Pokalfinale 2014 - 15. maj

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Brent » 16. maj 2014, 13:42

Lidt off topic i glædens stund... Men var der nogen der oplevede denne episode? Det lyder jo komplet vanvittigt at angribe en chauffør på den måde http://www.tv2nord.dk/artikel/304900:11 ... a-motorvej" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Buzz Killington » 16. maj 2014, 13:49

ogsaa lidt OT: men MO vil nu til at spille som AaB

http://sporten.tv2.dk/2014-05-16-taktis ... spillestil
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af jonas386 » 16. maj 2014, 13:51

Køllen I Møllen skrev:
limey skrev:Er jeg den eneste der har A.K. som runners up til MOTM (efter Thelander naturligvis)? Jeg synes han spillede fremragende og var måske den eneste der for alvor truede FCK's forsvar i perioden inden AaB kom ind i kampen. Han havde flere fremragende aktioner, både driblinger, tæmninger og afleveringer selvom der ofte var to mand i haserne på ham hver gang.
AK var rigtig god igår. Langt bedre end Spalvis.
Ak spillede forrygende igår. Jeg mener det var Jesper der sagde AK ikke er god nok til at være angriber for et tophold. Det kan han måske have ret i, men det spil han viste igår var sublimt. Spalvis syntes jeg faktisk lavede nogle rigtigt fine ting igår, mange gode berøringer, og var god til at komme ned og brede spillet lidt ud, men det var ikke nogen nem kamp for ham, det var jo ikke meget han fik at arbejde med i boksen.

Min MotM er Thelander, derefter kommer Würtz, AK og Ahlmann.

Kasper Pedersen var iøvrigt også helt forrygende. Udover 1-0 målet hvor han nok burde hoppe, så virkede han, igen, uhyre sikker. Feks tacklingen på Cornelius hvor han efterfølgende formåede at holde den på banen. Ham ser jeg personligt gerne meget mere til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af NIN » 16. maj 2014, 13:56

Patmand skrev:Mesterskabet har jeg troet på et stykke tid, men efter syv tabte pokalfinaler i træk...ja så begynder man jo næsten at tro at det er en umulig mission. Men i en sæson hvor alt er gået vores vej - ja så var det på sin plads at AaB brød pokal forbandelsen. Denne sæson bliver umulig at overgå :aabfan: :aabfan:
At vi trodser alle odds, guder, forbandelser og hvad der ellers er i mod os når vi taler pokalfinaler, skyldes én ting. Ændret dato. Fra nu af skal pokalfinalen spilles 15-05.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Kozmo
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 9. maj 2014, 18:15
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Kozmo » 16. maj 2014, 13:59

Durianz skrev:Er der en venlig sjael der har et link til highlights som ikke er dr.dk eller onside, da disse ikke fungerer undenfor rigets graenser?
Har proevet at lede paa youtube forgaeves.

Vanvittig fed kamp og glaeder mig til at flashe AaB troejen igen i aften.
Har du prøvet EB? De har lagt en video op med samtlige mål

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 285191.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. maj 2014, 14:20

jonas386 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
limey skrev:Er jeg den eneste der har A.K. som runners up til MOTM (efter Thelander naturligvis)? Jeg synes han spillede fremragende og var måske den eneste der for alvor truede FCK's forsvar i perioden inden AaB kom ind i kampen. Han havde flere fremragende aktioner, både driblinger, tæmninger og afleveringer selvom der ofte var to mand i haserne på ham hver gang.
AK var rigtig god igår. Langt bedre end Spalvis.
Ak spillede forrygende igår. Jeg mener det var Jesper der sagde AK ikke er god nok til at være angriber for et tophold. Det kan han måske have ret i, men det spil han viste igår var sublimt. Spalvis syntes jeg faktisk lavede nogle rigtigt fine ting igår, mange gode berøringer, og var god til at komme ned og brede spillet lidt ud, men det var ikke nogen nem kamp for ham, det var jo ikke meget han fik at arbejde med i boksen.

Min MotM er Thelander, derefter kommer Würtz, AK og Ahlmann.

Kasper Pedersen var iøvrigt også helt forrygende. Udover 1-0 målet hvor han nok burde hoppe, så virkede han, igen, uhyre sikker. Feks tacklingen på Cornelius hvor han efterfølgende formåede at holde den på banen. Ham ser jeg personligt gerne meget mere til.
Jeg kan garantere for det ikke var mig, HVIS jeg har skrevet det må jeg have været fuld eller på anden måde ved siden af mig selv :) AK er en rigtig dygtig spiller, som reelt kun har et halvt års tid bag sig i den bedste række... han bliver endnu bedre, og spillede ganske rigtigt en super fin kamp i går.

Iøvrigt kan det siges om mindst halvdelen af vores hold - de bliver endnu bedre. Se bare Kasper P (som jeg er enig i var sublim efter han fik rystet indledningen af sig), Thelander, gennembruddet fra Spalvis... man kunne blive ved, og endda tage brat stigende formkurver med for de ældre spillere som Würtz og KEP. Det er en markant forskel fra de tidligere mesterskaber, at der saftsuseme skal gå meget galt hvis vi skal miste rygraden i dette hold. Jeg tror på de bliver stærkere næste sæson, hvor vi forhåbentlig allerede har sikret den første "forstærkning" når Dalsgaard kommer tilbage.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af jonas386 » 16. maj 2014, 14:58

Hehe, isåfald beklager jeg. Husker det som dig, men det kan sagtens have været en anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 16. maj 2014, 15:26

Det var jo en fornøjelse at gense kampen. AKs aktion der snyder to FCKere leder op til hjørnespark et der giver første mål.

FCK's nr 22 er deres bedste mand. Det var han også i Aalborg. En tonser, men det er de jo allesammen hos FCK.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Broendum » 16. maj 2014, 15:39

Provst i Brovst skrev:Det var jo en fornøjelse at gense kampen. AKs aktion der snyder to FCKere leder op til hjørnespark et der giver første mål.

...
Det er stadig en gåde for mig hvordan Wiland kan være så passiv ved de to hjørnespark så tæt på hans mål. Men det er jo genialt set af Kuhn.

RufusTheDog

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af RufusTheDog » 16. maj 2014, 15:41

Findes der billeder af rulleflaget?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 16. maj 2014, 15:51

Würtz var MoM! Men i går overstrålede Thelanders mål bare alt. Flot kamp af Kasper P. Vi har tre gode centerforsvarer.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Meelsen » 16. maj 2014, 16:02

RufusTheDog skrev:Findes der billeder af rulleflaget?
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Gnu » 16. maj 2014, 16:06

Gnu skrev:DEN ER HJEMME!!!!
Jeg sagde det jo.

Det her er det største AaB-hold i historien.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Funky » 16. maj 2014, 16:21

jonas386 skrev:Hehe, isåfald beklager jeg. Husker det som dig, men det kan sagtens have været en anden.
Det var mig! Og uden overhovedet at ville forklejne AK, så mener jeg såmænd fortsat, at han skal lægge på sit spil, hvis han vil etablere sig som fast starter på et tophold i superligaen. Jeg synes ikke han var meget bedre end Spalvis i går.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af salling23 » 16. maj 2014, 16:26

Hajen skrev:
salling23 skrev:Tillykke med en flot sæson - er egentligt lidt lettet over at vi ikke skal op til jer på søndag og lave et resultat for at overleve.
Dejligt at se et hold der tør og kan spille fodbold

Billede
som altid salling - klasse ! - du gi'r debatsiden den udefra-kommende 'kant', der skal til, og du gø'r det med stil - håber du også er med i efteråret ?
Selvfølgelig er jeg det.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Hanga » 16. maj 2014, 17:29

Super stemning i går, der var virkelig kog på!

Ærgerligt at rullebanneret kom op alt for tidligt, og gik i stykker inden spillerne kom ind. Et andet problem var at der ofte opstod 2 sange eller folk kom ud af tempo. Det var svær at høre trommen og capo til tider, selvom vi blot stod lidt længere oppe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af BoomZ0R » 16. maj 2014, 17:45

Nogen folk er sq også nogen spader! Jeg stod bag ved en som slog hul i det, og da han blev bedt om at lade være, blev han bare aggressiv...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Buzz Killington » 16. maj 2014, 18:04

salling23 skrev:
Hajen skrev:
salling23 skrev:Tillykke med en flot sæson - er egentligt lidt lettet over at vi ikke skal op til jer på søndag og lave et resultat for at overleve.
Dejligt at se et hold der tør og kan spille fodbold

Billede
som altid salling - klasse ! - du gi'r debatsiden den udefra-kommende 'kant', der skal til, og du gø'r det med stil - håber du også er med i efteråret ?
Selvfølgelig er jeg det.
Salling, gider du ikke forsøge at modarbejde ethvert forsøg på at GF spillerne lave guldport for vores spillere, som de (såhutjegvisker) gjorde engang mod Brøndby eller FCK? Det er cool at klappe af vinderen, men det var altså tåkrummende pinligt dengang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Spanky » 16. maj 2014, 18:22

Så er det lange sammendrag klar på aabsport.dk - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... nalen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak til alle for en helt igennem legendarisk dag i går :)

Al magt til Kejser Kent !

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af salling23 » 16. maj 2014, 20:12

MHJ skrev:
salling23 skrev:
Hajen skrev:
salling23 skrev:Tillykke med en flot sæson - er egentligt lidt lettet over at vi ikke skal op til jer på søndag og lave et resultat for at overleve.
Dejligt at se et hold der tør og kan spille fodbold

Billede
som altid salling - klasse ! - du gi'r debatsiden den udefra-kommende 'kant', der skal til, og du gø'r det med stil - håber du også er med i efteråret ?
Selvfølgelig er jeg det.
Salling, gider du ikke forsøge at modarbejde ethvert forsøg på at GF spillerne lave guldport for vores spillere, som de (såhutjegvisker) gjorde engang mod Brøndby eller FCK? Det er cool at klappe af vinderen, men det var altså tåkrummende pinligt dengang.
Hvis jeg havde så stor magt, så var der andre ting der skulle ændres i GF først ;)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Låst