AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Spanky » 19. feb 2015, 09:52

Hvis Risgård er ukampdygtig, så smid Paddy ind på central midt. Han kommer til at spille den plads fast før eller siden, hvis I spørger mig...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Eksil » 19. feb 2015, 10:03

Spanky skrev:Hvis Risgård er ukampdygtig, så smid Paddy ind på central midt. Han kommer til at spille den plads fast før eller siden, hvis I spørger mig...
Kan man spille Thomsen central og Jönsson på kanten, så længe han kan holdet til det. Bryder mig ikke om PK centralt, dels fylder han for lidt defensivt og så skal han være klar hvis Blåbjerg falder igennem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Sauer » 19. feb 2015, 10:11

Jeg skal se fodbold i dag, men jeg er henvist til hovedstaden. Nogle gode bud på, hvor i København man kan se kampen i aften?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Spanky » 19. feb 2015, 10:21

Eksil skrev:
Spanky skrev:Hvis Risgård er ukampdygtig, så smid Paddy ind på central midt. Han kommer til at spille den plads fast før eller siden, hvis I spørger mig...
Kan man spille Thomsen central og Jönsson på kanten, så længe han kan holdet til det. Bryder mig ikke om PK centralt, dels fylder han for lidt defensivt og så skal han være klar hvis Blåbjerg falder igennem.
Som udgangspunkt har jeg tillid til at Blåbjerg klarer opgaven. Falder han igennem må der efterfølgende blive rokeret rundt, så Paddy kommer ned på backen. Jeg er bestemt ikke enig i at Paddy fylder for lidt centralt, det er få kampe vi har at vurdere ham på centralt, men alligevel er jeg uenig. I min optik minder han meget om Würtz (dog ikke på samme niveau på nuværende tidspunkt), men på sigt ser jeg et potentiale til at han kan udvikle sig til en presspiller og bolderobre på samme niveau som Würtz. Samtidig er Paddy en bedre boldspiller end Würtz, så jeg tror han kan blive klasse på den plads på sigt.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Spanky » 19. feb 2015, 10:22

Sauer skrev:Jeg skal se fodbold i dag, men jeg er henvist til hovedstaden. Nogle gode bud på, hvor i København man kan se kampen i aften?
Den glade gris i indre KBH!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Kenneth K » 19. feb 2015, 11:05

Spanky skrev:
Sauer skrev:Jeg skal se fodbold i dag, men jeg er henvist til hovedstaden. Nogle gode bud på, hvor i København man kan se kampen i aften?
Den glade gris i indre KBH!
Så vil jeg mene, at Café Stjernen i Nansensgade klart er at foretrække i stedet. Dejligt sted.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Kenneth K » 19. feb 2015, 11:07

Har en god fornemmelse for kampen.

Uden at vide ret meget om Brügge, for nærmest at sige noget, så er det dejligt, hvis deres vanlige venstre back er ukampdygtig. Go, Dalle!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2015, 11:21

thomasjn skrev:Håber ikke det bliver med Thomsen centralt. Synes holdet har mistet for meget tyngde de gange han har spillet derinde og det virker ikke helt som om han er klar til at være central midt på seniorniveau. Bruhn og Børsting som kanter synes jeg også lige er uprøvet nok og ingen af dem har niveau til europa pt. Håber nærmere man sætter Augu centralt og holder Thomsen på kanten og så lader et af talenterne få chancen fremfor at spille med to så ufærdige kanter.
Enig. Hold Thomsen på kanten, så faktisk hellere Bruhn på midten og så Børsting på højrekanten end Thomsen ind midt. Augu kunne være et godt bud selvom Würtz og Augu tidligere har skabt for lidt sammen, men med Jönsson på toppen er vi hjulpet meget på den konto.
- FlæskeFrank

jensheide
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. okt 2007, 22:45
Geografisk sted: Ølstykke

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af jensheide » 19. feb 2015, 11:33

Sauer kik på FB under cigarmanden ASC-kbh. Arrangement på Den Glade Gris, Lille Kanikestræde fra kl 17 med bla. 1 times gratis fadøl...
JHV[color=#BF00

Kode: Vælg alt

[size=150][/size]
[/color]80][/color]

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af thomasjn » 19. feb 2015, 11:47

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:Håber ikke det bliver med Thomsen centralt. Synes holdet har mistet for meget tyngde de gange han har spillet derinde og det virker ikke helt som om han er klar til at være central midt på seniorniveau. Bruhn og Børsting som kanter synes jeg også lige er uprøvet nok og ingen af dem har niveau til europa pt. Håber nærmere man sætter Augu centralt og holder Thomsen på kanten og så lader et af talenterne få chancen fremfor at spille med to så ufærdige kanter.
Enig. Hold Thomsen på kanten, så faktisk hellere Bruhn på midten og så Børsting på højrekanten end Thomsen ind midt. Augu kunne være et godt bud selvom Würtz og Augu tidligere har skabt for lidt sammen, men med Jönsson på toppen er vi hjulpet meget på den konto.
Omvendt møder vi en modstander, hvor vi også skal forsvare os dygtigt og ikke skabe kampen i lange perioder. Derudover har Augu masser af europæisk rutine, hvilket næppe vil komme holdet til skade. Augu ved præcis, hvordan man ændrer præmissen i en Europa cup kamp fra at være outsidere til at æde sig ind i kampen og til sidst kontrollere den. Hvis vi har Jönsson liggende foran som hængende angriber er jeg i øvrigt ikke nervøs for hvorvidt der bliver skabt noget fremad.

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Popnizzen » 19. feb 2015, 11:51

Hvad er der egentlig af sikre starter til i aften?
Larsen
Dalle, kep, Kasper/thelander?, blåbjerg
Bruhn/Børsting/augo? Würtz, Thomsen
Helenius, ak/jønson?
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Kenneth K » 19. feb 2015, 12:13

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:Håber ikke det bliver med Thomsen centralt. Synes holdet har mistet for meget tyngde de gange han har spillet derinde og det virker ikke helt som om han er klar til at være central midt på seniorniveau. Bruhn og Børsting som kanter synes jeg også lige er uprøvet nok og ingen af dem har niveau til europa pt. Håber nærmere man sætter Augu centralt og holder Thomsen på kanten og så lader et af talenterne få chancen fremfor at spille med to så ufærdige kanter.
Enig. Hold Thomsen på kanten, så faktisk hellere Bruhn på midten og så Børsting på højrekanten end Thomsen ind midt. Augu kunne være et godt bud selvom Würtz og Augu tidligere har skabt for lidt sammen, men med Jönsson på toppen er vi hjulpet meget på den konto.
Med fare for at undervurdere Bruhn - som jeg fucking elsker som kantspiller! -, så tror jeg slet ikke, at han endnu har nok kløgt i sit spil til at begå sig på midten i en kamp mod én på papiret bedre modstander, som må forventes at straffe dumdristige beslutninger og heraffølgende, kritiske boldtab hårdt.

Bliver Risgård ikke klar, så hælder jeg klart til, at Augos rutine og nøjsommelige spil må være at foretrække på midten. Men Thomsen bør også kunne løfte opgaven by now.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. feb 2015, 12:53

Jeg glæder mig godt nok til denne kamp. Det er en skam, at vi mangler Risgård og at Blomqvist i samme moment lige sidder over med en mindre skade. Dette problem kan løses på en lang række forskellige måder, som afhænger af hver klar den enkelte spiller er.

En midtbane kunne bestå af (og her rangerer jeg konstellationerne efter, hvad jeg anser er mest sandsynligt):

------------Angreb---------------
Bruhn-Thomsen-Würtz-Børsting
-----------Forsvar----------------
Ung, teknisk stærk og dynamisk midtbanekonstellation.

------------Angreb---------------
Thomsen-Augo-Würtz-Børsting
-----------Forsvar----------------
En ganske defensiv men erfaren midtbanekonstellation med Würtz og Augo placeret i maskinrummet.

------------Angreb---------------
Thomsen-PK/Ene-Würtz-Børsting
-----------Forsvar----------------
PK kunne være et godt bud på en afløser af Risgård, men Paddy K har været ude længe, og han er derfor ikke det oplagte valg til en startplads. Ene er desuden blevet testet på den centrale midt over vinterpausen, men på grund af hans tilbagevendende problemer over vinteren og manglende kampform, så er dette nok ej heller videre sandsynligt.

------------Angreb---------------
Bruhn-Augo-Thomsen-Würtz-Børsting
-----------Forsvar----------------
En ekstra mand på midtbanen således at det defensive varetages af Augo og Würtz mens en mere fremskudt spiller, i form af fx. Thomsen, påtager sig de offensive pligter. Thomsen vil bidrage fint i presspillet således at Helenius/AK ikke er alene om opgaven.

Jeg er spændt. Glæder mig specielt til at se Tom de Sutter i egen høje person.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. feb 2015, 13:29

Kenneth K skrev:Har en god fornemmelse for kampen.

Uden at vide ret meget om Brügge, for nærmest at sige noget, så er det dejligt, hvis deres vanlige venstre back er ukampdygtig. Go, Dalle!
Der venter helt sikkert en meget svær kamp. Selvfølgelig er det en fordel at Brugge må undvære venstrebacken De Bock, kreatøren V. Vacquez som starter på bænken, samt den skadede José Izquieredo som har været Brugges farligste spiller på det seneste. Alligevel så har belgierne en bred trup med mange kvalitetsspillere.

Brugge spiller normalt ikke specielt seværdigt, Kiev og Bukarest er nok bedre spillende hold. Derimod er Brugge et noget mere kynisk hold end de to østeuropæiske mastodonter vi besejrede i efteråret. Det bliver helt afgørende om vi kan stå godt i aften, ærlig talt tvivler jeg på det for det gør vi sjældent. Vi lukkede godt nok ikke mål ind på hjemmebane i gruppespillet, hvilket selvfølgelig var enormt flot, men også et udslag af at Kiev og Bukarest var enormt uskarpe. Vi skal stå bedre defensivt i aften ellers bliver vi straffet benhårdt. Belgiernes effektivitet kunne bl.a. ses i Parken hvor de scorede fire mål på fem chancer, derudover lukkede de helt af defensivt, hvor FCK knap nok skabte en chance i løbet af hele kampen.

Hvis jeg skal gætte på et resultat så tror jeg at vi taber 0-3. Jeg håber så meget at jeg tager fejl, det må tiden vise at jeg forhåbentlig gør.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2015, 13:36

frederikshavneren skrev:Hvis jeg skal gætte på et resultat så tror jeg at vi taber 0-3.
Selvom det bliver en stor mundfuld, så tvivler jeg ikke på det bliver en decideret nedsabling. Vi har ganske rigtigt haft nogle bizarre nederlag i denne sæson, men de har alle været på udebane hvor vi er gået kollektivt ned (6-0 Bucharest) eller ikke har været klar på presset (4-0 APOEL). Det kommer vi næppe til at møde idag, og derfor tror jeg heller ikke der bliver scoret specielt mange mål idag. Mit bud er 0-0 eller 1-0 til et af holdene, Brügge er vel ligesåmeget interesserede i at kampen ikke lukkes (for vores vedkommende naturligvis) i aften, og vil nok heller ikke komme stormende frem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. feb 2015, 13:48

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev:Hvis jeg skal gætte på et resultat så tror jeg at vi taber 0-3.
Selvom det bliver en stor mundfuld, så tvivler jeg ikke på det bliver en decideret nedsabling. Vi har ganske rigtigt haft nogle bizarre nederlag i denne sæson, men de har alle været på udebane hvor vi er gået kollektivt ned (6-0 Bucharest) eller ikke har været klar på presset (4-0 APOEL). Det kommer vi næppe til at møde idag, og derfor tror jeg heller ikke der bliver scoret specielt mange mål idag. Mit bud er 0-0 eller 1-0 til et af holdene, Brügge er vel ligesåmeget interesserede i at kampen ikke lukkes (for vores vedkommende naturligvis) i aften, og vil nok heller ikke komme stormende frem.
Hvis det er muligt vil belgierne selvfølgelig prøve at afgøre det i aften, således at de kan stille med reserverne i returkampen. Deres udekampe mod Brøndby og FCK må give anledning til stor respekt, de kørte københavner klubberne over på udebane og det virkede ikke engang som om at de spillede sig ud. At vi endnu ikke har spillet betydende kampe er naturligvis en kæmpe fordel for belgierne. Vi har forberedt os optimalt til aftenens kamp, men træningskampe er bare ikke det samme som betydende kampe.
Det er også lidt af en bet at det ser ud til at Ene og Jönsson starter ude, vi kommer til at mangle deres kreativitet. Jeg har svært ved at se hvordan vi skal skabe chancer mod belgierne. Der er ikke noget der tyder på at det kommer til at ske, men hvis det stod til mig så ville jeg bringe Ene fra start på bekostning af AK, og så bytte Ene med Jönsson i halvlegen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. feb 2015, 13:54

Iflg. Nordjyske bliver Risgård ikke klar til kampen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af Forza » 19. feb 2015, 14:14

Jeg har sjældent været i så stor tvivl om AaB's opstilling.

For mig at se er følgende spillere klare startere:

N.Larsen
Dalle - Kep - Thelander
Würtz - Thomsen
Helenius

De tvivlsomme til de resterende pladser er:
Blåbjerg, PK, Ene, Jönsson, Augu, Bruhn, Børsting AK

Jeg tror min foretrukne opstilling må være:
Dalle - Kep - Thelander - Blåbjerg
PK - Würtz - Thomsen - Bruhn
Jönsson - Helenius

Dog med det forbehold at Jönsson og PK er 100% klar.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af limey » 19. feb 2015, 16:35

Optimistisk forudsigelse: Vi vinder en lidt heldig 1-0 sejr på et perlemål af Helenius.

Kom så de rø'e!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Club Brugge KV, torsdag d. 19. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. feb 2015, 17:54

Bekræftet line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Thomsen - Bruhn
AK - Helenius

:aabfan:

Besvar