Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af mich1596 » 28. jan 2015, 03:55

Hvor gamel er han nu Whæler??
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 28. jan 2015, 05:42

mich1596 skrev:Hvor gamel er han nu Whæler??
Snart 39
Ska' vi hak'?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af A_Strandfelt » 28. jan 2015, 11:01

Kristian skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.

Jeg vil være fint tilfreds, hvis transfervinduet lukker nu, men hvis der skal hentes noget, så er det en god offensiv venstre back. En erstatning for Ahlmann-erstatingen, Gorter. Hvem det skulle være aner jeg ikke, men sikkert en etableret spiller, der er røget på bænken et eller andet sted i europa.

Jeg håber på, at vores angribere viser bedre form, Enevoldsen bliver en kreativ kraft og midtbanespillerne kommer til at bidrage med flere mål. Så skal det nok blive godt - eller i hvert fald bedre.
Jeg tror helt bestemt ikke Blomqvist er erstatning for Thomsen. Han er ikke kantspiller og det er Thomsen 110 %.
Jeg er ret sikker på, at Thomsen ser sig selv mere som central midtbane end som kant. Det er vist også det, han har spillet hele sin ungdomstid. Han har da også gjort det godt, de gange, han har spillet der. Vi har bare haft mere brug for ham på kanten i de seneste par sæsoner.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 28. jan 2015, 11:04

Kristian skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.

Jeg vil være fint tilfreds, hvis transfervinduet lukker nu, men hvis der skal hentes noget, så er det en god offensiv venstre back. En erstatning for Ahlmann-erstatingen, Gorter. Hvem det skulle være aner jeg ikke, men sikkert en etableret spiller, der er røget på bænken et eller andet sted i europa.

Jeg håber på, at vores angribere viser bedre form, Enevoldsen bliver en kreativ kraft og midtbanespillerne kommer til at bidrage med flere mål. Så skal det nok blive godt - eller i hvert fald bedre.
Jeg tror helt bestemt ikke Blomqvist er erstatning for Thomsen. Han er ikke kantspiller og det er Thomsen 110 %.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jeg er uenig i din karakteristik af Thomsen. Jeg ser en stor fremtid for ham som central midt. Eventuelt som 8'er-type i en 3-mands midtbane. Han mangler driblekompetencer og ekstrem hurtighed til at blive en stor kantspiller på internationalt niveau. Han passer som kantspiller godt ind i AaB's koncept, fordi de offensivt agerer som offensive midtbanespillere, der trækker ind centralt i banen og skaber plads til at backen agerer "wing". Men det er sådan set ligegyldigt for transfertråden. Måske kan Blomqvist spille sådan en rolle. Måske kan han ikke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 28. jan 2015, 11:26

Reyad skrev:Jeg er uenig i din karakteristik af Thomsen. Jeg ser en stor fremtid for ham som central midt. Eventuelt som 8'er-type i en 3-mands midtbane. Han mangler driblekompetencer og ekstrem hurtighed til at blive en stor kantspiller på internationalt niveau. Han passer som kantspiller godt ind i AaB's koncept, fordi de offensivt agerer som offensive midtbanespillere, der trækker ind centralt i banen og skaber plads til at backen agerer "wing". Men det er sådan set ligegyldigt for transfertråden. Måske kan Blomqvist spille sådan en rolle. Måske kan han ikke.
Det er alt sammen meget fint, men det ændrer jo ikke på at Thomsen stort set udelukkende har spillet venstrekant for AaB. Derfor er Blomqvist naturligvis ingen erstatning for Thomsen, som du foreslog i forrige indlæg.

Manuel Neuer ville givetvis også være en fremragende central midt, men derfor ville Bayern München jo ikke sætte Xabi Alonso på kassen, hvis Neuer blev solgt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 28. jan 2015, 12:27

Reyad skrev:
Kristian skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.

Jeg vil være fint tilfreds, hvis transfervinduet lukker nu, men hvis der skal hentes noget, så er det en god offensiv venstre back. En erstatning for Ahlmann-erstatingen, Gorter. Hvem det skulle være aner jeg ikke, men sikkert en etableret spiller, der er røget på bænken et eller andet sted i europa.

Jeg håber på, at vores angribere viser bedre form, Enevoldsen bliver en kreativ kraft og midtbanespillerne kommer til at bidrage med flere mål. Så skal det nok blive godt - eller i hvert fald bedre.
Jeg tror helt bestemt ikke Blomqvist er erstatning for Thomsen. Han er ikke kantspiller og det er Thomsen 110 %.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jeg er uenig i din karakteristik af Thomsen. Jeg ser en stor fremtid for ham som central midt. Eventuelt som 8'er-type i en 3-mands midtbane. Han mangler driblekompetencer og ekstrem hurtighed til at blive en stor kantspiller på internationalt niveau. Han passer som kantspiller godt ind i AaB's koncept, fordi de offensivt agerer som offensive midtbanespillere, der trækker ind centralt i banen og skaber plads til at backen agerer "wing". Men det er sådan set ligegyldigt for transfertråden. Måske kan Blomqvist spille sådan en rolle. Måske kan han ikke.
Det ændre jo bare ikke på at Thomsen har spillet bedst på kanten. Synes generalt vi har manglet en hel del når Thomsen er rykket ind på midten og syntes heller ikke han fylder nok derinde.

Jeg mindes nogle gode kampe hvor han spillede bag angriberen en overgang.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 28. jan 2015, 12:51

A_Strandfelt skrev:
swfc skrev:Jobber med nogle rumænske Steau fans......Den ene af dem gjorde mig opmærksom på at Steau er interesseret i at købe Thomas Enevoldsen. Kollegaens engelske og danske er meget dårligt, men har dog fundet et link til historien:

http://www.prosport.ro/fotbal-intern/li ... n-13783464" onclick="window.open(this.href);return false;
Det giver da ingen mening af købe Enevoldsen. Hans kontrakt med Mechelen udløber, så vidt jeg kan se, til sommer. Og indtil da er han lejet ud til AaB. Mon ikke, de så går efter at skrive under med ham fra sommer af?
Så har danske medier også fundet frem til historien om Steaua's interesse for Enevoldsen

http://www.bold.dk/nyt/avis-rumaenere-lurer-paa-aaber" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 28. jan 2015, 13:08

Det var vidst det vindue:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... e-lukke-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Fesen omgang! Vi mangler et alternativ til Blåbjerg på venstre back. Patrick er første gardering til et hav af pladser og spiller ikke den plads særligt godt. Derudover bør man hente noget offensivt til midtbanen i form af en kant spiller der kan noget selv og gøre andre farlige. Ene kan ikke længere holde til kanten, ingen af de unge ser lovende ud og i efterårt forfaldte man flere gange til dårlige løsninger på pladsen såsom Wichmann, hvilket viser hvor meget vi mangler en kant. I stedet har vi hentet en central midt som vi ikke akut mangler.

Min karakter for vinduet: 2
I det mindste har vi ikke solgt nogen profiler for en slik uden at erstatte dem. Det er den eneste grund til det er bestået.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. jan 2015, 13:28

thomasjn skrev:Det var vidst det vindue:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... e-lukke-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Fesen omgang! Vi mangler et alternativ til Blåbjerg på venstre back. Patrick er første gardering til et hav af pladser og spiller ikke den plads særligt godt. Derudover bør man hente noget offensivt til midtbanen i form af en kant spiller der kan noget selv og gøre andre farlige. Ene kan ikke længere holde til kanten, ingen af de unge ser lovende ud og i efterårt forfaldte man flere gange til dårlige løsninger på pladsen såsom Wichmann, hvilket viser hvor meget vi mangler en kant. I stedet har vi hentet en central midt som vi ikke akut mangler.

Min karakter for vinduet: 2
I det mindste har vi ikke solgt nogen profiler for en slik uden at erstatte dem. Det er den eneste grund til det er bestået.
Det er forhåbentligt blot en røgslør, for ellers er det da en decideret skandale. Det eneste, man så kan gøre er at glæde sig over, at man ikke kom med på investorholder ved aktieudvidelsen i efteråret.

Vi har ingen brugbare angribere (ud over lottokuponen i forhold til skader Jønsson) og har i en i forvejen smal trup mistet Frederiksen, Gorter og Wichmann, mens vi kun har hentet en erstatning for sidstnævnte. Og så har vi en træner, hvis interesser er deponeret hos en direkte konkurrent til nedrykning, uden at der er skredet til handling.

Hvis ikke den sportslige ledelse viser snarlig handlekraft, er vist bare om at få overstået de to europæiske kampe med det mål at undgå skader og så lukke øjnene og krydse fingre for overlevelse i ligaen. Det bliver på et hængende hår. Der skal formentligt i omegnen af 15 point til.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 28. jan 2015, 13:36

AaB 85 95 99 08 skrev:
thomasjn skrev:Det var vidst det vindue:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... e-lukke-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Fesen omgang! Vi mangler et alternativ til Blåbjerg på venstre back. Patrick er første gardering til et hav af pladser og spiller ikke den plads særligt godt. Derudover bør man hente noget offensivt til midtbanen i form af en kant spiller der kan noget selv og gøre andre farlige. Ene kan ikke længere holde til kanten, ingen af de unge ser lovende ud og i efterårt forfaldte man flere gange til dårlige løsninger på pladsen såsom Wichmann, hvilket viser hvor meget vi mangler en kant. I stedet har vi hentet en central midt som vi ikke akut mangler.

Min karakter for vinduet: 2
I det mindste har vi ikke solgt nogen profiler for en slik uden at erstatte dem. Det er den eneste grund til det er bestået.
Det er forhåbentligt blot en røgslør, for ellers er det da en decideret skandale. Det eneste, man så kan gøre er at glæde sig over, at man ikke kom med på investorholder ved aktieudvidelsen i efteråret.

Vi har ingen brugbare angribere (ud over lottokuponen i forhold til skader Jønsson) og har i en i forvejen smal trup mistet Frederiksen, Gorter og Wichmann, mens vi kun har hentet en erstatning for sidstnævnte. Og så har vi en træner, hvis interesser er deponeret hos en direkte konkurrent til nedrykning, uden at der er skredet til handling.

Hvis ikke den sportslige ledelse viser snarlig handlekraft, er vist bare om at få overstået de to europæiske kampe med det mål at undgå skader og så lukke øjnene og krydse fingre for overlevelse i ligaen. Det bliver på et hængende hår. Der skal formentligt i omegnen af 15 point til.
Du kunne have en stor fremtid som standup-komiker!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 28. jan 2015, 13:39

AaB 85 95 99 08 skrev:
thomasjn skrev:Det var vidst det vindue:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... e-lukke-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Fesen omgang! Vi mangler et alternativ til Blåbjerg på venstre back. Patrick er første gardering til et hav af pladser og spiller ikke den plads særligt godt. Derudover bør man hente noget offensivt til midtbanen i form af en kant spiller der kan noget selv og gøre andre farlige. Ene kan ikke længere holde til kanten, ingen af de unge ser lovende ud og i efterårt forfaldte man flere gange til dårlige løsninger på pladsen såsom Wichmann, hvilket viser hvor meget vi mangler en kant. I stedet har vi hentet en central midt som vi ikke akut mangler.

Min karakter for vinduet: 2
I det mindste har vi ikke solgt nogen profiler for en slik uden at erstatte dem. Det er den eneste grund til det er bestået.
Det er forhåbentligt blot en røgslør, for ellers er det da en decideret skandale. Det eneste, man så kan gøre er at glæde sig over, at man ikke kom med på investorholder ved aktieudvidelsen i efteråret.

Vi har ingen brugbare angribere (ud over lottokuponen i forhold til skader Jønsson) og har i en i forvejen smal trup mistet Frederiksen, Gorter og Wichmann, mens vi kun har hentet en erstatning for sidstnævnte. Og så har vi en træner, hvis interesser er deponeret hos en direkte konkurrent til nedrykning, uden at der er skredet til handling.

Hvis ikke den sportslige ledelse viser snarlig handlekraft, er vist bare om at få overstået de to europæiske kampe med det mål at undgå skader og så lukke øjnene og krydse fingre for overlevelse i ligaen. Det bliver på et hængende hår. Der skal formentligt i omegnen af 15 point til.
Hold da ferie en gang depression. Vinduet er bestået med karakteren 4.

Vi har afskippet spillere der ingen fremtid har i klubben og spillere uden det fornødne niveau. Dertil er kommet en forhåbentlig kvalitetsspiller ind.

Gider slet ikke diskutere angriberne. Hvis man bedømmer dem på efteråret mangler vi jo 3 nye, men det kan vi ikke bruge til en skid lige nu.

Hvis du forventer at vi bare bruger løs af lønkroner på at hente en angriber for 5 måneder, og slår han så ikke til har vi balladen. Vi har fået jønsson tilbage og det forventer man så.

Hvem faen snakker nedrykning??

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 28. jan 2015, 14:15

Yankee skrev:
Reyad skrev:Jeg er uenig i din karakteristik af Thomsen. Jeg ser en stor fremtid for ham som central midt. Eventuelt som 8'er-type i en 3-mands midtbane. Han mangler driblekompetencer og ekstrem hurtighed til at blive en stor kantspiller på internationalt niveau. Han passer som kantspiller godt ind i AaB's koncept, fordi de offensivt agerer som offensive midtbanespillere, der trækker ind centralt i banen og skaber plads til at backen agerer "wing". Men det er sådan set ligegyldigt for transfertråden. Måske kan Blomqvist spille sådan en rolle. Måske kan han ikke.
Det er alt sammen meget fint, men det ændrer jo ikke på at Thomsen stort set udelukkende har spillet venstrekant for AaB. Derfor er Blomqvist naturligvis ingen erstatning for Thomsen, som du foreslog i forrige indlæg.

Manuel Neuer ville givetvis også være en fremragende central midt, men derfor ville Bayern München jo ikke sætte Xabi Alonso på kassen, hvis Neuer blev solgt.
Det var dog en speciel form for argumentation og brug af eksempel..og jeg foreslog ham ikke som erstatning, men at han muligvis kunne blive det i fremtiden. Jeg ved det ikke, men hvis han er en hurtig, kreativ og offensivt tænkende midtbanespiller, kan han i AaB's system måske blive en kantspiller, der trækker ind i banen. Måske gør han ikke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 28. jan 2015, 14:18

Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.
Jo, du foreslog ham som erstatning. Det argumenterede jeg egentlig bare for var ulogisk al den stund at Thomsen spiller venstre midt og Blomqvist spiller central midt.

Hvis Thomsen bliver solgt er det oplagt, at han erstattes af Bruhn, Børsting eller én udefra. Ikke Blomqvist.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 28. jan 2015, 14:31

Yankee skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.
Jo, du foreslog ham som erstatning. Det argumenterede jeg egentlig bare for var ulogisk al den stund at Thomsen spiller venstre midt og Blomqvist spiller central midt.

Hvis Thomsen bliver solgt er det oplagt, at han erstattes af Bruhn, Børsting eller én udefra. Ikke Blomqvist.
Jeg skrev MULIGVIS! Jeg har, af gode grunde, ikke det store kendskab til ham, og det tvivler jeg også på, at du har. Det er set før, at en spiller er endt med at spille en anden position, end den han i en periode har haft som primærposition(Dalsgaard, Augo, Risgaard, MJ, PK osv.)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 28. jan 2015, 15:38

Jeg har tit tænkt på om man ikke kunne prøve med ak på en af kanterne, han er hurtig og kan udfordre i mand mand situationer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 28. jan 2015, 15:45

Reyad skrev:
Yankee skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.
Jo, du foreslog ham som erstatning. Det argumenterede jeg egentlig bare for var ulogisk al den stund at Thomsen spiller venstre midt og Blomqvist spiller central midt.

Hvis Thomsen bliver solgt er det oplagt, at han erstattes af Bruhn, Børsting eller én udefra. Ikke Blomqvist.
Jeg skrev MULIGVIS! Jeg har, af gode grunde, ikke det store kendskab til ham, og det tvivler jeg også på, at du har. Det er set før, at en spiller er endt med at spille en anden position, end den han i en periode har haft som primærposition(Dalsgaard, Augo, Risgaard, MJ, PK osv.)
Der er vi helt enige. Men hvorfor var det så relevant hvor god Nicolaj Thomsen er på 8'er-positionen?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 28. jan 2015, 16:09

thomasjn skrev:Det var vidst det vindue:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... e-lukke-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Fesen omgang! Vi mangler et alternativ til Blåbjerg på venstre back. Patrick er første gardering til et hav af pladser og spiller ikke den plads særligt godt. Derudover bør man hente noget offensivt til midtbanen i form af en kant spiller der kan noget selv og gøre andre farlige. Ene kan ikke længere holde til kanten, ingen af de unge ser lovende ud og i efterårt forfaldte man flere gange til dårlige løsninger på pladsen såsom Wichmann, hvilket viser hvor meget vi mangler en kant. I stedet har vi hentet en central midt som vi ikke akut mangler.

Min karakter for vinduet: 2
I det mindste har vi ikke solgt nogen profiler for en slik uden at erstatte dem. Det er den eneste grund til det er bestået.
Jeg er meget uenig med dig i dine betragtninger. Andreas Bruhn og Frederik Børsting er med på det fremtidige U-21 landshold, mens Nikolaj Thomsen spiller fast på vores nuværende U-21 landshold, som skal afsted til U-21 slutrunden til sommer. Derudover så jeg Mathias Thrane mod Strømsgodset i vores træningskamp op til denne sæson, og han er virkelig også en meget lovende spiller. Hvordan kan du skrive, at vi ikke har nogen unge lovende kanter?

Vi har udover disse lovende unge spillere på kanten ligeledes Patrick Kristensen og Thomas Enevoldsen, som kan spille den position. Vi er dækket godt ind, og når Andreas Bruhn får hævet sit bundniveau, så har han potentiale til at blive en Superliga-profil, da han kan sætte en mand af og har en rigtig god teknik. Det er hans kun 2. sæson som senior, så det er naivt at tro, at der ikke forekommer udsving fra en ung spiller. Andreas Blomqvist scorede 7 mål i sidste sæson i Sverige, og dette er meget højt for en 8'er. Han har A-landskampe for cv'et. Jeg synes, at det er et rigtig godt køb for 1.5 mio. svenske kroner eller 1.1 mio. danske kroner.

I forhold til venstre back, skal du tænke på, at Jakob Ahlmann fik chancen fra start i sæsonen 11/12. På dette tidspunkt var han 21 år. Hvis han ikke havde fået chancen, så havde han aldrig udviklet sig til den back, som i dag i har spillet landskampe. Det var først i sidste sæson at Ahlmann lavede sin første assist mod FCM og første mål mod Viborg FF. Jakob Blåbjerg på 20 år er meget talentfuld og har fortjent chancen, mens Patrick Kristensen kan gardere. Jakob Ahlmann kommer ligeledes tilbage, og det kunne være dejligt, hvis han kunne blive skadesfri her i foråret.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 28. jan 2015, 16:49

Yankee skrev:
Reyad skrev:
Yankee skrev:
Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.
Jo, du foreslog ham som erstatning. Det argumenterede jeg egentlig bare for var ulogisk al den stund at Thomsen spiller venstre midt og Blomqvist spiller central midt.

Hvis Thomsen bliver solgt er det oplagt, at han erstattes af Bruhn, Børsting eller én udefra. Ikke Blomqvist.
Jeg skrev MULIGVIS! Jeg har, af gode grunde, ikke det store kendskab til ham, og det tvivler jeg også på, at du har. Det er set før, at en spiller er endt med at spille en anden position, end den han i en periode har haft som primærposition(Dalsgaard, Augo, Risgaard, MJ, PK osv.)
Der er vi helt enige. Men hvorfor var det så relevant hvor god Nicolaj Thomsen er på 8'er-positionen?
Det blev relevant fordi en anden bruger(Kristian) skrev, at Thomsen var 110% kantspiller. Det er jeg uenig i. Derfor skrev jeg om en potentiel bedre fremtid som 8'er.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 28. jan 2015, 16:52

Synes da vinduet i den grad er godkendt. Vi har fået en ung spiller i periferien af det svenske landshold til en plads hvor vi manglede noget nyt blod, og Blåbjerg skal nok kunne dække den back uden problemer.
En breddespiller mere kunne da vlre rart, men ikke livsvigtigt som jeg ser det.

Hvis vi får styr på træner situationen den nærmeste fremtid har Gaarde endnu engang mere end bestået et transfer vindue
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 28. jan 2015, 19:25

Vi håber selvfølgelig alle på en kanin eller to.

Men kigger vi på truppen i stedet for på indkøbene, så hæfter jeg mig ved følgende:

Ud er røget Wichman og Frederiksen (Begge reservespillere)

Og "ind" er kommet Jönsson (Ord er overflødige), Patrik (En af mesterskabs sæsonens bedste spillere) og Blomqvist (Som vi selvfølgelig ikke kender styrken på) Plus Thrane som burde kunne tage de minutter Wichman eller Frederiksen fik i sidste sæson.

Det ligner en KLAR forstærkning af truppen!

Låst