Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2015, 16:00

Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Hovedet skrev: Derudover kan jeg egentlig ikke se, hvem i AaB der skulle have indbragt eksorbitante summer gennem de senere år.
Som Double-vindere burde vi kunne skabe hype omkring typer som Jakob Ahlmann, Rasmus Thelander, Nicolaj Larsen, Lukas Spalvis og Anders K. Jakobsen.

Det havde givet os de økonomiske muskler til at hente profiler fra de andre liga-hold i stedet for at hente skadede spillere med pil nedad.
Jakob Ahlmann går desværre i stykker da han skal til at være penge værd med landshold, europæisk succes ovs. Det samme med Spalvis.

Nikolaj Larsen siger vist nej til RB Leipzig. Derefter kommer der et formdyk.

AKs bedste mulighed var en langtidskontrakt med OB, selv som transferfri, han har aldrig kunne blive det store salgsobjekt.

Rasmus Thelander, hvad fik vi for ham? Også skadet før salget.

Dermed ikke sagt at jeg synes AaB sælger godt, langt fra, måske er det en del af den deal de laver med spilleren, måske bør AaB hjælpe spillerne med at finde bedre agenter.
Ja, nu skriver Provsten sådan generelt det, jeg havde tænkt mig at skrive: Ahlmann og Spalvis er naturligvis profiler, men har altså begge haft virkelig grimme skader, der selvsagt har umuliggjort et salg. Desuden har AaB tænkt virkelig langsigtet med en 5 års kontrakt til Spalvis, og vi skal jo heller ikke bare sælge profiler uden videre. Vi har jo også brug for dem og ved ikke at sælge dem, behøver vi heller ikke erstatning, hvad der er en del af det samlede regnestykke. Nicolaj Larsen sagde vist selv nej og stod i øvrigt ikke specielt godt i en periode efter Zagrebkampen. Vi kan jo sagtens nå at score mønt på ham endnu, hvis han genvinder momentum. Thelander og navnlig AK så jeg aldrig det vilde salgspotentiale i, og hvis vi fik 4 millioner for en Thelander med kort kontrakt tilbage, var det også helt ok. Vi skal også lige huske på, hvad vi i sin tid har givet for de spillere og aflønnet dem med.

Jeg kan være lidt nervøs for den langsigtede strategi i AaB. Er den så defensiv, at vi risikerer at ende som et Sønderjyske/FCN med et superstabilt 0 i regnskabet og en mugsamlende egenkapital? Omvendt fortjener AaB så megen ros for deres handlinger gennem de senere år, at end ikke en roman med sider i A3 - størrelse kunne dække det. Sådan i min verden i hvert fald :-)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2015, 17:08

Hovedet skrev:
Omvendt fortjener AaB så megen ros for deres handlinger gennem de senere år, at end ikke en roman med sider i A3 - størrelse kunne dække det. Sådan i min verden i hvert fald :-)
Og her er vi relativt enige. Men vi kan også vende den om og sige - uden et mesterskab på den rigtige tid var vi højst sandsynligt gået bankerot. Der var perioder af 2012 og 2013, hvor det efter sigende stod så grelt til, at der blev sparet på alt, bl.a. omkring busture, maden osv.
Og når man så samtidig ser på at vi året inden havde næsten 2,5 gang så mange ansatte, så kan man heller ikke undgå at konstatere at det er selvforskyldt.

De sidste 2 år har man kæmpet, og rigtig mange har taget et kæmpe slæb, særligt internt i organisationen, for at klubben ikke skulle lide for meget under alle spareøvelserne. Det er fantastisk at man har genrejst AaB, nu skal man så bare også følge det op med handlekraft og ikke ligge for meget under for den der fattigmands-offerrolle.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2015, 17:58

Har Randers ikke stadig en masse vindmøller og ejendomme der blev doneret af Mr. Essex, som understøtter forretningen?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2015, 20:10

Buzz Killington skrev:Har Randers ikke stadig en masse vindmøller og ejendomme der blev doneret af Mr. Essex, som understøtter forretningen?
Jeg ved ikke med Randers, men jeg ved, at Silkeborg ejer en papirfabrik eller lignende, der giver endda ret markante overskud, faktisk flere millioner alene i år. Det er ikke nødvendigvis en vej mod halshugning at være engageret i udendomsaktiviteter :-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2015, 20:16

Gamen skrev:
Hovedet skrev:
Omvendt fortjener AaB så megen ros for deres handlinger gennem de senere år, at end ikke en roman med sider i A3 - størrelse kunne dække det. Sådan i min verden i hvert fald :-)
Og her er vi relativt enige. Men vi kan også vende den om og sige - uden et mesterskab på den rigtige tid var vi højst sandsynligt gået bankerot. Der var perioder af 2012 og 2013, hvor det efter sigende stod så grelt til, at der blev sparet på alt, bl.a. omkring busture, maden osv.
Og når man så samtidig ser på at vi året inden havde næsten 2,5 gang så mange ansatte, så kan man heller ikke undgå at konstatere at det er selvforskyldt.

De sidste 2 år har man kæmpet, og rigtig mange har taget et kæmpe slæb, særligt internt i organisationen, for at klubben ikke skulle lide for meget under alle spareøvelserne. Det er fantastisk at man har genrejst AaB, nu skal man så bare også følge det op med handlekraft og ikke ligge for meget under for den der fattigmands-offerrolle.
Sidstnævnte del frygter jeg også en smule. Vi overspiller fattigmandskortet i den generelle retorik og kan godt melde friskere ud. AaB har - så vidt jeg lige husker - haft helt styr på den daglige drift siden 2010 og led i de efterfølgende år alene under gamle synder og feriepengesagen, der stødte til i september 2012. Hertil kom tillige nogle nedskrivninger på butikker og reklamebander. Det sidste fattede jeg ikke helt, hvad drejede sig om, men lad det nu ligge. Mesterskabet og kvalifikationen til EL gjorde mange ting lettere i AaB, men det var nu ikke afgørende for at undgå konkurs. Dog var en kapitaltilførsel i et vist omfang nødvendig grundet feriepengesagen, ligesom pengene fra EL har muliggjort investeringer vi slet ikke havde råderum til for bare halvandet år siden. Men den generelle positive økonomiske udvikling i AaB har stået på i flere år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2015, 20:18

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:Har Randers ikke stadig en masse vindmøller og ejendomme der blev doneret af Mr. Essex, som understøtter forretningen?
Jeg ved ikke med Randers, men jeg ved, at Silkeborg ejer en papirfabrik eller lignende, der giver endda ret markante overskud, faktisk flere millioner alene i år. Det er ikke nødvendigvis en vej mod halshugning at være engageret i udendomsaktiviteter :-)
Den er i hvert fald god nok at betydelig del af deres forretning var vindmøller

http://www.randersfc.dk/index.php?afd=1&side=3314

Hvis det stadig er tilfældet, er det værd at holde for øje når vi roser Randers for deres strategi. Der er vel næppe mange der er fortalere for at vi kaster os ud i nye bygningseventyr.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 3. sep 2015, 20:28

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:Har Randers ikke stadig en masse vindmøller og ejendomme der blev doneret af Mr. Essex, som understøtter forretningen?
Jeg ved ikke med Randers, men jeg ved, at Silkeborg ejer en papirfabrik eller lignende, der giver endda ret markante overskud, faktisk flere millioner alene i år. Det er ikke nødvendigvis en vej mod halshugning at være engageret i udendomsaktiviteter :-)
Den er i hvert fald god nok at betydelig del af deres forretning var vindmøller

http://www.randersfc.dk/index.php?afd=1&side=3314

Hvis det stadig er tilfældet, er det værd at holde for øje når vi roser Randers for deres strategi. Der er vel næppe mange der er fortalere for at vi kaster os ud i nye bygningseventyr.
Mig bekendt er vindmøller ikke længere nogen god forretning. Alle statstilskud er fjernet, så man skal leve af dagsprisen på el.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 3. sep 2015, 20:57

Så ved man at transfervinduet er lukket, når vi begynder at snakke om vindmøller og papirfabrikker... :thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 4. sep 2015, 01:16

Buzz Killington skrev:
Den er i hvert fald god nok at betydelig del af deres forretning var vindmøller

http://www.randersfc.dk/index.php?afd=1&side=3314

Hvis det stadig er tilfældet, er det værd at holde for øje når vi roser Randers for deres strategi. Der er vel næppe mange der er fortalere for at vi kaster os ud i nye bygningseventyr.
Ja, for 7 år siden. Randers tjener næppe stadig deres penge på vindmøller... Dengang var det måske en god forretning at satse på vindmøller, men se lige hvordan det gik for f.eks. Christopher Poulsen og Peter Daim.

Halvorsen gik jo nedenom og hjem, og en stor del af årsagen til at Randers FC tabte penge på det var jo, at de ikke længere havde et pengeflow fra hans bi-aktiviteter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2015, 08:34

Nu var der tidligere fremme om, at vi havde 10 kontraktudløb inden for det næste år. Det har vores konkurrenter altså også. Både Randers og Brøndby. Og der er også prominente navne iblandt.

Brøndby har udløb med Agger, Albrechtsen og Dumic - det er hele midterforsvaret. Elmander og Ørnskov er andre.

Randers har udløb med Jeppe Tverskov, som får meget positiv opmærksomhed pt. Mads Fenger, 24 årig forsvarsgeneral - ham er der nok mange klubber, som vil have fingrene i. Christian Keller på midtbanen har også haft enorm betydning og har udløb, han er dog 35 år, så spørgsmålet er hvilken kontrakt han kan få.

Bare for at sige at sammenligner man deres dårligdomme med vores egne, så er de også udfordret. Og det er jo det man skal sammenligne og ikke vores fiaskoer med deres succes'er, som en del har gjort herinde...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 4. sep 2015, 08:41

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Den er i hvert fald god nok at betydelig del af deres forretning var vindmøller

http://www.randersfc.dk/index.php?afd=1&side=3314

Hvis det stadig er tilfældet, er det værd at holde for øje når vi roser Randers for deres strategi. Der er vel næppe mange der er fortalere for at vi kaster os ud i nye bygningseventyr.
Ja, for 7 år siden. Randers tjener næppe stadig deres penge på vindmøller... Dengang var det måske en god forretning at satse på vindmøller, men se lige hvordan det gik for f.eks. Christopher Poulsen og Peter Daim.

Halvorsen gik jo nedenom og hjem, og en stor del af årsagen til at Randers FC tabte penge på det var jo, at de ikke længere havde et pengeflow fra hans bi-aktiviteter.
De har både vindmøller og udlejningsejendomme. Derudover, så er vindmøllerne købt og betalt, og producerer vel stadig strøm. Så jeg forstår ikke din pointe. Givet det måske ikke er så fantastisk at købe vindmøller i dag som tidligere, men det er sagen uvedkomne eftersom de allerede ejer dem, samt at de bidrager positivt til indtægtsiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 4. sep 2015, 10:50

Buzz Killington skrev:
De har både vindmøller og udlejningsejendomme. Derudover, så er vindmøllerne købt og betalt, og producerer vel stadig strøm. Så jeg forstår ikke din pointe. Givet det måske ikke er så fantastisk at købe vindmøller i dag som tidligere, men det er sagen uvedkomne eftersom de allerede ejer dem, samt at de bidrager positivt til indtægtsiden.
Jeg var fuld, da jeg skrev det forrige indlæg. Du har ret.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 4. sep 2015, 11:03

FlæskeFrank skrev:Nu var der tidligere fremme om, at vi havde 10 kontraktudløb inden for det næste år. Det har vores konkurrenter altså også. Både Randers og Brøndby. Og der er også prominente navne iblandt.

Brøndby har udløb med Agger, Albrechtsen og Dumic - det er hele midterforsvaret. Elmander og Ørnskov er andre.

Randers har udløb med Jeppe Tverskov, som får meget positiv opmærksomhed pt. Mads Fenger, 24 årig forsvarsgeneral - ham er der nok mange klubber, som vil have fingrene i. Christian Keller på midtbanen har også haft enorm betydning og har udløb, han er dog 35 år, så spørgsmålet er hvilken kontrakt han kan få.

Bare for at sige at sammenligner man deres dårligdomme med vores egne, så er de også udfordret. Og det er jo det man skal sammenligne og ikke vores fiaskoer med deres succes'er, som en del har gjort herinde...
At forlænge med Tverskov bliver nok en formalitet. Han udtalte selv ved kontraktindgåelsen, at gik det godt, så kunne man jo hurtigt forlænge. Og det er jo ikke sådan at klubberne står i kø for at hente ham endnu.
Fenger bliver med al sandsynlighed solgt til vinter, og mon ikke Randers allerede nu prøver at forlænge med ham, så de kan få lidt flere kroner i kassen.

Og vi har jo så stadig 5 stamspillere hvis kontrakter udløber mod Randers' 3, hvoraf Keller har udtalt at sålænge Randers vil fortsætte samarbejdet så vil han også.

Men hvad er det du vil frem til? At man ikke må diskutere hvad AaB gør skidt, og vores konkurrenter gør langt bedre? Med din måde at tænke på, så ville der jo aldrig blive gjort noget ved det. Så kan vi bare gå og bekræfte hinanden i at det er fordi vi er uheldige, og alle de andre er heldige...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 4. sep 2015, 11:20

Man kan hente et halvgodt hold på tidlige kontrakter til vinter:

Jesper Rask
Dalsgaard (vinter) - Fenger - Agger - Dumizi
Falk - Wurtz- Andersson - Emil Larsen
Aabech - Duncan

Bænk - KEP, Nikolaj Poulsen, Jønsson, Hassan, Høgli, CC.

Med en okay træner og naturligvis en bredere trup kunne det her hold slidt nå et slutspil.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2015, 11:21

Gamen skrev:At forlænge med Tverskov bliver nok en formalitet. Han udtalte selv ved kontraktindgåelsen, at gik det godt, så kunne man jo hurtigt forlænge. Og det er jo ikke sådan at klubberne står i kø for at hente ham endnu.
Fenger bliver med al sandsynlighed solgt til vinter, og mon ikke Randers allerede nu prøver at forlænge med ham, så de kan få lidt flere kroner i kassen.

Og vi har jo så stadig 5 stamspillere hvis kontrakter udløber mod Randers' 3, hvoraf Keller har udtalt at sålænge Randers vil fortsætte samarbejdet så vil han også.

Men hvad er det du vil frem til? At man ikke må diskutere hvad AaB gør skidt, og vores konkurrenter gør langt bedre? Med din måde at tænke på, så ville der jo aldrig blive gjort noget ved det. Så kan vi bare gå og bekræfte hinanden i at det er fordi vi er uheldige, og alle de andre er heldige...
Det jeg vil frem til er, at du har en tendens til at kigge på AaBs dårlige valg og så sammenligne det med Randers's gode valg. Det kan man ikke. Ligesom man ikke kan kigge på AaBs gode valg kontra Randers's dårlige.

Keller er vel ikke anderledes end Würtz og KEP ? De to sidstnævnte er vi vel favoritter til at skrive med, HVIS vi vil. Tilsvarende BIF og Agger - Agger skriver jo nok ikke med FCK, hvis han skriver med en dansk klub.

Jeppe Tverskov. Formalitet, måske. Men det ville ikke være første talent, som lugtede kontraktudløb.

Fenger. Hvis det var vores mand, så havde der været 7 siders tråd om manglende rettidig omhu. Det med at sælge ham til vinter, det gjorde vi tilsvarende med Lasse Nielsen. Men det bliver nok ikke en kanonhandel og han skal jo være med på handlen.

Men det jeg gerne ville have frem var, at mange klubber har nok 8-10 kontraktudløb indenfor det næste år, når vi skriver 1. september.

Hvem er iøvrigt de tre stamspillere fra Randers med kontraktudløb.

Hvem er det lige blandt: Keller, Borring, Fenger, Fischer, Tverskov og Nicolai Poulsen ?
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 4. sep 2015, 12:44

FlæskeFrank skrev:
Det jeg vil frem til er, at du har en tendens til at kigge på AaBs dårlige valg og så sammenligne det med Randers's gode valg. Det kan man ikke. Ligesom man ikke kan kigge på AaBs gode valg kontra Randers's dårlige.

Keller er vel ikke anderledes end Würtz og KEP ? De to sidstnævnte er vi vel favoritter til at skrive med, HVIS vi vil. Tilsvarende BIF og Agger - Agger skriver jo nok ikke med FCK, hvis han skriver med en dansk klub.

Jeppe Tverskov. Formalitet, måske. Men det ville ikke være første talent, som lugtede kontraktudløb.

Fenger. Hvis det var vores mand, så havde der været 7 siders tråd om manglende rettidig omhu. Det med at sælge ham til vinter, det gjorde vi tilsvarende med Lasse Nielsen. Men det bliver nok ikke en kanonhandel og han skal jo være med på handlen.

Men det jeg gerne ville have frem var, at mange klubber har nok 8-10 kontraktudløb indenfor det næste år, når vi skriver 1. september.

Hvem er iøvrigt de tre stamspillere fra Randers med kontraktudløb.

Hvem er det lige blandt: Keller, Borring, Fenger, Fischer, Tverskov og Nicolai Poulsen ?
Superstats' side snød, du har ret. Fenger har dog først kontraktudløb 31/12 2015.

Og ja, det er da helt oplagt at de så er stillet lige som vi er. Men det har jeg nu heller ikke brokket mig synderligt over - det er andre i tråden der har indtaget det synspunkt.

Det ændrer stadig ikke på, at de sælger meget dyrere end vi gør, og har gjort det de sidste 10 år. Og de 25-35 mio. eller mere de har tjent ifht. os på transfers kunne vi nok godt have brugt igennem årene, ifht. at holde på spillere. Og det har ikke noget at gøre med at fokusere på gode valg kontra dårlige. Det er jo ikke noget valg AaB tager, at sælge en spiller billigt, det er rent ud sagt dårligt købmandsskab.
Randers er bare dygtige til at hente billigt og sælge dyrt. Hvis du henter 5 angribere for stort set penge, og ialt har tjent op imod 80 mio. på dem, så er det dygtigt købmandskab.
Men det her er skruen uden ende... Man er nødt til at acceptere at andre klubber gør det bedre på nogle ret afgørende parametre, og lære af det. Ikke alle de undskyldninger. Det kommer man ingen vegne med, udover en tur i offerkarrusellen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Rams » 4. sep 2015, 12:49

Er vi ikke snart ved at kunne lægge denne tråd i graven, og starte ny tråd op om det kommende vintervindue.

Reelt kan der jo kun ske følgende:
- Vi henter en transferfri spiller fordi der opstår en pludselig skade
- Vi sender Blomqvist retur til Sverige fordi Søndergaard har fældet dom
- Vi sender en øvrig marginalspiller på lejeaftale i Skandinavien, MEN helt ærligt har jeg svært ved at se hvem det skulle være for så meget dybde er der altså ikke i truppen ifm skader.

Alt det andet sniksnak hører fint hjemme i anden tråd.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 4. sep 2015, 13:38

Rams skrev:Er vi ikke snart ved at kunne lægge denne tråd i graven, og starte ny tråd op om det kommende vintervindue.

Reelt kan der jo kun ske følgende:
- Vi henter en transferfri spiller fordi der opstår en pludselig skade
- Vi sender Blomqvist retur til Sverige fordi Søndergaard har fældet dom
- Vi sender en øvrig marginalspiller på lejeaftale i Skandinavien, MEN helt ærligt har jeg svært ved at se hvem det skulle være for så meget dybde er der altså ikke i truppen ifm skader.

Alt det andet sniksnak hører fint hjemme i anden tråd.
Der kan vel ikke ske intet?

Vi har to backs med udløb til vinter - Dalsgaard og finnen. Det gør PK og Ahlmann til starterne, men bag dem er der vel tæt på ingen? Blåbjerg har spillet lidt derude af nød, tilsvarende med Bøstering og Gilli derude i nogle reservekampe. Smutter de begge to skal der nye ind, ellers kommer det forsvar til at være numerisk udfordret med 5 mand (Pedersen, Petersen, Ahlmann, PK og Blåbjerg) til 4 pladser. Det er ikke nok.

Desuden kan der jo komme et bud på Thomsen, som så skal vurderes op imod den resterende kontrakt.

Sidst kan der ske det kritiske, at der kommer et rigtigt godt bud på Nikolaj Larsen. Han er rigtigt mange point værd, men hvad hvis nogen byder mere end 2 mio euro for ham?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2015, 13:43

Næste tråd skal ikke hedde Transferønsker vol. 20(Vintervinduet 2016), men Forsvarsspillere(Vintervinduet 2016).
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. sep 2015, 00:31

Eksil skrev:
Rams skrev:Er vi ikke snart ved at kunne lægge denne tråd i graven, og starte ny tråd op om det kommende vintervindue.

Reelt kan der jo kun ske følgende:
- Vi henter en transferfri spiller fordi der opstår en pludselig skade
- Vi sender Blomqvist retur til Sverige fordi Søndergaard har fældet dom
- Vi sender en øvrig marginalspiller på lejeaftale i Skandinavien, MEN helt ærligt har jeg svært ved at se hvem det skulle være for så meget dybde er der altså ikke i truppen ifm skader.

Alt det andet sniksnak hører fint hjemme i anden tråd.
Der kan vel ikke ske intet?

Vi har to backs med udløb til vinter - Dalsgaard og finnen. Det gør PK og Ahlmann til starterne, men bag dem er der vel tæt på ingen? Blåbjerg har spillet lidt derude af nød, tilsvarende med Bøstering og Gilli derude i nogle reservekampe. Smutter de begge to skal der nye ind, ellers kommer det forsvar til at være numerisk udfordret med 5 mand (Pedersen, Petersen, Ahlmann, PK og Blåbjerg) til 4 pladser. Det er ikke nok.

Desuden kan der jo komme et bud på Thomsen, som så skal vurderes op imod den resterende kontrakt.

Sidst kan der ske det kritiske, at der kommer et rigtigt godt bud på Nikolaj Larsen. Han er rigtigt mange point værd, men hvad hvis nogen byder mere end 2 mio euro for ham?
Jeg bliver meget overrasket hvis det ikke er Gilli som kommer til at tage over efter Dalsgaard, hvis han som ventet stopper hos os til vinter. Dermed har vi PK som backup til begge backpladser, og Blåbjerg som backup til venstre. Hvis Ahlmann er helt klar efter sin lange pause til den tid, og ikke kommer til at få en masse tilbagefald vil det være ok for mig... hvis han er skadesfri spiller han stort set samtlige kampe. Jeg vil hellere se på midterforsvaret og den centrale defensive midtbane, måske endda en spiller som kan dække begge positioner, særligt hvis Augo stiller støvlerne til vinter vil det være en nødvendighed.

Bortset fra det, så mente Rams vel at denne tråd kan dø en stille død nu, fordi den snak hører til i den kommende tråd om vinterens transfervindue.

Låst