Away kort

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Away kort

Indlæg af frederikshavneren » 10. feb 2015, 22:47

Hvis denne artikel fra Ekstra Bladet ellers er korrekt så skal alle udebanefans fra samtlige Superliga klubber, der vil overvære udebanekampe i gæsteafsnittet snart udstyres med et away kort http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... res5437093

Bare fordi FCK og Brøndby fans til tider har opført sig dårligt, vil det godt nok være en stor overreaktion at indføre away kort for samtlige klubber. Det er til grin at eksempelvis Farums 5 supportere til en udebanekamp i Aalborg på den måde skal mistænkeliggøres.
Hvis det bliver indført så er der muligt at det koster tilskuere.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Away kort

Indlæg af Dot Bot » 10. feb 2015, 22:54

frederikshavneren skrev:Hvis denne artikel fra Ekstra Bladet ellers er korrekt så skal alle udebanefans fra samtlige Superliga klubber, der vil overvære udebanekampe i gæsteafsnittet snart udstyres med et away kort http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... res5437093

Bare fordi FCK og Brøndby fans til tider har opført sig dårligt, vil det godt nok være en stor overreaktion at indføre away kort for samtlige klubber. Det er til grin at eksempelvis Farums 5 supportere til en udebanekamp i Aalborg på den måde skal mistænkeliggøres.
Hvis det bliver indført så er der muligt at det koster tilskuere.
#NejTilAwaykort facebookside: https://www.facebook.com/nejtilawaykort?fref=ts og dertil hjemmeside: http://www.nejtilawaykort.dk/

Kampagnen startede i morges på Radio 24/7, hvor divisionsforeningen kom med deres "undskyldning for at indføre det".

Det her hører ingen steder hjemme og "løser" et problem der reelt ikke findes. De aktive fans i Aalborg vil med sikkerhed gå i samarbejde med øvrige superligaklubbers supportere, for at finde ud af hvordan man kan kæmpe en fælles kamp imod det.
Dertil skal det siges at fanklubberne IKKE har sagt ja til awaykortet!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Away kort

Indlæg af Dot Bot » 10. feb 2015, 23:02

Derudover skal formanden for Danske Fodbold Fanklubber, Rasmus Trenskow, snakke sagen i Go´morgen Danmark i morgen ved 07:40 tiden.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Away kort

Indlæg af thomasjn » 10. feb 2015, 23:13

Det er kun ret og rimeligt, at Brøndby og FCK pålægges et away kort som det de har i forvejen og så mange som muligt af deres hooligans holdes væk fra Aalborg og andre byer. De øvrige klubber, som ikke har disse problemer bør dog ikke underlægges sådan et latterligt påfund bare fordi Brøndby og FCK ikke tager deres hooliganisme problemer alvorligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Away kort

Indlæg af Buzz Killington » 11. feb 2015, 03:05

Kan en af jer uddybe hvad problemet her er, udover at det adminstrativt kan vaere resursespild? For det er vel naeppe det alene der er kontroversielt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Away kort

Indlæg af Pastorius » 11. feb 2015, 08:47

Buzz Killington skrev:Kan en af jer uddybe hvad problemet her er, udover at det adminstrativt kan vaere resursespild? For det er vel naeppe det alene der er kontroversielt.
Udover det principielle i at alt bliver registreret, så kommer bøvlet til at koste tilskuere. Desuden er det virkningsløst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Away kort

Indlæg af thomasjn » 11. feb 2015, 11:24

Det er jo også bøvlet. Når jeg er på udebanetur er det jo altid i privat regi og det er da før sket det er på dagen vi har besluttet os for at tage afsted. Det vil da være ærgeligt at miste den fleksibilitet fordi man ikke lige er fast udebanegænger, som har sørget for et kort i god tid. I dansk fodbold er konceptet latterligt udover for alle andre end Brøndby og FCK.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Away kort

Indlæg af Frygah » 11. feb 2015, 12:35

Nu indrømmer jeg gerne at mine udebaneture er faldet noget de seneste par sæsoner, men der er næsten ikke en udebanetur hvor vi kører selv, der IKKE har en eller flere med, som aldrig i livet vil have et sådan kort. Her snakker vi folk der knap interesserer sig for fodbold, og som mest kun er med for hygge, festlighederne og øl.

Selv er jeg ærlig talt pissesur over det awaykort, og bliver det en realitet, ender jeg nok med at stoppe fuldstændig med udebaneture. Jeg hader at skulle registrere mig for et så lille problem. Jeg forstår fint vi har kørekort, sygesikring og pas, men hold kæft hvor er det her at skyde gråspurve med atombomber.

Derudover skuffer det mig voldsomt, at når fanklubber og fans generelt i landet virkelig har oppet sig og arbejdet seriøst med at være en fremadsynet og dygtig sparringspartner, så pisser man så dybt på dem/os, samtidig med man fabler om at det er en fælles indsats som fanklubberne er med i. Og man så i øvrigt ignorerer resultater fra udlandet, og sammenligner med helt andre typer måder det er blevet bygget op.

Bliver da spændende hvad der ville ske, hvis udebaneafsnittene altid var mere eller mindre tomme og stemningsforladte. Gad vide om det vil have indflydelse på de penge der bliver smidt efter TV-rettigheder...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Away kort

Indlæg af PeterS » 11. feb 2015, 13:37

FCK har haft et sådan kort siden 2008, hvis det er problemer som dem man så, da de besøgte os i 2012 man vil til livs, hvad hjælper et sådan kort så?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Away kort

Indlæg af 634 » 11. feb 2015, 14:21

Selvfølgelig kan vi identificere os til fodboldkampe når vi tilmed meget gerne vil følge det ene hold på banen, alt andet lyder mærkeligt.
Men det kan da godt være at dem som udvikler dette away kort ikke gør det genialt, og faktisk ikke opnår ret meget med det,bortset øget bøvl og besvær.
Jeg er kommet til dansk og europæisk elite fodbold i mange år og haft sæsonkort til AaB i omkring 25 år og stadig har jeg ingen konflikt haft med kontrollør eller Politi, så vis jeg havde ID Fankort i mange år ville jeg også forvente idag at kunne have billige billet køb end dem som bliver straffet for tilskuere uro, det er deres og ikke min skyld at Stadions skal være særligt bygget til nogle tilskuere og havde stort fremmøde af kontrollører og Politi.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Away kort

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2015, 14:53

Jeg har heller specielt behov for at lade folk registrer, men man må bare også konstatere, at der på udebaneturene er nogen, som kommer direkte fra kælderen hjemme hos mor og far og ikke forstår at opføre sig ordentlig.

Og spørgsmålet omkring registrering er overtrædelse af den personlige frihed svarer i dette fora til den snak om janteloven og dens eksistens. Det har intet med idealer at gøre.

Hvis vi opførte os som særligt Brøndbys fans og måske også FCKs fans, så skulle vi fandme også have trukket awaykortet ned over os.

Det skal være trygt at gå til fodbold.

Jeg synes, at truslen om awaykortet kan være en fin måde at skabe noget selvjustits i fanrækker. Men indføre det som en generel ordning for alle klubber virker overdrevet.

Der er på intet tidspunkt kommet en bedre løsning på uroproblemerne end awaykortet og så længe det er tilfældet må vi bruge awaykortet. Det er jo ikke forbudt at tage på udebanetur uden awaykort, du skal bare være i neutral område. Og dem som tager på awaytur går det vel for at brande AaB positivt ?! Dem som er der for deres egen skyld, kan vi alligevel ikke bruge.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Away kort

Indlæg af Frygah » 11. feb 2015, 15:32

FlæskeFrank skrev:Jeg har heller specielt behov for at lade folk registrer, men man må bare også konstatere, at der på udebaneturene er nogen, som kommer direkte fra kælderen hjemme hos mor og far og ikke forstår at opføre sig ordentlig.

Og spørgsmålet omkring registrering er overtrædelse af den personlige frihed svarer i dette fora til den snak om janteloven og dens eksistens. Det har intet med idealer at gøre.

Hvis vi opførte os som særligt Brøndbys fans og måske også FCKs fans, så skulle vi fandme også have trukket awaykortet ned over os.

Det skal være trygt at gå til fodbold.

Jeg synes, at truslen om awaykortet kan være en fin måde at skabe noget selvjustits i fanrækker. Men indføre det som en generel ordning for alle klubber virker overdrevet.

Der er på intet tidspunkt kommet en bedre løsning på uroproblemerne end awaykortet og så længe det er tilfældet må vi bruge awaykortet. Det er jo ikke forbudt at tage på udebanetur uden awaykort, du skal bare være i neutral område. Og dem som tager på awaytur går det vel for at brande AaB positivt ?! Dem som er der for deres egen skyld, kan vi alligevel ikke bruge.
Seriøst, 19(!) anholdelse/tilbageholdelser ud af ca 1.5 mio. fodboldfans til bold sidste sæson. Uroproblemerne er jo latterligt minimale? Står det her til troende, kan enhver forsamling af mennersker efterhånden påkræves deres eget registreringskort, uagtet at det er festuger, Roskilde, indvandrer i Biffen eller Venstre-Ungdom til årsmøder. Det er jo absurd!

Til gengæld ignoreres klart faldende tal på ballade til fodbold, masser af gensidig samarbejde og orientering mellem fans, klubber og politi, seminarer og uddannelse af kontrollører, udenlandske undersøgelser (inklusiv Europarådet) der viser det ikke virker. Det er jo fuldstændig ude af proportioner.

Jeg ville i øvrigt gerne se dig smutte op coke-sniffende rockerlærlinge på Sydsiden og udføre selvjustits... Du vil blive slået til lirekassemand, og ærlig talt er det klubbens problem, ikke os fans! De skal bare lade være med at lukke dem ind, og de har både karantæner, udebanekontrollører/politi samt hooliganregister at arbejde med.

Så sent som sidste gang der var derby i Parken blev BIF-fans på neutrale afsnit jagtet af netop tæskehold, uden at det fik konsekvenser. Så hvordan et away kort 1) overhovedet vil virke, og 2) hvordan det vil gavne at få blandet fodboldfans, må du meget gerne forklare...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Away kort

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2015, 22:50

Frygah skrev:Seriøst, 19(!) anholdelse/tilbageholdelser ud af ca 1.5 mio. fodboldfans til bold sidste sæson. Uroproblemerne er jo latterligt minimale? Står det her til troende, kan enhver forsamling af mennersker efterhånden påkræves deres eget registreringskort, uagtet at det er festuger, Roskilde, indvandrer i Biffen eller Venstre-Ungdom til årsmøder. Det er jo absurd!

Til gengæld ignoreres klart faldende tal på ballade til fodbold, masser af gensidig samarbejde og orientering mellem fans, klubber og politi, seminarer og uddannelse af kontrollører, udenlandske undersøgelser (inklusiv Europarådet) der viser det ikke virker. Det er jo fuldstændig ude af proportioner.

Jeg ville i øvrigt gerne se dig smutte op coke-sniffende rockerlærlinge på Sydsiden og udføre selvjustits... Du vil blive slået til lirekassemand, og ærlig talt er det klubbens problem, ikke os fans! De skal bare lade være med at lukke dem ind, og de har både karantæner, udebanekontrollører/politi samt hooliganregister at arbejde med.

Så sent som sidste gang der var derby i Parken blev BIF-fans på neutrale afsnit jagtet af netop tæskehold, uden at det fik konsekvenser. Så hvordan et away kort 1) overhovedet vil virke, og 2) hvordan det vil gavne at få blandet fodboldfans, må du meget gerne forklare...
Det er fantastisk først skriver du, at der ingen problemer er, og så til sidst argumenterer du med en frygtelig hændelse netop viser, at der ingen problemer er ???

Nu er der jo allerede et stort politiopbud til fodboldkampe, så det er jo ikke fordi, at der ikke bliver brugt ressourcer. Og jeg indledte jo med, at FCK(frivilligt) og BIF(nødtvungen) har indført kortet, fordi der konstant var problemer. Jeg kan dog frygte, at kortet kun indføres fordi Brøndby ikke ville have at deres fans fremstår mere afstumpet end os andre. Og vi må også bare konstatere, at der er nogen på udebaneafsnittet som er ligeglade med deres medmennesker. Et godt eksempel er udebaneafsnittet i Odense.

Jeg ser kortet som en god mulighed for at presse klubberne til at sørge for orden. Derfor synes jeg awaykortet kun skulle pålægges tåbelige klubber/fans et år ad gang efter indberettede episoder. At man vil pådutte alle klubber og hele tiden er jeg ikke enig i, men vi andre fans er nød til at se nogen konsekvens overfor de opførsler som sker. Ellers bliver vi væk
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Away kort

Indlæg af Frygah » 12. feb 2015, 00:32

FlæskeFrank skrev:
Frygah skrev:Seriøst, 19(!) anholdelse/tilbageholdelser ud af ca 1.5 mio. fodboldfans til bold sidste sæson. Uroproblemerne er jo latterligt minimale? Står det her til troende, kan enhver forsamling af mennersker efterhånden påkræves deres eget registreringskort, uagtet at det er festuger, Roskilde, indvandrer i Biffen eller Venstre-Ungdom til årsmøder. Det er jo absurd!

Til gengæld ignoreres klart faldende tal på ballade til fodbold, masser af gensidig samarbejde og orientering mellem fans, klubber og politi, seminarer og uddannelse af kontrollører, udenlandske undersøgelser (inklusiv Europarådet) der viser det ikke virker. Det er jo fuldstændig ude af proportioner.

Jeg ville i øvrigt gerne se dig smutte op coke-sniffende rockerlærlinge på Sydsiden og udføre selvjustits... Du vil blive slået til lirekassemand, og ærlig talt er det klubbens problem, ikke os fans! De skal bare lade være med at lukke dem ind, og de har både karantæner, udebanekontrollører/politi samt hooliganregister at arbejde med.

Så sent som sidste gang der var derby i Parken blev BIF-fans på neutrale afsnit jagtet af netop tæskehold, uden at det fik konsekvenser. Så hvordan et away kort 1) overhovedet vil virke, og 2) hvordan det vil gavne at få blandet fodboldfans, må du meget gerne forklare...
Det er fantastisk først skriver du, at der ingen problemer er, og så til sidst argumenterer du med en frygtelig hændelse netop viser, at der ingen problemer er ???

Nu er der jo allerede et stort politiopbud til fodboldkampe, så det er jo ikke fordi, at der ikke bliver brugt ressourcer. Og jeg indledte jo med, at FCK(frivilligt) og BIF(nødtvungen) har indført kortet, fordi der konstant var problemer. Jeg kan dog frygte, at kortet kun indføres fordi Brøndby ikke ville have at deres fans fremstår mere afstumpet end os andre. Og vi må også bare konstatere, at der er nogen på udebaneafsnittet som er ligeglade med deres medmennesker. Et godt eksempel er udebaneafsnittet i Odense.

Jeg ser kortet som en god mulighed for at presse klubberne til at sørge for orden. Derfor synes jeg awaykortet kun skulle pålægges tåbelige klubber/fans et år ad gang efter indberettede episoder. At man vil pådutte alle klubber og hele tiden er jeg ikke enig i, men vi andre fans er nød til at se nogen konsekvens overfor de opførsler som sker. Ellers bliver vi væk
Du fatter tilsyneladende ikke hvad jeg skriver. Jeg skriver at den frygtelige hændelse i Parken vil have langt STØRRE risiko for at ske netop MED et awaykort, da folk, som DU skriver, jo bare vil vælge det neutrale afsnit i stedet for et away-kort. Hvornår har det nogen måde været en god idé at blande fans? Et awaykort vill jo intet gøre i forhold til de situationer der opstod til derbyet, og som fremover kan/vil opstå med et awaykort og flere folk på neutrale afsnit. Det der i stedet virker, er de ting der allerede ER igangsat. Karantæner og udpegning af de voldelige fans med kontrol/politi fra udebaneholdet, hooliganregister, videovervågning og øget samarbejde mellem fans, klubber og politi. Det er netop disse der har været med til at volden netop er minimal (men ikke udryddet).

Du svarer i øvrigt ikke på ret meget andet af min post. Skal vi have identitetskort til hver eneste supermarked vi handler i? For der er jo tyveknægte! Roskildefestival har hvert år voldtægter - Identitetskort!

Det kan på ingen måde være klubbernes problem, at politiet bruger mange ressourcer. Det er et samfundsproblem, ligesom der skal bruges meget politi til statsbesøg, demonstrationer, moddemo'er, klimatopmøder, Distortion og hvad vi ellers har af begivenheder der tiltrækker mange mennesker. At poltiet så samtidig har været håbløse til rent faktisk at foretage vurderinger, har jeg ved selvsyn oplevet. Mest bizar var en onsdagskamp i Esbjerg ved 16-17 tiden, hvor der til ca. 30 ASC-fans i en bus var udkommanderet 30-40 betjente og samme antal kontrollører. Der røg da også en enkelt AaB-fan ud for at kaste sin næsten tomme øl ned i i betonen foran sig da vi tabte kampen. Man kunne få tanken at der fra politiets side måske var andre dagsordener end kun sikkerheden, når man oplever sådanne opbud.

Awaykortet har ikke udryddet de problemer der findes på stadions. Det så vi jo netop med FCK i Aalborg i 2012. Ironisk nok er det samme kamp der er grundlag for netop det her awaykort. Altså er logikken "FCK's awaykort er en god ting, der virker" samtidig med at samme FCK-fans optræden på Aalborg Stadion mens awaykortet var igang, danner grundlag for mere kontrol. Det er jo enormt selvmodsigende og giver ingen mening, især ikke når dialogbetjente, good hosting, uddannelse af kontrollører, hooliganregister osv. alle er initiativer som man klubber, fans, politi i fællesskab har udarbejdet og som alle er enige om fungerer.

Awaykortet stinker tværtimod langt væk af nogle politikere der skal vise "handlekraft", og så overreagerer man voldsomt. Men mon ikke fremtidsscenariet ender med at blive ingen udebanefans overhovedet, og så er "alle glade".
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Away kort

Indlæg af Bech » 12. feb 2015, 00:56

FlæskeFrank skrev:
Det skal være trygt at gå til fodbold.

Jeg synes, at truslen om awaykortet kan være en fin måde at skabe noget selvjustits i fanrækker. Men indføre det som en generel ordning for alle klubber virker overdrevet.

Der er på intet tidspunkt kommet en bedre løsning på uroproblemerne end awaykortet og så længe det er tilfældet må vi bruge awaykortet. Det er jo ikke forbudt at tage på udebanetur uden awaykort, du skal bare være i neutral område. Og dem som tager på awaytur går det vel for at brande AaB positivt ?! Dem som er der for deres egen skyld, kan vi alligevel ikke bruge.
1)

Det er trygt, at gå til fodbold. 19 anholdte blandt 1,5 millioner tilskuere sidste år, det er usandsynligt lidt.
Derudover viser denne undersøgelse (som iøvrigt er udarbejdet af Divisionforeningen selv):
http://fodbold.aabsport.dk/media/484286 ... apport.pdf

Stor tryghed
Kun 1,4% af tilskuerne
har følt sig usikre i forbindelse med Superligakampe


2)

Du siger at awaykortet er den bedste løsning. Men lad så lige kigge helt konkret på de problemer der har været på Aalborg Stadion.
For mig er det FCKs mongolske hær er vel et godt eksempel. Stort pyroshow, en hel tribune der forsøger at storme over på langsiden (de kunne dog ikke få døren op) og efterfølgende sendte de nogle pansere på skadestuen da de også forsøgte at komme ud på parkeringspladsen.

FCK HAR ALLEREDE AWAYKORTET - SÅ DET HJÆLPER TYDELIGVIS IKKE PÅ DE HER PROBLEMER.
Du skal stadig fange folk, for at kunne give dem karantæne. Og det kan man ikke, når folk maskere sig og ellers ankommer i store nok antal.
Således kan jeg ingenlunde se, hvorfor et "awaykort" på nogen måde skulle være den bedste løsning, når selve løsningen INTET har bevist indtil videre.
Hvordan nogen kan synes det er en god løsning, ud fra FCK som det danske eksempel, ja det fatter jeg ikke.

3)

Du slutter af med at opfordre folk til at sætte sig i neutralt område. Og det forventer jeg faktisk også, at rigtigt mange kommer til at gøre.
Det tvivler jeg så er positivt for sikkerheden, både for de gæster der sætter sig i neutralt og for dem der kommer til at sidde omkring dem.
Reelt set får man jo nok bare udebaneafsnit på langsiderne, hvis folk de på forhånd aftaler hvilke afsnit de vil købe billetter til.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Away kort

Indlæg af MrBangDK » 12. feb 2015, 08:19

Bech skrev:
Det er trygt, at gå til fodbold. 19 anholdte blandt 1,5 millioner tilskuere sidste år, det er usandsynligt lidt.
Derudover viser denne undersøgelse (som iøvrigt er udarbejdet af Divisionforeningen selv):
http://fodbold.aabsport.dk/media/484286 ... apport.pdf

Stor tryghed
Kun 1,4% af tilskuerne
har følt sig usikre i forbindelse med Superligakampe


2)

Du siger at awaykortet er den bedste løsning. Men lad så lige kigge helt konkret på de problemer der har været på Aalborg Stadion.
For mig er det FCKs mongolske hær er vel et godt eksempel. Stort pyroshow, en hel tribune der forsøger at storme over på langsiden (de kunne dog ikke få døren op) og efterfølgende sendte de nogle pansere på skadestuen da de også forsøgte at komme ud på parkeringspladsen.
Stort pyroshow - ALT FOR FEDT - VILDERE!!!!! (jeg driller Bech!! ;) ) helt enig - hvis FCK Away kortet havde haft en god effekt, så skulle episoden på Aalborg Stadion jo ikke have fundet sted.

Jeg er også imod det her Away halløj... I alt det jeg har hørt indtil videre, er der dog ikke nogen der har været skarp nok I kommunikationen om, at det er 19 anholdte på stadion - og ikke det der foregår udenom - som er det statistikken viser. Der må DFF lige steppe op og understrege igen og igen, at det er vidt forskellige ting man taler om.
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Away kort

Indlæg af FlæskeFrank » 12. feb 2015, 09:04

Argumentationen er jo forkert. Du siger, at ulykken i Parken skete fordi awaykortet ikke virker. Det har du ikke belæg for, det ville jo svare til, at jeg sagde, at awaykortet netop gjorde situationen mindre frygtelig. Det har jeg jo heller ikke belæg for.

...Bech skrev...
2)Du siger at awaykortet er den bedste løsning. Men lad så lige kigge helt konkret på de problemer der har været på Aalborg Stadion.
For mig er det FCKs mongolske hær er vel et godt eksempel. Stort pyroshow, en hel tribune der forsøger at storme over på langsiden (de kunne dog ikke få døren op) og efterfølgende sendte de nogle pansere på skadestuen da de også forsøgte at komme ud på parkeringspladsen.
...

Så må jeg spørge et meget enkelt spørgsmål, har vi i fodbolden et problem, som skal løses eller ej ?

Jeg er enig i, at Hobros gamle damer, som tager til udekamp i Parken i udebaneafsnittet, nok ikke er noget problem. Men der er nogle fanfraktioner, som skal holdes i kort snor, fordi de er stærkt underfrankeret.

Så her synes jeg, at awaykortet er den bedste løsning, som er foreslået. Men altså ikke til alle klubber. Ligesom det kun er Brøndby, som skal spille for tomme tribuner er det ikke SønderjyskEs fans som skal have påduttet awaykortet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Away kort

Indlæg af MrBangDK » 12. feb 2015, 09:32

FlæskeFrank skrev:Argumentationen er jo forkert. Du siger, at ulykken i Parken skete fordi awaykortet ikke virker. Det har du ikke belæg for, det ville jo svare til, at jeg sagde, at awaykortet netop gjorde situationen mindre frygtelig. Det har jeg jo heller ikke belæg for.

...Bech skrev...
2)Du siger at awaykortet er den bedste løsning. Men lad så lige kigge helt konkret på de problemer der har været på Aalborg Stadion.
For mig er det FCKs mongolske hær er vel et godt eksempel. Stort pyroshow, en hel tribune der forsøger at storme over på langsiden (de kunne dog ikke få døren op) og efterfølgende sendte de nogle pansere på skadestuen da de også forsøgte at komme ud på parkeringspladsen.
...

Så må jeg spørge et meget enkelt spørgsmål, har vi i fodbolden et problem, som skal løses eller ej ?

Jeg er enig i, at Hobros gamle damer, som tager til udekamp i Parken i udebaneafsnittet, nok ikke er noget problem. Men der er nogle fanfraktioner, som skal holdes i kort snor, fordi de er stærkt underfrankeret.

Så her synes jeg, at awaykortet er den bedste løsning, som er foreslået. Men altså ikke til alle klubber. Ligesom det kun er Brøndby, som skal spille for tomme tribuner er det ikke SønderjyskEs fans som skal have påduttet awaykortet.
Men hvis det viser sig, at Away kort ikke virker efter hensigten (som det lader til at være erfaringen fra andre lande), vil det så ikke være en idé at arbejde hen mod en anden løsning? Jeg er helt sikker på, at 99,9% gerne vil problemet med ballademagere til livs, men at pålægge en masse "almindelige" supportere et away kort, synes at være langt ude I hampen.
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Away kort

Indlæg af FlæskeFrank » 12. feb 2015, 10:31

MrBangDK skrev:Men hvis det viser sig, at Away kort ikke virker efter hensigten (som det lader til at være erfaringen fra andre lande), vil det så ikke være en idé at arbejde hen mod en anden løsning? Jeg er helt sikker på, at 99,9% gerne vil problemet med ballademagere til livs, men at pålægge en masse "almindelige" supportere et away kort, synes at være langt ude I hampen.
Jeg har jo også klart tilkendegivet, at kortet ikke giver mening for langt de fleste klubber. Så jeg mener ikke at det skal indføres for alle klubber.

Men jeg savner et alternativt. Hvis jeg skal bruge samme retorik, må man også bare konstatere at fansene ikke evner den nødvendige selvjustits.

Når fansene snakker om dialog, så kan man også betvivle det virker.

Fra mit bord, så kan awaykortet medvirke til at begrænse dem, som samles til udekampene og dermed ikke forstærke de uheldige tendenser.
- FlæskeFrank

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Away kort

Indlæg af Bech » 14. feb 2015, 20:25

FlæskeFrank skrev:
MrBangDK skrev:Men hvis det viser sig, at Away kort ikke virker efter hensigten (som det lader til at være erfaringen fra andre lande), vil det så ikke være en idé at arbejde hen mod en anden løsning? Jeg er helt sikker på, at 99,9% gerne vil problemet med ballademagere til livs, men at pålægge en masse "almindelige" supportere et away kort, synes at være langt ude I hampen.
Jeg har jo også klart tilkendegivet, at kortet ikke giver mening for langt de fleste klubber. Så jeg mener ikke at det skal indføres for alle klubber.

Men jeg savner et alternativt. Hvis jeg skal bruge samme retorik, må man også bare konstatere at fansene ikke evner den nødvendige selvjustits.

Når fansene snakker om dialog, så kan man også betvivle det virker.

Fra mit bord, så kan awaykortet medvirke til at begrænse dem, som samles til udekampene og dermed ikke forstærke de uheldige tendenser.
DF siger selv, at awaykortet ikke er det primære middel til at opnå tryghed og sikkerhed på udebane. Det er et middel, som sammen med andre ting, blandt andet dialogen, skal bruges til at skabe en tryggere (så vi kommer ned under 1% der har utrygge oplevelser (nogen burde fortælle Claus Thomsen og Divisionsforeningen, at det aldrig sker)).

Besvar