Matchfixing

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 4. feb 2014, 10:40

http://www.bt.dk/fodbold/svenske-spille ... tch-fixing" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget tankevækkende hvis matchfixing tilmed finder sted i træningskampe. Det kan godt være at det er mig der er kyniker, men jeg er ret overbevist om at matchfixing er meget mere udbredt end de fleste tror. Det er en tikkende bombe under fodbolden, der potentielt fuldstændig kan ødelægge fodboldens troværdighed.

Desværre er det meget svært at afsløre matchfixing. At der kun er faldet få domme er ikke ensbetydende med, at der ikke er et stort problem. Vi har jo også selv ved et par anledninger i forbindelse med europæiske kampe været involveret i suspekte kampe (Kaunas, Sarajevo, Zalgiris). Især returkampen i Kaunas var meget mystisk/suspekt, med et par klokkeklare udvisninger til Kaunas. Hvorfor Kaunas ikke gad kæmpe for at komme i CL er meget underligt, men måske det bl.a. hænger sammen med deres daværende ejer. Morten Bruun udtalte også efterfølgende at kampens forløb gav ham anledning til visse tanker.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Matchfixing

Indlæg af Lindmark » 4. feb 2014, 12:50

Der er nu faldet en hel del domme og karantænestraffe efter masser af afsløringer - nogle eksempler er opremset i denne:
http://uk.eurosport.yahoo.com/news/foot ... --sow.html

Der var også en lang artikel om matchfixing (kulørte historier fra den finske liga, et falsk afrikansk landshold (Togo) og andre rystende ting) i Euroman for et par måneder siden, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde den online.
Lindmark / Vendelbokartellet

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Matchfixing

Indlæg af birk » 4. feb 2014, 12:57

Da man kan spille ned til serie 2 på Nordicbet, og jyllandserien på Bet 365, vil DBU få travlt . Der er mange spillere , der spiller på egne kampe, og hvis man bare spiller på ens hold vinder, kan jeg ikke se noget galt i det
http://ligabold.dk/news/76261" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 4. feb 2014, 13:03

Lindmark skrev:Der er nu faldet en hel del domme og karantænestraffe efter masser af afsløringer - nogle eksempler er opremset i denne:
http://uk.eurosport.yahoo.com/news/foot ... --sow.html

Der var også en lang artikel om matchfixing (kulørte historier fra den finske liga, et falsk afrikansk landshold (Togo) og andre rystende ting) i Euroman for et par måneder siden, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde den online.
For et par år siden var der en stor skandale i Norge, hvor et hold fra 1. division blev afsløret i matchfixing. Kinesisk og østeuropæisk fodbold har også et dårligt rygte, mens en af årsagerne til Serie As deroute skyldes de mange matchfixing skandaler.

Bottom line så er det svært at afsløre matchfixing. DBU har f.eks. et par gange sendt observatører til "problematiske kampe", hvor de så skulle indrapportere hvis de så noget mistænkeligt. Det gjorde observatørerne selvfølgelig ikke, men det er jo en håbløs opgave. Det er jo umuligt at afgøre for en neutral iagttager om der er tale om matchfixing eller generelt elendigt niveau/mærkelige hændelser. Nu lever vi heldigvis i et retssamfund hvor man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Matchfixing er utrolig svært at afsløre og komme til livs. Der er mange penge involveret og risikoen for at blive opdaget er temmelig minimal. Jeg læste for nylig en artikel på nettet hvor det blev fremhævet, at problemet formentlig kun vil blive langt større fremover. Der er utrolig mange penge at tjene på matchfixing for forbrydersyndikater, det kombineret sammen med meget lille risiko for afsløring samt lav straf gør det meget profitabelt for brodne kar.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Matchfixing

Indlæg af Lindmark » 5. feb 2014, 10:29

Nu du har oprettet en tråd til fup og svindel i vores elskede sport kunne man også overveje hvorfor det kun er cykelryttere og langrendsløbere der bliver jagtet af dopingmyndinghederne: http://www.4dfoot.com/2013/02/09/doping ... -evidence/
Lindmark / Vendelbokartellet

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Matchfixing

Indlæg af BoomZ0R » 5. feb 2014, 10:53

Lindmark skrev:Nu du har oprettet en tråd til fup og svindel i vores elskede sport kunne man også overveje hvorfor det kun er cykelryttere og langrendsløbere der bliver jagtet af dopingmyndinghederne: http://www.4dfoot.com/2013/02/09/doping ... -evidence/
Hvis man begyndte at teste for doping i fodbold, så er jeg ret sikker på mange store klubber ville have problemer med at kunne stille hold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 5. feb 2014, 11:11

Zee skrev:
Lindmark skrev:Nu du har oprettet en tråd til fup og svindel i vores elskede sport kunne man også overveje hvorfor det kun er cykelryttere og langrendsløbere der bliver jagtet af dopingmyndinghederne: http://www.4dfoot.com/2013/02/09/doping ... -evidence/
Hvis man begyndte at teste for doping i fodbold, så er jeg ret sikker på mange store klubber ville have problemer med at kunne stille hold.
Barcelona samt andre spanske klubber/spillere/spanske landshold er i længere tid blevet sat i forbindelse med den spanske dopinglæge Fuentes. Ganske bemærkelsesværdigt så har det spanske politi og retsvæsen gjort en dyd ud af, at destruere blodposer beslaglagt hos dopinglægen, der eventuelt kunne være vigtige beviser. De var ikke interesseret i at gennemgå Fuentes´ kundekartotek og blodposer da han ganske givet havde mange prominente kunder. Så er det nemmere at "ofre" nogle små fisk (ukendte cykelryttere), mens man samtidig vender det blinde øje til de store fisk.

Spanien har altid haft et liberalt syn på doping, det var først i 2006 så vidt jeg husker, at doping blev gjort ulovlig i Spanien.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Matchfixing

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2014, 11:25

Spanien er sgu også et u-land på rigtigt mange punkter. Korruption og lignende sjove ting har vidst ikke helt trange kår.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Matchfixing

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. feb 2014, 14:36

Zee skrev:
Lindmark skrev:Nu du har oprettet en tråd til fup og svindel i vores elskede sport kunne man også overveje hvorfor det kun er cykelryttere og langrendsløbere der bliver jagtet af dopingmyndinghederne: http://www.4dfoot.com/2013/02/09/doping ... -evidence/
Hvis man begyndte at teste for doping i fodbold, så er jeg ret sikker på mange store klubber ville have problemer med at kunne stille hold.
Man tester da vel for doping i fodbold, ligesom man gør indenfor al anden sport, men at intensivere testene til cykling-niveau vil ikke give meget mening, når man de sidste 20-30 år vel kun har set max. en håndfuld tilfælde. Desuden kan man vel med god grund spørge om det er risikoen værd at dope sig i en sport, hvor der trods alt er så mange andre betydende parametre, end i sportsgrene hvor det udelukkende handler om det rent fysiologiske, som cykling, svømning, løb, langrend osv.

Jeg tror ikke et øjeblik på at der skulle være noget stort dopingproblem i fodbold, også fordi at der i den del af fodbolden (den absolutte top) hvor incitamentet ville være størst for at bruge forbudte stoffer, er så mange penge at man har eksperter som kan flytte tingene til noget der ligner samme niveau som doping gør, men uden at krydse grænsen og bryde loven. Der er utvivlsomt mere kemi indblandet i topfodbold end i nogen anden sport, men økonomien er der også til at sørge for man får optimal udvikling uden at bryde loven - jeg tør næsten garantere at de største klubber i verden har læger ansat med nogenlunde samme kvalifikationer som Fuentes, men som er ansat til at gå lige til grænsen uden at krydse den.

Tænk også på at bare et enkelt af de absolutte tophold i fodbold vel har budgetter som matcher den samlede cykelsport, og at der også organisatorisk er langt bedre styr på tingene i fodboldverdenen, end i den professionelle cykelsport, hvor det vel reelt set er tidligere ryttere uden skrupler, samt 20-30 holdejere og sportsdirektører som afgør om der skal være doping eller ej. Det er jo det rene vilde vesten, sammenlignet med fodboldverdenens organisation.

Der ville simpelthen aldrig blive taget så store chancer på klubplan i toppen af fodbolden som der er blevet gjort i cykling, for der er for lidt at vinde - alt for meget at tabe, og der er for store apparater bag hver enkelt klub, i modsætning til et cykelhold der ofte ejes og ledes af en enkelt person.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Matchfixing

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2014, 14:42

Jesper Schmidt skrev:
Zee skrev:
Lindmark skrev:Nu du har oprettet en tråd til fup og svindel i vores elskede sport kunne man også overveje hvorfor det kun er cykelryttere og langrendsløbere der bliver jagtet af dopingmyndinghederne: http://www.4dfoot.com/2013/02/09/doping ... -evidence/
Hvis man begyndte at teste for doping i fodbold, så er jeg ret sikker på mange store klubber ville have problemer med at kunne stille hold.
Man tester da vel for doping i fodbold, ligesom man gør indenfor al anden sport, men at intensivere testene til cykling-niveau vil ikke give meget mening, når man de sidste 20-30 år vel kun har set max. en håndfuld tilfælde. Desuden kan man vel med god grund spørge om det er risikoen værd at dope sig i en sport, hvor der trods alt er så mange andre betydende parametre, end i sportsgrene hvor det udelukkende handler om det rent fysiologiske, som cykling, svømning, løb, langrend osv.

Jeg tror ikke et øjeblik på at der skulle være noget stort dopingproblem i fodbold, også fordi at der i den del af fodbolden (den absolutte top) hvor incitamentet ville være størst for at bruge forbudte stoffer, er så mange penge at man har eksperter som kan flytte tingene til noget der ligner samme niveau som doping gør, men uden at krydse grænsen og bryde loven. Der er utvivlsomt mere kemi indblandet i topfodbold end i nogen anden sport, men økonomien er der også til at sørge for man får optimal udvikling uden at bryde loven - jeg tør næsten garantere at de største klubber i verden har læger ansat med nogenlunde samme kvalifikationer som Fuentes, men som er ansat til at gå lige til grænsen uden at krydse den.

Tænk også på at bare et enkelt af de absolutte tophold i fodbold vel har budgetter som matcher den samlede cykelsport, og at der også organisatorisk er langt bedre styr på tingene i fodboldverdenen, end i den professionelle cykelsport, hvor det vel reelt set er tidligere ryttere uden skrupler, samt 20-30 holdejere og sportsdirektører som afgør om der skal være doping eller ej. Det er jo det rene vilde vesten, sammenlignet med fodboldverdenens organisation.

Der ville simpelthen aldrig blive taget så store chancer på klubplan i toppen af fodbolden som der er blevet gjort i cykling, for der er for lidt at vinde - alt for meget at tabe, og der er for store apparater bag hver enkelt klub, i modsætning til et cykelhold der ofte ejes og ledes af en enkelt person.
Det dér er naivt. Der var mange forlydener om topfodboldspillere omkring Fuentes-sagen fx. og selvfølgelig vil man kunne finde doping i fodbold, hvis man leder.

Jeg tror Fifa har det fint med at fokus er på cykelisterne, og så nøjes de med at klappe til de små, der enten ved en fejl har dopet sig, eller har gjort det på egen hånd og været for klodsede til at skujle det.

Jeg vil vædde med at der bliver gået meget tæt på grænserne for det lovlige i stort set alle større klubber i europa, og det skulle overraske mig meget, hvis det skulle vise sig at de holdt sig på den rigtige side af stregen i mere end ca halvdelen af tilfældene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2014, 13:30

Interessant artikel fra norske VG om matchfixing blandt russiske topklubber: http://www.vg.no/sport/fotball/internas ... /10146908/" onclick="window.open(this.href);return false;

Matchfixing er ganske givet et stort problem i Rusland, men fodboldkulturen er også anderledes ovre østpå. Desværre vil det være naivt hvis man tror at det ikke også kan finde sted i Danmark.

Vi kan bare se på vores nabolande:
Norge (stor korruptions/matchfixing skandale i en 1. divisionsklub), Finland (matchfixing afsløret hos et hold i den bedste række) og Hoyzer skandalen (dommeren der havde fikset et utal kampe) i Tyskland.
Fra vores egen andedam har vi også Aabech sagen (spillede på Lyngby nederlag i Parken), det burde ha' kostet Kim Aabech livsvarig karantæne. At han slap med et par dages karantæne er skandaløst, det sender et skidt signal og er ødelæggende for fodboldens troværdighed.

Det mest skræmmende er at dette kun er de tilfælde som er kommet offentligheden til kendskab. Der er ganske givet rigtig mange tilfælde (isbjerg teorien), som aldrig bliver afsløret. Matchfixing er desværre utrolig svært at afsløre.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Matchfixing

Indlæg af MrBangDK » 2. apr 2014, 14:15

frederikshavneren skrev:Interessant artikel fra norske VG om matchfixing blandt russiske topklubber: http://www.vg.no/sport/fotball/internas ... /10146908/" onclick="window.open(this.href);return false;

Matchfixing er ganske givet et stort problem i Rusland, men fodboldkulturen er også anderledes ovre østpå. Desværre vil det være naivt hvis man tror at det ikke også kan finde sted i Danmark.

Vi kan bare se på vores nabolande:
Norge (stor korruptions/matchfixing skandale i en 1. divisionsklub), Finland (matchfixing afsløret hos et hold i den bedste række) og Hoyzer skandalen (dommeren der havde fikset et utal kampe) i Tyskland.
Fra vores egen andedam har vi også Aabech sagen (spillede på Lyngby nederlag i Parken), det burde ha' kostet Kim Aabech livsvarig karantæne. At han slap med et par dages karantæne er skandaløst, det sender et skidt signal og er ødelæggende for fodboldens troværdighed.

Det mest skræmmende er at dette kun er de tilfælde som er kommet offentligheden til kendskab. Der er ganske givet rigtig mange tilfælde (isbjerg teorien), som aldrig bliver afsløret. Matchfixing er desværre utrolig svært at afsløre.
Han fik 8 spilledages karantæne - 1/4 sæsonen han gik glip af.. ..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Matchfixing

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2014, 14:30

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:Interessant artikel fra norske VG om matchfixing blandt russiske topklubber: http://www.vg.no/sport/fotball/internas ... /10146908/" onclick="window.open(this.href);return false;

Matchfixing er ganske givet et stort problem i Rusland, men fodboldkulturen er også anderledes ovre østpå. Desværre vil det være naivt hvis man tror at det ikke også kan finde sted i Danmark.

Vi kan bare se på vores nabolande:
Norge (stor korruptions/matchfixing skandale i en 1. divisionsklub), Finland (matchfixing afsløret hos et hold i den bedste række) og Hoyzer skandalen (dommeren der havde fikset et utal kampe) i Tyskland.
Fra vores egen andedam har vi også Aabech sagen (spillede på Lyngby nederlag i Parken), det burde ha' kostet Kim Aabech livsvarig karantæne. At han slap med et par dages karantæne er skandaløst, det sender et skidt signal og er ødelæggende for fodboldens troværdighed.

Det mest skræmmende er at dette kun er de tilfælde som er kommet offentligheden til kendskab. Der er ganske givet rigtig mange tilfælde (isbjerg teorien), som aldrig bliver afsløret. Matchfixing er desværre utrolig svært at afsløre.
Han fik 8 spilledages karantæne - 1/4 sæsonen han gik glip af.. ..
...og hvis man tror på Aabechs historie, så er det jo egentlig ikke matchfixing han har begået, men overtrådt en lov der skal forhindre matchfixing. Hvor troværdig han er skal jeg ikke kunne sige (2 af karantænedagene fik han for at afgive urigtige oplysninger), men jeg er ikke i tvivl om at han ikke har skænket de spil en tanke under kampen, og havde han haft muligheden for at afgøre den til Lyngbys fordel ville han have gjort det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2014, 14:34

Beklager jeg huskede det som om at Aabech fik en lavere straf. Anyway så er 8 spilledages karantæne en patetisk straf. Signalværdien er horribel og det er jo næsten ensbetydende med, at det stort set er straffrit at spille på nederlag i egen kamp (matchfixing el. meget tæt derpå).

At BBU (Brøndby Boldunion) sanktionerede så svagt var desværre som forventet, men Aabech burde være persona non grata i dansk fodbold. Han burde ha' fået livsvarig karantæne. Han bragte spillet i miskredit.

Man skal være benhård overfor snyd ellers griber det om sig. Matchfixing har ødelagt asiatisk fodbold, mens der også er store problemer i mange østeuropæiske lande. Italiensk fodbold er også en skygge af fordums storhed fra 90'erne, hvor mange af de største stjerner spillede i Serie A. Nu er italiensk fodbold i knæ bl.a. pga. en utroværdig liga præget af svindel og bedrag.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Matchfixing

Indlæg af Buzz Killington » 2. apr 2014, 14:59

frederikshavneren skrev:Beklager jeg huskede det som om at Aabech fik en lavere straf. Anyway så er 8 spilledages karantæne en patetisk straf. Signalværdien er horribel og det er jo næsten ensbetydende med, at det stort set er straffrit at spille på nederlag i egen kamp (matchfixing el. meget tæt derpå).

At BBU (Brøndby Boldunion) sanktionerede så svagt var desværre som forventet, men Aabech burde være persona non grata i dansk fodbold. Han burde ha' fået livsvarig karantæne. Han bragte spillet i miskredit.

Man skal være benhård overfor snyd ellers griber det om sig. Matchfixing har ødelagt asiatisk fodbold, mens der også er store problemer i mange østeuropæiske lande. Italiensk fodbold er også en skygge af fordums storhed fra 90'erne, hvor mange af de største stjerner spillede i Serie A. Nu er italiensk fodbold i knæ bl.a. pga. en utroværdig liga præget af svindel og bedrag.
Det kan jo vaere man har koebt hans forklaring om at det ikke var et kynisk forsoeg paa matchfixing:
Den 28-årige offensivspiller med de store tekniske kvaliteter spillede ikke kampene for sig selv, men derimod for sin lillebror, som han grundet en kompliceret barndom har et meget nært forhold til.

- Han ville gerne oddse på nogle kampe, og jeg skulle lægge pengene ud for ham. Jeg kunne godt se, at vores kamp var med, men jeg må indrømme, at jeg omkring det på det tidspunkt ikke tænkte på, at det var ulovligt, siger Aabech.

- Jeg var egentlig ligeglad med, hvilke kampe min bror spillede, det havde intet med mig at gøre. Men efterfølgende kunne jeg godt se, at det ikke så godt ud, og vi kontaktede selv DBU. Og som jeg fortalte DBU: Hvis jeg nogensinde skulle lave matchfixing, var det ikke nok med fire kampe, og så startede jeg ikke engang inde mod FCK. Jeg ser slet ikke på det som matchfixing.
http://www.tipsbladet.dk/content/aabech ... atchfixing
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2014, 09:24

http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... tchfixing/" onclick="window.open(this.href);return false;
150.000 kr. for at medvirke i matchfixing i én enkelt kamp i den tyske 2. Bundesliga. Vildt mange penge, som forklarer hvorfor matchfixing sikkert er meget mere udbredt end de fleste måske naivt forestiller sig.

Det er godt nok skræmmende.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Matchfixing

Indlæg af Hajen » 29. maj 2014, 11:26

op til kampen Skotland - Nigeria i går var der stor frygt for matchfixing, og det kunne da også tyde på, at den nigerianske målmand kunne være involveret heri..

https://vine.co/v/MdJ2YX32P2U" onclick="window.open(this.href);return false;
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Matchfixing

Indlæg af birk » 1. jun 2014, 20:25

Mere ang Scotland - Nigeria
Skal da vist have nogle spil på kort, straffe i Nigerias kampe til VM

http://www.dailymail.co.uk/sport/worldc ... razil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Matchfixing

Indlæg af frederikshavneren » 23. aug 2014, 20:09

Tante Berlingeren skulle være på vej med en historie i morgendagens avis om matchfixing i dansk divisions fodbold. Jeg har selvf. ikke læst artiklen, men Hvidovre skulle være indblandet og der er tilsyneladende tråde til Asien.
Matchfixing kan ikke undervurderes. Det har potentiale til at smadre fodbolden, som det allerede er sket i flere asiatiske ligaer og i visse europæiske ligaer.

I disse uger hvor der spilles kval kampe til de europæiske gruppespil er det nok ikke et tilfælde, at UEFA venter så længe som muligt før de offentliggør dommer kvartetten til de enkelte kampe...

Edit: Nu med link http://m.bt.dk/danmark/seks-maend-sigte ... sk-fodbold" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Matchfixing

Indlæg af Hanga » 23. aug 2014, 20:18

frederikshavneren skrev:Tante Berlingeren skulle være på vej med en historie i morgendagens avis om matchfixing i dansk divisions fodbold. Jeg har selvf. ikke læst artiklen, men Hvidovre skulle være indblandet og der er tilsyneladende tråde til Asien.
Matchfixing kan ikke undervurderes. Det har potentiale til at smadre fodbolden, som det allerede er sket i flere asiatiske ligaer og i visse europæiske ligaer.

I disse uger hvor der spilles kval kampe til de europæiske gruppespil er det nok ikke et tilfælde, at UEFA venter så længe som muligt før de offentliggør dommer kvartetten til de enkelte kampe...

Edit: Nu med link http://m.bt.dk/danmark/seks-maend-sigte ... sk-fodbold" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er måske umiddelbart overraskende at det er til stede i divisionfodbolden herhjemme, men så alligevel ikke, når man har læst hvad der foregår rundt omkring. Når der sker matchfixing i champions league kval og til VM slutrunder, kan det naturligvis også ske i DK.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar