Lystrup - AaB DBU-pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af wohlers » 20. sep 2015, 14:36

Er kampen Lystrup - AaB flyttet til Nordjyske Arena?
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=218361
http://www.lystrupfodbold.dk/pokalkamp-i-AaB
Det kunne se sådan ud, men har bare ikke hørt det meldt offentligt ud nogen steder...

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af SimonJ » 20. sep 2015, 14:43

wohlers skrev:Er kampen Lystrup - AaB flyttet til Nordjyske Arena?
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=218361
Det kunne se sådan ud, men har bare ikke hørt det meldt offentligt ud nogen steder...
Ja den er blevet opdateret. Jeg tjekkede igår, der stod kampen til at skulle spilles i Lystrup kl. 16.00 samme dato.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Lomaha » 21. sep 2015, 10:34

Men hvorfor skal den først spilles i næste uge?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2015, 11:27

Lomaha skrev:Men hvorfor skal den først spilles i næste uge?
Fordi vi havde søndagskamp i går, fredagskamp næste weekend og først søndagskamp næste næste weekend.

Lystrup spiller så mod Nørresundby om lørdagen, så vi får en ekstra hviledag.

Så det passer faktisk os godt..
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Kenneth K » 21. sep 2015, 13:08

Sendt fra eksil i Århus:

Nedtur at kampen ikke spilles i 8520 Gun City.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Njak » 21. sep 2015, 14:18

Surt jeg havde set frem til at skulle en tur i Mosen.

Jeg tager turen derop fra Århus og tilbage igen, hvis der er nogen som vil med, så skriv til mig

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af AMadsen » 21. sep 2015, 21:48

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... agnen.aspx jeg bliver lige nødt til at rose Stephan Schor for hans potentielle "pre" shit storms håndtering i forbindelse med udmeldingen mht indsamlingen. Har vi en spindoktor?
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2015, 21:58

AMadsen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... agnen.aspx jeg bliver lige nødt til at rose Stephan Schor for hans potentielle "pre" shit storms håndtering i forbindelse med udmeldingen mht indsamlingen. Har vi en spindoktor?
Ja, det er god fornuftig CSR og kommunikation for man skal satme passe på med ikke at gøre alle sure, i forsøget på at gøre alle glade. Men denne balancegang er næppe kontroversiel uanset hvordan man står i forhold til det etiske spørgsmål omkring flygtningesituationen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Eksil » 21. sep 2015, 22:01

AMadsen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... agnen.aspx jeg bliver lige nødt til at rose Stephan Schor for hans potentielle "pre" shit storms håndtering i forbindelse med udmeldingen mht indsamlingen. Har vi en spindoktor?
Ellers hvis han vil ha inspiration til hvor galt det kan gå, så oprettede Brøndby en indsamling til flygtning. Kommentarene gik i to retninger fra første sekund og folk kravlede ned i skyttegravene. Det var fandme ikke kønt.

Gamen

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Gamen » 22. sep 2015, 00:15

Buzz Killington skrev: Ja, det er god fornuftig CSR og kommunikation for man skal satme passe på med ikke at gøre alle sure, i forsøget på at gøre alle glade. Men denne balancegang er næppe kontroversiel uanset hvordan man står i forhold til det etiske spørgsmål omkring flygtningesituationen.
Det er en helt fin udmelding fra Schors. Jeg ville ikke bryde mig specielt meget om at AaB fulgte f.eks. de tyske klubber der giver flygtninge gratis adgang til kampe, og mere eller mindre i deres udtryk tager politisk stilling.
Nøjagtig ligesom vi heller ikke skal have fagforeningstosser til at rende og hverve medlemmer under tribunerne, som det bl.a. er set i Aarhus og Esbjerg - selvfølgelig uden at det overhovedet kan sammenlignes. Men nul politiseren af fodbolden, tak.

Der er AaB slået ind på en langt mere professionel vej med støtte til lokale projekter, og ikke mindst engagement i nærområdet - bl.a. via Lynge og spillerne og god opbakning til kvartersprojekterne derude.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2015, 10:26

Du politiserer jo hver gang, hvadenten om det er Røde Kors, som får lov at samle ind eller du sælger stadionnavnet. Så har vi jo blot hjerteblod forskellige steder.

Jeg synes, at Schors udmelding var lidt/meget kluntet.

Især når det er ECA's initiativ, altså ikke en lokal privat ide. Så hellere sige, at vi har samtidig med flytningen af kampen valgt at støtte op om ECA's initiativ, hvorfor kampen bliver gratis, men der vil blive foretaget en indsamling af ECA, hvor man kan støtte initiativet Hope for life(eller hvad det nu hedder).

Her bliver det lidt "vi gør det her, men undskylder, hvis det kan støde nogen." Spørger han også sin mor til råds inden han inviterer nabodatteren ud ?

Lige præcis det AaB har været gode til i denne sæson, nemlig at komme med gode ting forsømmer de her. De lokale Aalborg AaB -fans, som plejer at brokke sig over, at man skal helt til Hjørring for at se dem spille, får en hjemmekamp, som ellers burde være afviklet i Århus. De kan satme også komme gratis ind. Hvorfor er det lige ikke vindersag ? Det lykkes ikke med denne udmelding.

I øvrigt er jeg spændt på, hvor mange stamspillere, som spiller kampen. Hvis ikke Raitala og Blomquist spiller, så er de væk til vinter!
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Eksil » 22. sep 2015, 11:11

Hvis man tror, at det her er "ufarligt", så se nogle kommentarer mellem Brøndbyfans omkring en tøjindsamling til flytningene:

"De kan få en pjece om vores danske fængsler så de kan se hvor de skal bo om er par år."
"Sikke noget pladder, disse såkaldte flygtninge er for de flest vedkomne migranter der kommer og suger kassen helt tom. Brøndby IF burde holde sig for gode til at hoppe med på befolkningsudskiftningen !"
"Har også umådeligt meget lyst til at forære et par fodboldstøvler til de stakkels terrorister...hrmhrm, undskyld, mente naturligvis "flygtninge"."


Derfra kører debatten og mudder kastes fra begge sider. AaB har kun godt af, at gøre det her så upolitisk så muligt. Smid en mønt, hvis du har lyst eller lad være, hvis du ikke vil. Det er den eneste rigtige udmelding. Danske fodboldklubber er ofte født ud af politiske og klasseforskelle, men det er rigtig farligt at spille på dem i dag.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2015, 11:46

Jeg tror ikke, at det er ufarligt. Og kan også godt se, at Schors prøver at træde varsomt.

Men jeg mener, at AaB netop her ikke får vinklet arrangementet elegant, hvad de ellers har gjort hele sæsonen.

AaB har jo valgt at give lov til dette initiativ, de kunne have sagt nej. Så AaB, stå ved det, I har besluttet og ikke undskylde, at arrangementet løber af stablelen.

Hvis jeg skal fortsætte med Schors og nabodatteren, så ligner det, at han henter hende i bil og kører til biografen. Næste dag undskylder han, at hun var i bilen i stedet for at sige, at de skulle i biografen sammen. Det er ynkeligt.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Eksil » 22. sep 2015, 12:09

Jeg forstår godt hvad du mener og du har nok også ret. AaB forsøger bare at være i begge lejre på den her og derfor kommer nok den overforsigtig kommunikation.

Og så synes jeg, at du skal lade din datter og Schors finde ud af det selv. Jeg antager, at de begge er vokse mennesker :P

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af troelsh » 22. sep 2015, 12:30

Mon ikke der bliver sparet en del profiler til dette opgør, følgende opstiliing burde kunne gøre det:

CC

PK - Blåbjerg - Raitala - Gilli

Basso - Blomqvist - Abildgaard - Bruhn

Pohl - Helenius

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Hinrup85 » 22. sep 2015, 12:42

troelsh skrev:Mon ikke der bliver sparet en del profiler til dette opgør, følgende opstiliing burde kunne gøre det:

CC

PK - Blåbjerg - Raitala - Gilli

Basso - Blomqvist - Abildgaard - Bruhn

Pohl - Helenius
Jeg tror ikke på at man skifter hele holdet.

Jeg tror på en opstilling der ligner:

NL
Dalle - KEP - Blåbjerg - Raitala
Bruhn - Würtz - Abildgaard - Thomsen
Spalvis - Helenius

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2015, 12:56

Under Kent ville CC have stået på mål. Nicolai Larsen stod mod Vendsyssel, men det valg havde Kent nok også truffet.

Carsten Christensen bør stå.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Hinrup85 » 25. sep 2015, 09:47

Er der nogen der ved om kampen bliver vist på tv?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af Sanchez94 » 25. sep 2015, 10:15

Hinrup85 skrev:Er der nogen der ved om kampen bliver vist på tv?
Mener det er Tv3sport 1

Men tag nu turen til Viborg, det bliver en kanon oplevelse!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lystrup - AaB DBU-pokalen

Indlæg af A_Strandfelt » 25. sep 2015, 10:38

Sanchez94 skrev:
Hinrup85 skrev:Er der nogen der ved om kampen bliver vist på tv?
Mener det er Tv3sport 1

Men tag nu turen til Viborg, det bliver en kanon oplevelse!
Det her er Lystrup-tråden. :)

Så vidt, jeg kan se på Sofabold, er der ikke nogen, der viser kampen. Men der er også hård konkurrence fra CL.

Besvar