Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2014, 12:14

Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Halil » 3. sep 2014, 12:29

bifs økonomi er forsat fucked, når de ikke kommer i Europa næste år.

Den er bundet op på sportslig succes i Europa for succes i Danmark giver ikke særligt meget alene.

Det er Europa gruppespil eller penge fra London Jan, den står på i fremtiden for bif.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. sep 2014, 13:16

Når vi snakker økonomi, skal vi ikke glemme at AaB vel stadig sidste år havde et af ligaens absolut laveste lønbudgetter, hvor man faktisk stadig var i gang med en tilpasning af lønudgifter - i hvert fald for den del af sæsonen der lå i 2013's vedkommende. Mit bedste bud er at vores spillerbudget inden denne sæson lå ca. 20 mio. under f.eks. FCM og OB, og LANGT under Brøndby og FCK.

Reelt skal man altså skabe et tophold udfra et bundholds budget. Det kunne vi sidste år, fordi vi har så fandens dygtige talenter, og verdens dygtigste superligatræner. I år er der uden tvivl investeret yderligere i spillertruppen, det må være hævet over enhver tvivl, når man ser på at vi kun har haft discount salget af Kusk, men hentet 3 næsten-landsholdsspillere ind, samtidig med at vi har lappet på truppen ved at leje hos et af de større hollandske hold. Der er altså brugt penge, også flere end vi tidligere turde drømme om, selv efter mesterskabet, hvor de fleste af os vel godt kan tænke tilbage til, hvordan at hente BÅDE Helenius og Jönsson var en våd drøm man knapt turde tro var mulig.

Selv om AaB i dag står med en egenkapital i nærheden af 100 mio. ændrer verden sig ikke markant med et trylleslag. At der er penge i kassen har bevirket at vi ikke står i en situation, hvor en afløser for Kusk udelukkende skulle findes internt i truppen, eller hvor vi måtte spille med hvad vi havde selv om der er kommet alvorlige skader til, men det ændrer med statsgaranti ikke på at AaB ikke kan (eller vil) tolerere røde tal på bundlinjen i de kommende år, og da slet ikke i den størrelsesorden man ville se, hvis man med ét hæver spillerbudgettet bare til FCM niveau. Jeg kan heller ikke forestille mig at det betyder man vil give køb på den balancegang der er mellem at hente dygtige spillere ind udefra, og at tro på egne talenter.

Nej, vi skal bide os fast i toppen ved at være dygtige, og ikke mindst snu - ikke ved at bruge en hulens bunke penge på panikhandler BIF/FCK-style. Som når man f.eks. tager chancen med Enevoldsen og Jönsson, og forventer at de på sigt bliver langt større forstærkninger af vores hold, end hvad man ellers kunne hente uden at sprænge banken.

Jeg ville være meget forsigtig med at bedømme AaB's chancer i denne sæson udfra øjebliksbilledet lige nu (hvor vi, indrømmet, ikke viser spil der er i nærheden af mesterskabsniveau). Mit bud er at vi om 1½-2 mdr. ser helt andre præstationer

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af fish » 3. sep 2014, 13:32

Hovedet skrev: Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Så er vi jo alle enige, så skal vi bare blive enige om hvor skillelinien "middelmådig" ligger. Her må jeg sige at jeg grundlæggende er tilfreds med dette transfervindue. Jeg er tilfreds med mixet af erfaring vi har hentet/lejet og talent vi har taget ind udefra og nedefra. Vores nuværende trup taget i betragtning vil jeg også være tilfreds med alt indenfor Top 6 i år, med en forventning af at vi i næste sæson igen blander os i Top 3.

Ved ikke om det giver mening, men jeg tænker at hvis man ønsker at opnå FCKs mål om mesterskab i 7 ud af 10 år(noget i den stil), så kræver det store investeringer i at hente top kvalitet ind når man skiber topkvalitet ud. Det giver også mindre rum til egne talenter.
Jeg vil tænker at med mere fokus på talenter kan vi måske forvente Top 3 - 2 ud af 5 år for at give tid til modning af holdet. Noget jeg ville stille mig tilfreds med og ikke betegne som middelmådigt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 3. sep 2014, 14:19

Hovedet skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Okay, slag på tasken, så AaB har en under middel økonomi for SL og en cirka lige så stor fanbase, så hvad gør, at de burde bruge mere end de har for at klemme sig helt i top?

AaB er en middelklub, der dog har en fantastisk evne til at toppe hver 6-7-8 år.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 3. sep 2014, 14:43

Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Okay, slag på tasken, så AaB har en under middel økonomi for SL og en cirka lige så stor fanbase, så hvad gør, at de burde bruge mere end de har for at klemme sig helt i top?

AaB er en middelklub, der dog har en fantastisk evne til at toppe hver 6-7-8 år.
Du underspiller noget. AaB er en topklub efter danske forhold! På papiret er AaB et af Danmarks mest priviligerede klubber. Stort opland, imponerende historie, gode resultater mv. Det er kun Brømby, FCK, AGF og OB som har bedre forudsætninger end AaB.

Vi skal sgu ikke stille os tilfreds med middelmådighedens grå skær. I det længere perspektiv har vi klart bedre forudsætninger end Ikast, Esbjerg, Randers, Farum mv.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2014, 15:18

Præcis. Pt er vi vel landets 3. Største klub. Vi er den mest vindende klub, bortset fra FCK samt bedst præsterende i Europa (igen udover FCK) de sidste 10 år. Samtidig har vi fået styr på økonomien og det er vel kun FCK og BIF der har bedre forudsætninger end os på det punkt. Jeg er ikke helt sikker på hvad FCM har af muligheder hvorfor jeg ikke regner dem med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 3. sep 2014, 15:23

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Okay, slag på tasken, så AaB har en under middel økonomi for SL og en cirka lige så stor fanbase, så hvad gør, at de burde bruge mere end de har for at klemme sig helt i top?

AaB er en middelklub, der dog har en fantastisk evne til at toppe hver 6-7-8 år.
Du underspiller noget. AaB er en topklub efter danske forhold! På papiret er AaB et af Danmarks mest priviligerede klubber. Stort opland, imponerende historie, gode resultater mv. Det er kun Brømby, FCK, AGF og OB som har bedre forudsætninger end AaB.

Vi skal sgu ikke stille os tilfreds med middelmådighedens grå skær. I det længere perspektiv har vi klart bedre forudsætninger end Ikast, Esbjerg, Randers, Farum mv.
Men nu er det nu en gang svært at betale regninger med historie og potentiale. Vi ligger pt. cirka midt i på økonomi og fans, alt det andert er fugle på taget.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Elvis lever » 3. sep 2014, 18:52

Hovedet skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Jeg ser gaven Agger, som et udtryk for at deres mæcen er begyndt at smide gode penge efter dårlige. Burn raten angiver katestrofe kurs, men resultaterne er så langt udeblevet, så for at den oprindelige investering ikke skal gå tabt, er han gået igang med at kaste gode penge efter dårlige.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 3. sep 2014, 19:28

Ifølge gaarde er der ikke den store forskel på budgettet i år og sidste år

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventni ... fstemmes_2" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 3. sep 2014, 22:06

Brent skrev:Ifølge gaarde er der ikke den store forskel på budgettet i år og sidste år

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventni ... fstemmes_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror også man har sagt farvel til nogle relativt løntunge herrer i form af Due, Curth og Kusk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 3. sep 2014, 23:28

Den famøse udtalelse omkring vores budget. Klubberne er bygget i disse grupper:
FCK
Brøndby
¨
FCM
--
OB
FCN
Randers
AaB
Esbjerg
FCV
---
Sønderjyske
Silkeborg
Hobro
--
AGF
Viborg

Jeg tror klub 4- 9 ligger meget tæt. OB har skåret væsentlig ned, særligt med kontrakt her til sommer til Skoubo og Ruud m.fl. Dem tror jeg faktisk vi har passeret. FCV er taget med her, da de har hentet nogle gamle navne og virker til at de også har betalt for varen. Esbjerg er ved genopbygning her tror jeg ikke de så dyre længere. Randers har konsekvent(rygtet) været en klub, som giver gode lønninger. FCN har måske et lønloft, men tror også de har en dyr trup.

Mit bud er, at vores budget ligeså godt kan være superligaens 4. eller 5. højeste særligt efter sommeren transfer.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 4. sep 2014, 13:53

Funky skrev:
Brent skrev:Ifølge gaarde er der ikke den store forskel på budgettet i år og sidste år

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventni ... fstemmes_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror også man har sagt farvel til nogle relativt løntunge herrer i form af Due, Curth og Kusk.
Vi har sagt farvel til kusk, due og Curth - derudover sagde vi farvel til Lasse sidste år. De spillere vi har hentet er primært på lejeaftaler. Jeg ved ikke hvordan økonomien er i lejeaftalerne. Men jeg går udfra at klubben der ejer spilleren afholder en væsentlig del af lønudgifterne, derfor tror jeg ikke vi bruger flere penge nu end for 1 år siden.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 4. sep 2014, 15:09

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:Økonomisk ansvarlighed indebærer i lige så høj grad investeringer, som det indebærer nøjsomhed og besparelse. Hvis vi ikke foretager relevante investeringer og kun sparer, mister vi massive millionbeløb i TV-penge, sponsorindtægter, entreindtægter mv. Der er ingen udover Tordenskjolds soldater, der gider se et AaB-hold, der hensygner i midten/bunden af Superligaen i årevis.
Det var den logik der skubbede klubben helt til kanten sidste gang. "Vi mangler bare liiige, en-to spillere mere, så er det mesterskab og CL-kval hjemme". Der er langt et budget og det må Gaarde bruge som han lyster, heller ikke mere.

Man kan også forfølge den anden tilgang, som Brøndby gør nu med -50 mio kr på driften, men hvis CL glipper så brænder lokummet også gevaldigt. Det kan godt være, at det er svært at trække kæmpe publikum til et miderhold, men det er nok bedre end et konkursramt danmarksseriehold.
Brøndby har bevæget sig helt over i den anden grøft, hvor klubben investerer i vildskab uden at have dækning for det i den daglige drift. Dér skal vi ikke ende, det er jeg helt enig i. Den grøft, som jeg frygter, at AaB kan falde i, er den "langvarige middelmådigheds" - grøft, ovre på den anden side af den gyldne middelvej.
Okay, slag på tasken, så AaB har en under middel økonomi for SL og en cirka lige så stor fanbase, så hvad gør, at de burde bruge mere end de har for at klemme sig helt i top?

AaB er en middelklub, der dog har en fantastisk evne til at toppe hver 6-7-8 år.
Du underspiller noget. AaB er en topklub efter danske forhold! På papiret er AaB et af Danmarks mest priviligerede klubber. Stort opland, imponerende historie, gode resultater mv. Det er kun Brømby, FCK, AGF og OB som har bedre forudsætninger end AaB.

Vi skal sgu ikke stille os tilfreds med middelmådighedens grå skær. I det længere perspektiv har vi klart bedre forudsætninger end Ikast, Esbjerg, Randers, Farum mv.
Ja, jeg tror også, at vi somme tider hænger lidt for meget fast i tilstanden fra 2010 til 2014 og har indstillet os på, at tilværelsen som lavbudgetklub i bunden af den økonomiske Superliga skal være permanent. Af de 5 klubber, som frederikshavneren nævnte, vil jeg godt fjerne OB. De har ikke målt på nogen parametre bedre forudsætninger, end vi selv har. Brøndby er fortsat en ustabil størrelse, der er fuldstændig afhængig af rigmandsgaver og helt uden styr på den daglige drift. Endnu en sportslig kikser fra den side, eller at rigmanden finder andre legepladser, og ballonen kan springe når som helst. AGF - tja...

Jeg ser kun FCK som uopnåelig i det lange løb. Til gengæld ser jeg AaB i et ret stort felt af klubber som Brøndby, AGF, FCM, OB, Esbjerg og Randers, der hver især har mulighed for at poppe op i kortere eller længere perioder. Jeg synes bestemt, at en klub som AaB regelmæssigt skal være med til at kæmpe om medaljer og generelt bør ligge i området 3 til 5, måske lige suppleret med den pokaltitel i ny og næ, som vi har haft så forbandet svært ved at tilkæmpe os. Og lad os bare snuppe guldet hvert 6. år stadigvæk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 10. sep 2014, 18:23

Når nu ikke Ståle vil have ham, så lad os da bare hapse Gudjohnson
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 10. sep 2014, 21:53

Brent skrev:Når nu ikke Ståle vil have ham, så lad os da bare hapse Gudjohnson
Ja, lad os da brænde 2-3 mio kr. af en way-over-the-hill angriber.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2014, 22:12

Brent skrev:Når nu ikke Ståle vil have ham, så lad os da bare hapse Gudjohnson
Ja for vi har jo virkelig brug for endnu en dyr spiller, som virkelig mangler kamptræning. Enevoldsen og Helenius har jo været skarpe og stærke bidragsydere fra dag et efter de kom tilbage til Hornevej.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 19. sep 2014, 09:59

Man sidder utålomdigt og venter på det nødvendige supplement med den fornødne kvalitet til angrebet, efter at Spalvis blev skadet. Det bliver ikke let at finde en transferfri angriber, der kan gå umiddelbart ind på holdet, men det er nu engang opgaven for Gaarde her og nu.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 19. sep 2014, 10:46

AaB 85 95 99 08 skrev:Man sidder utålomdigt og venter på det nødvendige supplement med den fornødne kvalitet til angrebet, efter at Spalvis blev skadet. Det bliver ikke let at finde en transferfri angriber, der kan gå umiddelbart ind på holdet, men det er nu engang opgaven for Gaarde her og nu.
En højre kant ville heller ikke skade. Dem vi har fungerer ikke:

- Wichmann: Har fået mange chancer, men er ikke stabil og falder tit helt ud af kampene.
- Bruhn: Er for mig at se for usynlig og ikke klar til Superligafodbold.
- Thrane: Han er tydeligvis ikke klar, men jeg synes faktisk han er den af vores kanter, som ser mest interessant ud. Forstår ikke han ikke har fået mere spilletid.
- Børsting: Mange gode takter, meget lige ved og næsten. Kostede et mål på Cypern, som selvfølgelig var en grov fejl. Synes dog ikke, at han har været så ringe at han burde ryge helt ud af startopstillingen. Med kontinuerlig spilletid er jeg sikker på Børsting kan blive en god superligaspiller.
Ene: Ikke i form og fornærmende ringe.

Fælles for dem alle er, at jeg ikke har tiltro til de for alvor kan hjælpe holdet nu og her.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jernskjorten » 19. sep 2014, 10:55

AaB 85 95 99 08 skrev:Man sidder utålomdigt og venter på det nødvendige supplement med den fornødne kvalitet til angrebet, efter at Spalvis blev skadet. Det bliver ikke let at finde en transferfri angriber, der kan gå umiddelbart ind på holdet, men det er nu engang opgaven for Gaarde her og nu.
Det ser jeg nu ikke som Gaardes opgave. En transferfri angriber på nuværende tidspunkt kan næsten ikke være andet end noget eksotisk og usikkert.
Jeg mener ikke, at vi skal ud og brænde penge af på flere spillere i dette efterår. Jönsson er på vej lige så stille. Helenius må forventes at komme bedre med, efterhånden som vi kommer gennem efteråret. AK bliver stadig bedre og bedre (vi har ingen med den skudstyrke og korte aftræk, som han har.)
Sommervinduet skal være lukket for AaB's vedkommende.

Låst