Vi elsker København-tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Kasper » 7. feb 2014, 18:47

I tjøwenhavns fart på at fremelske sig selv, har region Nordjylland og Aalborg fattet hvad det drejer sig om: nordmænd.

Nordjylland har alle dage haft mere at byde på end tjøwenhavn. Du kan endda trække Aalborg fra i den ligning.

P.S. Har I aldrig fået en pige med hjem fra gaden eller er det homomiljøet i Aalborg der nager?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Konsulenten » 7. feb 2014, 19:05

Provst i Brovst skrev:Af københavnersnobberne er de jyske tilflyttere de mest arrogante og mest snobbede. Det er ligesom de værste antirygere er eksrygere.

Redepissere, det er hvad de er.

Enig. Især ham BoT. Arrogant, snobbet og til jazz. Føj.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. feb 2014, 20:08

Kasper skrev:I tjøwenhavns fart på at fremelske sig selv, har region Nordjylland og Aalborg fattet hvad det drejer sig om: nordmænd.

Nordjylland har alle dage haft mere at byde på end tjøwenhavn. Du kan endda trække Aalborg fra i den ligning.

P.S. Har I aldrig fået en pige med hjem fra gaden eller er det homomiljøet i Aalborg der nager?

Præcis, hvorfor går Visit Aalborg ikke den vej? "Kom til metropolen, hvor du kan få en verdensklasse-pige med hjem fra gaden, og hvis ikke det er nok, er du sikkert homo, så kan du bare blive hjemme!"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. feb 2014, 20:21

Yngvesson skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Yngvesson skrev:
En måde at tolke "moderne storbystemning" kunne være at se på den omdannelse af havnen som er foregået igennem de senere år, nemlig omdannelsen fra at være industriel og praktisk til at være et rekreativt og kulturelt område hvor man forsøger at udnytte en unik beliggenhed tæt ned til vandet. Ligesom som ser i rigtige storbyer som ligger på ligende lokationer som Aalborg (eksempelvis London og Sydney). Jeg siger ikke at Aalborg har den samme skala eller lige så mange tilbud, men et kendetegn for en moderne storby er at man er gået fra at være en industrielt baseret by til at være et videnssamfund som har kulturelle og rekreative tilbud på en havnefront. Og hvis ikke Aalborg allerede har det, og ja det er bestemt i mini skala, så er vi godt på vej mod det.

Det at der bliver beskrevet at arkitekturen er i verdensklasse er for mig at se meget subjektivt, du vil altså aldrig kunne beskrive arkitektur som verdensklasse objektivt, da alle har sine egne individuelle holdninger til hvad god arkitektur er og hvad en flot bygning eller byrum er. Til gengæld synes jeg at Aalborgs havnefront kan beskrives som moderne arkitektur (Utzon centret, Musikkens hus, havnebadet, parken osv.) og den kan beskrives som at den har historisk værdi (Aalborghus Slot, Toldkammeret og meget tæt på havnefronten ligger også Jens Bangs stenhus). Så Aalborg havnefront har bestemt nogle arkitektoniske kvaliteter også kvaliteter som er meget unikke og som ikke ses særligt mange steder.

Kan du ikke lige beskrive hvad storbystemning er? Hvad kræves det af en by eller et område i en by for at de kan få lov at kalde det for storbystemning?
Men er det arkitektur i "verdensklasse"? Selvfølgelig er det ikke det, og lad nu være med at sige den slags kan man ikke sige. Hvor mange tror du vælger Aalborg som ferieby for at opleve dens arkitektoniske perler i verdensklasse? Jeg gætter på ingen. Derfor er det latterligt at ville puste sig op til det i turistmateriale.

Moderne storbystemning på havnen? Jeg tænker ihvertfald ikke at Aalborg har det, jeg tænker til gengæld at der sikkert er ret lækkert en varm solskinsdag om sommeren, men igen, hvorfor puste det op til mere end det? Hvorfor ikke bare sælge Aalborg på det den er, intim og hyggelig, fuld af historie, sikker og nem at være i? Jeg hader det der "Nu fik vi Utzon til at tegne lortet, så skal vi fandme osse sælge det som var det fucking operaen." Det er plat, ligegyldigt hvem der gør det, og det var egentlig min pointe.
Hvis du mener at man gerne må definere arkitektur i verdensklasse, så kunne du jo passende komme med et par parametre dette vurderes udfra og evt nogle værker? Det tror jeg bestemt ikke der er særligt mange der gør og generelt er det nok de færreste der vælger destinationer ud fra om det er en arkitektonisk perle, særligt fordi der IKKE findes særligt mange byer rundt omkring i verden som har arkitektonisk materiale der er hver at bruge mere end en weekend på, medmindre man er arkitekt eller af andre årsager interessere sig rigtigt rigtigt meget for arkitektur. Altså for helt ærligt, når du har set Opera huset i Sydney, så er der ikke super meget mere at komme efter rent arkitektonisk, medmindre du hører til en meget særlig lille niche.

Det ville for mig også være helt fint at de beskrev Aalborg sådan, men du påstår jo at det er faktuelt forkert at det er sådan i Aalborg og det er jeg ikke enig med dig i. I hvert fald ikke indtil du beskriver hvad "moderne storbystemning" er.
Et eksempel er Gehrys Guggenheim i Bilbao, en bygning der er en turistattraktion i sig selv. Et andet eksempel er Mies van der Rohes pavillion i Barcelona. Et parameter kunne være hvorvidt bygningen rent faktisk er kendt rundt om i verdenen, hvor mange tror du kender til Utzons havnehytte rundt omkring? Et andet parameter kunne være hvor besøgt bygningen er, Guggenheim i Bilbao har haft 10 millioner besøgende, tvivler på at Utzons navn kan trække helt samme besøgstal til havnen i Aalborg.

Men man kan osse vende den om, hvis det er nok at Utzon har sat navn til så er den her vel osse verdensklasse-arkitektur som bør nævnes på enhver Bornholm-pamflet:

Billede

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af doukas » 7. feb 2014, 23:02

Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. feb 2014, 23:11

doukas skrev:Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
"Pointen er selvfølgelig ikke at rakke ned på Aalborg, men at vise hvordan det absolut ikke kun er forbeholdt Wonderful Copenhagen at bruge alt for store floskler om sine attraktioner."

Hvad er det du er i tvivl om?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af doukas » 7. feb 2014, 23:17

Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
"Pointen er selvfølgelig ikke at rakke ned på Aalborg, men at vise hvordan det absolut ikke kun er forbeholdt Wonderful Copenhagen at bruge alt for store floskler om sine attraktioner."

Hvad er det du er i tvivl om?
Du kan ærlig talt ikke se forskellen på hvad de 2 forskellige bureauer skriver om? VisitAalborg skriver ganske rigtigt om attraktioner, Wonderful Copenhagen skriver om en form for ambition ift. Københavns rolle i det internationale samfund og tilhørende urbane livsstil. Så nej, jeg mener ikke du ærligt har forholdt dig til den kvalmende tekst ved at sammenligne med noget der ikke giver mening at sammenligne med.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. feb 2014, 23:28

doukas skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
"Pointen er selvfølgelig ikke at rakke ned på Aalborg, men at vise hvordan det absolut ikke kun er forbeholdt Wonderful Copenhagen at bruge alt for store floskler om sine attraktioner."

Hvad er det du er i tvivl om?
Du kan ærgerligt talt ikke se forskellen på hvad de 2 forskellige bureauer skriver om? VisitAalborg skriver ganske rigtigt om attraktioner, Wonderful Copenhagen skriver om en form for ambition ift. Københavns rolle i det internationale samfund og tilhørende urbane livsstil. Så nej, jeg mener ikke du ærgerligt har forholdt dig til den kvalmende tekst ved at sammenligne med noget der ikke giver mening at sammenligne med.
Ærgerligt?

Begge tekster er skudt totalt over målet, og bare det at kalde noget for verdensklasse minder uhyggeligt meget om noget der plejer at komme fra Herning. Hvad med at du forholder dig til at jeg faktisk har forholdt mig til Wonderful Copenhagens tekst flere gange? Jeg lagde sådan set ud med at sige at IKKE KUN Wonderful Copenhagen smører tykt på, altså at jeg osse synes de smører tykt på. Men det er ikke nok, jeg SKAL skrive det er kvalmende?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af doukas » 8. feb 2014, 11:58

Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
"Pointen er selvfølgelig ikke at rakke ned på Aalborg, men at vise hvordan det absolut ikke kun er forbeholdt Wonderful Copenhagen at bruge alt for store floskler om sine attraktioner."

Hvad er det du er i tvivl om?
Du kan ærgerligt talt ikke se forskellen på hvad de 2 forskellige bureauer skriver om? VisitAalborg skriver ganske rigtigt om attraktioner, Wonderful Copenhagen skriver om en form for ambition ift. Københavns rolle i det internationale samfund og tilhørende urbane livsstil. Så nej, jeg mener ikke du ærgerligt har forholdt dig til den kvalmende tekst ved at sammenligne med noget der ikke giver mening at sammenligne med.
Ærgerligt?

Begge tekster er skudt totalt over målet, og bare det at kalde noget for verdensklasse minder uhyggeligt meget om noget der plejer at komme fra Herning. Hvad med at du forholder dig til at jeg faktisk har forholdt mig til Wonderful Copenhagens tekst flere gange? Jeg lagde sådan set ud med at sige at IKKE KUN Wonderful Copenhagen smører tykt på, altså at jeg osse synes de smører tykt på. Men det er ikke nok, jeg SKAL skrive det er kvalmende?
Du har kun skrevet at Wonderful Copenhagen smører kun tykt på, og så legitimerer du den latterlige tekst ved at tage et uddrag fra VisitAalborg. Sådan virker det til. Derfor bliver det forstået som et forsvar baseret på et angreb. Du forholder dig ikke konkret til hvad der står i Wonderful Copenhagens tekst, udover de smører tykt på, og derfor bliver din argumentation plat og overfladisk fordi du alene forholder dig til hvad der konkret står i VisitAalborgs tekst.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. feb 2014, 12:13

doukas skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:Fantastisk Poker. Du har trukket alt opmærksomhed væk fra den kvalmende tekst omkring København væk ved at komme med et frontal angreb på VisitAalborg. Mon ikke du kan finde noget tilsvarende skrevet af VisitRanders? Det bedste forsvar er som regel angreb. Hvad med rent faktisk at forholde dig til hvad Wonderful Copenhagen skriver? Prøv engang! Det ville klæde din integritet som debattør.
"Pointen er selvfølgelig ikke at rakke ned på Aalborg, men at vise hvordan det absolut ikke kun er forbeholdt Wonderful Copenhagen at bruge alt for store floskler om sine attraktioner."

Hvad er det du er i tvivl om?
Du kan ærgerligt talt ikke se forskellen på hvad de 2 forskellige bureauer skriver om? VisitAalborg skriver ganske rigtigt om attraktioner, Wonderful Copenhagen skriver om en form for ambition ift. Københavns rolle i det internationale samfund og tilhørende urbane livsstil. Så nej, jeg mener ikke du ærgerligt har forholdt dig til den kvalmende tekst ved at sammenligne med noget der ikke giver mening at sammenligne med.

Ærgerligt?

Begge tekster er skudt totalt over målet, og bare det at kalde noget for verdensklasse minder uhyggeligt meget om noget der plejer at komme fra Herning. Hvad med at du forholder dig til at jeg faktisk har forholdt mig til Wonderful Copenhagens tekst flere gange? Jeg lagde sådan set ud med at sige at IKKE KUN Wonderful Copenhagen smører tykt på, altså at jeg osse synes de smører tykt på. Men det er ikke nok, jeg SKAL skrive det er kvalmende?
Du har kun skrevet at Wonderful Copenhagen smører kun tykt på, og så legitimerer du den latterlige tekst ved at tage et uddrag fra VisitAalborg. Sådan virker det til. Derfor bliver det forstået som et forsvar baseret på et angreb. Du forholder dig ikke konkret til hvad der står i Wonderful Copenhagens tekst, udover de smører tykt på, og derfor bliver din argumentation plat og overfladisk fordi du alene forholder dig til hvad der konkret står i VisitAalborgs tekst.
Okay, er det nemmeste ikke at du skriver den præcise tekst for mig, og så erklærer jeg mig fuldstændigt enig? Det virker som den eneste måde at tilfredsstille dig på.

seamann

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af seamann » 8. feb 2014, 12:36

Poker, må jeg foreslå du opretter en "Hvorfor hade Aalborg" tråd. Så undgår vi at ødelægge denne "Vi elsker København" tråd med uvedkommende betragtninger.

PS.
Jeg er klar med indlæg til "Hvorfor hade Aalborg" (noget arkitektonisk og lidt om Henning G. kunne komme på tale).

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. feb 2014, 12:41

seamann skrev:Poker, må jeg foreslå du opretter en "Hvorfor hade Aalborg" tråd. Så undgår vi at ødelægge denne "Vi elsker København" tråd med uvedkommende betragtninger.

PS.
Jeg er klar med indlæg til "Hvorfor hade Aalborg" (noget arkitektonisk og lidt om Henning G. kunne komme på tale).
Som skrevet flere gange men åbenbart ikke tydeligt nok: Jeg elsker Aalborg for alt det den FAKTISK er, ikke for en håbløs tekst om verdensklasse arkitektur og storbyliv på havnen. På samme måde har jeg det med københavn og den håbløse tekst fra Wonderful Copenhagen. Du kan godt blive ved med det pjat der, men det gør ikke nogen forskel for hvad jeg faktisk mener.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Steve-Dave » 8. feb 2014, 13:19

Breaking: Københavnerpressen har skrevet en overfladisk artikel om Kusk.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. feb 2014, 13:35

Steve-Dave skrev:Breaking: Københavnerpressen har skrevet en overfladisk artikel om Kusk.
Hvor kvalmende!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Buzz Killington » 8. feb 2014, 14:24

Jeg hader Aalborg som by, men holder med AaB. Kedelig lille graa betonklat. Hader ogsaa Koebenhavn, saa fuck jer all.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Yngvesson » 8. feb 2014, 22:44

Poker-One-Kenobi skrev: Et eksempel er Gehrys Guggenheim i Bilbao, en bygning der er en turistattraktion i sig selv. Et andet eksempel er Mies van der Rohes pavillion i Barcelona. Et parameter kunne være hvorvidt bygningen rent faktisk er kendt rundt om i verdenen, hvor mange tror du kender til Utzons havnehytte rundt omkring? Et andet parameter kunne være hvor besøgt bygningen er, Guggenheim i Bilbao har haft 10 millioner besøgende, tvivler på at Utzons navn kan trække helt samme besøgstal til havnen i Aalborg.

Men man kan osse vende den om, hvis det er nok at Utzon har sat navn til så er den her vel osse verdensklasse-arkitektur som bør nævnes på enhver Bornholm-pamflet:

Billede
Så du mener at man helt generelt vil kunne sætte disse to parametre op og derudfra vurdere om det er verdensklasse arkitektur. Hvad med Schröder house, som er et klassisk eksempel fra De Stijl og som mange ville betegne som verdensklasse arkitektur? Det kan jo slet ikke måle sig med Guggenheim på besøgs antal og heller ikke på mængden af mennesker som kender det? Derfor vil JEG da stadig mene at det er verdensklasse arkitektur og et ikon for en hel stilart.

Min pointe er at man ikke kan tage patent på hvad der er verdensklasse arkitektur og du kan ikke finde bygninger som alle mennesker ville beskrive som verdensklasse. Så som jeg har beskrevet ovenfor, så findes der mange kvaliteter i den arkitektur som er i og omkring havnefronten i Aalborg og hvis damen fra visit aalborg synes at det er verdensklasse at der eksempelvis er arkitektur som strækker sig over en periode på 500 år, at man et værk som en verdenskendt arkitekt har været med til at tegne og at man snart er færdige med et projekt til omkring 500 mio som en af de store europæiske tegnestuer har tegnet, så er hun i sin gode ret til at skrive det, fordi du ikke kan finde en enkelt rettesnor for hvad verdensklasse arkitektur er.

Desuden har jeg vel ikke påstået at fordi Jørn Utzon har været med til at lave Utzon Centeret, så er det verdensklasse?


Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af BoT » 15. maj 2014, 11:10

BoT hader alle byer. København, Aalborg, Århus, Herning.

Men mest København. Hader. Hader. Hader. Og smadrer hele lortet i aften.


Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Mogens » 21. jun 2014, 13:06

Alando skrev:Lufthavnen. Så jeg kan komme hurtig væk fra byen igen..
:thumbsup:
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar