Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Kunji » 8. maj 2014, 23:25

Med de fantastiske resultater i den netop overståede 31. runde af Superligaen kan vi ende med at tage guldet i Slagelse, såfremt at vi vinder, og FCM smider point mod FCK.

AaB form: V-T-V-T-V - 9 point af 15 mulige.
FCV form: T-V-U-T-V - 7 point af 15 mulige.

FCV er så godt som sikret endnu en sæson i Superligaen. De har seks point ned til Viborg med 6 point tilbage at spille om, og de har en markant bedre målscore. Vi har hidtil haft det svært med FCVs defensive tilgang til fodbold, og vi har kun fået 1 point af 6 mulige i sæsonens første to opgør, hvorfor vi kan håbe på, at FCVs nogenlunde sikre tilværelse i ligaen løsner lidt op for deres stramme struktur.

AaB skader: Rasmus Jönsson, Henrik Dalsgaard, Christian Rye (tvivlsom) og Gilli Sørensen (tvivlsom).
FCV skader: Joel Tshibamba, Marc Dal Hende (tvivlsom) og Morten Bertholt (tvivlsom).

AaB karantæner: Ingen.
FCV karantæner: Ingen.

Kampen spilles kl. 17.00 i Slagelse.

Billetter kan købes her: http://billetter.fcvvikings.dk

Sæt i gang og kom af sted. Du skal vel ikke sidde på sofaen den dag, hvor AaB måske vinder sit fjerde mesterskab?

Kilder: http://www.holdnyt.dk/skader-karantaener, http://www.superstats.dk/program
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af dyhrmaN » 8. maj 2014, 23:32

Jeg forstår ikke helt. Man kan købe billet til to forskellige udetribuner? Hvordan fungerer det?
Jeg har købt til den bag mål, men er det den, hvor hovedparten kommer til at stå?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Funky » 8. maj 2014, 23:34

FCV parkerer bussen og spiller på omstillinger, med statsgaranti. Det er det, de kan, og er tilmed endegyldigt reddet med bare 1 point, så hvorfor forvente andet? Det er lige sådan en kamp hvor vi har behov for, at Wurtz fyrer kanonen af - og rammer målet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Buzz Killington » 8. maj 2014, 23:38

FCV er også et lidt andet hold på deres hjemmebane, hvor de er en smule mindre kompakte. Derfor har de bl.a. flere nederlag på hjemmbane end på udebane. Og selvom vi tabte til dem sidst i Slagelse, så tror jeg de ligger rimeligt godt til os. Dog er Ove lige så seriøs som Kent, hvorfor han 100% går efter det ene point der matematisk sikrer deres overlevelse. Man må bare håbe at spillerne selv er gået på ferie, og evt. at nogle for FCV gunstige resultater bliver annonceret over højtaleranlæget i løbet af kampen.

Forresten er Dal Hende måske i karantæne, hvis hans kort er 6 point værd.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2014, 23:41

Er FCV ikke allerede sikret overlevelse fordi AGF og Sønderjyske udkæmper en nedrykningsgyser af rang på søndag?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. maj 2014, 23:51

frederikshavneren skrev:Er FCV ikke allerede sikret overlevelse fordi AGF og Sønderjyske udkæmper en nedrykningsgyser af rang på søndag?
Ikke matematisk, det er kun Sønderjyske og Viborg som kan hente FCV. Dog skal begge vinde deres to sidste kampe før det kan ske, og Viborg skal samtidig indhente FCV på målscoren... not gonna happen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 9. maj 2014, 01:00

Nu må vi se hvad FCV disker op med på søndag, tror helt sikkert at de vil kæmpe, men vi sprudlede jo i Farum og har fået et gigantisk mentalt rygstød i guldkampen efter aftenens begivenheder, så det er noget svært at være pessimist. Men mon ikke det er det samme AaB hold der i den grad var tændt op under i onsdags, der løber på banen søndag. Det er selvfølgelig lige tidligt nok at juble, når man ser på hvordan de foregående runder er forløbet. Kent må være manden for den stoiske ro der skal hjælpe vores knejter med at være der igen søndag

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 9. maj 2014, 01:18

dyhrmaN skrev:Jeg forstår ikke helt. Man kan købe billet til to forskellige udetribuner? Hvordan fungerer det?
Jeg har købt til den bag mål, men er det den, hvor hovedparten kommer til at stå?
Smid en mail til ASC. Efter at have set hvor mange vi var i Farum på en kold onsdag hverdagsaften kl. 20.00, så bliver begge afsnit fyldt til randen på søndag kl 17

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af BoomZ0R » 9. maj 2014, 06:00

Sidst vi spillede i fcv, stod trommen ude på siden. Afsnittene er ikke delt op, så det er lige meget hvor du køber billet til.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af andreasaab89 » 9. maj 2014, 07:33

Vi skal spille offensivt og gå efter 3 point
Omvendt tror jeg ikke at 1 point vil være noget dårligt resultat efter kampen.
I så fald vil vi:

1) Blive mestre hvis FCK vinder i Hernin
2) Blive mestre med kun 1 point hjemme mod AGF i den sidste hvis FCK og FCM spiller uafgjort
3) Stadig selv kunne afgøre mesterskabet med en sejr mod AGF hvis FCM vinder over FCK

Jeg frygter mest af alt at FCM overhaler os igen næste runde. Derfor vil 1 point ikke gøre mig noget da vi så vil have en alle muligheder i sidste kamp hjemme mod AGF hvor FCM på papirer selv har en svagere kamp i Sønderjyske.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Kasper Møller » 9. maj 2014, 08:09

Gentleman Finn skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg forstår ikke helt. Man kan købe billet til to forskellige udetribuner? Hvordan fungerer det?
Jeg har købt til den bag mål, men er det den, hvor hovedparten kommer til at stå?
Smid en mail til ASC. Efter at have set hvor mange vi var i Farum på en kold onsdag hverdagsaften kl. 20.00, så bliver begge afsnit fyldt til randen på søndag kl 17
ASC har jo ikke noget at gøre med billetterne til stadion!?

Sidst vi var i Slagelse blev vi lukket ind bag mål, hvorfra der var fri passage over til det område, der tilhører udetilskuerne, på langsiden. Så altså: Én indgang med adgang til to tribuner. Så hvilken man havde billet til var dengang helt og aldeles underordnet.

Det kan selvfølgelig være ændret siden, men sådan var det i hvert fald i efteråret da vi var derovre...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 9. maj 2014, 08:36

Kasper Møller skrev:
Gentleman Finn skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg forstår ikke helt. Man kan købe billet til to forskellige udetribuner? Hvordan fungerer det?
Jeg har købt til den bag mål, men er det den, hvor hovedparten kommer til at stå?
Smid en mail til ASC. Efter at have set hvor mange vi var i Farum på en kold onsdag hverdagsaften kl. 20.00, så bliver begge afsnit fyldt til randen på søndag kl 17
ASC har jo ikke noget at gøre med billetterne til stadion!?

Sidst vi var i Slagelse blev vi lukket ind bag mål, hvorfra der var fri passage over til det område, der tilhører udetilskuerne, på langsiden. Så altså: Én indgang med adgang til to tribuner. Så hvilken man havde billet til var dengang helt og aldeles underordnet.

Det kan selvfølgelig være ændret siden, men sådan var det i hvert fald i efteråret da vi var derovre...
Tænkte de bedre kunne svare efter i var derover sidst, men det er jo fint blevet forklaret nu, på skærmen lignede det unægteligt at afsnittet var delt op, det samme på deres billetoversigt, omend begge var med unummerede pladser.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af DEG » 9. maj 2014, 08:55

Kunji skrev:Med de fantastiske resultater i den netop overståede 31. runde af Superligaen kan vi ende med at tage guldet i Slagelse, såfremt at vi vinder, og FCM smider point mod FCK.

AaB form: V-T-V-T-V - 9 point af 15 mulige.
FCV form: T-V-U-T-V - 7 point af 15 mulige.

FCV er så godt som sikret endnu en sæson i Superligaen. De har seks point ned til Viborg med 6 point tilbage at spille om, og de har en markant bedre målscore. Vi har hidtil haft det svært med FCVs defensive tilgang til fodbold, og vi har kun fået 1 point af 6 mulige i sæsonens første to opgør, hvorfor vi kan håbe på, at FCVs nogenlunde sikre tilværelse i ligaen løsner lidt op for deres stramme struktur.

AaB skader: Rasmus Jönsson, Henrik Dalsgaard, Christian Rye (tvivlsom), Gilli Sørensen (tvivlsom) og Kasper Risgård (tvivlsom).
FCV skader: Joel Tshibamba, Marc Dal Hende (tvivlsom) og Morten Bertholt (tvivlsom).

AaB karantæner: Ingen.
FCV karantæner: Ingen.

Kampen spilles kl. 17.00 i Slagelse.

Billetter kan købes her: http://billetter.fcvvikings.dk

Sæt i gang og kom af sted. Du skal vel ikke sidde på sofaen den dag, hvor AaB måske vinder sit fjerde mesterskab?

Kilder: http://www.holdnyt.dk/skader-karantaener, http://www.superstats.dk/program
Skulle Risgård ikke være nogenlunde sikker på at være klar, men der kan naturligvis (gud forbyde det) nå at komme tilbagefald

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af fish » 9. maj 2014, 09:43

andreasaab89 skrev:Vi skal spille offensivt og gå efter 3 point
Omvendt tror jeg ikke at 1 point vil være noget dårligt resultat efter kampen.
I så fald vil vi:

1) Blive mestre hvis FCK vinder i Hernin
2) Blive mestre med kun 1 point hjemme mod AGF i den sidste hvis FCK og FCM spiller uafgjort
3) Stadig selv kunne afgøre mesterskabet med en sejr mod AGF hvis FCM vinder over FCK

Jeg frygter mest af alt at FCM overhaler os igen næste runde. Derfor vil 1 point ikke gøre mig noget da vi så vil have en alle muligheder i sidste kamp hjemme mod AGF hvor FCM på papirer selv har en svagere kamp i Sønderjyske.
Vi er 4 point fra at afgøre det selv. Vurderet på vores sidste to modstander henter vi lettest 3 point med AGF, hvorfor 1 point mod FCV vil være acceptabelt. FCV lukker også den matematiske snak med 1 point. Som sådan kunne det sagtens blive en uafgjort.

"Problemet" med AaB er bare at den del med bare at parkere bussen magter vi ikke helt, og som sådan er angreb det bedste forsvar. FCV er mere modige på hjemmebane og kan sagtens tænkes at gå friskt til den som de gjorde i Brøndby, nu hvor nedrykningsspøgelset har sluppet taget. Jeg håber at vi spiller offensivt som sædvanligt, dog måske med lidt mindre risiko.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Pastorius » 9. maj 2014, 09:52

fish skrev:
andreasaab89 skrev:Vi skal spille offensivt og gå efter 3 point
Omvendt tror jeg ikke at 1 point vil være noget dårligt resultat efter kampen.
I så fald vil vi:

1) Blive mestre hvis FCK vinder i Hernin
2) Blive mestre med kun 1 point hjemme mod AGF i den sidste hvis FCK og FCM spiller uafgjort
3) Stadig selv kunne afgøre mesterskabet med en sejr mod AGF hvis FCM vinder over FCK

Jeg frygter mest af alt at FCM overhaler os igen næste runde. Derfor vil 1 point ikke gøre mig noget da vi så vil have en alle muligheder i sidste kamp hjemme mod AGF hvor FCM på papirer selv har en svagere kamp i Sønderjyske.
Vi er 4 point fra at afgøre det selv. Vurderet på vores sidste to modstander henter vi lettest 3 point med AGF, hvorfor 1 point mod FCV vil være acceptabelt. FCV lukker også den matematiske snak med 1 point. Som sådan kunne det sagtens blive en uafgjort.

"Problemet" med AaB er bare at den del med bare at parkere bussen magter vi ikke helt, og som sådan er angreb det bedste forsvar. FCV er mere modige på hjemmebane og kan sagtens tænkes at gå friskt til den som de gjorde i Brøndby, nu hvor nedrykningsspøgelset har sluppet taget. Jeg håber at vi spiller offensivt som sædvanligt, dog måske med lidt mindre risiko.
Vi har hentet en helt uhørt succes i denne sæson ved at være offensive, udfra det simple rationale at 8 af vores spillere er langt stærkere fremad banen end bagud. I enkelte kampe er det selvfølgelig gået galt, men sådan må det jo være med den strategi.

Selvfølgelig skal vi holde fast i det der har givet os succes indtil videre i sæsonen. Fuld kraft frem, all in, smadr dem!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Eksil » 9. maj 2014, 10:09

Vi vinder FCV der godt ved at de har reddet sig. Med alt sansynlghed kommer FCV blæsende i høj pres de første 25, som derfor bliver hårde. Det skal vi dog kunne spille os ud af. Tror på Spalvis som dobbelt målscorer i en 3-1 sejer. Deres Congoleser sætter et hovedstød ind.

Desværre vinder FCM også over svage FCK hjemme, dermed er alt spænding intakt til sidste runde.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af 9520AaB » 9. maj 2014, 10:20

Hvis FCV "parkerer" bussen, bør vi være kloge nok til at spille til nullet. Vi kan selv leve med kontra i dette opgør. Uafgjort er en sejr.
Sæt igang.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. maj 2014, 10:46

Nu vil jeg ikke strø om mig med pessimisme men folk skal lige være opmærksomme på at hvis vi får uafgjort og Ikast vinder så kan vi altså risikere at miste skabet med er nederlag til AGF og uafgjort til Ikast i Sdrjylland. Uafgjort på søndag er udelukkende godkendt såfremt Ikast ikke vinder over FCK. Og da de spiller på samme tid bliver vi sgu nødt til at gå efter sejren.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af Lindmark » 9. maj 2014, 12:19

- Hvis AaB nu sikrer mesterskabet her på søndag, og vi samtidig matematisk sikrer overlevelse, kan det være vi kan hoppe med i deres bus til Aalborg. Så kan vi gå i Jomfru Ane Gade sammen.
Udtalt af Lasse Nielsen fra Slagelse til bold.dk
Lindmark / Vendelbokartellet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCV - AaB, d. 11. maj

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2014, 12:27

Nu er det vel lige så ofte set, at hold, som har reddet sig, falder sammen efter mange måneder med ryggen mod muren.

Men vores kampe former sig, jo ikke som vi komer foran 1-0 og kører den hjem. Vi har jo prøvet at komme bagud og alligevel vinde. Så jeg tror på sejr på søndag.

Ærgerlig at Anders Kures kort udløste en karantænedag på søndag og ikke mod os. De er bare bedre med ham i centerforsvaret. Men en sejr til os på søndag kan forhåbentlig gøre næste søndag til en formsag.
- FlæskeFrank

Låst