Robert Kakeeto på kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af thomasjn » 16. sep 2015, 11:41

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... keeto.aspx

Svært at vide, hvad man skal mene. Usikker på om det var ham eller Opondo jeg så i Hjørring i vinter uden vedkommende gjorde ret meget opmærksom på sig selv. Men uden tvivl en god ide, hvis man kan køre en fremtidens mand i stilling til 6'er positionen. Nogen der kender noget til ham og kan fortælle, hvor han er ifht. at kunne begå sig i Seniorfodbold/Superligaen og hvilke styrker/svagheder han har? Vil stadig mene vi har brug for noget rutineret blod, men hvis han er talentfuld kan det ikke skade at have ham i truppen.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af FlemmingG » 16. sep 2015, 12:02

Var ude og se reservernes kamp mod AGF for en måneds tid siden. Der synes jeg han var meget iøjnefaldende. Aggressiv spiller med en fornuftig teknik og godt blik for sine medspillere. Som jeg husker det var han den midtbanespiller der leverede den bedste præstation på dagen. Svært at vurdere hvor langt han er fra Superliga niveau, men han så spændende ud

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 16. sep 2015, 12:03

Stort velkommen til ham!!
Glæder mig til at se ham i aktion.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Ham der Emil » 16. sep 2015, 12:35

Mon ikke Opondo bliver den næsten, som kommer på kontrakt.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Hanga » 16. sep 2015, 12:52

Ham der Emil skrev:Mon ikke Opondo bliver den næsten, som kommer på kontrakt.
Det kunne også være Oliver Knudsen, der godt kunne have fået kontrakt i sommers, hvis ikke han havde brækket anklen (mener jeg det var) og dermed blev sat ud i længere tid. Centerforsvaret er jo også en position hvor vi er noget udsat!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Martino » 16. sep 2015, 13:44

I træningskampen mod VFF i sommers var han en af banens bedste. Der spillede han højre back da Dalsgaard måtte udgå. Fin teknik, meget aggresiv som AaB også beskriver...derudover lagde han op til et af målene i den kamp. Tror han ligesom PK kan agere på flere pladser men jeg ser ham også som en boldvindende 6'er med rigtig fin teknik. Som sagt har kun set ham i en kamp og så til en del træninger.
Jeg savner Winsnes

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 16. sep 2015, 14:31

Martino skrev:I træningskampen mod VFF i sommers var han en af banens bedste. Der spillede han højre back da Dalsgaard måtte udgå. Fin teknik, meget aggresiv som AaB også beskriver...derudover lagde han op til et af målene i den kamp. Tror han ligesom PK kan agere på flere pladser men jeg ser ham også som en boldvindende 6'er med rigtig fin teknik. Som sagt har kun set ham i en kamp og så til en del træninger.
en boldvindende 6'er - er det en Würtz-type?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Martino » 16. sep 2015, 15:47

dyhrmaN skrev:
Martino skrev:I træningskampen mod VFF i sommers var han en af banens bedste. Der spillede han højre back da Dalsgaard måtte udgå. Fin teknik, meget aggresiv som AaB også beskriver...derudover lagde han op til et af målene i den kamp. Tror han ligesom PK kan agere på flere pladser men jeg ser ham også som en boldvindende 6'er med rigtig fin teknik. Som sagt har kun set ham i en kamp og så til en del træninger.
en boldvindende 6'er - er det en Würtz-type?
Ja. Han minder lidt om Wurtz i spillestil og det er nok også grunden til at han har fået kontrakt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Søgaard » 16. sep 2015, 20:54

Fedt at man skriver kontrakt med endnu en ung gut. TIllykke til ham, også godt at det ender i en kontrakt, nu man har hentet ham ind fra Uganda. Også rart med en decideret Würtz klon, der måske har talent til at blive vores næste def. midt... Hvordan er han som type, overfor en Asger Bust som vi skrev med i sommers, er der nogen der kan uddybe her?

Vi har mange spændende spillere nu, synes det var en imponerende reserve-opstilling vi havde mod Viborg. Nu skal nogle af dem så til at tage skridtet op :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2015, 21:11

Ja, jeg er også en af dem der ser denne kontrakt mere som et tegn på en sund strategi, end det modsatte. Men, når det så er sagt, hvorfor så kun lige under 3 år? Hvis han er risikoen værd i tre år, så er han den vel også værd i fire år. Og vi har jo set før at et år kan gøre hele forskellen. Vi taler om en spiller der endnu ikke har fået en førsteholdskamp, så det er usandsynligt han får sit gennembrud gennembrud lige forløbig. Mon ikke vi skal regne med at han højst får et par indhop i denne sæson, og en lille håndfuld førsteholdskampe i næste (med minder Wurtz forsvinder). Så står vi - worst best-case - om to år med en spiller der nu er klar til for alvor at bide sig fast, men som kun har et år tilbage af kontrakten, hvilket vi jo ved betyder at han sidder med alle kortene i en forhandlingssituation. Det er selvfølgelig muligt han selv syntes fire år var for meget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 16. sep 2015, 22:05

Buzz Killington skrev:Ja, jeg er også en af dem der ser denne kontrakt mere som et tegn på en sund strategi, end det modsatte. Men, når det så er sagt, hvorfor så kun lige under 3 år? Hvis han er risikoen værd i tre år, så er han den vel også værd i fire år. Og vi har jo set før at et år kan gøre hele forskellen. Vi taler om en spiller der endnu ikke har fået en førsteholdskamp, så det er usandsynligt han får sit gennembrud gennembrud lige forløbig. Mon ikke vi skal regne med at han højst får et par indhop i denne sæson, og en lille håndfuld førsteholdskampe i næste (med minder Wurtz forsvinder). Så står vi - worst best-case - om to år med en spiller der nu er klar til for alvor at bide sig fast, men som kun har et år tilbage af kontrakten, hvilket vi jo ved betyder at han sidder med alle kortene i en forhandlingssituation. Det er selvfølgelig muligt han selv syntes fire år var for meget.
Nu er han jo ikke brudt igennem som 17 årig. Han får først kontrakt som 20 årig. Han er fra Uganda, jeg må blank erkende, at jeg ikke kan nævne den eneste fra Ugandas landshold, har i øvrigt ikke hørt, at han skulle være udtaget til deres unglandshold(hvis de har et sådan). Nations mæssigt er hanvel svarende til en færing, og der har været mange færinger igennem Superligaen uden at slå til.

Spændende, men så heller ikke mere pt.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Freddie » 17. sep 2015, 09:26

FlæskeFrank skrev: Nu er han jo ikke brudt igennem som 17 årig. Han får først kontrakt som 20 årig. Han er fra Uganda, jeg må blank erkende, at jeg ikke kan nævne den eneste fra Ugandas landshold, har i øvrigt ikke hørt, at han skulle være udtaget til deres unglandshold(hvis de har et sådan). Nations mæssigt er hanvel svarende til en færing, og der har været mange færinger igennem Superligaen uden at slå til.

Spændende, men så heller ikke mere pt.
De har ingen U-landshold i Uganda, så der finder du ham ikke.
Det kan godt være, at man er på niveau med en færing når man kommer fra Uganda. Men du glemmer vist, at Robert Kakeeto har været i AaB i i mere end 2 år. Han er vel en afrikansk spiller med stor fysik, og tekniske kvaliteter. Men han er også præget som dansker med holdånd og forståelse for sammenspillet. Han forstår dansk og han snakker også en hel del, selv om han ikke er færdig med at lære. Jeg tror ikke det vil vare ret længe før du kender navnet på en fra Ugandas landshold.

Med hensyn til kontraktlængden, så er det svært at binde unge spillere, der ikke er færdiguddannede, på en lang kontrakt. Skal han have det samme i løn på fjerde år, som han tjener på første år? Hvor meget skal han så tjene? Hvad skal han have i bonus? Hvad med dit og dat. Det er klart, at hvis han har en bare nogenlunde ordentlig rådgiver, er det umuligt at skrive så lang tid, hvor gerne AaB end vil have ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 17. sep 2015, 09:41

Freddie skrev:De har ingen U-landshold i Uganda, så der finder du ham ikke.
Det kan godt være, at man er på niveau med en færing når man kommer fra Uganda. Men du glemmer vist, at Robert Kakeeto har været i AaB i i mere end 2 år. Han er vel en afrikansk spiller med stor fysik, og tekniske kvaliteter. Men han er også præget som dansker med holdånd at forståelse for sammanspillet. Han forstår dansk og han snakker også en hel del, selv om han ikke er færdig med at lære. Jeg tror ikke det vil vare ret længe før du kender navnet på en fra Ugandas landshold.
Jeg var inde og se deres landshold på FIFA og der var ikke mange kendte klubber med, så jeg tror heller ikke, at han skal snuse ret meget til AaB før det kan kaste en landskamp af sig.

Nu er jeg positivt omkring ham, og skal man sammenligne lidt forløb, så er det vel Spalvis og Kasper Pedersen og de har sgu klaret det OK.

Jeg læste, at han ikke var så høj et sted. Det er ikke en ny Vilakazi ? For hans skuldertacklinger sad i klunkehøjde.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rober Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Freddie » 17. sep 2015, 10:24

FlæskeFrank skrev:
Jeg var inde og se deres landshold på FIFA og der var ikke mange kendte klubber med, så jeg tror heller ikke, at han skal snuse ret meget til AaB før det kan kaste en landskamp af sig.

Nu er jeg positivt omkring ham, og skal man sammenligne lidt forløb, så er det vel Spalvis og Kasper Pedersen og de har sgu klaret det OK.

Jeg læste, at han ikke var så høj et sted. Det er ikke en ny Vilakazi ? For hans skuldertacklinger sad i klunkehøjde.
Det er rigtigt, at han ikke er 2 meter og træls. Jeg vil gætte på 182½ cm og han er toptrimmet. Det kan godt være at det tager lidt tid inden han kommer til at spille fast på den centrale midtbane. Jeg regner bestemt med, at Würtz holder 2-3-4 år endnu, så den kan godt blive svær at overtage. Men der er altid 7-8 kampe når han er småskadet eller i karantæne. Faktisk har han et venligt og indtagende gemyt, så også på den måde ligner har en smilende killer på midtbanen :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Yankee » 17. sep 2015, 12:45

Det er vel også muligt at kontrakten lyder på 2018 plus option på 1-2 år mere. Det ville i hvert fald være en oplagt måde at gøre det på.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Bundgaard » 17. sep 2015, 13:45

tænker lidt at det er fedt man kigger på fremtiden og 6er pladsen, men var det ikke Andreas Blomqvist der var udset til denne plads, eller var det bare mig ????
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2015, 13:52


Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Freddie » 17. sep 2015, 14:07

Bundgaard skrev:tænker lidt at det er fedt man kigger på fremtiden og 6er pladsen, men var det ikke Andreas Blomqvist der var udset til denne plads, eller var det bare mig ????
Så vidt jeg ved er Blomqvist udset som back up for Kasper Risgård, men der er ingen automatik i det. Konkurrencen er stor på Hornevej.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 14:26

Freddie skrev:
Bundgaard skrev:tænker lidt at det er fedt man kigger på fremtiden og 6er pladsen, men var det ikke Andreas Blomqvist der var udset til denne plads, eller var det bare mig ????
Så vidt jeg ved er Blomqvist udset som back up for Kasper Risgård, men der er ingen automatik i det. Konkurrencen er stor på Hornevej.
Korrekt - Blomqvist er udpræget 8'er.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af thomasjn » 17. sep 2015, 15:36

Blomqvist er vel egentlig også en type der kunne puttes ud i Thomsens rolle? Jeg har tit tænkt om det kunne være en mulighed, da han ikke virker til at have fysik til central midt.

Besvar