Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2014, 13:56

fish skrev:Ifølge Gaarde sker der ikke noget idag:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article4982903.ece
BT skrev: Allan Gaarde, Sportsdirektør, AaB
Hvordan kommer din dag til at se ud?
- Det bliver forhåbentlig en stille og rolig dag. Vi blev færdige med at handle for en måned siden.

Hvad kan fansene forvente?
- Man kan jo aldrig udelukke noget i transfervinduet, men hvis vi skal have noget ind, så skal der noget ud først, og det forventer vi ikke.

Hvem frygter du at miste?
- Jeg forventer ikke, at der sker noget. Man er før blevet overrasket, men jeg forventer det ikke. Det der med at operere den sidste dag er noget, jeg gerne vil undgå. Det skal være et helt ekstraordinært højt bud, hvis der skal ske noget.
Her var det lidt mere stil over Lynge, da Fodbold FM ringede ham op midt i et afsnit Barnaby og en kringle med konen :P

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2014, 15:33

NIN den fromme skrev:
Hovedet skrev:
NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Hovedet skrev: Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008.
Ehm, nej. Mesterskabet i 2014 er noget mere relevant for denne sæson end mesterskabet i 1995.
Hovedet skrev: Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.
Jeg tror Dinamo Zagreb er pænt uenige.

AaBs succes de sidste par år er skabt på træningsbanen - ikke på transfermarkedet. Det er også på træningsbanen vi skal arbejde os ud af den nuværende nedgangsperiode.
Det er det da ikke i den forstand, at vi gratis får 10 point eller for lov at føre 1-0 før kampene går i gang. Vi starter på ligefod med alle andre. Løber vi der i mod rundt med hovedet oppe i røven og tænker; Vi er dobbelt mestre, det hele går af sig selv, ja så har mesterskabet selvfølgelig en betydning. Jeg er ganske overbevist om Kent har pakket sidste års mesterskab ned i papkassen med minder og fokuserer 100% på den nye sæson og det med en tavle som er vasket helt ren.

Ang. top niveau og Zagreb, så er den billig. Vi spiller en god hjemmekamp, men kun et af de mirakel der dukker op nu og da i sport (ikke mindst via NL), gjorde, vi kom videre der fra i live.

Jeg er enig i, at det er på træningsbanen (og i kampene) vi skal genfinde niveauet og selvtilliden fra sidste sæson. Heldigvis skal der nu og da ikke meget til, før det hele vender. Pt. spiller vi meget uafgjort (på trods af vores til tider kamikaze agtige tilgang til kampene) og selv om det selvfølgelig er befordrende for selvtilliden og selvopfattelsen ikke at tabe, ja så rykker et point ikke meget i tabellen. Jeg tror vores vindue er lukket. Eneste umiddelbare bekymring er, at skulle AK løbe ind i en skade, er vi meget svagt besat helt fremme. Ikke midst på baggrund af, at vi skal spille minimum to turneringer og ingen ved med sikkerhed, hvornår svenskeren er i omdrejninger igen.
Pointen var, at vi ikke er startet med et forspring, fordi vi blev mestre i fjor. Resten af verden er kommet videre - ligesom det i øvrigt skete ved de 3 øvrige mesterskaber. Sejren i Zagreb er den nye sæsons ultimative lyspunkt (og kan også snildt blive det eneste), men den kom jo ikke hjem som følge af godt spil, men var snarere resultatet af den slags tilfældigheder, der bare engang imellem sker i fodbold. Jeg satte min lid til, at vi kunne have lavet et tilsvarende nummer i Nicosia. 2-2 i den kamp med samme spillemæssige præstation som mod Silkeborg, og vi havde alle ukritisk klappet i hænderne fra nu og til juni.

Det eneste sted på, hvor indkøb i mine øjne kunne være relevant, er på den offensive midtbane, hvor holdets tarme skriger af sult efter en Kusk. Et indkøb af denne kaliber ligger dog uden for AaBs rækkevidde, da vi jo heller ikke har en tilfældig rigmand at trække på. Derudover ser jeg ikke det store perspektiv i at skulle spille endnu flere nye spillere ind på et hold, der i forvejen leder efter et ben at stå på, grundet de mange skader og den store forekomst af spillere mere eller mindre ude af form.
Det var skam også min pointe til Yankees respons mht. mesterskabet.
Det var nu vist også mest Yankees indlæg, jeg responderede på - grundlæggende er vi vist enige hele raden rundt, når det kommer til stykket :-)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jensemand57 » 1. sep 2014, 23:14

Jeg tror sgu Gaarde er gået i seng og læser Anders And. :cool:

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kempes » 1. sep 2014, 23:40

Kom nu Gaarde vi mangler en angriber, du kan lige nå det.

Vi skal spille mange kampe i efteråret, hvor vi bliver presset max, så 2 angribere (+ en 1. Års senior uden spidskompetencer) er sku for lidt.

Høj, lav, tynd eller tyk er ligegyldig bare det er en der kan score mål eller aflevere til en der scorer.

Og nej, Jønsson kommer ikke i form før efter jul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af NIN » 2. sep 2014, 00:58

Selv om det var blevet meldt ud, at vores vindue var lukket og vi i bund og grund har en fin trup, så sidder man alligevel med en snigende fornemmelse af, at det er juleaften og man er den eneste der ingen gave har fået :D
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 2. sep 2014, 07:19

Så gerne vi hentede Anders kure til vores centrale forsvar
AaB - the Nordic gateway to Europe

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Patmand » 2. sep 2014, 07:20

Brent skrev:Så gerne vi hentede Anders kure til vores centrale forsvar
Du forsøgte også at se om du kunne sætte gang i den med Akharraz.

Jeg tror selv den mest tungnemme herinde har regnet ud hvad din mission er. Du har haft dit sjov.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 2. sep 2014, 07:30

Patmand skrev:
Brent skrev:Så gerne vi hentede Anders kure til vores centrale forsvar
Du forsøgte også at se om du kunne sætte gang i den med Akharraz.

Jeg tror selv den mest tungnemme herinde har regnet ud hvad din mission er. Du har haft dit sjov.
Jeg siger ikke vi henter, jeg siger at JEG gerne så at vi henter.

Tråden hedder transfer ØNSKER, har du fået det forkerte ben ud af sengen, eller for lidt Pat i nat?
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2014, 08:19

NIN den fromme skrev:Selv om det var blevet meldt ud, at vores vindue var lukket og vi i bund og grund har en fin trup, så sidder man alligevel med en snigende fornemmelse af, at det er juleaften og man er den eneste der ingen gave har fået :D
Kan vi ikke nøjes med at sige, at vi kun fik bløde pakker. Der forsvandt trods alt heller ikke nogen spillere.

FCK mangler stadig midtbanegeneralen. Brøndby fik forsvarsgeneralen, men mistede med Makienok muligheden for at spille primitivt, når Franks taktik fejlede. Men de to holds ageren betyder også, at AaB ikke er nævnt som guldaspiranter - se det er en dejlig blød gave til AaB.

FCM frygter jeg faktisk mest. De handler i det stille og styrker på de pladser, de har behov for(ny FCM stil!!!).

Tror vi må nøjes med endnu et billigt mesterskab til AaB igen i 2015.

Det er første transfervindue, hvor holdet er klart styrket(Lasse væk i vinters, Helenius væk i sommers, Lucas A væk forrige sommer igen). Kusk er røget her, men der er så sandelig kommet nye til.
- FlæskeFrank

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af fish » 2. sep 2014, 08:44

FlæskeFrank skrev:
NIN den fromme skrev:Selv om det var blevet meldt ud, at vores vindue var lukket og vi i bund og grund har en fin trup, så sidder man alligevel med en snigende fornemmelse af, at det er juleaften og man er den eneste der ingen gave har fået :D
Kan vi ikke nøjes med at sige, at vi kun fik bløde pakker. Der forsvandt trods alt heller ikke nogen spillere.

FCK mangler stadig midtbanegeneralen. Brøndby fik forsvarsgeneralen, men mistede med Makienok muligheden for at spille primitivt, når Franks taktik fejlede. Men de to holds ageren betyder også, at AaB ikke er nævnt som guldaspiranter - se det er en dejlig blød gave til AaB.

FCM frygter jeg faktisk mest. De handler i det stille og styrker på de pladser, de har behov for(ny FCM stil!!!).

Tror vi må nøjes med endnu et billigt mesterskab til AaB igen i 2015.

Det er første transfervindue, hvor holdet er klart styrket(Lasse væk i vinters, Helenius væk i sommers, Lucas A væk forrige sommer igen). Kusk er røget her, men der er så sandelig kommet nye til.
Jeg er personligt glad for at AaB holder fast i sin strategi om økonomisk ansvarlighed, selv om jeg som fan kunne ønske mig alverdens spillere, det gør kun sejre endnu sødere. I samme åndedrag må jeg så konstatere at vores modstandere virkelig har spillet med musklerne i dette vindue. Bestyrelsens mål med Top 6 ser mere realistisk ud end top 3 med vores start og transfervinduet i mente

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Frank Buck » 2. sep 2014, 09:24

Enig. Efter mange års økonomisk usikkerhed foretrækker jeg bestemt også at der er fokus på økonomien.
At de andre satser så mange penge på at få sportslig succes skal ikke få os til at gå i panik. Når FCK, FCM og BIF opruster så kraftigt, så er kun én ting helt sikker. Mindst to af dem vil misse den sportslige succes de higer efter (mesterskabet) og dermed sætte dem endnu mere under pres økonomisk. Sådan et pres har vi nu haft så længe, at jeg sagtens kan leve med et par sæsoner med top 6 som sportsligt mål, hvis det er hvad der skal til for at stabilisere økonomien. Det er jeg sikker på nok skal føre til flere mesterskaber i fremtiden.
fish skrev: Jeg er personligt glad for at AaB holder fast i sin strategi om økonomisk ansvarlighed, selv om jeg som fan kunne ønske mig alverdens spillere, det gør kun sejre endnu sødere. I samme åndedrag må jeg så konstatere at vores modstandere virkelig har spillet med musklerne i dette vindue. Bestyrelsens mål med Top 6 ser mere realistisk ud end top 3 med vores start og transfervinduet i mente
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 2. sep 2014, 16:26

Jeg vil også godt tilslutte mig, at jeg egentlig i bund og grund er glad for, at man ikke har været ude og ruste op. Som fan ønsker man at der sker en masse, og jeg har selv brændende ønsket at vi signede en der kan sætte KEP's plads i startelleveren i fare. Men vi har i bund og grund et rigtig godt hold, der mangler at blive spillet lidt sammen.

Når vi ser hvordan andre er ude og spendere (FCM en smule, FCK og BIF i særdeleshed), så må vi også overveje, om vi ikke skulle holde lidt igen - og vente med at investere kontrolleret, som de siger, til år med mindre investeringer i ligaen og bedre UEFA-forudsætninger. Vi skal bare sørge for at vores koncept bliver ved med at være godt, så skal der nok komme bedre muligheder for at investere, end samtidig med at BIF og FCK går all-in.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 2. sep 2014, 22:34

Så lige at Per Krøldrup er transferfri, han kunne være fin at få ind en enkelt sæson, han har ihverfald noget rutine fra de store ligaer.
AaB - the Nordic gateway to Europe

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9800 » 2. sep 2014, 23:02

Frank Buck skrev:Enig. Efter mange års økonomisk usikkerhed foretrækker jeg bestemt også at der er fokus på økonomien.
At de andre satser så mange penge på at få sportslig succes skal ikke få os til at gå i panik. Når FCK, FCM og BIF opruster så kraftigt, så er kun én ting helt sikker. Mindst to af dem vil misse den sportslige succes de higer efter (mesterskabet) og dermed sætte dem endnu mere under pres økonomisk. Sådan et pres har vi nu haft så længe, at jeg sagtens kan leve med et par sæsoner med top 6 som sportsligt mål, hvis det er hvad der skal til for at stabilisere økonomien. Det er jeg sikker på nok skal føre til flere mesterskaber i fremtiden.
fish skrev: Jeg er personligt glad for at AaB holder fast i sin strategi om økonomisk ansvarlighed, selv om jeg som fan kunne ønske mig alverdens spillere, det gør kun sejre endnu sødere. I samme åndedrag må jeg så konstatere at vores modstandere virkelig har spillet med musklerne i dette vindue. Bestyrelsens mål med Top 6 ser mere realistisk ud end top 3 med vores start og transfervinduet i mente
Frank Buck skrev:Enig. Efter mange års økonomisk usikkerhed foretrækker jeg bestemt også at der er fokus på økonomien.
At de andre satser så mange penge på at få sportslig succes skal ikke få os til at gå i panik. Når FCK, FCM og BIF opruster så kraftigt, så er kun én ting helt sikker. Mindst to af dem vil misse den sportslige succes de higer efter (mesterskabet) og dermed sætte dem endnu mere under pres økonomisk. Sådan et pres har vi nu haft så længe, at jeg sagtens kan leve med et par sæsoner med top 6 som sportsligt mål, hvis det er hvad der skal til for at stabilisere økonomien. Det er jeg sikker på nok skal føre til flere mesterskaber i fremtiden.
fish skrev: Jeg er personligt glad for at AaB holder fast i sin strategi om økonomisk ansvarlighed, selv om jeg som fan kunne ønske mig alverdens spillere, det gør kun sejre endnu sødere. I samme åndedrag må jeg så konstatere at vores modstandere virkelig har spillet med musklerne i dette vindue. Bestyrelsens mål med Top 6 ser mere realistisk ud end top 3 med vores start og transfervinduet i mente
Frank Buck: Det er det mest fornuftige og rammende jeg nogensinde har læst på debatside.dk!!!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 3. sep 2014, 00:57

Brent skrev:Så lige at Per Krøldrup er transferfri, han kunne være fin at få ind en enkelt sæson, han har ihverfald noget rutine fra de store ligaer.
Lysten til at sende KEP og alle hans placeringefejl og manglende evne til at holde hovedet koldt hen, hvor pebberet gror er stor. Er dog ikke sikker på, at Per Krøldrup er manden der passer til vores hold og derudover er han sikkert alt alt for dyr.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2014, 11:23

Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Frank Buck » 3. sep 2014, 11:48

Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.

Det er der vel heller ikke mange der taler for? Altså at vi skal nøjes og spare.

Det er en balance-gang, og det syntes jeg faktisk vi gør fint i øjeblikket. Vi har forstærket det hold der skaffede os dobbelt-triumfen sidste år, så en Top 6 bør da absolut være muligt. Det koster måske lidt point her i starten, at de ikke alle er i topform, men det er jo den kalkulerede risiko vi har taget. Vores budgetter er lagt an på at vi ender i Top 6. Lykkedes vi med den målsætning er der nok lidt flere penge i budgettet næste år, så vi måske satser på Top 4 uden at satse den økonomiske stabilitet.

Pointen er at vi ikke må satse den økonomiske stabilitet for at skaffe sportslige resultater. Det har vi prøvet før, og det kostede os næsten livet. Vi skal tage nogle år med livrem og seler, så der kan komme en god sjat penge på kistebunden. Så er der lidt opsparing til at vi kan tage en økonomisk chance uden at satse hele klubben...
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2014, 12:01

Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Uenighed kan kun opstå omkring hvad "relevante investeringer" så henviser til. Det tyder på at AaB selv tolker dette ret konservativt, hvor man har en forventning om at man kan gå nogenlunde i nul, og opnå en placering omkring midten, og enkelte år derover, ved at investere i talentudviklingen, og styrke truppen med spillere fra de lavere rækker, og enkelte opportunistiske indkøb og lejemål, som vi har set det i år. Så kan vi diskutere om dette er ambitiøst nok i forhold til de potentielle indtægtsmuligheder der er i at satse på en højere gennemsnitsplacering.

I forhold til hvor dårligt mange af konkurenternes fodboldforretninger er drevet, er jeg ikke i tvivl om at AaB har valgt rigtigt her. Vi kan ikke konkurrere med FCK på transfermarkedet, og vi kan næppe sætte vores lid til at de fortsat udviser samme grad inkompetence. Så selvom man kan tale om en slags cyklus hos FCK, så vil de de fleste år, være over os. De andre klubber har traditionelt langt større cykliske udsving, både sportsligt og økonomisk. Hvis vi så formår at holde et nogenlunde højt bundniveau gennem en fin pengetank, og en fantastisk talentudvikling, så vil vi i de år hvor FCK fejler, og de andre klubber hiver efter vejret, kunne snuppe en af de absolutte topplaceringer med den nuværende strategi. Og hvis vi derudover langtsomt men stabilt, bliver ved med at udvikle forretningen, specielt i forhold til talentudvikling, så vil det føre til kortere mellemsæsoner, større salg, og flere europæiske millioner.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 3. sep 2014, 12:08

Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2014, 12:11

MHJ skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Uenighed kan kun opstå omkring hvad "relevante investeringer" så henviser til. Det tyder på at AaB selv tolker dette ret konservativt, hvor man har en forventning om at man kan gå nogenlunde i nul, og opnå en placering omkring midten, og enkelte år derover, ved at investere i talentudviklingen, og styrke truppen med spillere fra de lavere rækker, og enkelte opportunistiske indkøb og lejemål, som vi har set det i år. Så kan vi diskutere om dette er ambitiøst nok i forhold til de potentielle indtægtsmuligheder der er i at satse på en højere gennemsnitsplacering.

I forhold til hvor dårligt mange af konkurenternes fodboldforretninger er drevet, er jeg ikke i tvivl om at AaB har valgt rigtigt her. Vi kan ikke konkurrere med FCK på transfermarkedet, og vi kan næppe sætte vores lid til at de fortsat udviser samme grad inkompetence. Så selvom man kan tale om en slags cyklus hos FCK, så vil de de fleste år, være over os. De andre klubber har traditionelt langt større cykliske udsving, både sportsligt og økonomisk. Hvis vi så formår at holde et nogenlunde højt bundniveau gennem en fin pengetank, og en fantastisk talentudvikling, så vil vi i de år hvor FCK fejler, og de andre klubber hiver efter vejret, kunne snuppe en af de absolutte topplaceringer med den nuværende strategi. Og hvis vi derudover langtsomt men stabilt, bliver ved med at udvikle forretningen, specielt i forhold til talentudvikling, så vil det føre til kortere mellemsæsoner, større salg, og flere europæiske millioner.
Ja, ovenstående opsummerer egentlig meget godt, hvad jeg mente, men ikke udtrykte særligt tydeligt :-). FCK er uden for vores rækkevidde, og Brøndbys evige amokløb på transfermarkedet og lønsiden skal vi holde os langt fra. Derfra skulle vi egentlig nok kunne være med, hvis vi kan holde den fine balance mellem økonomisk ansvarlighed og sportslige ambitioner.

Låst