Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 5. sep 2015, 12:25

Patmand skrev: Det er overhovedet ikke det der står i den artikel. I øvrigt, jævnfør din diskussion andetsteds, så kan du ikke se fakta omkring FCM's forhold andetsteds end på FCM's officielle hjemmeside...

Så til dit andet statement der er totalt falsk, nemlig at Kasper Kusk skulle være blevet solgt for 4,5 mio efter hans kontrakt var udløbet.
Det er selvfølgelig en værre omgang vrøvl. Det er uladsiggørligt at sælge spillere en klub ikke har på kontrakt, derfor har du trods alt ret i at "Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til."
Jeg tror du mangler at gnide søvnen ud af øjnene i dag. Kasper Kusk havde en kontrakt med AaB gældende til den 30. juni 2015.
Jeg havde ikke set dette indlæg i strømmen fra kritikere. Derfor fik jeg ikke svaret på det.

Kusk skrev alligevel en ny kontrakt på trods af at han var fri og kunne være rejst hvorhen han ville uden at AaB havde fået en fregne. AaB og Lynge havde reelt ingen indflydelse på indholdet. Dog gik Kusk og hans bisiddere med til at indføje en salgsklausul. Det havde de ikke været tvunget til, så den gestus var ret flot, og derfor fik AaB trods alt et beløb for ham. Da Twente indløste klausulen var det svin slagtet og Kusk rejste sydpå efterladende en sum på 4½ million i AaB's kasse. Så måske er mit indlæg ikke ret falsk alligevel. Men du siger det selv. Det Lynge gjorde var uladsiggørligt, så du er selvfølgelig undskyldt.

Men grunden til at jeg svarer dig nu i en debat, der for længst er død er ikke så meget Kusk, men mere for at gøre opmærksom på, at Sisto på det nærmeste var til grin på landsholdet i går og blev flået ud i pausen. Mon ikke hans niveau trænger til at blive strammet op, hvis FC Midtjylland skal have ottecifret afregning på ham lige i den kommende fremtid.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 7. sep 2015, 13:14

Freddie skrev:
Patmand skrev: Det er overhovedet ikke det der står i den artikel. I øvrigt, jævnfør din diskussion andetsteds, så kan du ikke se fakta omkring FCM's forhold andetsteds end på FCM's officielle hjemmeside...

Så til dit andet statement der er totalt falsk, nemlig at Kasper Kusk skulle være blevet solgt for 4,5 mio efter hans kontrakt var udløbet.
Det er selvfølgelig en værre omgang vrøvl. Det er uladsiggørligt at sælge spillere en klub ikke har på kontrakt, derfor har du trods alt ret i at "Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til."
Jeg tror du mangler at gnide søvnen ud af øjnene i dag. Kasper Kusk havde en kontrakt med AaB gældende til den 30. juni 2015.
Jeg havde ikke set dette indlæg i strømmen fra kritikere. Derfor fik jeg ikke svaret på det.

Kusk skrev alligevel en ny kontrakt på trods af at han var fri og kunne være rejst hvorhen han ville uden at AaB havde fået en fregne. AaB og Lynge havde reelt ingen indflydelse på indholdet. Dog gik Kusk og hans bisiddere med til at indføje en salgsklausul. Det havde de ikke været tvunget til, så den gestus var ret flot, og derfor fik AaB trods alt et beløb for ham. Da Twente indløste klausulen var det svin slagtet og Kusk rejste sydpå efterladende en sum på 4½ million i AaB's kasse. Så måske er mit indlæg ikke ret falsk alligevel. Men du siger det selv. Det Lynge gjorde var uladsiggørligt, så du er selvfølgelig undskyldt.

Men grunden til at jeg svarer dig nu i en debat, der for længst er død er ikke så meget Kusk, men mere for at gøre opmærksom på, at Sisto på det nærmeste var til grin på landsholdet i går og blev flået ud i pausen. Mon ikke hans niveau trænger til at blive strammet op, hvis FC Midtjylland skal have ottecifret afregning på ham lige i den kommende fremtid.
LOL. Nice trolling.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. sep 2015, 09:58

Typisk AaB. Sidder med hænderne i skødet og venter. Klart at vi altid kommer så dårligt ud af transfervinduet, når det altid kommer bag på AaB, at der kommer et nyt vindue.

Se vi skriver allerede den 8. september, men er der gjort klart til vinterviduet 2016. Nej vel.

Katastrofe!!!
- FlæskeFrank

kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af kronenburg » 10. sep 2015, 11:54

Hallur Hansson så virkelig stærk ud i går - virkelig hurtig, god med bolden og lader til at have fået lidt muskler på kroppen også. Kunne godt se ham tilbage på et tidspunkt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 10. sep 2015, 12:00

kronenburg skrev:Hallur Hansson så virkelig stærk ud i går - virkelig hurtig, god med bolden og lader til at have fået lidt muskler på kroppen også. Kunne godt se ham tilbage på et tidspunkt.
Dennis Sørensen kunne fortælle, at Hallur bestemt ikke havde en god til i AaB sidst. Jeg tror ikke på, at han vil tilbage - selvom han helt sikkert skal være velkommen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 10. sep 2015, 12:43

le Cid skrev:
kronenburg skrev:Hallur Hansson så virkelig stærk ud i går - virkelig hurtig, god med bolden og lader til at have fået lidt muskler på kroppen også. Kunne godt se ham tilbage på et tidspunkt.
Dennis Sørensen kunne fortælle, at Hallur bestemt ikke havde en god til i AaB sidst. Jeg tror ikke på, at han vil tilbage - selvom han helt sikkert skal være velkommen!
Dennis Søndergaard, that is.

Han har også udtalt det offentligt, mener at have set artiklen på bold.dk eller lign. Han var langt fra holdet og den manglende spilletid tog hårdt på ham.

Han var afgjort en af deres bedste spillere i går, men vi skal da ikke ønske ham tilbage? Han slog ikke til i AaB, havde ikke niveauet der skulle til... ligesom stort set alle de andre færøske eksperimenter vi har kastet os ud i.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 11. sep 2015, 09:06

Søndergaard - naturligvis!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 14. sep 2015, 15:37

Nu er det naturligvis altid let med disse "hvad sagde jeg" indlæg.

Men: Som jeg skrev tidligere i vinduet burde ledelsen have haft som prioritet no. 1 at finde en forsvarsgeneral.
Kampen i parken i går understreger jo med al tydelighed min pointe.

Det hele sejler jo. Vi har ingen leder i den bagerste række - og det er tydeligt og mærkbart.

Såfremt vi havde haft styr på defensiven vil jeg komme med den påstand at vi havde vundet i parken i går - eller i hvert fald gået derfra med 1 point.

Det er en fail til ledelsen det her.

Der skal en ny forsvarsFührer på banen i næste vindue - ellers mister jeg al tro på det projekt vi har gang i på Hornevej.
Bienvenu Bassogog!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 14. sep 2015, 16:55

astonvilla skrev:Nu er det naturligvis altid let med disse "hvad sagde jeg" indlæg.

Men: Som jeg skrev tidligere i vinduet burde ledelsen have haft som prioritet no. 1 at finde en forsvarsgeneral.
Kampen i parken i går understreger jo med al tydelighed min pointe.

Det hele sejler jo. Vi har ingen leder i den bagerste række - og det er tydeligt og mærkbart.

Såfremt vi havde haft styr på defensiven vil jeg komme med den påstand at vi havde vundet i parken i går - eller i hvert fald gået derfra med 1 point.

Det er en fail til ledelsen det her.

Der skal en ny forsvarsFührer på banen i næste vindue - ellers mister jeg al tro på det projekt vi har gang i på Hornevej.
Helt enig, og vi taler ikke et talent eller en backup på en halvårig kontrakt, nej vi skal have er en erfaren spiller ind der har lederegenskaber og kan glide direkte ind på holdet. En Wæhler/Trond/Bård/Matovac type. Derudover ser jeg gerne at man forsøger at udleje Blomquist eller giver ham en fri transfer, han har immervæk kontrakt helt til 2019! men lige meget hvor mange skader vi har på midtbanen er han åbenbart ikke god nok, han må kategoriseres som et fejlkøb.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 14. sep 2015, 19:14

Ud med Ricola, ude med Dalsgaard. Ind med mindst en back der kan starte. Gerne på højre side modsat Ahlmann.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sønderhof » 14. sep 2015, 19:50

Brent skrev:
Helt enig, og vi taler ikke et talent eller en backup på en halvårig kontrakt, nej vi skal have er en erfaren spiller ind der har lederegenskaber og kan glide direkte ind på holdet. En Wæhler/Trond/Bård/Matovac type. Derudover ser jeg gerne at man forsøger at udleje Blomquist eller giver ham en fri transfer, han har immervæk kontrakt helt til 2019! men lige meget hvor mange skader vi har på midtbanen er han åbenbart ikke god nok, han må kategoriseres som et fejlkøb.
Ved ikke helt om jeg kan følge dem der mener at det er i midterforsvaret det er mest presserende at blive forstærket. Synes KEP besidder lederevnerne, mens både Blåbjerg og Kasper P. har talentet til mindst at blive habile superligaspillere. Jeg ønsker mig mere en erstatning for Dalsgård samt en udfordrer til den centrale midt.

Desuden vil jeg mene at man har en noget selektiv hukommelse, hvis man ser "Wæhler og Bård-typer"som spillere der vil kunne løfte vores spil.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 14. sep 2015, 21:25

Sønderhof skrev:
Brent skrev:
Helt enig, og vi taler ikke et talent eller en backup på en halvårig kontrakt, nej vi skal have er en erfaren spiller ind der har lederegenskaber og kan glide direkte ind på holdet. En Wæhler/Trond/Bård/Matovac type. Derudover ser jeg gerne at man forsøger at udleje Blomquist eller giver ham en fri transfer, han har immervæk kontrakt helt til 2019! men lige meget hvor mange skader vi har på midtbanen er han åbenbart ikke god nok, han må kategoriseres som et fejlkøb.
Ved ikke helt om jeg kan følge dem der mener at det er i midterforsvaret det er mest presserende at blive forstærket. Synes KEP besidder lederevnerne, mens både Blåbjerg og Kasper P. har talentet til mindst at blive habile superligaspillere. Jeg ønsker mig mere en erstatning for Dalsgård samt en udfordrer til den centrale midt.

Desuden vil jeg mene at man har en noget selektiv hukommelse, hvis man ser "Wæhler og Bård-typer"som spillere der vil kunne løfte vores spil.
Wæhler var/er da en klassespiller
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. sep 2015, 22:57

Brent skrev:
Sønderhof skrev:
Brent skrev:
Helt enig, og vi taler ikke et talent eller en backup på en halvårig kontrakt, nej vi skal have er en erfaren spiller ind der har lederegenskaber og kan glide direkte ind på holdet. En Wæhler/Trond/Bård/Matovac type. Derudover ser jeg gerne at man forsøger at udleje Blomquist eller giver ham en fri transfer, han har immervæk kontrakt helt til 2019! men lige meget hvor mange skader vi har på midtbanen er han åbenbart ikke god nok, han må kategoriseres som et fejlkøb.
Ved ikke helt om jeg kan følge dem der mener at det er i midterforsvaret det er mest presserende at blive forstærket. Synes KEP besidder lederevnerne, mens både Blåbjerg og Kasper P. har talentet til mindst at blive habile superligaspillere. Jeg ønsker mig mere en erstatning for Dalsgård samt en udfordrer til den centrale midt.

Desuden vil jeg mene at man har en noget selektiv hukommelse, hvis man ser "Wæhler og Bård-typer"som spillere der vil kunne løfte vores spil.
Wæhler var/er da en klassespiller
Han var en pjækrøv var han!

Klassespiller var han nu bestemt ikke i mine øjne, jeg synes han havde mange mangler, og det samme gælder Bård. Matovac var til gengæld en klassespiller, og det samme var Klebér før han blev helt væk i skader.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 15. sep 2015, 06:54

Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:
Sønderhof skrev:
Brent skrev:
Helt enig, og vi taler ikke et talent eller en backup på en halvårig kontrakt, nej vi skal have er en erfaren spiller ind der har lederegenskaber og kan glide direkte ind på holdet. En Wæhler/Trond/Bård/Matovac type. Derudover ser jeg gerne at man forsøger at udleje Blomquist eller giver ham en fri transfer, han har immervæk kontrakt helt til 2019! men lige meget hvor mange skader vi har på midtbanen er han åbenbart ikke god nok, han må kategoriseres som et fejlkøb.
Ved ikke helt om jeg kan følge dem der mener at det er i midterforsvaret det er mest presserende at blive forstærket. Synes KEP besidder lederevnerne, mens både Blåbjerg og Kasper P. har talentet til mindst at blive habile superligaspillere. Jeg ønsker mig mere en erstatning for Dalsgård samt en udfordrer til den centrale midt.

Desuden vil jeg mene at man har en noget selektiv hukommelse, hvis man ser "Wæhler og Bård-typer"som spillere der vil kunne løfte vores spil.
Wæhler var/er da en klassespiller
Han var en pjækrøv var han!

Klassespiller var han nu bestemt ikke i mine øjne, jeg synes han havde mange mangler, og det samme gælder Bård. Matovac var til gengæld en klassespiller, og det samme var Klebér før han blev helt væk i skader.
Wæhler var da en ledertype af rang, og bestemt bedre end eksempelvis KEP. I min optik er han en klassespiller
AaB - the Nordic gateway to Europe

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af hje1980 » 15. sep 2015, 08:43

Hvis man mener KEP har større lederegenskaber og højere klasse end Wæhler, så har man sgu ikke forstand på fodbold.

Wæhler er sammen med Matovaz de 2 bedste central forsvarer vi har haft siden Jes Høgh...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 15. sep 2015, 09:08

Det er bare underligt at de samme mennesker, der mener at vi skal spille pasningsfodbold længes tilbage til tiden med Bård Borgersen eller Jozo Matovac...

I dag er der behov for andre forsvarstyper. De norske og svenske betonforsvarere er ikke længere så attraktive for Superliga-klubber fordi spillet i vores liga er langt mere taktisk end i nabolandene. Vi skal hellere have intelligente stoppertyper som Sviatchenko, Pascal Gregor eller Mads Fenger.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 15. sep 2015, 09:17

hje1980 skrev:Hvis man mener KEP har større lederegenskaber og højere klasse end Wæhler, så har man sgu ikke forstand på fodbold.

Wæhler er sammen med Matovaz de 2 bedste central forsvarer vi har haft siden Jes Høgh...
:thumbsup: helt enig
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 15. sep 2015, 09:19

Yankee skrev:Det er bare underligt at de samme mennesker, der mener at vi skal spille pasningsfodbold længes tilbage til tiden med Bård Borgersen eller Jozo Matovac...

I dag er der behov for andre forsvarstyper. De norske og svenske betonforsvarere er ikke længere så attraktive for Superliga-klubber fordi spillet i vores liga er langt mere taktisk end i nabolandene. Vi skal hellere have intelligente stoppertyper som Sviatchenko, Pascal Gregor eller Mads Fenger.
Enig, og netop vores spilkoncept hvor vi forsøger det hurtige pasningsspil, vil det være guld værd at få en midterforsvarer der også er dygtig med bolden, og ikke kun en klassisk stopper. Jeg ville da gerne have en ny Jozo, for han var satme dygtig, men en ny Kleber ville være bedre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2015, 10:33

Hanga skrev:
Yankee skrev:Det er bare underligt at de samme mennesker, der mener at vi skal spille pasningsfodbold længes tilbage til tiden med Bård Borgersen eller Jozo Matovac...

I dag er der behov for andre forsvarstyper. De norske og svenske betonforsvarere er ikke længere så attraktive for Superliga-klubber fordi spillet i vores liga er langt mere taktisk end i nabolandene. Vi skal hellere have intelligente stoppertyper som Sviatchenko, Pascal Gregor eller Mads Fenger.
Enig, og netop vores spilkoncept hvor vi forsøger det hurtige pasningsspil, vil det være guld værd at få en midterforsvarer der også er dygtig med bolden, og ikke kun en klassisk stopper. Jeg ville da gerne have en ny Jozo, for han var satme dygtig, men en ny Kleber ville være bedre.
Nu gik det jo fint med Thelander, som ikke er en spillende stopper. Jeg ser ikke noget problem i, at vores ene stopper er en beton-forsvarer og den anden er en spilintelligent. At have et ordentlig kleppert dernede vil også være godt i forbindelse med dødbolde. Selv i en klub som Barca, hvor den ene stopper konsekvent er en def. midt de har flyttet ned har de Pique rendende ved siden af (han ville nok være en spillende forsvarer i Danmark fordi niveauet er så ringe, men set i en spansk kontekst).

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Remark » 15. sep 2015, 12:48

Midterforsvarer - ja tak. Vi skal have fire på den plads, og lige nu har vi kun tre. KEP har kontraktudløb til sommer, og må gerne forlænges. Men jeg vil gerne, om vi får en, der kan være lederfigur på banen og uden for.

Min all-time midterforsvarer hedder forøvrigt

1. Matovac
2. Kleber
3. Wæhler

4. Resten

5. Krüger, Califf

Låst