Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 27. jun 2015, 12:54

gravballe skrev:Prica + Jönsson kunne blive vildt...
Prica bliver ligesom Kahlenberg. Over the hill og overvurderet.
Skyd kronerne efter noget yngre - en af brallerne fra HB Køge eksempelvis :aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 27. jun 2015, 13:13

Synes heller ikke vi skal kaste os ud i en aldrende Prica, som har været meget skadet. Så ser jeg hellere vi strækker os meget langt for at få AK til at forlænge. Derudover har den eksisterende trup mere brug for kvalitet på kanterne og bredde på venstre back end noget andet.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 27. jun 2015, 14:34

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/so ... e-spillere

Når Lars Søndergaard er indstillet på at vi ikke kommer til bruge flere millioner på lønninger og transfers, så kan vi lige så også indstille os på det.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 27. jun 2015, 17:13

Sanchez94 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/so ... e-spillere

Når Lars Søndergaard er indstillet på at vi ikke kommer til bruge flere millioner på lønninger og transfers, så kan vi lige så også indstille os på det.
Det er stadig lige skidt. Der skal en offensiv forstærkning ind - vi har lidt under savnet af en god kantspiller i en hel miserabel sæson så få nu fingeren ud Gaarde. Derudover ville et talent til venstre back vi kan køre i stillinger som Ahlmann afløser og aflaste Ahlmann være en kærkommen tilføjelse, da vi ikke kan være tjent med Paddy eller Blåbjerg på VB. Ja de kan til nøds spille venstre back, men det er en virkelig dårlig løsning. Derfor bør vi hente et talent vi kan udvikle over de næste par år og tage over for Ahlmann en dag.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9800 » 28. jun 2015, 13:49

Lidt interessant betragtninger, jeg er meget enig:
http://tipsbladet.dk/blog/emilkjaer-joe ... eson-lurer

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9800 » 28. jun 2015, 14:08


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2015, 16:53

Hvis Thelander bliver solgt så skal der hentes en ny midterforsvarer. Det er ikke nok med KEP, Kasper P. og Blåbjerg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 28. jun 2015, 19:04

frederikshavneren skrev:
Hvis Thelander bliver solgt så skal der hentes en ny midterforsvarer. Det er ikke nok med KEP, Kasper P. og Blåbjerg.
Der skal i hvert fald hentes en venstre forsvarsspiller. Vi er nede på alt for få

Højre back:
Dalsgaard
Patrick

Midterforsvar:
KEP
Kasper P
Blåbjerg

Venstre back:
Ahlmann
Blåbjerg - er bedre egnet som stopper
Patrick - er bedre egnet i venstre side

Numerisk er vi nede på fem mand til fire pladser og det er alt for lidt. Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, hvorvidt jeg helst vil have en skolet venstre back reserve eller en ekstra stopper. Synes vi mangler begge ting. Det er svært at finde en stopper, hvis vi satser på P og Blåbjerg, da vi så nærmest skal finde en ungdomsspiller eller en fra 1. division. Jeg ser helt klart Thelanders plads gå til Kaper P. Derfor kunne det måske også være en VB så vi ikke står uden gardering til midterforsvaret, hvis Ahlmann bliver skadet/har formdyk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 28. jun 2015, 22:18

Du glemmer Gilli, som jeg faktisk synes fortjener chancen indtil Ahlmann er klar igen. Vi skal dog rigtigt nok have en midterforsvar mere hvis Theander smutter. En spiller som Bjørn Paulsen kunne jeg sagtens se en fidus i, jeg synes han har gjort det fremragende i Haderslev, plus han kan også spille på den defensive midtbane, og på længere sigt blive en erstatning for Würtz. Han er stadig kun 23 (ok, 24 om et par dage), og er formegentlig ikke specielt dyr.
Nå ja, så skader det selvfølgelig næppe det store at han kender Lars Søndergaard. Jeg vil faktisk mene han pt er det ideele køb for os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 28. jun 2015, 22:31

jonas386 skrev:Du glemmer Gilli, som jeg faktisk synes fortjener chancen indtil Ahlmann er klar igen. Vi skal dog rigtigt nok have en midterforsvar mere hvis Theander smutter. En spiller som Bjørn Paulsen kunne jeg sagtens se en fidus i, jeg synes han har gjort det fremragende i Haderslev, plus han kan også spille på den defensive midtbane, og på længere sigt blive en erstatning for Würtz. Han er stadig kun 23 (ok, 24 om et par dage), og er formegentlig ikke specielt dyr.
Nå ja, så skader det selvfølgelig næppe det store at han kender Lars Søndergaard. Jeg vil faktisk mene han pt er det ideele køb for os.
Neeeeeeeeej
Jeg ventede bare på Bjørn Paulsen eller Niels Lodberg blev nævnt herinde.
Jeg kan ikke se noget som helst i de to spillere.
Sorry vi kan ikke alle være enige herinde, men jeg bliver skuffet gange 10 hvis vi lander en af dem.
Så ser jeg meget hellere vi ikke køber ind og i stedet bruger nogle unge spillere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 28. jun 2015, 23:20

Niels Lodberg er jeg da helt enig i ikke har niveauet, og da på ingen måde bør være interessant. Paulsen derimod synes jeg der er en hel del perspektiver i at hente. Hvad skulle argumentet være for ikke at hente ham? Dygtig spiller med en masse kvaliteter vi sagtens kan bruge. Han skal jo ikke være det kreative omdrejningspunkt, eller vores målscorer, men en defensiv spiller der kan dække flere pladser.
For at være ærlig kan jeg ikke helt se hvilke unge spillere vi har der kandiderer til de positioner han kan spille. Hvem har vi der kan dække Würtz plads når han er ude? Augo stopper til vinter, og ellers har vi faktisk ikke nogle spillere af samme type.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jun 2015, 02:59

jonas386 skrev:Niels Lodberg er jeg da helt enig i ikke har niveauet, og da på ingen måde bør være interessant. Paulsen derimod synes jeg der er en hel del perspektiver i at hente. Hvad skulle argumentet være for ikke at hente ham? Dygtig spiller med en masse kvaliteter vi sagtens kan bruge. Han skal jo ikke være det kreative omdrejningspunkt, eller vores målscorer, men en defensiv spiller der kan dække flere pladser.
For at være ærlig kan jeg ikke helt se hvilke unge spillere vi har der kandiderer til de positioner han kan spille. Hvem har vi der kan dække Würtz plads når han er ude? Augo stopper til vinter, og ellers har vi faktisk ikke nogle spillere af samme type.
Jeg er meget enig, jeg ser heller ikke Bjørn Paulsen som den værste spiller vi kunne hente, når det uundgåelige "hvem kan vi bruge fra vores nye træners tidligere klub"- spørgsmål melder sig. Særligt hans offensive dødboldsstyrke kunne jeg se som et stort plus (der mangler vi saftsuseme noget), sammen med hans næsten PK agtige evner udi det polyvante.

Men bortset fra det, så kan jeg nærmest ikke komme i tanke om en eneste spiller som en træner i AaB har taget med fra hans tidligere hold, så chancerne/risikoen er nok ikke meget større denne gang end i de tidligere tilfælde.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Forza » 29. jun 2015, 08:13

jonas386 skrev:Niels Lodberg er jeg da helt enig i ikke har niveauet, og da på ingen måde bør være interessant. Paulsen derimod synes jeg der er en hel del perspektiver i at hente. Hvad skulle argumentet være for ikke at hente ham? Dygtig spiller med en masse kvaliteter vi sagtens kan bruge. Han skal jo ikke være det kreative omdrejningspunkt, eller vores målscorer, men en defensiv spiller der kan dække flere pladser.
For at være ærlig kan jeg ikke helt se hvilke unge spillere vi har der kandiderer til de positioner han kan spille. Hvem har vi der kan dække Würtz plads når han er ude? Augo stopper til vinter, og ellers har vi faktisk ikke nogle spillere af samme type.

Er det blevet meldt ud nogen steder at Augu stopper til sommer??
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af SimonJ » 29. jun 2015, 08:39

Forza skrev:
jonas386 skrev:Niels Lodberg er jeg da helt enig i ikke har niveauet, og da på ingen måde bør være interessant. Paulsen derimod synes jeg der er en hel del perspektiver i at hente. Hvad skulle argumentet være for ikke at hente ham? Dygtig spiller med en masse kvaliteter vi sagtens kan bruge. Han skal jo ikke være det kreative omdrejningspunkt, eller vores målscorer, men en defensiv spiller der kan dække flere pladser.
For at være ærlig kan jeg ikke helt se hvilke unge spillere vi har der kandiderer til de positioner han kan spille. Hvem har vi der kan dække Würtz plads når han er ude? Augo stopper til vinter, og ellers har vi faktisk ikke nogle spillere af samme type.

Er det blevet meldt ud nogen steder at Augu stopper til sommer??
Augo starter jobbet i salgsafdelingen til vinter og stopper til sommer.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... tinussen_2

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 08:47

jonas386 skrev:Du glemmer Gilli, som jeg faktisk synes fortjener chancen indtil Ahlmann er klar igen.
Jeg forstår ikke, at folk bliver ved med at nævne Gilli som mulighed på venstre back, når han (efter eget udsagn) er højre-benet. Det er noget andet når han på klub- og U-landshold har fungeret i venstre side med licens til at trække ind i banen, end det er at skulle gå med i overlap på en back.
Vi har haft en højre-benet spiller på VB i Patrick, og det fungerer ikke. En venstre back skal i mine øjne, så vidt muligt, altid have venstre-benet som favoritben.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 10:06

Leon Jessen træner med i EfB. Han kunne ellers være spændende at se i AaB, nu hvor der stadig nok går ret lang tid før Ahlmann er i topform.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 29. jun 2015, 11:14

http://www.bold.dk/nyt/agent-flere-klub ... ter-conboy

Kan AaB være en af de danske klubber?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2015, 11:16

Gamen skrev:Leon Jessen træner med i EfB. Han kunne ellers være spændende at se i AaB, nu hvor der stadig nok går ret lang tid før Ahlmann er i topform.
Jessen har glasben så ham tror jeg ikke på. Der står på bold.dk at der er dansk og udenlandsk interesse for Kevin Conboy. Nok ikke utænkeligt at AaB har forhørt sig hos agenten, men om Conboy vil hjem til suppen er tvivlsomt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 29. jun 2015, 11:30

SimonJ skrev: Augo starter jobbet i salgsafdelingen til vinter og stopper til sommer.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... tinussen_2
Hvor står det at han stopper? Jeg er sikker på, at han fortsætter på banen kontrakten ud. Hvorfor skulle man ellers lave en kontrakt?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2015, 11:50

Freddie skrev:
SimonJ skrev: Augo starter jobbet i salgsafdelingen til vinter og stopper til sommer.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... tinussen_2
Hvor står det at han stopper? Jeg er sikker på, at han fortsætter på banen kontrakten ud. Hvorfor skulle man ellers lave en kontrakt?
Augus kontrakt udløber d. 30. juni 2016. Gaarde har udtalt at kontrakten muligvis bliver forlænget

Låst