KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

KUSK

Indlæg af mich1596 » 28. apr 2015, 22:51

Ifølge tv2 news forhandler AaB med Twente om et skifte retur.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: KUSK

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2015, 22:52

Han kommer hjem når han vil
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af mich1596 » 28. apr 2015, 22:59

korigerer lige mig selv...det er de personlige forhandlinger der er givet tilladelse til fra Twentes side:-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: KUSK

Indlæg af frederikshavneren » 1. maj 2015, 08:38

Iflg. bold.dk har Ikast meldt sig ind i kampen om Kusk. Det vil virkelig være træls at se Kusk i Ikasts grimme trøje hvis han skulle vælge klubben fra heden, men i modsætning til os så kan Ikast tilbyde en højere løn samt CL kval.

FCK og OB skulle også være interesserede.
Hvis det kommer til at handle om økonomi så ser det meget svært ud da de andre klubber nemt kan overtrumfe os, men måske Kusk er så glad for AaB at han vælger klubben af nostalgiske årsager.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: KUSK

Indlæg af Henriksen » 1. maj 2015, 09:09

Pålidelige kilder hvisker i min øresnegl, at ifølge hovedpersonen selv, så står valget herhjemme mellem AaB, OB og FCM. Sidstnævnte som outsideren, da Kusken nok går efter det trygge og sikre som i dette tilfælde er enten AaB fordi det er AaB og OB fordi de kan tilbyde Kent Nielsen.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: KUSK

Indlæg af doukas » 1. maj 2015, 09:29

Gade vide om FCM har fundet frem til Kusk via deres geniale scoutingsystem?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: KUSK

Indlæg af Rams » 1. maj 2015, 13:35

Så har de 117 % sansynlighed for at blive mestre næste år
In verbis simus faciles

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 1. maj 2015, 13:51

Kusk tager sq da ikk til FCM! Det kan jeg på ingen måde se ske!
Det må der være folk i hans omgangskreds der kan bekræfte!?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: KUSK

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2015, 13:52

Hvis Kusk gik efter pengene, så havde han nok ikke forlænget med os sidst - klausul eller ej.

I hans situation kan jeg kun se AaB og Kent, som mulige kandidater. Det trygge og det kendte. Måske FCK, da der her er garanti for europisk gruppespil, men kan ikke se hvad FCM skulle friste med ? Er det troen på noget stort og ekstra penge ? Tro kan findes alle steder og de ekstra penge vil han nok kunne hente ved at blive i udlandet.

Når det så er sagt, så bliver vores bud langt mere interessant, når vi har kvalificeret os til Europa.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2015, 14:55

Selv med FCM's success virker folk opsatte paa at kommer vaek for at proeve noget andet. Ikke at der er noget galt i det, men FCM har en tydelig profil om at udelukkende at vaere ren business uden det store fokus paa andre vaerdier, og dette er kun blevet forstaerket efter Benham overtog. AaB derimod virker i hoejere grad som et familieforetagende set ud fra spillernes egne udtalelser, og den store tendens til at spillere vender tilbage efter udlandsophold. Saa jeg tvivler paa at FCM kan vaere interessant, specielt for en spiller som Kusk med hjertet paa rette sted (set med AaB-oejne). FCK derimod kunne vaere interessant for ham, men stadig kun som et springbraet til endnu et udlandsophold. Saa hvis det er hans maal, tror jeg han er bedre stillet med den tryghed han faar i AaB, hvor han er garanteret en plads i startopstillingen, ved at den type bold vi spiller passer perfekt til ham, samt hvor Gaarde vil give ham oprigtigt haandslag paa at lade ham flyve videre naar det rette tilbud er der. FCK har f.eks. vist at de er villige til at holde paa spillerne der vil videre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
PsykoFrans
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6. jul 2005, 19:56
Favoritspiller: Lasse

Re: KUSK

Indlæg af PsykoFrans » 1. maj 2015, 17:07

For min skyld skal han ikke komme hjem. I min verden er han stærkt overvurderet og overpræsterede kraftigt i sidste sæson. Derudover er hans bundniveau hysterisk lavt, og min forudsigelse omkring hans udlandseventyr, er indfriet til fulde.

Bevares. Han leverede nogle store præstationer sidste sæson, men Kusk er væk og det må han gerne blive ved med. Nu skal vi vise at vi bare laver en ny stjerne i næste sæson. Det er ikke lykkes til fulde i den sæson, men både Børsting og Bruhn er kørt i stilling og lur mig om ikke mindst en af de to slår til i næste sæson.

Min ideelle opstilling i næste sæson er

Larsen
Dalsgaard Pedersen Thelander Ahlmann
Børsting Pølse Risgaard Thomsen
AK Jønsson

De opmærksomme har sikkert bemærket at det er uden Ene og Helenius. Ene tror jeg ikke på at vi kan beholde, på trods af at jeg gerne så ham i AaB. Helenius er ikke god nok, hvis han påstår at den gamle Helenius er tilbage nu.

Spalvis skal spille sig på igen, men hvis han finder formen igen sparker han Jønsson på bænken.

Derudover tror jeg vi holder på Thomsen. Med den sæson han har spillet får vi ikke nok for ham lige nu.

KEP tror jeg tager med far til Odense. Hvis ikke skal han på bænken. KP har efterhånden bevist at han kan være med, og jeg synes han bidrager med noget af den speed som vi har manglet siden Lasse tog til Holland.

Derudover mener jeg ikke vi skal købe ind til starteren. Muligvis et par stykker til bredden, som helst skal være under 22. Vi går en sæson i møde uden Europa, som jeg mener ødelagde store dele af denne sæson, selvom det var sjovt :thumbsup: :thumbsup:

For mig betyder mesterskaber eller topplaceringer hvert år ikke det store. Langt sjovere mesterskaber når vi bygger det op over flere år, og til sidst spiller resten af banen. Det er også den strategi Gaarde har meldt ud af vi følger.
Det er kun møgunger der kaster med romerlys!!!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: KUSK

Indlæg af 9800 » 1. maj 2015, 22:03

Han blir i udlandet er jeg sikker på! Heerenveen ville være et godt bud, måske en sub-top i Belgien?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: KUSK

Indlæg af Klaus » 2. maj 2015, 20:19

Jeg er tæt på sikker på, at Kusks reelle valg i Danmark står mellem os og FCK. Midtjylland er ikke realistisk, da deres løn ikke kan matche FCK's.... Det kan vi heller ikke, men Kusk er fra Aalborg, og han ved godt, at det vil have betydning for hans status i Nordjylland, hvis han tager til København. En spiller som Grønkjær er et eksempel på en mand, der mistede respekten fra rødderne da han valgte FCK... Peter Møller er et andet eksempel, selvom han vel efterhånden så småt er ved at blive tilgivet, findes der mange AaB fans der altid vil have et horn i siden på ham. Sådan vil man også se på Kusk, derfor skal der vægtige grunde til at vælge en anden klub end AaB. Hvordan vi end vender og drejer det, kan de i FCK præsentere den samlede bedste pakke. De kan give en absurd høj løn og der er garanti for europæisk fodbold hvert år. Samtidig er FCK også et godt udstillingsvindue, hvis man gerne vil give en europæisk karriere endnu et forsøg. Imod det står noget så gammeldags som klubfølelse og tilknytning til en barndomsklub. Det er ikke verdens letteste valg, så måske den gode Kusk alligevel foretrækker at fortsætte i udlandet, måske En af de bedre klubber i Belgien??

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 2. maj 2015, 21:04

PsykoFrans skrev:For min skyld skal han ikke komme hjem. I min verden er han stærkt overvurderet og overpræsterede kraftigt i sidste sæson. Derudover er hans bundniveau hysterisk lavt, og min forudsigelse omkring hans udlandseventyr, er indfriet til fulde.

Bevares. Han leverede nogle store præstationer sidste sæson, men Kusk er væk og det må han gerne blive ved med. Nu skal vi vise at vi bare laver en ny stjerne i næste sæson. Det er ikke lykkes til fulde i den sæson, men både Børsting og Bruhn er kørt i stilling og lur mig om ikke mindst en af de to slår til i næste sæson.

Min ideelle opstilling i næste sæson er

Larsen
Dalsgaard Pedersen Thelander Ahlmann
Børsting Pølse Risgaard Thomsen
AK Jønsson

De opmærksomme har sikkert bemærket at det er uden Ene og Helenius. Ene tror jeg ikke på at vi kan beholde, på trods af at jeg gerne så ham i AaB. Helenius er ikke god nok, hvis han påstår at den gamle Helenius er tilbage nu.

Spalvis skal spille sig på igen, men hvis han finder formen igen sparker han Jønsson på bænken.

Derudover tror jeg vi holder på Thomsen. Med den sæson han har spillet får vi ikke nok for ham lige nu.

KEP tror jeg tager med far til Odense. Hvis ikke skal han på bænken. KP har efterhånden bevist at han kan være med, og jeg synes han bidrager med noget af den speed som vi har manglet siden Lasse tog til Holland.

Derudover mener jeg ikke vi skal købe ind til starteren. Muligvis et par stykker til bredden, som helst skal være under 22. Vi går en sæson i møde uden Europa, som jeg mener ødelagde store dele af denne sæson, selvom det var sjovt :thumbsup: :thumbsup:

For mig betyder mesterskaber eller topplaceringer hvert år ikke det store. Langt sjovere mesterskaber når vi bygger det op over flere år, og til sidst spiller resten af banen. Det er også den strategi Gaarde har meldt ud af vi følger.
Jeg er stort set uenig i hele dit indlæg.

Hvis Kasper Kusk kommer hjem til AaB, så vil han være en gave til AaB, Superligaen og landsholdet. Han er ikke overvurderet, og han hverken overpræsterede eller har et hysterisk lavt bundniveau. Sidste års Kasper Kusk brød igennem og var Superligaens største profil. At han kommer til en klub, hvor et ungt stjerneskud bryder igennem på hans højre kant er decideret uheldigt, mens der er økonomisk kaos i Twente, som har fået fratrukket point i denne sæson.

Thomsen spillede en fremragende kamp i går mod Hobro, hvor han var med i stort set alle offensive indslag. Han kan spille på begge kanter, mens han ligeledes kan spille på 8'er positionen. Han har kontrakt til 31.12.2016, så forhåbentligt skyder vi ham afsted til sommer efter et veloverstået EM. En realistisk pris er 12-15 mio. kr. Hvis en belgisk eller hollandsk klub byder mere, skal det selvfølgelig også accepteres. Børsting og Bruhn er ikke i min optik klar til at bryde igennem i næste sæson, da både deres top- og bundniveau endnu er for lavt. Jeg er dog sikker på, at de på et tidspunkt bryder igennem i AaB-trøjen.

I og med vi sandsynligt mister Thomsen for 12-15 mio. kr., vil det være oplagt at hente Thomas Enevoldsen på en fri transfer samt Kasper Kusk og Nicklas Helenius hjem for sporadiske beløb, idet deres klubber har givet spillerne løbepas. Hvis vi samlet kan hente begge spillere for 5 mio. kr., ville det virkelig være en scoop. Thomas Enevoldsen kan spille på venstre kanten, hvor han med sine mål, assist og opadgående form i foråret har bevist, at han kan være en profil på holdet. Kasper Kusk kan spille på højrekanten, hvor han i mesterskabssæsonen beviste, hvorfor han så dygtig på den position. Nicklas Helenius er virkelig kommet i god form og har fået selvtilliden tilbage. Dette senest i går hvor han scorede hattrick. Han er stadig ung og med en god sæson i Superligaen, kan vi igen sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Dette medfører, at vi med Nicklas Helenius, Lukas Spalvis, Rasmus Jönsson, Anders K. Jakobsen, Viktor Ahlmann og Jannik Pohl er overbefolket i angrebet. Anders K. og Nicklas Helenius har virkelig dannet en god konstellation, hvor den ene løber dybt, mens den anden trækker ned i banen. Rasmus Jönsson og Nicklas Helenius har haft svært ved at danne angrebskonstellation, da begge spillere gerne vil trække ned i banen, hvilket medfører, at vi ikke har en angriber i boksen. Hvis vi sælger Anders K., så skal det være til en klub i udlandet, medmindre en anden dansk klub ligger et pænt millionbeløb. Hvis vi sælger Rasmus Jönsson, skal det være til Sverige, medmindre det samme opstår, som i Anders K's situation. Jeg er i vildrede over dette, men det er klart, at 6 angribere er for mange i truppen.

Det eneste jeg er enig i er, at AaB skal af med KEP til sommer. Han for kontrakt til 30.6.2016, så det ville være dejligt med transferpenge for ham. OB må for min skyld gerne købe ham. Med det salg vil vi stadig have Kasper P., Thelander og Blåbjerg, så det ville være dejligt med en ny forsvarsgeneral fra Sverige, som kan styre tropperne nedefra. Gerne sikker i pasningerne, koncentratration i opstillet og god i duellerne. Derudover vil det være dejligt med en forlængelse af Henrik Dalsgaard, mens jeg også gerne vil have Nicolaj Ritter ind på venstre back. Hvis vi kan holde sammen på den trup til næste år, så har vi virkelig et slagkraftigt hold for billige penge, som kan blande sig i topstriden.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 2. maj 2015, 21:20

Arendt skrev:
PsykoFrans skrev:For min skyld skal han ikke komme hjem. I min verden er han stærkt overvurderet og overpræsterede kraftigt i sidste sæson. Derudover er hans bundniveau hysterisk lavt, og min forudsigelse omkring hans udlandseventyr, er indfriet til fulde.

Bevares. Han leverede nogle store præstationer sidste sæson, men Kusk er væk og det må han gerne blive ved med. Nu skal vi vise at vi bare laver en ny stjerne i næste sæson. Det er ikke lykkes til fulde i den sæson, men både Børsting og Bruhn er kørt i stilling og lur mig om ikke mindst en af de to slår til i næste sæson.

Min ideelle opstilling i næste sæson er

Larsen
Dalsgaard Pedersen Thelander Ahlmann
Børsting Pølse Risgaard Thomsen
AK Jønsson

De opmærksomme har sikkert bemærket at det er uden Ene og Helenius. Ene tror jeg ikke på at vi kan beholde, på trods af at jeg gerne så ham i AaB. Helenius er ikke god nok, hvis han påstår at den gamle Helenius er tilbage nu.

Spalvis skal spille sig på igen, men hvis han finder formen igen sparker han Jønsson på bænken.

Derudover tror jeg vi holder på Thomsen. Med den sæson han har spillet får vi ikke nok for ham lige nu.

KEP tror jeg tager med far til Odense. Hvis ikke skal han på bænken. KP har efterhånden bevist at han kan være med, og jeg synes han bidrager med noget af den speed som vi har manglet siden Lasse tog til Holland.

Derudover mener jeg ikke vi skal købe ind til starteren. Muligvis et par stykker til bredden, som helst skal være under 22. Vi går en sæson i møde uden Europa, som jeg mener ødelagde store dele af denne sæson, selvom det var sjovt :thumbsup: :thumbsup:

For mig betyder mesterskaber eller topplaceringer hvert år ikke det store. Langt sjovere mesterskaber når vi bygger det op over flere år, og til sidst spiller resten af banen. Det er også den strategi Gaarde har meldt ud af vi følger.
Jeg er stort set uenig i hele dit indlæg.

Hvis Kasper Kusk kommer hjem til AaB, så vil han være en gave til AaB, Superligaen og landsholdet. Han er ikke overvurderet, og han hverken overpræsterede eller har et hysterisk lavt bundniveau. Sidste års Kasper Kusk brød igennem og var Superligaens største profil. At han kommer til en klub, hvor et ungt stjerneskud bryder igennem på hans højre kant er decideret uheldigt, mens der er økonomisk kaos i Twente, som har fået fratrukket point i denne sæson.

Thomsen spillede en fremragende kamp i går mod Hobro, hvor han var med i stort set alle offensive indslag. Han kan spille på begge kanter, mens han ligeledes kan spille på 8'er positionen. Han har kontrakt til 31.12.2016, så forhåbentligt skyder vi ham afsted til sommer efter et veloverstået EM. En realistisk pris er 12-15 mio. kr. Hvis en belgisk eller hollandsk klub byder mere, skal det selvfølgelig også accepteres. Børsting og Bruhn er ikke i min optik klar til at bryde igennem i næste sæson, da både deres top- og bundniveau endnu er for lavt. Jeg er dog sikker på, at de på et tidspunkt bryder igennem i AaB-trøjen.

I og med vi sandsynligt mister Thomsen for 12-15 mio. kr., vil det være oplagt at hente Thomas Enevoldsen på en fri transfer samt Kasper Kusk og Nicklas Helenius hjem for sporadiske beløb, idet deres klubber har givet spillerne løbepas. Hvis vi samlet kan hente begge spillere for 5 mio. kr., ville det virkelig være en scoop. Thomas Enevoldsen kan spille på venstre kanten, hvor han med sine mål, assist og opadgående form i foråret har bevist, at han kan være en profil på holdet. Kasper Kusk kan spille på højrekanten, hvor han i mesterskabssæsonen beviste, hvorfor han så dygtig på den position. Nicklas Helenius er virkelig kommet i god form og har fået selvtilliden tilbage. Dette senest i går hvor han scorede hattrick. Han er stadig ung og med en god sæson i Superligaen, kan vi igen sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Dette medfører, at vi med Nicklas Helenius, Lukas Spalvis, Rasmus Jönsson, Anders K. Jakobsen, Viktor Ahlmann og Jannik Pohl er overbefolket i angrebet. Anders K. og Nicklas Helenius har virkelig dannet en god konstellation, hvor den ene løber dybt, mens den anden trækker ned i banen. Rasmus Jönsson og Nicklas Helenius har haft svært ved at danne angrebskonstellation, da begge spillere gerne vil trække ned i banen, hvilket medfører, at vi ikke har en angriber i boksen. Hvis vi sælger Anders K., så skal det være til en klub i udlandet, medmindre en anden dansk klub ligger et pænt millionbeløb. Hvis vi sælger Rasmus Jönsson, skal det være til Sverige, medmindre det samme opstår, som i Anders K's situation. Jeg er i vildrede over dette, men det er klart, at 6 angribere er for mange i truppen.

Det eneste jeg er enig i er, at AaB skal af med KEP til sommer. Han for kontrakt til 30.6.2016, så det ville være dejligt med transferpenge for ham. OB må for min skyld gerne købe ham. Med det salg vil vi stadig have Kasper P., Thelander og Blåbjerg, så det ville være dejligt med en ny forsvarsgeneral fra Sverige, som kan styre tropperne nedefra. Gerne sikker i pasningerne, koncentratration i opstillet og god i duellerne. Derudover vil det være dejligt med en forlængelse af Henrik Dalsgaard, mens jeg også gerne vil have Nicolaj Ritter ind på venstre back. Hvis vi kan holde sammen på den trup til næste år, så har vi virkelig et slagkraftigt hold for billige penge, som kan blande sig i topstriden.
De klåge siger at Jønne har spillet fløj tidligere. Så måske han vil være den ideelle erstatning til Thomsen, hvis han bliver solgt. Så har vi to topangribere i Hele og AK, med Jönson som gardering, samt et par unge gutter der tage kampen op og forsøge at overbevise Lars. Derudover er det jo heller ikke sikkert Søndergård vil spille med to deciderede angribere, og han har vist i SE at han ikke er bleg for at eksperimentere med forskellige opstillinger, i modsætning til Kent der er 4-4-2 mand 4ewah. Men for satan hvor har vi manglet en ekstra gennembrudsspiller denne sæson når vi har mødt mere kompakte hold. Det er hele forskellen på om holdet og specielt Thomsen formår at udfolde sig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 2. maj 2015, 23:10

Buzz Killington skrev:
Arendt skrev:
PsykoFrans skrev:For min skyld skal han ikke komme hjem. I min verden er han stærkt overvurderet og overpræsterede kraftigt i sidste sæson. Derudover er hans bundniveau hysterisk lavt, og min forudsigelse omkring hans udlandseventyr, er indfriet til fulde.

Bevares. Han leverede nogle store præstationer sidste sæson, men Kusk er væk og det må han gerne blive ved med. Nu skal vi vise at vi bare laver en ny stjerne i næste sæson. Det er ikke lykkes til fulde i den sæson, men både Børsting og Bruhn er kørt i stilling og lur mig om ikke mindst en af de to slår til i næste sæson.

Min ideelle opstilling i næste sæson er

Larsen
Dalsgaard Pedersen Thelander Ahlmann
Børsting Pølse Risgaard Thomsen
AK Jønsson

De opmærksomme har sikkert bemærket at det er uden Ene og Helenius. Ene tror jeg ikke på at vi kan beholde, på trods af at jeg gerne så ham i AaB. Helenius er ikke god nok, hvis han påstår at den gamle Helenius er tilbage nu.

Spalvis skal spille sig på igen, men hvis han finder formen igen sparker han Jønsson på bænken.

Derudover tror jeg vi holder på Thomsen. Med den sæson han har spillet får vi ikke nok for ham lige nu.

KEP tror jeg tager med far til Odense. Hvis ikke skal han på bænken. KP har efterhånden bevist at han kan være med, og jeg synes han bidrager med noget af den speed som vi har manglet siden Lasse tog til Holland.

Derudover mener jeg ikke vi skal købe ind til starteren. Muligvis et par stykker til bredden, som helst skal være under 22. Vi går en sæson i møde uden Europa, som jeg mener ødelagde store dele af denne sæson, selvom det var sjovt :thumbsup: :thumbsup:

For mig betyder mesterskaber eller topplaceringer hvert år ikke det store. Langt sjovere mesterskaber når vi bygger det op over flere år, og til sidst spiller resten af banen. Det er også den strategi Gaarde har meldt ud af vi følger.
Jeg er stort set uenig i hele dit indlæg.

Hvis Kasper Kusk kommer hjem til AaB, så vil han være en gave til AaB, Superligaen og landsholdet. Han er ikke overvurderet, og han hverken overpræsterede eller har et hysterisk lavt bundniveau. Sidste års Kasper Kusk brød igennem og var Superligaens største profil. At han kommer til en klub, hvor et ungt stjerneskud bryder igennem på hans højre kant er decideret uheldigt, mens der er økonomisk kaos i Twente, som har fået fratrukket point i denne sæson.

Thomsen spillede en fremragende kamp i går mod Hobro, hvor han var med i stort set alle offensive indslag. Han kan spille på begge kanter, mens han ligeledes kan spille på 8'er positionen. Han har kontrakt til 31.12.2016, så forhåbentligt skyder vi ham afsted til sommer efter et veloverstået EM. En realistisk pris er 12-15 mio. kr. Hvis en belgisk eller hollandsk klub byder mere, skal det selvfølgelig også accepteres. Børsting og Bruhn er ikke i min optik klar til at bryde igennem i næste sæson, da både deres top- og bundniveau endnu er for lavt. Jeg er dog sikker på, at de på et tidspunkt bryder igennem i AaB-trøjen.

I og med vi sandsynligt mister Thomsen for 12-15 mio. kr., vil det være oplagt at hente Thomas Enevoldsen på en fri transfer samt Kasper Kusk og Nicklas Helenius hjem for sporadiske beløb, idet deres klubber har givet spillerne løbepas. Hvis vi samlet kan hente begge spillere for 5 mio. kr., ville det virkelig være en scoop. Thomas Enevoldsen kan spille på venstre kanten, hvor han med sine mål, assist og opadgående form i foråret har bevist, at han kan være en profil på holdet. Kasper Kusk kan spille på højrekanten, hvor han i mesterskabssæsonen beviste, hvorfor han så dygtig på den position. Nicklas Helenius er virkelig kommet i god form og har fået selvtilliden tilbage. Dette senest i går hvor han scorede hattrick. Han er stadig ung og med en god sæson i Superligaen, kan vi igen sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Dette medfører, at vi med Nicklas Helenius, Lukas Spalvis, Rasmus Jönsson, Anders K. Jakobsen, Viktor Ahlmann og Jannik Pohl er overbefolket i angrebet. Anders K. og Nicklas Helenius har virkelig dannet en god konstellation, hvor den ene løber dybt, mens den anden trækker ned i banen. Rasmus Jönsson og Nicklas Helenius har haft svært ved at danne angrebskonstellation, da begge spillere gerne vil trække ned i banen, hvilket medfører, at vi ikke har en angriber i boksen. Hvis vi sælger Anders K., så skal det være til en klub i udlandet, medmindre en anden dansk klub ligger et pænt millionbeløb. Hvis vi sælger Rasmus Jönsson, skal det være til Sverige, medmindre det samme opstår, som i Anders K's situation. Jeg er i vildrede over dette, men det er klart, at 6 angribere er for mange i truppen.

Det eneste jeg er enig i er, at AaB skal af med KEP til sommer. Han for kontrakt til 30.6.2016, så det ville være dejligt med transferpenge for ham. OB må for min skyld gerne købe ham. Med det salg vil vi stadig have Kasper P., Thelander og Blåbjerg, så det ville være dejligt med en ny forsvarsgeneral fra Sverige, som kan styre tropperne nedefra. Gerne sikker i pasningerne, koncentratration i opstillet og god i duellerne. Derudover vil det være dejligt med en forlængelse af Henrik Dalsgaard, mens jeg også gerne vil have Nicolaj Ritter ind på venstre back. Hvis vi kan holde sammen på den trup til næste år, så har vi virkelig et slagkraftigt hold for billige penge, som kan blande sig i topstriden.
De klåge siger at Jønne har spillet fløj tidligere. Så måske han vil være den ideelle erstatning til Thomsen, hvis han bliver solgt. Så har vi to topangribere i Hele og AK, med Jönson som gardering, samt et par unge gutter der tage kampen op og forsøge at overbevise Lars. Derudover er det jo heller ikke sikkert Søndergård vil spille med to deciderede angribere, og han har vist i SE at han ikke er bleg for at eksperimentere med forskellige opstillinger, i modsætning til Kent der er 4-4-2 mand 4ewah. Men for satan hvor har vi manglet en ekstra gennembrudsspiller denne sæson når vi har mødt mere kompakte hold. Det er hele forskellen på om holdet og specielt Thomsen formår at udfolde sig.
Det er rigtigt. Jeg ville dog hellere have Kusk på fløjen end Jønsson, da han med sit venstre ben, mål og assist ville kunne tilføje noget, som Rasmus Jönsson ikke kan.

Du har helt ret i forhold til 4-4-2 opstillingen, men det ville være hovedløst at spille 4-5-1 eller for den sags skyld 4-3-3 med de spillere, som vi har truppen samt vores nuværende overtal af angribere. Lars Søndergaard spiller 4-4-2, når Tommy Bechmann er klar, hvor Pourie og han danner angrebskonstellation. I dag spillede de godt nok 4-1-4-1, men Tommy Bechmann er heller ikke klar til at starte inde efter sin skade.

Er du ellers enig i ovenstående, Buzz?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2015, 02:57

Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: KUSK

Indlæg af Kunji » 3. maj 2015, 07:43

Uanset hvad pokker Hr. Søndergaard kommer med, så er jeg ret sikker på, at det ligger fast, at vi spiller med to offensive backs og indadvendte wings.

Det efterlader reelt disse opstillinger, foruden vores nuværende 4-4-2.

4-3-3


4-4-2 (diamant)


4-4-1-1


4-5-1


Jeg har ikke taget højde for spillerkøb, -salg osv., men jeg har overordentligt svært ved at tro, at vi kommer til at ændre på hele den røde tråd i klubben, som netop er de offensive backs og indadvendte wings.

Jeg er personligt kæmpefan af 4-5-1 formationen, men så har vi godt nok mange angribere tilovers.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 3. maj 2015, 09:25

Jesper Schmidt skrev:Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.
Med vores fremskudte backs og kanter, som går ind i banen, har jeg meget svært ved at forestille mig en 3-5-2 opstilling. Med vores røde tråd i ungdomsafdelingen, er 4-4-2 optimalt for vores spillestil.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: KUSK

Indlæg af duncan88 » 3. maj 2015, 14:15

Kusk har i hvert fald været hjemme og vende denne weekend, giver self god mening når der ikke er kampe i Holland denne week. Så kan man self vende tanken om han har været ude forbi hornevej en tur (kan man da håbe) :cheers:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Besvar