Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2015, 12:04

Holdene til næste sæson er fundet:
FCM, FCK, BIF, Randers, AaB, FCN, Hobro, OB, Esbjerg, SønderjyskE, samt de to oprykkere Viborg og AGF.

Det ligner et tilskueerboost næste sæson. Dejligt.

FCM, FCK, BIF og Randers skal spille europæisk. Hvis det går, som det plejer, bliver FCM og BIF hurtigt slået ud, mens FCK og et jysk hold kommer i gruppespil, hvilket så må være Randers.

Mester 2016: FCK må være favorit. FCM og BIF tvivler jeg på som mestre. Hvis FCM ikke oplever sæson2-syndromet, så får de vel europæisk succes i stedet. Om et andet hold(AaB) popper op - jeg tror 1.pladsen bliver meget svær næste år, så sælger den kun til en af de tre øverste denne sæson.

Nedrykning: Hobro og Viborg/Sønderjyske er mine bud. Men der er ikke to klare bud.

Forstærkning: En del klubber vil forstærke sig, men det virker til at være udelukkende FCM og FCK. De andre småjusterer.

Ændring i trupperne: Her tror jeg skal findes de fleste grunde til næste sæsons placeringer. Særligt OB og SønderjyskE har en del kontraktudløb og skal derfor ændrer stort i truppen. AGF og Viborg har også meldt ud, at der sker ændring som følge af oprykningen. De fire klubber er derfor lidt svære at konkludere på.

Som jubeloptimist regner jeg med, at vi avancerer i rækken. Vi har dog selv nogle vigtige ændringer med udløb af aftaler med Helenius og Enevoldsen samt ny træner. Så meget kan se anderledes ud om 1 måned. Men sæson 3 med sund økonomi må gøre et positivt udslag for os.

Men her ved udgangen af denne sæson ser jeg ikke truslen fra bunden til at kunne medføre vi rykker ned. Hvis jeg skal konkludere inden transferne, så er Hobro, OB, Esbjerg, Sønderjyske, Viborg og AGF stadig et skridt efter os. FCN og Randers kan vi sagtens matche, ligesom BIF på ingen måde er skræmmende. Skal vi passerer BÅDE FCM og FCK, så skal tingene gå op i en meget højere enhed og det er der ikke belæg for pt.

Men jeg er klar til næste sæson!!!
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2015, 14:03

FCM og FCK kommer til at slås om guldet igen. Jeg hælder til at tro mest på FCM, fordi de igen har mulighed for at købe stort ind uanset, at de igen kommer ud med at styrtblødende regnskab. FCK køber også ind, men de har længe været håbløse til at købe rigtigt ind - alene deres selvmål med at lade FCM overtage Martin Pusic i stedet for selv at udnytte klausulen på ham var jo nærmest pligtforsømmelse.

Brøndby kan måske blande sig i titelkampen, men kun, hvis de igen-igen løber fra flotte ord om økonomisk mådehold og fortsætter med store transfers. Hvis de sælger Hradecky, kommer de til at mangle point på målmandsposten.

AaB, OB, Randers, Nordsjælland - og i mindre grad AGF og Esbjerg er alle kandidater til at gå i medaljerne, hvis de rammer en stor sæson. Her spiller skader, selvtillid og tilfældigheder afgørende ind i placeringerne. En god sæsonstart kan løfte et hold til en god sæson. En dårlig sæsonstart kan give en negativ selvforstærkende effekt og sende hvem som helst af klubberne i det store midterfelt ned i nedrykningskampen.

Hobro, SønderjyskE og Viborg kommer til at fordele nedrykningspladserne imellem sig. Hvis der altså bliver to, når/hvis en udvidelse af Superligaen bliver vedtaget.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 12. jun 2015, 08:54

Superligaen virker lidt som den er knækket i to dele når FCK kaster knap 30 mio kr. efter en angriber, og FCM forsøger at købe en til +20 mio kr, altimens AaB forsøger at holde på transferie spillere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af troelsh » 12. jun 2015, 09:17

Lad endelig FCM og FCK opruste helt vildt og voldsomt, underskud på driften betyder åbenbart ikke noget på de kanter!

Jeg håber vi kan snuppe pourie forholdvis billigt fra FCK, såfremt ak ikke ønsker at forlænge.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 12. jun 2015, 09:20

FCK og FCM og til dels BIF er økonomisk i en liga for sig. Det bliver igen et løb mellem de to første om mesterskabet. GF bliver naturligvis den ene nedrykker når nu deres målmand har været ude og proklamere, at deres fans ikke skal værre nervøse, for de rykker aldrig ned igen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2015, 12:04

Hvis man skal kigge i krystalkuglen, så bliver AaB mestre i denne sæson.

I perioden 2012-2015 har hvert år budt på en ny mester, 2012 FCK, 2013 FCN, 2014 AaB og 2015 FCM.

Sidst det skete var i perioden 1999-2002, hvor mestrene hed 1999 AaB, 2000 Herfølge, 2001, FCK og 2002 Brøndby(jo de har faktisk en gang været mestre!).

Efter den firårige periode vandt i 2003 FCK mesterskabet, altså den tredje mester i det firårige forløb. Vi er de tredje mestre i den nuværende firårige periode.

Tidligere har der været femårige periode, men altså ikke firårige.

Den er odds 41 lige ned i foret.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 23. jul 2015, 18:58

Brøndby + Ronnie Noir? Held og lykke med det. De har Pukki som er langt bedre, så forstår ikke interessen.

http://www.bold.dk/nyt/avis-broendby-ov ... e-schwartz

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2015, 22:39

Nu så jeg deres kamp live mod AGF. De har masser af halve angribere, men ingen rene angribere. Så på den konto kan jeg godt forstå Ronnie interessen.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 23. jul 2015, 22:41

FlæskeFrank skrev:Nu så jeg deres kamp live mod AGF. De har masser af halve angribere, men ingen rene angribere. Så på den konto kan jeg godt forstå Ronnie interessen.
Så skulle de have købt Festersen da de havde chancen. Han er 100 procent angriber og ikke så meget andet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jul 2015, 08:40

De har afgjort gjort i nælderne uden en rigtig angriber. Men de går åbenbart DBU/FCN-style uden rigtige angribere og så kommer de til at slide rigtig meget for målene i store perioder af sæsonen.

Særlig når AGF var så ringe, som de var. Jeg kan også forstå, at det var ynk i Europa Cup'en, så mon ikke de handler snart.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 26. jul 2015, 18:03

Taber Vestegnen én til kamp, så lukker Viasat ned for sæsonen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af fish » 26. jul 2015, 18:14

NIN den fromme skrev:Taber Vestegnen én til kamp, så lukker Viasat ned for sæsonen.
Nja. Tror snarere der bliver skruet op for analyser, tilbageblik til 90'erne og andet godt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 26. jul 2015, 21:28

fish skrev:
NIN den fromme skrev:Taber Vestegnen én til kamp, så lukker Viasat ned for sæsonen.
Nja. Tror snarere der bliver skruet op for analyser, tilbageblik til 90'erne og andet godt.
Mon ikke de ryder sendefladen for reality-tv og sender 8 timers Fodbold uden Filter med Karsten Aabrink, Anders Jochumsen og andre venner af huset på Vestegnen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jul 2015, 10:36

Kan godt undre mig, at "det er så nemt for de andre klubber".

OB melder ud, at de har økonomiske muskler igen. http://www.bold.dk/nyt/ob-boss-kan-og-v ... opspillere

Nu er det selvfølgelig en overskrift og kan være det kun bunder i, at de kan hente AK sidst i vinduet.

Brøndby virker også til at kunne spille med musklerne efter flere års deroute. De har hentet Ericsson og nu Schwartz - den sidste dog ved at ophæve med Szymanovski. Men begge spillere koster formentlig kassen, særlig en spiller, som har været en tur i Kina.

Det kan godt være begge melder ud til efteråret, at de i stedet for økonomisk ansvarlighed har investeret i truppen. Men lige nu undrer det mig, at de har det ekstra gear, som vi leder efter. Særligt OB har virket økonomisk til rotterne.

Det kan godt være, at deres sugardaddys har sagt god for det, men det var ikke længe de havde mådehold.

Dette er ikke en tråd til kritik af AaB, men undren over at de andre klubber kan fortsætte uden at skele til økonomien. Brøndby kan selvfølgelig håbe på gruppespil og så pengene hjem igen i år. Men OB kan for søren vel ikke have vendt skuden allerede ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Kunji » 28. jul 2015, 10:57

Jamen, du svarer jo selv på det? Det er jo lige præcis, fordi de har hver deres sugardaddy, som har sagt godt for overforbrug.

Det er ikke noget økonomisk ansvarlighed i de klubber, men de kan tillade sig det. At OB har sparet efter flere års overforbrug skaber jo ikke pludselig mulighed for at hente topspillere ind, når man samtidig har hentet cirka nul præmiepenge ind. Det kan kun handle om, at Mr. Leasy har øget sponsoraterne.

Vi kan sagtens blive enige om, at AaB godt kunne forstærke truppen uden at gå konkurs, men det er bare ikke politikken i AaB. Vi sætter i disse år økonomisk ansvarlighed over alt andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Søgaard » 28. jul 2015, 11:18

Jeg tror at strategien er, at lade OB, Bif, FCM og FCK fyre den af, som i den dejlige tid før krisen, hvor vi også var med på vognen. Denne gang praktiserer vi bare lidt mere mådehold - holder fokus på den talentudvikling der har vist at kunne bære et godt SL-hold over de seneste år. Men vi er dog klar til, også rent økonomisk, at skyde lidt flere penge ind i foretagenet og satse, når engang luften går lidt af ballonen for nogle af de andre.

Men tiden er ikke nu. Vi har nogle elendige kval-pladser til europæisk bold og det ovennævnte felt af klubber kæmper om at bruge flest af deres daddy's penge. De kommer ikke alle til at vinde mesterskaber i det tempo de håber på og så smutter nogle af disse rigmænd på et tidspunkt. Vi bør afvente lidt og se, om ikke vi skulle få nogle bedre muligheder mht. EL/CL kval. og mindre investeringslyst hos de andre, før vi går ind i det.

Vores fokus bør i stedet rettes mod at lære at sælge vores spillere. Det er vi ikke for gode til. Hvis rygterne om 8-10 mio. for Laursen i EfB er korrekt, så er vi godtnok sat på den konto. Jeg kan seriøst ikke se at han som type, er mere tillokkende end Dalsgaard - Laursen viste imo intet mod os i runde 1 eksempelvis, så hvad ser de i ham?
Aalborg BK 1885!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Trickster » 28. jul 2015, 11:27

Søgaard skrev:Men tiden er ikke nu. Vi har nogle elendige kval-pladser til europæisk bold og det ovennævnte felt af klubber kæmper om at bruge flest af deres daddy's penge. De kommer ikke alle til at vinde mesterskaber i det tempo de håber på og så smutter nogle af disse rigmænd på et tidspunkt. Vi bør afvente lidt og se, om ikke vi skulle få nogle bedre muligheder mht. EL/CL kval. og mindre investeringslyst hos de andre, før vi går ind i det.
Der går sandsynligvis fem år før Danmark igen kan konkurrere om top15-pladserne, som giver bedre kvalifikationsmuligheder. Altså ét ekstra hold med i Europa, og to muligheder for CL.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2016.html

Ellers er det også i disse år, hvor det er klart nemmest at opbygge en god koefficient, så man sikres seedning i de afgørende kvalrunder. De danske hold bliver jo i de kommende år smidt ind i de aller tidligste kvalrunder, hvor de skal møde hold fra San Marino, Færøerne, Gibraltar osv., frem for i de sene runder, hvor man som useeded har svært ved overhovedet at skaffe point
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 28. jul 2015, 14:48

Trickster skrev: Ellers er det også i disse år, hvor det er klart nemmest at opbygge en god koefficient, så man sikres seedning i de afgørende kvalrunder. De danske hold bliver jo i de kommende år smidt ind i de aller tidligste kvalrunder, hvor de skal møde hold fra San Marino, Færøerne, Gibraltar osv., frem for i de sene runder, hvor man som useeded har svært ved overhovedet at skaffe point
Nej. Klubkoefficienter (og dermed seedning) tildeles efter hvilken kvalrunde, du deltager i - point for kampresultater optjenes først i gruppespillet. Eksempelvis får Randers 0,5 point fordi de deltog i 2. kvalrunde mens FCK og Brøndby står til 1,0 fordi de lige nu deltager i 3. kvalrunde. De hold, der træder direkte ind i 3. kvalrunde (f.eks. Dortmund) står ligeledes til 1,0.

Hvad angår landekoefficienten har du ret - og klubberne modtager da også en lille andel af landekoefficienten som "bonus" til deres klubkoefficient. Men udover det har de enkelte kampresultater i kval-runderne ingen indvirkning på klubbernes seedning.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Søgaard » 28. jul 2015, 16:29

Trickster skrev:
Søgaard skrev:Men tiden er ikke nu. Vi har nogle elendige kval-pladser til europæisk bold og det ovennævnte felt af klubber kæmper om at bruge flest af deres daddy's penge. De kommer ikke alle til at vinde mesterskaber i det tempo de håber på og så smutter nogle af disse rigmænd på et tidspunkt. Vi bør afvente lidt og se, om ikke vi skulle få nogle bedre muligheder mht. EL/CL kval. og mindre investeringslyst hos de andre, før vi går ind i det.
Der går sandsynligvis fem år før Danmark igen kan konkurrere om top15-pladserne, som giver bedre kvalifikationsmuligheder. Altså ét ekstra hold med i Europa, og to muligheder for CL.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2016.html

Ellers er det også i disse år, hvor det er klart nemmest at opbygge en god koefficient, så man sikres seedning i de afgørende kvalrunder. De danske hold bliver jo i de kommende år smidt ind i de aller tidligste kvalrunder, hvor de skal møde hold fra San Marino, Færøerne, Gibraltar osv., frem for i de sene runder, hvor man som useeded har svært ved overhovedet at skaffe point
Det er jeg helt med på, at der går 5 års tid - såfremt der er nogen af disse danske Sugar Daddy-klubber der præsterer. Det er også derfor jeg siger, at det er voldsomt at investere efter det nu, med 4 hold som vi alligevel ikke kan nå til sokkeholder mht. at smide penge ud af vinduet - selv hvis vi investerede i bygninger igen..

Vi har lang vej gennem kvalen som det ser ud nu. Vi fik ca. 6 coeff.point pr. sæson i EL-gruppespillet (sidste år og før sidste mesterskab). 15 point det år vi virkelig spillede os ud i CL/EL. DK får ca. 0,5-1,5 point til hold i år hvor de ikke er med. I år skal man bruge ca. 15-16 point for at være seedet i 4. og sidste EL-kvalrunde. Esbjerg og Randers fik ca. 1-1,5 point ud af deres EL-anstrengelser i år og sidste år - ved ikke hvor fed en koefficient de har pt... FCM og BIF har fået 1,5-2 point ud af det nogle år. Ergo - du skal i gruppespil og gøre det hæderligt, hvis du skal samle koefficient-point ind, der er værd at tale om.

Jeg mener vi gør klogt i lige at afvente lidt. Sørge for, at vi har en tro på, at vores egen udviklede spillere er klar til at blive suppleret op og toppe sammen med hvad end vi henter, når vi engang skal satse lidt. Jeg mener ikke truppen topper denne sæson med dem vi pt. har mistet og Dalsgaard/Thomsen/AK på vej ud (og får vi forlænget med J. Ahlmann der står til udløb om 12 mdr.), men måske giver det mening at investere næste år, hvis en håndfuld af vores unge viser lovende takter i løbet af denne sæson og vi formår at holde sammen på dem.
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af AllanPedersen » 31. jul 2015, 19:39

Jeppe curth med 2 mål i aften pt.. Den mand fortjener alt succes.. God fyr
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar