Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2015, 23:57

Buzz Killington skrev:Lidt af en personlig milepael for mig i gaar, da jeg endte med at se u21 for at foelge de 2(3) AaB'ere, men droppede den altafgoerende playoff-kamp mod arvefjenden. Landsholdet er doedt for mig. Haaber Kent Nielsen bliver landstraener.
Hvad sker der for tilskuertallene til U21 holdets hjemmekampe i Aalborg?
Jeg ved godt at det var en anden tid, men når jeg tænker tilbage til dengang Peter Møller og Niels Chr. Jørgensen huserede på U21 landsholdet så var der rigtig mange tilskuere til holdets kampe i Aalborg. Kampe der vel og mærke også blev vist på tv.

Trods gratis entré er der pinligt få tilskuere til kampene i Aalborg og kampene afvikles i en trist atmosfære. Hvis det fortsætter er det muligt at DBU fravælger Aalborg som U21 landsholdets base.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 19. nov 2015, 00:04

alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Kunji skrev:Rolig. Danmark går videre. frederikshavneren har kaldt den. Der er slet ingen tvivl.
Det gik slet ikke som jeg havde regnet med. Kæmpe skuffelse at glippe EM, det er en gedigen fiasko. Nu er der mange år før næste 'rigtige slutrunde' (efter Frankrig venter Rusland, EM spillet i mange forskellige lande samt Qatar).

Spiller for spiller har vi et bedre hold end Sverige men det hjælper ikke når spillet slet ikke kører. Bendtner er elendig og en klassespiller som Eriksen er en skygge af sig selv på landsholdet.
Hvorfor er en slutrunde i Rusland ikke en rigtig slutrunde?
Hvis Danmark havde kvalificeret sig til EM i Frankrig så var det blevet en folkefest med mange danske supportere på stadions. Rusland er bare noget helt andet. Kampe i byer som eksempelvis Volgograd, Novosibirsk og Moskva er næppe noget der vil få tusinder af danskere til at valfarte afsted.
Qatar er på alle parametre et håbløst valg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Landsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2015, 07:05

frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:Lidt af en personlig milepael for mig i gaar, da jeg endte med at se u21 for at foelge de 2(3) AaB'ere, men droppede den altafgoerende playoff-kamp mod arvefjenden. Landsholdet er doedt for mig. Haaber Kent Nielsen bliver landstraener.
Hvad sker der for tilskuertallene til U21 holdets hjemmekampe i Aalborg?
Jeg ved godt at det var en anden tid, men når jeg tænker tilbage til dengang Peter Møller og Niels Chr. Jørgensen huserede på U21 landsholdet så var der rigtig mange tilskuere til holdets kampe i Aalborg. Kampe der vel og mærke også blev vist på tv.

Trods gratis entré er der pinligt få tilskuere til kampene i Aalborg og kampene afvikles i en trist atmosfære. Hvis det fortsætter er det muligt at DBU fravælger Aalborg som U21 landsholdets base.
Det er vel næppe pinligt når man anerkender at der ville have været samme tilskuertal på et hvilket som helst andet stadion i kongeriget Danmark. Folk har ikke samme følelser for landsholdsfodbold som da Peter Møller, Niels Christian Jørgensen mfl førte sig frem i starten af 90'erne. U21-landsholdet har heller ikke samme "aura" omkring sig som dengang. Og folk får rigeligt fodbold til dagligt til at en sådan kamp er interessant.
Janteloven eksisterer IKKE!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Landsholdet

Indlæg af hje1980 » 19. nov 2015, 10:43

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:Lidt af en personlig milepael for mig i gaar, da jeg endte med at se u21 for at foelge de 2(3) AaB'ere, men droppede den altafgoerende playoff-kamp mod arvefjenden. Landsholdet er doedt for mig. Haaber Kent Nielsen bliver landstraener.
Hvad sker der for tilskuertallene til U21 holdets hjemmekampe i Aalborg?
Jeg ved godt at det var en anden tid, men når jeg tænker tilbage til dengang Peter Møller og Niels Chr. Jørgensen huserede på U21 landsholdet så var der rigtig mange tilskuere til holdets kampe i Aalborg. Kampe der vel og mærke også blev vist på tv.

Trods gratis entré er der pinligt få tilskuere til kampene i Aalborg og kampene afvikles i en trist atmosfære. Hvis det fortsætter er det muligt at DBU fravælger Aalborg som U21 landsholdets base.
Det er vel næppe pinligt når man anerkender at der ville have været samme tilskuertal på et hvilket som helst andet stadion i kongeriget Danmark. Folk har ikke samme følelser for landsholdsfodbold som da Peter Møller, Niels Christian Jørgensen mfl førte sig frem i starten af 90'erne. U21-landsholdet har heller ikke samme "aura" omkring sig som dengang. Og folk får rigeligt fodbold til dagligt til at en sådan kamp er interessant.
Samt mange var jo nok hjemme for at være klar til at se kampen mod Sverige...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 19. nov 2015, 12:01

frederikshavneren skrev:
alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Kunji skrev:Rolig. Danmark går videre. frederikshavneren har kaldt den. Der er slet ingen tvivl.
Det gik slet ikke som jeg havde regnet med. Kæmpe skuffelse at glippe EM, det er en gedigen fiasko. Nu er der mange år før næste 'rigtige slutrunde' (efter Frankrig venter Rusland, EM spillet i mange forskellige lande samt Qatar).

Spiller for spiller har vi et bedre hold end Sverige men det hjælper ikke når spillet slet ikke kører. Bendtner er elendig og en klassespiller som Eriksen er en skygge af sig selv på landsholdet.
Hvorfor er en slutrunde i Rusland ikke en rigtig slutrunde?
Hvis Danmark havde kvalificeret sig til EM i Frankrig så var det blevet en folkefest med mange danske supportere på stadions. Rusland er bare noget helt andet. Kampe i byer som eksempelvis Volgograd, Novosibirsk og Moskva er næppe noget der vil få tusinder af danskere til at valfarte afsted.
Qatar er på alle parametre et håbløst valg.
Har du ikke flere fordomme, du skal have luftet, nu du er i gang? Man kan jo håbe, at den almene dansker er knap så snævertsynet og faktisk godt kan se, at fx Sankt Petersborg og Moskva er vildt fede byer. Det kan sagtens blive en glimrende slutrunde.

I øvrigt er Novosibirsk slet ikke værtsby.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Landsholdet

Indlæg af Hanga » 19. nov 2015, 12:39

Administrerende direktør i DBU, Claus Bretton-Meyer, udtaler sig i dag til Jyllands Posten omkring de mulige træneremner.

Her siger han blandt andet, at det er meget meget vigtigt at den nye træner har forståelse for den danske spillestil og den røde tråd, man har skabt i DBU. Med andre ord søger man altså ikke en træner, der kan komme med nye idéer og reformere DBU en smule... suuuuuk!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 19. nov 2015, 12:47

Hanga skrev:Administrerende direktør i DBU, Claus Bretton-Meyer, udtaler sig i dag til Jyllands Posten omkring de mulige træneremner.

Her siger han blandt andet, at det er meget meget vigtigt at den nye træner har forståelse for den danske spillestil og den røde tråd, man har skabt i DBU. Med andre ord søger man altså ikke en træner, der kan komme med nye idéer og reformere DBU en smule... suuuuuk!
Hvis du vil have mere SUUUUUUUK til frokost kan jeg anbefale at streame "indefra med Anders Agger" I DBU. Evt. kan du finde et 10 timers loop af Benny Hill tema på youtube og spille det i baggrunden undervejs. De er clueless.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 19. nov 2015, 13:28

Det kan kun være situationen der gjorde at Hamrén ikke havde styr på de mest grundlæggende regler om udebanemål i play off opgørene http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... ne/5834592

Han burde ellers kende alt til reglen om udebanemål fra tiden i AaB (Honka og Sampdoria).

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2015, 16:17

Hanga skrev:Administrerende direktør i DBU, Claus Bretton-Meyer, udtaler sig i dag til Jyllands Posten omkring de mulige træneremner.

Her siger han blandt andet, at det er meget meget vigtigt at den nye træner har forståelse for den danske spillestil og den røde tråd, man har skabt i DBU. Med andre ord søger man altså ikke en træner, der kan komme med nye idéer og reformere DBU en smule... suuuuuk!
Jeg forstår mig ikke rigtig på den der røde tråd snak i et lille land som Danmark.

Var det nu Tyskland, Spanien, Frankrig eller Italien, hvor der er en nærmest uudtømmelig kilde af talent og klasse - så gav det mening. Men i et land hvor vi på ethvert givet tidspunkt står med maksimalt 4-5 virkelige verdensklassespillere, må man sku da spille til deres styrker og ikke presse en spillestil ned over deres hoveder som ikke fungerer.

Underligt.

Betyder det så reelt, at en ny landstræner ikke selv kan bestemme om han vil sadle om til en klassisk 4-4-2 hvis han vil? Skal han pine og død følge de udstukne retningslinjer?

Så tror da fanden at Laudrup ikke gad være landstræner.
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2015, 17:11

Den røde tråd handler jo ikke om opstillinger, men hvordan man gerne vil spille fodbold. Det kan man gøre ligesågodt i en 3-5-2 som en 4-2-3-1 og 4-4-2, og hvad der ellers er.

Jeg hørte en fyr i fodboldFM tale om at man i sin over for at skabe teknisk dygtige offensive midtbane folk (Laudrup typen) havde man helt glemt måden man løber foran bolden på, og at det danske landsholds problem ligger i at der er for mange der kan lækre ting med bolden, og for få der ved hvad de skal når ikke de har bolden. Det er den gamle sang med for mange der vil være Laudrup og for få der vil være Elkjær
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Landsholdet

Indlæg af seamann » 19. nov 2015, 17:16

jonas386 skrev: Det er den gamle sang med for mange der vil være Laudrup og for få der vil være Elkjær
Du mener, de skal lære at stå bomstille, når de ikke har bolden?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdet

Indlæg af alithebeast » 19. nov 2015, 17:23

frederikshavneren skrev:
alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Kunji skrev:Rolig. Danmark går videre. frederikshavneren har kaldt den. Der er slet ingen tvivl.
Det gik slet ikke som jeg havde regnet med. Kæmpe skuffelse at glippe EM, det er en gedigen fiasko. Nu er der mange år før næste 'rigtige slutrunde' (efter Frankrig venter Rusland, EM spillet i mange forskellige lande samt Qatar).

Spiller for spiller har vi et bedre hold end Sverige men det hjælper ikke når spillet slet ikke kører. Bendtner er elendig og en klassespiller som Eriksen er en skygge af sig selv på landsholdet.
Hvorfor er en slutrunde i Rusland ikke en rigtig slutrunde?
Hvis Danmark havde kvalificeret sig til EM i Frankrig så var det blevet en folkefest med mange danske supportere på stadions. Rusland er bare noget helt andet. Kampe i byer som eksempelvis Volgograd, Novosibirsk og Moskva er næppe noget der vil få tusinder af danskere til at valfarte afsted.
Qatar er på alle parametre et håbløst valg.
Der er nu massere af danske turister i Rusland, måske ikke så mange som før Krim-gate, men stadig mange. Jeg personligt ville da langt hellere til en kamp i Volgograd, Moskva, Sochi eller Skt. Petersborg end en kamp i Marseille, Lens eller Toulouse.
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2015, 17:30

seamann skrev:
jonas386 skrev: Det er den gamle sang med for mange der vil være Laudrup og for få der vil være Elkjær
Du mener, de skal lære at stå bomstille, når de ikke har bolden?
Ja, for det er det jeg skriver.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Landsholdet

Indlæg af Corona » 19. nov 2015, 18:48

jonas386 skrev:
seamann skrev:
jonas386 skrev: Det er den gamle sang med for mange der vil være Laudrup og for få der vil være Elkjær
Du mener, de skal lære at stå bomstille, når de ikke har bolden?
Ja, for det er det jeg skriver.
Var du overhovedet født da Elkjær spillede?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2015, 18:57

Det ændrer jo ikke på pointen, nemlig at der mangler fuldblodsangribere i dansk fodbold (Elkjær), og der er for mange lette elegante typer (Laudrup). Det er vist tydeligt for enhver at der mangler nogle til at sparke bolden i kassen, kreative boldflyttere har vi derimod i overflod.

Og nej, jeg var ikke født da Elkjær var på toppen, men har set ham spille en del gange, og er fint klar over hvilken type Elkjær var.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Landsholdet

Indlæg af Corona » 19. nov 2015, 19:05

jonas386 skrev:Det ændrer jo ikke på pointen, nemlig at der mangler fuldblodsangribere i dansk fodbold (Elkjær), og der er for mange lette elegante typer (Laudrup). Det er vist tydeligt for enhver at der mangler nogle til at sparke bolden i kassen, kreative boldflyttere har vi derimod i overflod.

Og nej, jeg var ikke født da Elkjær var på toppen, men har set ham spille en del gange, og er fint klar over hvilken type Elkjær var.
Helt sikkert.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2015, 19:14

Hanga skrev:Administrerende direktør i DBU, Claus Bretton-Meyer, udtaler sig i dag til Jyllands Posten omkring de mulige træneremner.

Her siger han blandt andet, at det er meget meget vigtigt at den nye træner har forståelse for den danske spillestil og den røde tråd, man har skabt i DBU. Med andre ord søger man altså ikke en træner, der kan komme med nye idéer og reformere DBU en smule... suuuuuk!
Det er vel meget tæt på den stil AaB kørte i deres træneransættelsesrunde. Vi har konceptet, træneren skal fylde det ud. Det giver god mening, og det der er galt med det danske landshold er ikke den røde tråd - tvætimod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2015, 19:14

jonas386 skrev:Den røde tråd handler jo ikke om opstillinger, men hvordan man gerne vil spille fodbold. Det kan man gøre ligesågodt i en 3-5-2 som en 4-2-3-1 og 4-4-2, og hvad der ellers er.

Jeg hørte en fyr i fodboldFM tale om at man i sin over for at skabe teknisk dygtige offensive midtbane folk (Laudrup typen) havde man helt glemt måden man løber foran bolden på, og at det danske landsholds problem ligger i at der er for mange der kan lækre ting med bolden, og for få der ved hvad de skal når ikke de har bolden. Det er den gamle sang med for mange der vil være Laudrup og for få der vil være Elkjær
Okay. Det har jeg misforstået så. Men kan nogen så præcist forklare mig hvad den røde tråd så går ud på?
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2015, 19:15

Du har ikke andet at byde ind med end subtile provokationer?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2015, 19:16

jonas386 skrev:Du har ikke andet at byde ind med end subtile provokationer?
Kan du ikke citere det du svarer på? (Går ud fra den var til Corona?)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar