selvfølgelig ikke relevant med spillere fra de tidligere storhold. Som fx bronzeholdet fra 69, der blev pokalvindere i 70. Men ellers synes jeg bestemt, at profiler som Kjeld Thorst og Børge Bach m.fl. fra den tid fortjener at komme i betragtning til et All Star-hold.
Ja, det var så også i første omgang gået hen over mit hoved, fordi det føg med navne fra Ruder Konges tid. Det var derfor, jeg dristede mig til at foreslå, at man nok burde sætte grænsen ved superligatiden fra 1991 :-)

Desuden må jeg være ærlig og tilstå, at jeg slet ikke vidste, at John Holm Jensen havde spillet for klubben i så mange år, at han også deltog på bronzeholdet fra 1969. Imponerende, det må jeg sige. Og det er så også problemet, hvis man bevæger sig langt tilbage i tiden; at kriterierne bliver for tilfældige og subjektive, alt efter hvem der har den bedste hukommelse og har hørt de fleste røverhistorier fra fædre og bedstefædre. Uden at agere aldersfascist sidder der næppe mange herinde, der personligt kan huske AaBs sidste pokaltriumf fra 1970, og der sidder i hvert fald ingen, der husker bronzeholdet fra 1936; sidstnævnte tragikomisk nok det næststørste hold i AaBs historie indtil 1995 (!), hvorfor der sikkert også burde være nogle i spil fra det mandskab, om man skulle tage hele Danmarksturneringens historie i betragtning til et AaB All Star - hold.
Jeg er i grunden meget enig. Hvis man skal lave et All Star hold fra hele AaB's historie, kan det ikke gøres ved en afstemning. Det må et udvalg tage sig af, selv om jeg som flere andre også er noget forundret over, at ellers kompetente folk kan se bort fra Jozo Matovac blandt spillere siden 1991.

I øvrigt vidste jeg heller ikke, at John Holm Jensen spillede så mange år for AaB. Jeg fandt ud af det ved at finde ham her:

http://fodbold.aabsport.dk/AaB's-histor ... imers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. mar 2014, 16:20

Nu nævnte jeg ikke John Holm, fordi jeg ser ham som en af De 11 på et All Star-hold, men fordi han nåede imponerende 352 kampe over en 18 år lang periode, der også rakte over bronzen i 69. En sådan mand fortjener i mine øjne at blive listet som kandidat i en afstemning mindst lige så meget som Frederik Winsness.

I hvert fald til en afstemning om et All Star-hold. Men nu var det gået hen over hovedet på mig, at der kun var tale om spillere fra superligaens historie, og så er det selvfølgelig ikke relevant med spillere fra de tidligere storhold. Som fx bronzeholdet fra 69, der blev pokalvindere i 70. Men ellers synes jeg bestemt, at profiler som Kjeld Thorst og Børge Bach m.fl. fra den tid fortjener at komme i betragtning til et All Star-hold.[/quote]

Ja, det var så også i første omgang gået hen over mit hoved, fordi det føg med navne fra Ruder Konges tid. Det var derfor, jeg dristede mig til at foreslå, at man nok burde sætte grænsen ved superligatiden fra 1991 :-)

Desuden må jeg være ærlig og tilstå, at jeg slet ikke vidste, at John Holm Jensen havde spillet for klubben i så mange år, at han også deltog på bronzeholdet fra 1969. Imponerende, det må jeg sige. Og det er så også problemet, hvis man bevæger sig langt tilbage i tiden; at kriterierne bliver for tilfældige og subjektive, alt efter hvem der har den bedste hukommelse og har hørt de fleste røverhistorier fra fædre og bedstefædre. Uden at agere aldersfascist sidder der næppe mange herinde, der personligt kan huske AaBs sidste pokaltriumf fra 1970, og der sidder i hvert fald ingen, der husker bronzeholdet fra 1936; sidstnævnte tragikomisk nok det næststørste hold i AaBs historie indtil 1995 (!), hvorfor der sikkert også burde være nogle i spil fra det mandskab, om man skulle tage hele Danmarksturneringens historie i betragtning til et AaB All Star - hold.[/quote]

Jeg er i grunden meget enig. Hvis man skal lave et All Star hold fra hele AaB's historie, kan det ikke gøres ved en afstemning. Det må et udvalg tage sig af, selv om jeg som flere andre også er noget forundret over, at ellers kompetente folk kan se bort fra Jozo Matovac blandt spillere siden 1991.

I øvrigt vidste jeg heller ikke, at John Holm Jensen spillede så mange år for AaB. Jeg fandt ud af det ved at finde ham her:

http://fodbold.aabsport.dk/AaB's-histor ... imers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Mange tak for link, spændende læsning. Det med Matovac må slet og ret være en fejl 40, utvivlsomt en af AaBs bedste defensive spillere i Superligatiden. Det ville vel omtrent svare til, at en Brede Hangeland blev forbigået i en FCK-pendant. Og ja, at sidestille KEP og Jes Høgh ... virker ikke helt gennemtænkt.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af white splash » 28. mar 2014, 08:14

Så er der omstemning!! Nu med Jozo og Lasse :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB Allstar

Indlæg af Anubit » 28. mar 2014, 08:15

Både Jozo og Jes Høgh var åbenbart grundet en "teknisk fejl" ikke kommet med i gårsdagens afstemning, hvilket bliver gjort (helt) om i dag. Kan se Lasse også er blevet tilføjet
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 28. mar 2014, 08:18

Anubit skrev:Både Jozo og Jes Høgh var åbenbart grundet en "teknisk fejl" ikke kommet med i gårsdagens afstemning, hvilket bliver gjort (helt) om i dag. Kan se Lasse også er blevet tilføjet
Jeg stemte på Jes Høgh igår.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af white splash » 28. mar 2014, 08:22

Hvordan Michael Jakobsen kan få 8% er satme en gåde... Der må være mange unge folk der stemmer.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB Allstar

Indlæg af astonvilla » 28. mar 2014, 08:38

white splash skrev:Hvordan Michael Jakobsen kan få 8% er satme en gåde... Der må være mange unge folk der stemmer.
Det er langt ude. Ung eller ej - hvordan kan 8% mene at MJ er bedste forsvarsspiller for de Røde?

Forstår det simpelthen ikke. Jeg mener det er jo ikke bare et par stykker der har stemt for sjov samt MJ's mor. 8%!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. mar 2014, 08:39

white splash skrev:Hvordan Michael Jakobsen kan få 8% er satme en gåde... Der må være mange unge folk der stemmer.
Ligeledes giver det heller ingen mening at Torben Boye får så mange stemmer. Hånden på hjertet, Torben Boye er et godt menneske, gennem-sympatisk og han har klub-rekorden. Men når man taler om hvem der har været den bedste spiller er det sgu lidt useriøst at Boye er med helt fremme.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB Allstar

Indlæg af astonvilla » 28. mar 2014, 08:41

Anubit skrev:Både Jozo og Jes Høgh var åbenbart grundet en "teknisk fejl" ikke kommet med i gårsdagens afstemning, hvilket bliver gjort (helt) om i dag. Kan se Lasse også er blevet tilføjet
Teknisk fejl - my ass!
De læser sku da bare debatside.dk
Bienvenu Bassogog!

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB Allstar

Indlæg af Anubit » 28. mar 2014, 09:11

Brodernumsi skrev:
Anubit skrev:Både Jozo og Jes Høgh var åbenbart grundet en "teknisk fejl" ikke kommet med i gårsdagens afstemning, hvilket bliver gjort (helt) om i dag. Kan se Lasse også er blevet tilføjet
Jeg stemte på Jes Høgh igår.
Beklager, syntes ikke jeg så ham i går!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB Allstar

Indlæg af Ham der Emil » 28. mar 2014, 19:30

Køllen I Møllen skrev:
white splash skrev:Hvordan Michael Jakobsen kan få 8% er satme en gåde... Der må være mange unge folk der stemmer.
Ligeledes giver det heller ingen mening at Torben Boye får så mange stemmer. Hånden på hjertet, Torben Boye er et godt menneske, gennem-sympatisk og han har klub-rekorden. Men når man taler om hvem der har været den bedste spiller er det sgu lidt useriøst at Boye er med helt fremme.

Nu er All-star holder vel ikke kun præstationerne på banen som spiller ind, med ligeledes betydningen for holdet.
Den dag i dag, har Torben Boye jo stadig en stor rolle i AaB, i form af hans rolle som ambassadør og forbillede for de unge.

Han fik min stemme.

Men for seven hvor er det da en dum måde de har lavet systemet her på. Hvorfor ikke lave en afstemning til hver plads, i stedet for at kunne ende med midter forsvarer på holdet.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB Allstar

Indlæg af thomasjn » 29. mar 2014, 10:26

Det er lige så useriøst med midtbanen. Hvordan kan Ericsson og Lindström overhovedet være i betragtning? Ericsson spille vel knap en helt god sæson for os. Lindström var en trofast spiller og feriepengeudmeldingen trækker op, men mener ikke han er en all-star. Ligeledes kan det undre hvad Facius, Gaarde og Jan P laver på listen. De var uden tvivl gode, men ikke all-stars.

Har stemt på Augu, gider ikke stemme på FCK-træneren eller feriegreven.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 29. mar 2014, 11:37

thomasjn skrev:Det er lige så useriøst med midtbanen. Hvordan kan Ericsson og Lindström overhovedet være i betragtning? Ericsson spille vel knap en helt god sæson for os. Lindström var en trofast spiller og feriepengeudmeldingen trækker op, men mener ikke han er en all-star. Ligeledes kan det undre hvad Facius, Gaarde og Jan P laver på listen. De var uden tvivl gode, men ikke all-stars.

Har stemt på Augu, gider ikke stemme på FCK-træneren eller feriegreven.
Jeg er helt uenig, Ericsson var fantastisk.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB Allstar

Indlæg af Yankee » 29. mar 2014, 12:31

astonvilla skrev:
white splash skrev:Hvordan Michael Jakobsen kan få 8% er satme en gåde... Der må være mange unge folk der stemmer.
Det er langt ude. Ung eller ej - hvordan kan 8% mene at MJ er bedste forsvarsspiller for de Røde?

Forstår det simpelthen ikke. Jeg mener det er jo ikke bare et par stykker der har stemt for sjov samt MJ's mor. 8%!
Jeg har stemt på MJ. Han var vores bedste forsvarsspiller i klubbens med afstand bedste periode, og står for et af de største øjeblikke i mit AaB-liv med sit mål på Old Trafford. Det er bestemt ikke langt ude at han skulle være større end eksempelvis Jozo Matovac, der dog også var en stærk stopper.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB Allstar

Indlæg af Kristian » 29. mar 2014, 14:40

Det er da en komplet åndsvag måde at stemme på. Det skulle være sådan at man stemmer prioritet 1-4, for så bliver afstemningen mere realistisk. Nu ender det med at de spillere der burde høre til på det her hold ikke kommer med.

Et eksempel er midtbane, et all star hold skal ikke indeholde augu. Kan godt ske han er mr. AaB lige nu, men blandt de 4 bedste i en 4-4-2 er han jo bestemt ikke.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB Allstar

Indlæg af thomasjn » 30. mar 2014, 04:28

Kristian skrev:Det er da en komplet åndsvag måde at stemme på. Det skulle være sådan at man stemmer prioritet 1-4, for så bliver afstemningen mere realistisk. Nu ender det med at de spillere der burde høre til på det her hold ikke kommer med.

Et eksempel er midtbane, et all star hold skal ikke indeholde augu. Kan godt ske han er mr. AaB lige nu, men blandt de 4 bedste i en 4-4-2 er han jo bestemt ikke.
AaB har valgt et lortesystem. Vi kan f.eks. ende med et 4-3-3 hold med fire stoppere, tre centrale midtbaner og tre centerangribere. Synes ideen med et et all-star hold er fed, men det er godt nok udført dårligt. Er egentlig ret skuffet over AaBs mediefolk som jeg egentlig synes har gjort det godt de sidste par år laver sådan en gang lort. Især nu hvor Gaarde er kommet ind som chef og som alle andre akademisk uddannede har en vis grunduddannelse at i at undersøge ting.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. mar 2014, 10:32

thomasjn skrev:
Kristian skrev:Det er da en komplet åndsvag måde at stemme på. Det skulle være sådan at man stemmer prioritet 1-4, for så bliver afstemningen mere realistisk. Nu ender det med at de spillere der burde høre til på det her hold ikke kommer med.

Et eksempel er midtbane, et all star hold skal ikke indeholde augu. Kan godt ske han er mr. AaB lige nu, men blandt de 4 bedste i en 4-4-2 er han jo bestemt ikke.
AaB har valgt et lortesystem. Vi kan f.eks. ende med et 4-3-3 hold med fire stoppere, tre centrale midtbaner og tre centerangribere. Synes ideen med et et all-star hold er fed, men det er godt nok udført dårligt. Er egentlig ret skuffet over AaBs mediefolk som jeg egentlig synes har gjort det godt de sidste par år laver sådan en gang lort. Især nu hvor Gaarde er kommet ind som chef og som alle andre akademisk uddannede har en vis grunduddannelse at i at undersøge ting.
Alle klubber skal jo på et tidspunkt i løbet af sæsonen kåre et allstar hold, det kunne jo tænkes at der er en fælles måde at gøre det på. Jeg synes nogle af de andre hold også har set lidt mystiske ud.

Desuden - er det egentlig nødvendigvis de bedste spillere som skal på sådan et hold? Jeg synes egentlig det i denne forbindelse er fair at man også hylder de største... det er ikke nødvendigvis samme ting.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. mar 2014, 10:37

Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Kristian skrev:Det er da en komplet åndsvag måde at stemme på. Det skulle være sådan at man stemmer prioritet 1-4, for så bliver afstemningen mere realistisk. Nu ender det med at de spillere der burde høre til på det her hold ikke kommer med.

Et eksempel er midtbane, et all star hold skal ikke indeholde augu. Kan godt ske han er mr. AaB lige nu, men blandt de 4 bedste i en 4-4-2 er han jo bestemt ikke.
AaB har valgt et lortesystem. Vi kan f.eks. ende med et 4-3-3 hold med fire stoppere, tre centrale midtbaner og tre centerangribere. Synes ideen med et et all-star hold er fed, men det er godt nok udført dårligt. Er egentlig ret skuffet over AaBs mediefolk som jeg egentlig synes har gjort det godt de sidste par år laver sådan en gang lort. Især nu hvor Gaarde er kommet ind som chef og som alle andre akademisk uddannede har en vis grunduddannelse at i at undersøge ting.
Alle klubber skal jo på et tidspunkt i løbet af sæsonen kåre et allstar hold, det kunne jo tænkes at der er en fælles måde at gøre det på. Jeg synes nogle af de andre hold også har set lidt mystiske ud.

Desuden - er det egentlig nødvendigvis de bedste spillere som skal på sådan et hold? Jeg synes egentlig det i denne forbindelse er fair at man også hylder de største... det er ikke nødvendigvis samme ting.
Så burde man måske nok melde kriterierne ud på forhånd. Denne afstemning er svær at tage seriøst.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB Allstar

Indlæg af limey » 30. mar 2014, 11:15

Husk nu på, at denne leg er et anakronistisk foretagende. Der udvælges spillere fra forskellige perioder, nogle gange fra forskellige taktiske paradigmer. I mit forsøg på et allstar-hold tidligere i tråden prøver jeg at få tilpasset holdet så det har balance på midtbanen og to angribere der komplimenterer hinanden. Men i bund og grund burde jeg nok bare tage mine elleve favoritter, fordi supergode spillere som Jes Høgh, Thorst, og Helenius i denne model bliver ofret på taktikkens alter - og hvorfor egentlig? Hvorfor vælge en midtbane med kantspillere, hvis backs'ene er fra 90'erne hvor de sjældent gik frem i overlaps som alle backs gør nu?

Besvar