Den store stadiontråd

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 16:16

Junior97 skrev:Jeg ser også at AaB får et nyt stadion, og mere end gerne på en kapacitet på mellem 25.000-30.000. Enig i, at det er et grimt stadion de har, og at en by som AalBorg også ville kunne tiltrække flere tilskuere på et helt nyt og flot stadion.
Det ville være aaalt for stort. Det er ikke et flot stadion, men flot spil der lokker folket til.

denganghanvarlille
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18. aug 2015, 11:21
Favoritspiller: Lynge

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af denganghanvarlille » 26. aug 2015, 20:03

Jeg prøver lige min første post her :)

Jeg syntes det ville være fedt, hvis nu man renoverede det nuværende stadion sådan at boderne blev flyttet uden for stadion,sådan at man kunne få mere plads, de er bare for lille. så kunne man evt lave flere toiletter der hvor der er boder nu. Så skulle den ekstra etage på enderne og tages skulle gøres længere på alle . Så ville jeg mene man kunne få et billigt super stadion på den fedeste placering.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Alexis » 26. aug 2015, 20:33

Al snak om større renoveringer af stadion har lange lange udsigter. Tror minimum der kommer til at gå 15-20 inden der sker noget, alt efter hvordan teknologien udvikler sig. Optimalt set skulle vi have gravet stadion ned, så vi kunne lave lige høje tribuner hele vejen rundt, uden adskilte niveauer, og bygget som en decideret arena med tribuner hele vejen rundt.

Junior97
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:34

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Junior97 » 27. aug 2015, 09:19

Slagelse (FC Vestsjælland) har planer for en yderligere udvidelse af Harboe Park
http://odsherredelteknik.preview2.umwel ... n-slagelse

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Remark » 27. aug 2015, 09:21

Åh, man ville ønske vi havde et stadion som i Esbjerg.

Jeg tror desværre heller ikke, at der sker noget de næste 10-15 år. Det gamle stadion stod uantastet i 35 år, før man etablerede siddepladser på Nord og byggede nye tribuner bag målenderne. Tilskuermæssigt er der heller ingen grund til at gøre noget, for bortset fra de største mesterskabskampe og CL-kampene er der sjældent udsolgt.

Det man derimod kan arbejde med,

1) er den tåbelige billetsituation, hvor Nord alt for hurtig meldes udsolgt uden at være det
2) Sponsortribunens manglende fylde, hvad med at sælge nogle sæsonkort derover til
3) Boder og udenomsarealerne, der bør ryddes villaer for at skabe plads til bedre prematch-faciliteter
4) Familietribunen - den funker ikke rigtig, i hvert fald ikke når jeg har haft mit barn med

Junior97
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:34

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Junior97 » 27. aug 2015, 09:28

Remark skrev:Åh, man ville ønske vi havde et stadion som i Esbjerg.

Jeg tror desværre heller ikke, at der sker noget de næste 10-15 år. Det gamle stadion stod uantastet i 35 år, før man etablerede siddepladser på Nord og byggede nye tribuner bag målenderne. Tilskuermæssigt er der heller ingen grund til at gøre noget, for bortset fra de største mesterskabskampe og CL-kampene er der sjældent udsolgt.

Det man derimod kan arbejde med,

1) er den tåbelige billetsituation, hvor Nord alt for hurtig meldes udsolgt uden at være det
2) Sponsortribunens manglende fylde, hvad med at sælge nogle sæsonkort derover til
3) Boder og udenomsarealerne, der bør ryddes villaer for at skabe plads til bedre prematch-faciliteter
4) Familietribunen - den funker ikke rigtig, i hvert fald ikke når jeg har haft mit barn med
Personligt synes jeg ikke at der er noget i vejen med at der går 15-20 år med de fleste udvidelser af stadion eller sågår nybyggelse. Det er en proces som tager tid, og det handler selvfølgelig først og fremmest om, at dansk fodbold skal have hæve niveauet væsentligt i mellemtiden, så der også kommer endnu flere på stadion.

Junior97
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:34

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Junior97 » 27. aug 2015, 09:35

Remark skrev:Åh, man ville ønske vi havde et stadion som i Esbjerg.

Jeg tror desværre heller ikke, at der sker noget de næste 10-15 år. Det gamle stadion stod uantastet i 35 år, før man etablerede siddepladser på Nord og byggede nye tribuner bag målenderne. Tilskuermæssigt er der heller ingen grund til at gøre noget, for bortset fra de største mesterskabskampe og CL-kampene er der sjældent udsolgt.

Det man derimod kan arbejde med,

1) er den tåbelige billetsituation, hvor Nord alt for hurtig meldes udsolgt uden at være det
2) Sponsortribunens manglende fylde, hvad med at sælge nogle sæsonkort derover til
3) Boder og udenomsarealerne, der bør ryddes villaer for at skabe plads til bedre prematch-faciliteter
4) Familietribunen - den funker ikke rigtig, i hvert fald ikke når jeg har haft mit barn med
Og i løbet af en 20 års tid ser jeg gerne at de største byer i Danmark; København, Aarhus, Odense og Aalborg specielt hæver sit niveau rent fodboldmæssigt som selvfølgelig også indebærer fine stadions med et væsentlige højere tilskuertal. Det er en proces (som Thomas Frank siger), men det tager altid tid, og vi må bare håbe på at der sker en kæmpe forskel i løbet som årene går. Man kan se små klubber Køge, Holbæk, Silkeborg, Kolding, selv endda Amager. Køge og Silkeborg bygger begge et nyt stadion til 10.000 og der kommer måske kun 3.000 i snit til deres kampe, så jeg tror at stadion også vil kunne gøre noget, selvom man kravet til superligaen er en min. kapacitet på 10.000. Kolding havde i 2008 planer om et stadion til 25.000, hvilket synes fuldstændig latterligt, da de ikke har været i superligaen i 100 år, og at der med garanti ikke ville komme nogen tilskuere - det samme gør sig gældende med Amager United som ville bygge et stadion til 30.000. Men selvom det virker voldsomt, så tror jeg også at man over en årrække vil se det som en forudsætning for at dansk fodbold er på vej frem

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2015, 10:25

Junior97 skrev:
Remark skrev:Åh, man ville ønske vi havde et stadion som i Esbjerg.

Jeg tror desværre heller ikke, at der sker noget de næste 10-15 år. Det gamle stadion stod uantastet i 35 år, før man etablerede siddepladser på Nord og byggede nye tribuner bag målenderne. Tilskuermæssigt er der heller ingen grund til at gøre noget, for bortset fra de største mesterskabskampe og CL-kampene er der sjældent udsolgt.

Det man derimod kan arbejde med,

1) er den tåbelige billetsituation, hvor Nord alt for hurtig meldes udsolgt uden at være det
2) Sponsortribunens manglende fylde, hvad med at sælge nogle sæsonkort derover til
3) Boder og udenomsarealerne, der bør ryddes villaer for at skabe plads til bedre prematch-faciliteter
4) Familietribunen - den funker ikke rigtig, i hvert fald ikke når jeg har haft mit barn med
Personligt synes jeg ikke at der er noget i vejen med at der går 15-20 år med de fleste udvidelser af stadion eller sågår nybyggelse. Det er en proces som tager tid, og det handler selvfølgelig først og fremmest om, at dansk fodbold skal have hæve niveauet væsentligt i mellemtiden, så der også kommer endnu flere på stadion.
Jeg tror AaB's niveau kontra konkurrenternes er vigtigt for om folk kommer paa stadion. Og maaske tager jeg fejl her, men jeg tvivler lidt paa superligaens niveau internationalt har forfaerdeligt meget med antallet tilskuerne at goere. Kvaliteten af danske fodbold er lysaar fra det fodbold der spilles i de store ligaer og med alle de tv-kanaler og internet folk har, er det mere tilgaengeligt end nogensinde. Saa der er naeppe mange der vaelger at se dansk fodbold for kvalitetens skyld. Det der faar danskere paa stadion, og faar dem til at foelge danske klubber paa tv er noget helt andet og specielt, i mine oejne altsaa. Og det er dette specielle noget man skal fokusere paa og opdyrke ude i klubben. De tre vigtigste parametre jeg lige kan faa oeje paa (udover indbyggertallet) og som nok i nogen grad haenger sammen er (uprioriteret):

a. Stadionoplevelsen/euforien;
b. lokalpatriotismen;
c. holdets relative nationale styrke.

AaB goer det jo egentlig fint mht. c. hvor the double var et hoejdepunkt. Mht. b. er man siden opturen begyndt at fokusere mere paa at komme rundt i nordjylland, og det er et fedt initiativ. Men naar det saa er sagt kunne man godt goere mere for at skabe en stoerre regional fanbase. FCM har f.eks. saavidt jeg husker haft succes med at en masse fribilletter til skoler i regionen hvilket de hoester frugterne af nu, hvor de skoent Herning har under halvdelen af indbyggerne i Aalborg, alligevel formaar at tiltraekke ca. samme antal tilskuere, selv hvis vi kontrolerer for resultaterne (se evt. vores mesterskabssaeson). Mit umiddelbare bud er ogsaa at FCM's gennemsnitstilskuer er noget yngre end AaB's tilsvaerende (kunne dog vaere sjovt at laese noget statistik paa det), hvilket understoetter at de har haft held til at faa fat i denne maalgruppe. Angaaende a. er jeg nok alt for gammeldags til at vurdere hvad folk vil ha', saa laenge priserne er fornuftige, og adgangen til stadion og faciliteterne virker. Det er fodbolden jeg er interesseret i og alt det andet goegl er for mig hamrende ligegyldigt. Men jeg godtager at speakeren, storskaerm og nu afdoede bullerbanden kan vaere vigtig for andre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Junior97
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:34

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Junior97 » 27. aug 2015, 10:44

For mig at se, så hænger det hele lidt sammen. Jo bedre spil/spillere, jo flere tilskuere og så kan det måske betale sig at man op 15-20 år får udvidet eller bygget nye stadions i Aalborg og Odense. Men så længe niveauet i spillet er så lavet så er det åndssvagt at lave om på stadions..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af frederikshavneren » 12. sep 2015, 11:41

Bølgebryderne på vesttribunen er blevet malet røde http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... derne.aspx

Fedt initiativ at engagere fanscenen på den måde

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 24. okt 2015, 18:19

Så er der endelig kommet en lidt mere officiel udmelding:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avis ... on-i-2020/

På tide, at der sker noget i Aarhus. Det er landets næststørste by, og det vil klæde den at have et tilsvarende stadion. De bør bygge med tanke på landskampe også.
Og i kommentarsporet har de den præcis samme diskussion, som vi har haft. Hvor skal stadion ligge, centralt vs. nær en motorvej? Hvor stort skal det være og skaber et større og bedre stadion automatisk flere tilskuere. Here we go...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Den store stadiontrådne med den procentvisete belægning over en sæson.

Indlæg af Klaus » 24. okt 2015, 21:32

Jeg er sådan set ganske tilfreds med vores stadion. På trods af dårlige tilkørselsforhold, kan jeg godt lide, at det ligger inde i byen. Kapaciteten er passende. Selv med 6000 tilskuere, kan der komme en fin stemning. Problemer er der naturligvis også nogen af. Toiletforholdene på nord er simpelthen for dårlige. Nord er vel den tribune med den procentvis største belægning. Toiletforholdene er så dårlige, at det tager rundt regnet en halvleg at komme på toilet. Det er simpelthen for dårligt, og i øvrigt også ødelæggende for ølsalget :-) Det burde ikke være uoverkommeligt at udvide toilettet, så det fx kommer til at gå hele vejen over tribunen med indgang fra "siden"... Det ville fordoble kapaciteten, hvilket vil være passende.

Familietribunens placering ved siden af udetribunen er også grundlæggende forkert. Havde syd været fuldt belagt havde historien måske været en anden. Men som "sagerne" står, kan man uden problemer flytte familietribunen over på syd, måske den første tredjedel ned mod Spar Nord??? Faxe Kondi kunne så være målrettet det segment, der gerne vil have en siddeplads til ståplads pris???

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af troelsh » 27. okt 2015, 10:09

Spændende dokumentar om hvordan kommunerne rundt om i landet inddirekte støtter klubberne igennem stadion sponsorater
https://www.dr.dk/tv/se/historien-bag-h ... rfinten#!/

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 24. sep 2016, 19:08

Fra en anden tråd
FIDEL: Ja stadion kunne mildest talt godt bruge et løft. Vi har i mine øjne et kedeligt stadion, og jeg tror faktisk, at stadions beliggenhed og indretning er medvirkende til en tam tilskuerkultur....

dyhrmaN: haha, ja, lad os lige tage den diskussion eeeen gang til herinde...
Men enig, stadion trænger gevaldigt til et løft, og man kunne overveje at nøjes med en renovering snarere end et spritnyt stadion - jeg synes såmænd at langsiderne fungerer fint - det er tribunerne bag mål samt hjørnerne der burde laves meget om og løftes op i højde med resten af stadion. Mon ikke det ville kunne gøres for cirka 75 mill?
Der er selvfølgelig en detalje med nogle naboer.

Siden sidste år, hvor denne tråd har sit sidste indlæg, har vi fået mere indsigt i de likvide midler og AaBs langsigtede strategi - herunder fokus på rammerne. Spørgsmålet er, om AaB ser stadion som en del af de fysiske rammer?
Hvis AaB skulle kvalificere sig til et gruppespil vil der komme yderligere 40 mill i kassen i likvidede idler, og så er der omkring 140 millioner i likvide midler.
Jeg har meget lidt idé om, hvad renoveringer koster, men 75 millioner ville kunne findes til sådan et projekt - det er muligt at lokalt erhvervsliv og kommune også ville smide lidt i sådan AaBs investering ville ligge på 30-40 millioner.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af alithebeast » 24. sep 2016, 22:49

dyhrmaN skrev:Fra en anden tråd
FIDEL: Ja stadion kunne mildest talt godt bruge et løft. Vi har i mine øjne et kedeligt stadion, og jeg tror faktisk, at stadions beliggenhed og indretning er medvirkende til en tam tilskuerkultur....

dyhrmaN: haha, ja, lad os lige tage den diskussion eeeen gang til herinde...
Men enig, stadion trænger gevaldigt til et løft, og man kunne overveje at nøjes med en renovering snarere end et spritnyt stadion - jeg synes såmænd at langsiderne fungerer fint - det er tribunerne bag mål samt hjørnerne der burde laves meget om og løftes op i højde med resten af stadion. Mon ikke det ville kunne gøres for cirka 75 mill?
Der er selvfølgelig en detalje med nogle naboer.

Siden sidste år, hvor denne tråd har sit sidste indlæg, har vi fået mere indsigt i de likvide midler og AaBs langsigtede strategi - herunder fokus på rammerne. Spørgsmålet er, om AaB ser stadion som en del af de fysiske rammer?
Hvis AaB skulle kvalificere sig til et gruppespil vil der komme yderligere 40 mill i kassen i likvidede idler, og så er der omkring 140 millioner i likvide midler.
Jeg har meget lidt idé om, hvad renoveringer koster, men 75 millioner ville kunne findes til sådan et projekt - det er muligt at lokalt erhvervsliv og kommune også ville smide lidt i sådan AaBs investering ville ligge på 30-40 millioner.
Hvorfor skulle AaB betale for at renovere kommunes stadion?
Hader København!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 25. sep 2016, 09:24

alithebeast skrev:
dyhrmaN skrev:Fra en anden tråd
FIDEL: Ja stadion kunne mildest talt godt bruge et løft. Vi har i mine øjne et kedeligt stadion, og jeg tror faktisk, at stadions beliggenhed og indretning er medvirkende til en tam tilskuerkultur....

dyhrmaN: haha, ja, lad os lige tage den diskussion eeeen gang til herinde...
Men enig, stadion trænger gevaldigt til et løft, og man kunne overveje at nøjes med en renovering snarere end et spritnyt stadion - jeg synes såmænd at langsiderne fungerer fint - det er tribunerne bag mål samt hjørnerne der burde laves meget om og løftes op i højde med resten af stadion. Mon ikke det ville kunne gøres for cirka 75 mill?
Der er selvfølgelig en detalje med nogle naboer.

Siden sidste år, hvor denne tråd har sit sidste indlæg, har vi fået mere indsigt i de likvide midler og AaBs langsigtede strategi - herunder fokus på rammerne. Spørgsmålet er, om AaB ser stadion som en del af de fysiske rammer?
Hvis AaB skulle kvalificere sig til et gruppespil vil der komme yderligere 40 mill i kassen i likvidede idler, og så er der omkring 140 millioner i likvide midler.
Jeg har meget lidt idé om, hvad renoveringer koster, men 75 millioner ville kunne findes til sådan et projekt - det er muligt at lokalt erhvervsliv og kommune også ville smide lidt i sådan AaBs investering ville ligge på 30-40 millioner.
Hvorfor skulle AaB betale for at renovere kommunes stadion?
For ellers ville der aldrig ske noget. Tror heller ikke, at man i kommunen ville kunne samle et ret stort flertal for sådan en investering. Aftalen kunne ved en renovering eventuelt blive ændret, således at AaB vil blive medejere af stadion

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af alithebeast » 25. sep 2016, 13:08

dyhrmaN skrev:
alithebeast skrev:
dyhrmaN skrev:Fra en anden tråd
FIDEL: Ja stadion kunne mildest talt godt bruge et løft. Vi har i mine øjne et kedeligt stadion, og jeg tror faktisk, at stadions beliggenhed og indretning er medvirkende til en tam tilskuerkultur....

dyhrmaN: haha, ja, lad os lige tage den diskussion eeeen gang til herinde...
Men enig, stadion trænger gevaldigt til et løft, og man kunne overveje at nøjes med en renovering snarere end et spritnyt stadion - jeg synes såmænd at langsiderne fungerer fint - det er tribunerne bag mål samt hjørnerne der burde laves meget om og løftes op i højde med resten af stadion. Mon ikke det ville kunne gøres for cirka 75 mill?
Der er selvfølgelig en detalje med nogle naboer.

Siden sidste år, hvor denne tråd har sit sidste indlæg, har vi fået mere indsigt i de likvide midler og AaBs langsigtede strategi - herunder fokus på rammerne. Spørgsmålet er, om AaB ser stadion som en del af de fysiske rammer?
Hvis AaB skulle kvalificere sig til et gruppespil vil der komme yderligere 40 mill i kassen i likvidede idler, og så er der omkring 140 millioner i likvide midler.
Jeg har meget lidt idé om, hvad renoveringer koster, men 75 millioner ville kunne findes til sådan et projekt - det er muligt at lokalt erhvervsliv og kommune også ville smide lidt i sådan AaBs investering ville ligge på 30-40 millioner.
Hvorfor skulle AaB betale for at renovere kommunes stadion?
For ellers ville der aldrig ske noget. Tror heller ikke, at man i kommunen ville kunne samle et ret stort flertal for sådan en investering. Aftalen kunne ved en renovering eventuelt blive ændret, således at AaB vil blive medejere af stadion
Hvis AaB skal ud i en stadioninvestering, så skal der bygges helt nyt stadion. AaB skal som privat virksomhed selvfølgelig ikke betale for renovering af kommunale bygninger.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Provst i Brovst » 25. sep 2016, 13:23

Stadionet er fint. En større ombygning eller nybygning er ikke relevant indenfor de næste 30 år.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Hanga » 25. sep 2016, 14:25

Provst i Brovst skrev:Stadionet er fint. En større ombygning eller nybygning er ikke relevant indenfor de næste 30 år.
Om det lige er 30 år er svær at sige, men enig i at stadion pt. er fint som det er. Jovist, der er da også ting jeg gerne så var anderledes, men jeg tror ikke på at vi får væsentlig flere tilskuere eller sponsorer ved at ofre mange penge på stadion.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af seamann » 25. sep 2016, 14:32

Enig i at det ikke er nytenoveribger, vi er ude i, men mindre forbedringer kan godt bruges. Fx mangler der et ordentligt familieafsnit (burde være på sponsortribunen).

Besvar