Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af KJ » 9. dec 2015, 07:08

Ignorer nu bare Gnuen.

Tror det er et fornuftigt valg af Dalsgaard. Han har passet fint ind i AaB's system de seneste år, men kan få problemer, hvis træneren i Zulte vil spille defensivt. Dér har Dalsgaard betragtelige mangler. Men mon ikke de har ofret lidt scouting på Dalsgaard. Glæder mig til at se Gilli på højrebacken til foråret.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Maglau » 9. dec 2015, 07:12

Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Aner ikke hvad du snakker om.
En anden på pladsen - hvorfor når dalsgård er den bedste hvorfor skal der så være en anden spiller på backen.
Investeringer, er du ikke på den forkerte side, det her er en debatside om fodbold og AaB - du ved mål, point og mesterskaber. Investeringer finans og andet ligegyldig pis må være nogle debat fora.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2015, 08:42

Henrik Dalsgaard var god. Men hans spillestil er meget publikumsvenligt. Ahlmanns spillestil er røvsyg, men han holder bare så højt niveau, at det bliver en fornøjelse.

Alt vind til Dalsgaard, men forsvarets mester var han ikke.

AaB ved vinterpausen 20113/2014: Publikumsvenligt spil, mister forsvarsprofil(Lasse Nielsen), nr. 2 i rækken, 4 point efter nr. 1.

Virker det bekendt ??

Den er hjemme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hanga » 9. dec 2015, 09:00

Jeg er en af dem, der generelt mener vi får for lidt ud af vores spillersalg... Men lige nøjagtigt med Dalsgaard, føler jeg vi har gjort det rigtige i, at lade ham køre kontrakten ud. Jeg tror ikke at vi på noget tidspunkt har kunnet få store penge for ham, for trods hans åbenlyse kvaliteter, har han også åbenlyse mangler. Jeg er faktisk en smule overrasket over, at han fandt en pæn klub i udlandet.

Jeg tror den sportslige værdi har opvejet den potentielle økonomiske gevinst vi kunne have fået ved salg... Man kan diskutere om ikke det samme gør sig gældende med Thomsen nu her, men det er omvendt meget imod vores generelle strategi, at tvinge folk til at løbe kontrakten ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 9. dec 2015, 10:15

Maglau skrev:
Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Aner ikke hvad du snakker om.
En anden på pladsen - hvorfor når dalsgård er den bedste hvorfor skal der så være en anden spiller på backen.
Investeringer, er du ikke på den forkerte side, det her er en debatside om fodbold og AaB - du ved mål, point og mesterskaber. Investeringer finans og andet ligegyldig pis må være nogle debat fora.
Nej, det undrer mig ikke, at du ikke fattede det.

Min pointe var sådan set bare, at du ikke uden videre kan konkludere, at vi ligger nummer 2 fordi Dalsgaard har spillet pladsen. Det kunne have gået bedre eller værre med en anden på pladsen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2015, 10:19

Bundgaard skrev:det er helt ok at Dalle vil prøve lykken I udlandet men hvorfor fik han ikke en blomst I mandags som de andre gjorde ?? så vi fans også kunne tage afsked med Dalle!! I det mindste kunne han blive udskiftet lidt før tid ligesom de gjorde med jesper grønkjær I fck. jeg er da på ingen måde sur over han smutter afsted men mere ked af ikke få love at tage ordenligt afsked med ham
Fordi det på det tidspunkt ikke var 100% sikkert at han ville forlade klubben.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af le Cid » 9. dec 2015, 10:38

Hvor mange backs, der havde ca. 1 år tilbage af sin kontrak, er der solgt fra Superligaen de seneste mange år - til en pris højere end en pose peanuts? Vi taler om backs, som ikke spiller på landshold....
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Mogens » 9. dec 2015, 11:53

Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
Det var jo ikke meningen du noedvendigvis skulle give et praecist svar. Det var bare for at opstille nogle af de variabler der har indflydelse paa om et saelg er fornuftigt eller ej.
Fair nok. Jeg håber, at jeg svarede tilpas upræcist til din smag.
Det er der vist ingen tvivl om overhovedet. Trist at være så gnaven og mavesur - og så i december. Shame on you.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Patmand » 9. dec 2015, 11:58

Køllen I Møllen skrev:
Bundgaard skrev:det er helt ok at Dalle vil prøve lykken I udlandet men hvorfor fik han ikke en blomst I mandags som de andre gjorde ?? så vi fans også kunne tage afsked med Dalle!! I det mindste kunne han blive udskiftet lidt før tid ligesom de gjorde med jesper grønkjær I fck. jeg er da på ingen måde sur over han smutter afsted men mere ked af ikke få love at tage ordenligt afsked med ham
Fordi det på det tidspunkt ikke var 100% sikkert at han ville forlade klubben.
Arrhh, så Zulte har på under 24 timer fået strikket en kontrakt med Henrik Dalsgaard sammen?

Henrik Dalsgaard vidste naturligvis det var hans sidste kamp for AaB og det forekommer mig, at være særdeles mærkværdigt hvis ikke også AaB var klar over det.

I øvrigt klandrer jeg ikke Dalsgaard for noget som helst. Det virker som det helt oplagte skifte for ham, en mindre klub i den belgiske liga. Det er også det jeg mener talentet rækker til på nuværende tidspunkt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2015, 12:01

Det er ret enkelt.

AaB har dummet sig, hvis spillerne får lov til at gå kontrakten ud.

AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere før kontraktudløb.(for så skal spillerne bare blive og spille).

Altså hvis AaB begyndte at sælge spillere efter kontraktudløb, så ville selv gnuen blive i julehumør.

Ikke at forglemme, at

AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere i vintertransfervinduet, da det ødelægger mesterskabschancerne.
AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere i sommertransfervinduet, da det ødelægger de europæiske gruppespilsmuligheder.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2015, 12:56

Patmand skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Bundgaard skrev:det er helt ok at Dalle vil prøve lykken I udlandet men hvorfor fik han ikke en blomst I mandags som de andre gjorde ?? så vi fans også kunne tage afsked med Dalle!! I det mindste kunne han blive udskiftet lidt før tid ligesom de gjorde med jesper grønkjær I fck. jeg er da på ingen måde sur over han smutter afsted men mere ked af ikke få love at tage ordenligt afsked med ham
Fordi det på det tidspunkt ikke var 100% sikkert at han ville forlade klubben.
Arrhh, så Zulte har på under 24 timer fået strikket en kontrakt med Henrik Dalsgaard sammen?

Henrik Dalsgaard vidste naturligvis det var hans sidste kamp for AaB og det forekommer mig, at være særdeles mærkværdigt hvis ikke også AaB var klar over det.

I øvrigt klandrer jeg ikke Dalsgaard for noget som helst. Det virker som det helt oplagte skifte for ham, en mindre klub i den belgiske liga. Det er også det jeg mener talentet rækker til på nuværende tidspunkt.
Intet var 100% sikkert før Tirsdag.

Hvis du ikke tror på det hvad mener du da er grunden til at AaB ikke ville sige farvel? Barnligt nag over at han ikke ville forlænge?
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 10. dec 2015, 00:19

FlæskeFrank skrev:Det er ret enkelt.

AaB har dummet sig, hvis spillerne får lov til at gå kontrakten ud.

AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere før kontraktudløb.(for så skal spillerne bare blive og spille).

Altså hvis AaB begyndte at sælge spillere efter kontraktudløb, så ville selv gnuen blive i julehumør.

Ikke at forglemme, at

AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere i vintertransfervinduet, da det ødelægger mesterskabschancerne.
AaB har dummet sig, hvis de sælger spillere i sommertransfervinduet, da det ødelægger de europæiske gruppespilsmuligheder.
Så er det jo godt, at du og andre kan fungere som modvægt: Hvad AaB gør, er altid det rigtige.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 01:09

Med det efterår vi har haft, så må man sige, at det var rigtigt at beholde ham.

Vi ved jo ikke, om det var muligt at sælge ham tidligere - altså var der bud efter ham - og var det bud, som Dalsgaard og AaB ville acceptere. Derfor er det for letkøbt, at sige, at han skulle være solgt.

Man kan jo drage parallel til AK-sagaen. Det var jo ikke et smukt forløb, mange snakkede om at det skadede AaBs image. Så en lignende aktion med Dalsgaard havde ikke pyntet(for at han skulle skrive under eller lade sig sælge).

Hvor mange spillere vil du have klubben skal lade rådne op i træningslokalet fordi de har mindre end 5 år tilbage af kontrakten ?
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 10. dec 2015, 01:53

FlæskeFrank skrev:Med det efterår vi har haft, så må man sige, at det var rigtigt at beholde ham.
Både og. Han har ikke været specielt god, og særligt i første 1/3 af kampene var han pivhamrende ringe.

Vi kommer til at savne hans fart, og den rolle han har spillet for hvor farlige vi har været over højrekanten, men hans defensiv har ikke været prangende i denne sæson, og hans dårlige indlæg har betydet for mange omstillinger imod os.

Det er i hvert fald ikke lige ham jeg vil tilskrive vores succes i de seneste mange kampe.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 08:57

Gamen skrev:Det er i hvert fald ikke lige ham jeg vil tilskrive vores succes i de seneste mange kampe.
Nu skal man være varsom med at udpege nogen årsagen til vores succes. Særligt i forsvaret har det oftest vist, at fire ringe spillere, som spiller sammen hver gang, giver et bedre resultat end fire stjerner som er ude på skift. Påstand jeg ved det, men sammenspillet betyder bare rigtig meget.

Men hvis han ikke "skal tilskrives vores succes", så kan han vel også erstattes "rimeligt nemt"
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 10. dec 2015, 09:27

FlæskeFrank skrev:Hvor mange spillere vil du have klubben skal lade rådne op i træningslokalet fordi de har mindre end 5 år tilbage af kontrakten ?
Du må gerne lige komme på et par eksempler, hvor jeg giver udtryk for den holdning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 10. dec 2015, 11:21

Bundgaard skrev:det er helt ok at Dalle vil prøve lykken I udlandet men hvorfor fik han ikke en blomst I mandags som de andre gjorde ?? så vi fans også kunne tage afsked med Dalle!! I det mindste kunne han blive udskiftet lidt før tid ligesom de gjorde med jesper grønkjær I fck. jeg er da på ingen måde sur over han smutter afsted men mere ked af ikke få love at tage ordenligt afsked med ham
Det valgte Dalsgaard jo selv idet han ikke endeligt havde taget sin afsked med AaB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 13:10

Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor mange spillere vil du have klubben skal lade rådne op i træningslokalet fordi de har mindre end 5 år tilbage af kontrakten ?
Du må gerne lige komme på et par eksempler, hvor jeg giver udtryk for den holdning.
Jeg siger ikke, at du specifik gav udtryk for det. Men hvordan vil du sælge spillere, hvis det ikke er i deres interesse ? Derfor AK-eksemplet. Vi ville gerne forlænge/udleje/sælge ham. Det var han vel ikke interesseret i eller kun til OB. Hvad skal AaB gøre i den situation ?

Sætte spilleren på bænken, straffe ham eller lade ham spille ? Og hvis det er det sidste, så er det vel svært at brokke sig over, at nogle af dem, som spiller også bliver kontraktløse?!
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 10. dec 2015, 15:35

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor mange spillere vil du have klubben skal lade rådne op i træningslokalet fordi de har mindre end 5 år tilbage af kontrakten ?
Du må gerne lige komme på et par eksempler, hvor jeg giver udtryk for den holdning.
Jeg siger ikke, at du specifik gav udtryk for det. Men hvordan vil du sælge spillere, hvis det ikke er i deres interesse ? Derfor AK-eksemplet. Vi ville gerne forlænge/udleje/sælge ham. Det var han vel ikke interesseret i eller kun til OB. Hvad skal AaB gøre i den situation ?

Sætte spilleren på bænken, straffe ham eller lade ham spille ? Og hvis det er det sidste, så er det vel svært at brokke sig over, at nogle af dem, som spiller også bliver kontraktløse?!
Det giver ingen mening at du blander AK ind i denne snak om Dalsgaard. Det var to forskellige situationer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 15:43

Gnu skrev:Det giver ingen mening at du blander AK ind i denne snak om Dalsgaard. Det var to forskellige situationer.
Hvis det ingen mening giver, må det være fordi, at du mener den bedste på pladsen skal spille uanset kontraktforhold ?!

Og hvis du mener det, så må du jo også være indforstået med, at der kan være spillere en gang imellem, som spiller pladsen indtil kontraktudløb.

For ellers har du situationen omkring manglende kontraktforlængelser. Og her var du tidligere i tråden lidt nedladende omkring AaB og manglende transfersum.
- FlæskeFrank

Besvar