Den store stadiontråd

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 17. jul 2015, 20:21

mich1596 skrev:ved ikke hvordan jeg skal sige det pænt....men jeg prøver....det er fandeme da talentløst at projekterer et stadion der undervejs i byggefasen ændrede både karrakter....og kapacitet, vi gik fra ca 20 000 til ca nå omkring 17 800 til ca 16 000 til er det 13 200 der er det officielle tal nu?
Det vidner om at forarbejdet ikke var gjort godt nok, Alle incl mig selv troede vi ville få et fedt stadion med stemning, et stadion der måske kunne være lidt intimiderende for gæstende hold....hmmm og haha.
Alle har formegentlig haft samme mål, bortset fra schleppergrelsgades protestforening" der som jeg husker det var banemænd for løsningen med 4 lige høje tribuner, nemlig at få et af de fedeste stadioner i landet, eller som lynge udtrykte det....vi får landest mest intime atmosfære.....det skete så ikke.
Istedet fjernede vi supporters fra den nordvente tribune og klumpede dem sammen i et hjørne hvor de kun i sjældne tilfælde får andre end dem selv med, samt en tribune der er alt for lille (øst) til at den kan høres, samt en sponsortribune der notorisk er svær at hive op(ikke kun i Aalborg) det er synd for Aalborgs fodboldfans at vi ikke igen får muligheden for med 20 000 i ryggen at have fornemmelsen af at publikum rent faktisk kan påvirke modstanderne og dommerne.
Derudover er der hele det logistiske setup der medfører 10 min ventetid på en øl....på weber kan man så ikke se bold imens og hvis der er mange 10 min ventetid på toiletbesøg.
Alt i alt kan man vel godt forstå hvorfor man skal være meget inkarneret AaB fan for at fortrække stadion frem for den hjemmelige kolde og det store flade.
Der er lidt over tre år til det næste kommunalvalg, så du har relativ god tid til at danne foreningen: "Byg Aalborg Stadion som det var Tænkt". BAST
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Den store stadiontråd

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2015, 21:14

Elvis lever skrev:
mich1596 skrev:ved ikke hvordan jeg skal sige det pænt....men jeg prøver....det er fandeme da talentløst at projekterer et stadion der undervejs i byggefasen ændrede både karrakter....og kapacitet, vi gik fra ca 20 000 til ca nå omkring 17 800 til ca 16 000 til er det 13 200 der er det officielle tal nu?
Det vidner om at forarbejdet ikke var gjort godt nok, Alle incl mig selv troede vi ville få et fedt stadion med stemning, et stadion der måske kunne være lidt intimiderende for gæstende hold....hmmm og haha.
Alle har formegentlig haft samme mål, bortset fra schleppergrelsgades protestforening" der som jeg husker det var banemænd for løsningen med 4 lige høje tribuner, nemlig at få et af de fedeste stadioner i landet, eller som lynge udtrykte det....vi får landest mest intime atmosfære.....det skete så ikke.
Istedet fjernede vi supporters fra den nordvente tribune og klumpede dem sammen i et hjørne hvor de kun i sjældne tilfælde får andre end dem selv med, samt en tribune der er alt for lille (øst) til at den kan høres, samt en sponsortribune der notorisk er svær at hive op(ikke kun i Aalborg) det er synd for Aalborgs fodboldfans at vi ikke igen får muligheden for med 20 000 i ryggen at have fornemmelsen af at publikum rent faktisk kan påvirke modstanderne og dommerne.
Derudover er der hele det logistiske setup der medfører 10 min ventetid på en øl....på weber kan man så ikke se bold imens og hvis der er mange 10 min ventetid på toiletbesøg.
Alt i alt kan man vel godt forstå hvorfor man skal være meget inkarneret AaB fan for at fortrække stadion frem for den hjemmelige kolde og det store flade.
Der er lidt over tre år til det næste kommunalvalg, så du har relativ god tid til at danne foreningen: "Byg Aalborg Stadion som det var Tænkt". BAST
Da jeg som folkevalgt sidder i byråd, kan jeg på det kraftigste oplyse om, at der IKKE er over tre år til næste kommunalvalg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2015, 21:30

Det er vel i November 2017?

Bortset fra det så så jeg en, måske herinde, foreslå at man rykkede væddeløbsbanen ud i Aalborg Øst for at kunne bruge deres arealer til noget af den by-fornyelse man alligevel skal igennem i Vestbyen. Man kunne jo passende rykke stadion derud, og så bygge en bydel op omkring stadion hvor stadion ville fungerer som en form for centrum.
Så ville man både kunne lave et ordentligt stadion, have stadion inde i byen, og have mere liv omkring kampene.

Man kunne jo samtidig smide en cykel/gangbro på ved Lindholm brygge/Vestre fjordvej, og tilgængeligeden fra Nørresundby siden ville pludselig blive noget nemmere.

Folkevalgte: Har stadion egentlig været på dagsordenen hos byrådet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Fabbe » 17. jul 2015, 21:46

Den største barriere for et bedre stadion er, at det desværre ikke er værre. Det bliver meget svært at skaffe offentlig finansiering. Selv delvis. Argumentet til være, at det fungerer godt, som det er.

Men vi byggede om for tidligt. På et tidspunkt, hvor danske arkitekter og planlæggere fattede minus. Derfor så man, at senere projekter som Esbjerg og Herning havde lært af andres - deriblandt vores - fejl og optimeret tegningerne.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Gamen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Gamen » 18. jul 2015, 00:50

jonas386 skrev:Det er vel i November 2017?

Bortset fra det så så jeg en, måske herinde, foreslå at man rykkede væddeløbsbanen ud i Aalborg Øst for at kunne bruge deres arealer til noget af den by-fornyelse man alligevel skal igennem i Vestbyen. Man kunne jo passende rykke stadion derud, og så bygge en bydel op omkring stadion hvor stadion ville fungerer som en form for centrum.
Så ville man både kunne lave et ordentligt stadion, have stadion inde i byen, og have mere liv omkring kampene.

Man kunne jo samtidig smide en cykel/gangbro på ved Lindholm brygge/Vestre fjordvej, og tilgængeligeden fra Nørresundby siden ville pludselig blive noget nemmere.

Folkevalgte: Har stadion egentlig været på dagsordenen hos byrådet?
Nu bliver der jo lavet en cykel/gangbro, men bortset fra det, så er store dele af jorden omkring væddeløbsbanen ejet af et af byens største firmaer, såvidt jeg husker. Jeg tror ikke på at det ville være en mulighed.

Bortset fra det - jeg er helt enig i, at vi har et sekunda-stadion. Den i mine øjne rigtig fine placering, hæmmes af et værre lorte-byggeri hvor de asymmetriske tribuner er lig med en øjebæ (og en stemningsdræber) af rang.

Jeg så gerne noget som Gent's Ghelamco Arena bygget i Aalborg, hvor den helt lukkede stil giver en fantastisk atmosfære. Vi fik, desværre, et røvsygt stadion, særligt sammenlignet med f.eks. Esbjergs som absolut er det fedeste hjemlige stadion i mine øjne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2015, 01:50

Der bliver rigtigt nok lavet en bro ved jernbanebroen, men jeg mener at Aalborg/Nørresundby sagtens kunne bruge flere overgange end det. Der er alligevel næsten en kilometer fra jernbanebroen og til Vestre Fjordvej.
Det skulle dog kun være hvis der rent faktisk var noget at komme efter der hvor væddeløbsbanen ligger nu, og derfor rent hypotetisk. Ideen var dog også at man kunne komme fra Lindholm St, samt med den nye Letbane der jo starter derude.

Jeg indrømmer med det samme at jeg ikke ved hvad der ligger omkring væddeløbsbanen, udover kolonihaver, men kan godt se, fra google maps, at der ligger nogle industrigrunde ned af Mølholmsvej.

Det var nu egentlig også bare et bud, jeg går ikke udfra der bliver bygget nyt stadion de næste 15 år alligevel, og jeg tror nu heller ikke man ville kunne finde de 300 millioner et nyt og lækkert stadion koster. Men det kunne da være rart hvis der var nogen der så en mulighed.
Det foreslåede stadion ser fedt ud, og der findes jo tydeligvis en masse eksempler på moderne og unikke stadions med lav kapacitet (vi skal vel max ramme 15.000-17.000), som også bliver vartegn for byen. De koster desværre bare knaster.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Den store stadiontråd

Indlæg af 9520AaB » 18. jul 2015, 06:43

jonas386 skrev:Det er vel i November 2017?

Bortset fra det så så jeg en, måske herinde, foreslå at man rykkede væddeløbsbanen ud i Aalborg Øst for at kunne bruge deres arealer til noget af den by-fornyelse man alligevel skal igennem i Vestbyen. Man kunne jo passende rykke stadion derud, og så bygge en bydel op omkring stadion hvor stadion ville fungerer som en form for centrum.
Så ville man både kunne lave et ordentligt stadion, have stadion inde i byen, og have mere liv omkring kampene.

Man kunne jo samtidig smide en cykel/gangbro på ved Lindholm brygge/Vestre fjordvej, og tilgængeligeden fra Nørresundby siden ville pludselig blive noget nemmere.

Folkevalgte: Har stadion egentlig været på dagsordenen hos byrådet?
Hvis det er undertegnede du spørger, så bør du blot se på mit navn for at se, at jeg IKKE hører til Aalborg kommune, men Rebild:-), så jeg er dig simpelthen svar skyldig om stadion har været på dagsorden.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 18. jul 2015, 06:52

9520AaB skrev:
Elvis lever skrev:
mich1596 skrev:ved ikke hvordan jeg skal sige det pænt....men jeg prøver....det er fandeme da talentløst at projekterer et stadion der undervejs i byggefasen ændrede både karrakter....og kapacitet, vi gik fra ca 20 000 til ca nå omkring 17 800 til ca 16 000 til er det 13 200 der er det officielle tal nu?
Det vidner om at forarbejdet ikke var gjort godt nok, Alle incl mig selv troede vi ville få et fedt stadion med stemning, et stadion der måske kunne være lidt intimiderende for gæstende hold....hmmm og haha.
Alle har formegentlig haft samme mål, bortset fra schleppergrelsgades protestforening" der som jeg husker det var banemænd for løsningen med 4 lige høje tribuner, nemlig at få et af de fedeste stadioner i landet, eller som lynge udtrykte det....vi får landest mest intime atmosfære.....det skete så ikke.
Istedet fjernede vi supporters fra den nordvente tribune og klumpede dem sammen i et hjørne hvor de kun i sjældne tilfælde får andre end dem selv med, samt en tribune der er alt for lille (øst) til at den kan høres, samt en sponsortribune der notorisk er svær at hive op(ikke kun i Aalborg) det er synd for Aalborgs fodboldfans at vi ikke igen får muligheden for med 20 000 i ryggen at have fornemmelsen af at publikum rent faktisk kan påvirke modstanderne og dommerne.
Derudover er der hele det logistiske setup der medfører 10 min ventetid på en øl....på weber kan man så ikke se bold imens og hvis der er mange 10 min ventetid på toiletbesøg.
Alt i alt kan man vel godt forstå hvorfor man skal være meget inkarneret AaB fan for at fortrække stadion frem for den hjemmelige kolde og det store flade.
Der er lidt over tre år til det næste kommunalvalg, så du har relativ god tid til at danne foreningen: "Byg Aalborg Stadion som det var Tænkt". BAST
Da jeg som folkevalgt sidder i byråd, kan jeg på det kraftigste oplyse om, at der IKKE er over tre år til næste kommunalvalg.
Tak for korrektionen, men det ændrer ikke meget ved pointen.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 18. jul 2015, 07:12

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Det er vel i November 2017?

Bortset fra det så så jeg en, måske herinde, foreslå at man rykkede væddeløbsbanen ud i Aalborg Øst for at kunne bruge deres arealer til noget af den by-fornyelse man alligevel skal igennem i Vestbyen. Man kunne jo passende rykke stadion derud, og så bygge en bydel op omkring stadion hvor stadion ville fungerer som en form for centrum.
Så ville man både kunne lave et ordentligt stadion, have stadion inde i byen, og have mere liv omkring kampene.

Man kunne jo samtidig smide en cykel/gangbro på ved Lindholm brygge/Vestre fjordvej, og tilgængeligeden fra Nørresundby siden ville pludselig blive noget nemmere.

Folkevalgte: Har stadion egentlig været på dagsordenen hos byrådet?
Nu bliver der jo lavet en cykel/gangbro, men bortset fra det, så er store dele af jorden omkring væddeløbsbanen ejet af et af byens største firmaer, såvidt jeg husker. Jeg tror ikke på at det ville være en mulighed.

Bortset fra det - jeg er helt enig i, at vi har et sekunda-stadion. Den i mine øjne rigtig fine placering, hæmmes af et værre lorte-byggeri hvor de asymmetriske tribuner er lig med en øjebæ (og en stemningsdræber) af rang.

Jeg så gerne noget som Gent's Ghelamco Arena bygget i Aalborg, hvor den helt lukkede stil giver en fantastisk atmosfære. Vi fik, desværre, et røvsygt stadion, særligt sammenlignet med f.eks. Esbjergs som absolut er det fedeste hjemlige stadion i mine øjne.
Hovedgrunden er vel at området hvor stadion ligger er givet i gave og derfor skal anvendes i offentligt øjemed. Det gør at man ikke kan sælge grunden og bruge indtægten til at bygge med et andet sted

http://haraldslund.com/om-haraldslund/h ... d/historie

Kampen står i byrådet og modstanderen er nabolagets protestforening.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Eksil » 18. jul 2015, 07:33

Der er så sjældent udsolgt, hvorfor udbygge stadion?

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 18. jul 2015, 09:00

Eksil skrev:Der er så sjældent udsolgt, hvorfor udbygge stadion?
Personligt er jeg forsåvidt ligeglad med kapaciteten, som du ganske rigtigt skriver er der sjældent udsolgt, men det ærger mig, at det, som kunne være et super smukt stadion blev en grim bastard.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af mich1596 » 18. jul 2015, 09:49

9520AaB skrev:
Elvis lever skrev:
mich1596 skrev:ved ikke hvordan jeg skal sige det pænt....men jeg prøver....det er fandeme da talentløst at projekterer et stadion der undervejs i byggefasen ændrede både karrakter....og kapacitet, vi gik fra ca 20 000 til ca nå omkring 17 800 til ca 16 000 til er det 13 200 der er det officielle tal nu?
Det vidner om at forarbejdet ikke var gjort godt nok, Alle incl mig selv troede vi ville få et fedt stadion med stemning, et stadion der måske kunne være lidt intimiderende for gæstende hold....hmmm og haha.
Alle har formegentlig haft samme mål, bortset fra schleppergrelsgades protestforening" der som jeg husker det var banemænd for løsningen med 4 lige høje tribuner, nemlig at få et af de fedeste stadioner i landet, eller som lynge udtrykte det....vi får landest mest intime atmosfære.....det skete så ikke.
Istedet fjernede vi supporters fra den nordvente tribune og klumpede dem sammen i et hjørne hvor de kun i sjældne tilfælde får andre end dem selv med, samt en tribune der er alt for lille (øst) til at den kan høres, samt en sponsortribune der notorisk er svær at hive op(ikke kun i Aalborg) det er synd for Aalborgs fodboldfans at vi ikke igen får muligheden for med 20 000 i ryggen at have fornemmelsen af at publikum rent faktisk kan påvirke modstanderne og dommerne.
Derudover er der hele det logistiske setup der medfører 10 min ventetid på en øl....på weber kan man så ikke se bold imens og hvis der er mange 10 min ventetid på toiletbesøg.
Alt i alt kan man vel godt forstå hvorfor man skal være meget inkarneret AaB fan for at fortrække stadion frem for den hjemmelige kolde og det store flade.
Der er lidt over tre år til det næste kommunalvalg, så du har relativ god tid til at danne foreningen: "Byg Aalborg Stadion som det var Tænkt". BAST
Da jeg som folkevalgt sidder i byråd, kan jeg på det kraftigste oplyse om, at der IKKE er over tre år til næste kommunalvalg.
Bor du i schleppegrellsgade :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af mich1596 » 18. jul 2015, 09:57

Elvis lever skrev:
Eksil skrev:Der er så sjældent udsolgt, hvorfor udbygge stadion?
Personligt er jeg forsåvidt ligeglad med kapaciteten, som du ganske rigtigt skriver er der sjældent udsolgt, men det ærger mig, at det, som kunne være et super smukt stadion blev en grim bastard.
Udvid så vi kan få 6 - 8 kampe med tryk på nogle år (slutspil)...det kan måske medvirke til en opadgående spiral at folk rent faktisk får en federe oplevelse på stadion end nu. og det var altså skægt at være over 20 000 på stadion.

Ved godt det kun var en gang (1994) men det var efter min mening den vej vi burde arbejde os ud af.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2015, 11:57

Jeg drømte nu også bare højt. Jeg tror ikke der er nogen, hverken i AaB eller i byrådet, der har nyt stadion specielt højt på prioritetslisten de næste 10-15 år, og som Fabbe siger så er det jo ikke fordi det nuværende på nogen måde er ubrueligt.
Mange af os kigger vel bare misundeligt mod andre steder i Europa hvor man har flotte stadions med flere brugsmuligheder. Det stadion Gamen nævnte har feks, såvidt jeg kan se også en del aktiviteter der kan bruges i hverdagen såsom en restaurant, sandwichbar, fitness og nogle erhvervsarealer. Som Aalborg udvikler sig som by burde det også kunne lade sig gøre i Aalborg.

Ifht nuværende stadion har jeg kigget lidt rundt, og det virker til at der generelt er problemer med at genanvende gamle stadion byggerier til noget der minder om brugsvenlige aktiviteter. Highbury er, som jeg lige ser det, bedste eksempel, og der er vist bare lejligheder og en park. Men hvis man nu tænkte sig om, og bruge nogle kræfter, så kunne man vel godt finde en måde at få lavet et rekreativt område, evt ved at åbne op og lave en eller anden form for park hvor græsplænen er nu, og så ellers lave lidt forskellige aktiviteter i selve bygningerne. Men igen, jeg tænker bare højt. Det er næppe relevant :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af mich1596 » 18. jul 2015, 15:15

Som Aalborg udvikler sig som by burde det også kunne lade sig gøre i Aalborg.
;)
Yep, den ligger lige til højrebenet, nu har vores folkevalgte det med at være, endog, særdeles sendrægtige, med en udtalt mangel på udblik til verden og
en slags "trodsig" vi kan godt selv....
Dog er der i mine øjne sket en bedring over den sidste dekade....både i forhold til kulturen i byen, men også i forhold til brug af byens rum, og dens mange muligheder og fede bygninger, "tror man bruger de på AaUs relevante studieretninger på at undgå de helt store fadæser igen.
Det kunne måske være en ide at tænke hele arealet, fra kastetvej til annebergvej ind i en slags helhedsløsning, med hjælp fra ingeniørene, arkitekterne, byplanlæggerne,osv........noget man tydeligvis, desværre ikke tænkte over, da vi opførte det nuværende stadion.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2015, 00:19

mich1596 skrev: Det kunne måske være en ide at tænke hele arealet, fra kastetvej til annebergvej ind i en slags helhedsløsning, med hjælp fra ingeniørene,
arkitekterne, byplanlæggerne,osv........noget man tydeligvis, desværre ikke tænkte over, da vi opførte det nuværende stadion.
Man har det skam allerede i overvejelserne. Jeg faldt også over en mere konkret plan på et tidspunkt, jeg kan desværre ikke finde den lige nu. Det var, såvidt jeg husker, vinderen af en arkitekt konkurrence el.

http://www.aalborgkommuneplan.dk/kommun ... fault.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af mich1596 » 19. jul 2015, 04:51

:S
jonas386 skrev:
mich1596 skrev: Det kunne måske være en ide at tænke hele arealet, fra kastetvej til annebergvej ind i en slags helhedsløsning, med hjælp fra ingeniørene,
arkitekterne, byplanlæggerne,osv........noget man tydeligvis, desværre ikke tænkte over, da vi opførte det nuværende stadion.
Man har det skam allerede i overvejelserne. Jeg faldt også over en mere konkret plan på et tidspunkt, jeg kan desværre ikke finde den lige nu. Det var, såvidt jeg husker, vinderen af en arkitekt konkurrence el.

http://www.aalborgkommuneplan.dk/kommun ... fault.aspx
:S Hmm den har jeg set og et par andre også:-) efterlyser ikke en lokalplan for vestbyen.
Nok mere en samlet stadionløsning :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Eksil » 19. jul 2015, 07:53

Elvis lever skrev:
Eksil skrev:Der er så sjældent udsolgt, hvorfor udbygge stadion?
Personligt er jeg forsåvidt ligeglad med kapaciteten, som du ganske rigtigt skriver er der sjældent udsolgt, men det ærger mig, at det, som kunne være et super smukt stadion blev en grim bastard.
Zinkbadekaret er ikke en skønhed, men løsningen er jo bare at skære lidt huller i det. Wupti presto:

Billede

:P

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Fabbe » 22. jul 2015, 20:45

Vi kan prøve at konkretisere, hvad der gør et optimalt stadion. Fortsæt bare listen......:

1. Banen er nord-syd vendt i stedet for øst-vest, så målmanden sjældnere får solen i synet.
2. Lidt mere afstand fra tribune til baglinje, så alle kan se baglinjen.
3. Stejle tribuner er nødvendigt.
4. Snakker vi færre end 25.000 pladser, så er det no go med etagetribuner. Adskillelsen af så små stadioner ødelægger helheden.
5. Tribuner i hjørnerne i stedet for klodser. Hele stadion skal hænge sammen.
6. Alle tribuner skal have samme højde.
7. Beliggenheden skal være kommercielt duelig, så butikker og caféer i stadionkomplekset har et kundegrundlag hver dag.
8. Foruden plads til reklamebander skal der være et yderligere niveau, hvor publikum kan "skilte" - med flag og bannere.
9. Rigtig græs og åben himmel. Taget skal ikke så stort, at det minder om en hal.
10. Permanent snuptagsløsning, der forvandler ståpladser til siddepladser og tilbage igen: http://www.tz.de/sport/fc-bayern/suedku ... 59558.html
11. Man skal kunne se fodbold, mens man køber mad og drikke, eksempelvis ved at placere boderne og dermed køen i et hævet niveau på bageste række.
12. Helt optimalt skal pissoiret også placeres med ruder i øjenhøjde, hvor der er sigtbarhed til banen, men det er måske det sværeste at realisere (det gamle Haderslev Stadion havde et skur, hvor det kunne lade sig gøre!).
13. Flere udgange, men ikke nødvendigvis flere huller i tribunen. Udslusning af publikum kan gøres hurtigere. To små huller til den nuværende Vesttribune rækker ikke. Det gamle stadions bagvedliggende trapper fungerede godt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Junior97
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:34

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Junior97 » 26. aug 2015, 16:06

Nu handler det ikke specifikt om AaB stadion, men danske stadions i helhed. Jeg ved udmærket, at vi i Danmark ikke er speciel flittige med at komme på stadion i weekenderne. Og så kan man selvfølgelig stille det spørgsmål, hvorfor i alverden skal vi så udvide og bygge nye stadions rundt omkring? Der kommmer alligevel ingen...
Det er uden tvivl, at tilskuertallet i Alka Superligaen mm. er faldet i løbet af de seneste år, men det hænger selvfølgelig også sammen med at dansk fodbold er røget længere ned på ranglisterne. Det gør det ikke mere attraktivt for mennesker at tage ind og se en fodboldkamp. ALLIGEVEL, så synes jeg at et fedt stadion er med til at løfte gøre en fodboldkamp til en stor oplevelse. Det er nok ikke kun tilskuere som mener det, men i højeste grad også spillere. Jeg ser det som en forudsætning for, at dansk fodbold vil fremad at vi udvider/bygger nye stadions. For 10 år siden var der VÆSENTLIG flere tilskuere på stadion, hvor Brøndby IF var et godt eksempel. I dag vil klubberne ikke engang åbne adgang til alle tribuner fordi de ved at der ikke vil komme nogen..
Min pointe er, at det ikke vil skade dansk fodbold at få udvidet eller bygget nye stadions, fordi det er et boost for dansk fodbold, og samtidig danner en god base for mange danske hold - så har de én mindre,(men også stor) ting at tænke på. Lur mig, at hvis vi fik udvidet og bygget nye stadions i takt med at de enkelte klubber vil løfte niveauet et eller to mere, så vil vi løbet af ikke lang tid kunne se en STOR forskel på alle måder i dansk fodbold.
DET som også er en vigtig ting at huske på, er at det er sjældent klubberne alene som betaler hele gildet til et nyt stadion eller en eventuel udvidelse. Det er kommunerne, sponsorer/investorere/private, og self klubberne i en meget lidt! Og når Danmark i forvejen har et af de bedste samfund i hele verden (på grund af vores velfærdssamfund), hvor vi prøver at gøre alle tilfredse, så ser jeg ingen grund til at vi skal være SÅ forsigtige som vi virkelig er, men jeg synes at de projekter som ikke er blevet til noget bør revurderes, fordi det ville ikke kun gavne dansk fodbold, men også med hensyn til nye arbejdspladser og turisme.

Jeg har tænkt lidt over følgende stadions..:

AGF: Skal uden tvivl have et nyt stadion med en kapacitet på ca. 30.000. Det er Danmarks anden største by, så jeg ser dem helst i løbet af 6 år tilbage i toppen af dansk fodbold. Og det kræver også et nyt stadion!
OB: Den tredje største by i Danmark. Udvid stadion, her tænker jeg i hjørnerne så det bliver et lukekt stadion. Hvis det lukkes vi det muligvis ende op i et stadion på 27.000-28.000, og det vil skabe et HELT anderledes stadion med mere intensitet på tribunerne + banen.
AaB: Lidt af det samme som i alle har skrevet. Jeg ser også at AaB får et nyt stadion, og mere end gerne på en kapacitet på mellem 25.000-30.000. Enig i, at det er et grimt stadion de har, og at en by som AalBorg også ville kunne tiltrække flere tilskuere på et helt nyt og flot stadion.
Randers FC: Randers har gang i noget spændende. De har for et år siden bygget deres endetribune færdig så stadion er blevet mere lukket. Nu synes jeg bare at de skal gøre det færdigt med at lukke de enkelte hjørner og at bygge den ene langside i dobbelt etage - hvilket jeg også synes Esbjerg burde. Det giver et flot geometrisk stadion.

Kommenter endelig! Det er bare mine tanker!

Besvar