Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 21:31

limey skrev:
Vi har et skide godt hold, som efter min overbevisning kan gå hele vejen, og sådan tror jeg også AaBs ledelse har vurderet det.
Hvis vi kan undgå skader og karantæner, ja måske. Men en skade på den centrale midtbane og det centrale forsvar f.eks. så har vi problemer. Det starter vel i bund og grund allerede nu her fra første kamp - vi har 4 spillere i karantænefare.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 1. feb 2016, 21:43

http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-02-01- ... te-gevinst

Jeg er meget enig. Fremragende journalistik fra Peter Brüchmann.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af limey » 1. feb 2016, 21:48

Gamen skrev:
limey skrev:
Vi har et skide godt hold, som efter min overbevisning kan gå hele vejen, og sådan tror jeg også AaBs ledelse har vurderet det.
Hvis vi kan undgå skader og karantæner, ja måske. Men en skade på den centrale midtbane og det centrale forsvar f.eks. så har vi problemer. Det starter vel i bund og grund allerede nu her fra første kamp - vi har 4 spillere i karantænefare.
Helt sikkert. Det er også bl.a. derfor jeg skriver, at det er et sats.

Jeg forstår også godt frygten for et decimeret hold som ikke kan klare sig i Europa og jeg er langt hen ad vejen enig. Ønsket om en stjerne på trøjen vejrer nok bare lidt højere lige nu.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 1. feb 2016, 22:11

limey skrev:
Gamen skrev:
limey skrev:
Vi har et skide godt hold, som efter min overbevisning kan gå hele vejen, og sådan tror jeg også AaBs ledelse har vurderet det.
Hvis vi kan undgå skader og karantæner, ja måske. Men en skade på den centrale midtbane og det centrale forsvar f.eks. så har vi problemer. Det starter vel i bund og grund allerede nu her fra første kamp - vi har 4 spillere i karantænefare.
Helt sikkert. Det er også bl.a. derfor jeg skriver, at det er et sats.

Jeg forstår også godt frygten for et decimeret hold som ikke kan klare sig i Europa og jeg er langt hen ad vejen enig. Ønsket om en stjerne på trøjen vejrer nok bare lidt højere lige nu.
Signalværdi frem mid sommerens vindue.
Vi vil noget i AaB

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 22:17

Arendt skrev:http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-02-01- ... te-gevinst

Jeg er meget enig. Fremragende journalistik fra Peter Brüchmann.
Ja, isoleret set er det her da et vigtigt vindue, når vi formår at holde på vores spillere. Men det siger bare ikke så forfærdeligt meget om den situation vi kan komme til at stå i til sommer, med et hav af spørgsmålstegn frem mod en meget, meget vigtig sæson under den nye turneringsform.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2016, 22:44

Gamen skrev:
limey skrev:
Vi har et skide godt hold, som efter min overbevisning kan gå hele vejen, og sådan tror jeg også AaBs ledelse har vurderet det.
Hvis vi kan undgå skader og karantæner, ja måske. Men en skade på den centrale midtbane og det centrale forsvar f.eks. så har vi problemer. Det starter vel i bund og grund allerede nu her fra første kamp - vi har 4 spillere i karantænefare.
Men vi undgik jo ikke skader og karantæner i efteråret, og på trods af svingende resultater i den første halvdel, ligger vi trods alt stadig nummer 2. Selvfølgelig skal Würtz spille stort set alle kampe i foråret, men skader på de andre positioner mener jeg efteråret har vist at det sagtens kan løses. Jeg er i hvert fald personligt ikke specielt nervøs for hverken Blåbjerg i forsvaret eller Jönsson på den offensive midtbane.

Vi har ligaens bedste og mest velspillende offensiv, og vi har ligaens to bedste angribere... selvfølgelig er det det rigtige valg at se om det kan bære hele vejen. Og ender det med en topplacering, bliver det også nemmere at tiltrække dygtige spillere. Men derudover går verden ikke under, hvis det skulle ende med en sæson udenfor slutspillet pga. et sportsligt sats - det sælger jeg det faktisk gerne for.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2016, 22:46

Gamen skrev:
Arendt skrev:http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-02-01- ... te-gevinst

Jeg er meget enig. Fremragende journalistik fra Peter Brüchmann.
Ja, isoleret set er det her da et vigtigt vindue, når vi formår at holde på vores spillere. Men det siger bare ikke så forfærdeligt meget om den situation vi kan komme til at stå i til sommer, med et hav af spørgsmålstegn frem mod en meget, meget vigtig sæson under den nye turneringsform.
Jeg vælger nu at se lyst på det. Afhængigt af vores præstationer i ligaen, kan det vise sig at blive et meget opportunt transfervindue for os, hvor vi står med luft i lønbudgettet, udsigt til europa, og gode penge på kontoen efter et salg af Spalvis.

Thomsen bliver dog umulig at erstatte, og spillere på hans niveau er over vores lønklasse og de har formentlig, ligesom Thomsen selv, ambitioner om noget andet end AaB. Spillere af den kaliber skal fremavles, ikke købes, og de er her altid på lånt tid.

KEP derimod bliver ikke det store problem at erstatte. Ikke for at negligere hans værd for klubben, men da han i mine øjne kun er i top 7-8 på pladsen i ligaen, tror jeg det med en fornuftig scoutingindsats det næste halve år, skulle det være muligt at gøre en god handel. Vi har måske endda kun brug for en en relativt ung talentfuld spiller til bredden (u23), såfremt Blåbjerg og Pedersen opper sig det næste halve år, og viser de skal være førstevalg i forsvaret.

Spalvis er også en spiller der ikke nødvendigvis skal erstattes udefra. Vi har mange på vej, og bliver nødt til at give give talenterne chancen. Og hvis Helenius får godt med spilletid og selvtillid, så kommer vi til at stå med et fornuftigt angreb, eller hvis Helenius bliver solgt, lidt flere penge at købe ind for.

O.k. meget af ovenstående er best case. Men mindre kan også gøre det hvis målet blot er top 6. Vi har også råd til at tage et år på frihjul hvis top-6 glipper. Så kan vi stille og roligt spille de unge ind på holdet som i 12/13, hvilket jo tydeligvis kan være en fantastisk investering.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 23:00

Jesper Schmidt skrev:
Men vi undgik jo ikke skader og karantæner i efteråret, og på trods af svingende resultater i den første halvdel, ligger vi trods alt stadig nummer 2. Selvfølgelig skal Würtz spille stort set alle kampe i foråret, men skader på de andre positioner mener jeg efteråret har vist at det sagtens kan løses. Jeg er i hvert fald personligt ikke specielt nervøs for hverken Blåbjerg i forsvaret eller Jönsson på den offensive midtbane.

Vi har ligaens bedste og mest velspillende offensiv, og vi har ligaens to bedste angribere... selvfølgelig er det det rigtige valg at se om det kan bære hele vejen. Og ender det med en topplacering, bliver det også nemmere at tiltrække dygtige spillere. Men derudover går verden ikke under, hvis det skulle ende med en sæson udenfor slutspillet pga. et sportsligt sats - det sælger jeg det faktisk gerne for.
Ingen af vores nøglespillere har været skadet i efteråret. Ikke for alvor.

Rasmus Jönsson er ikke midtbanespiller. Minimal defensiv indsats og ikke en særlig stor løbekapacitet - jeg håber ikke det bliver en risiko vi er nødt til at tage.

Sidst vi blev mestre var det nu ikke fordi vi tiltrak nye spillere. Men vi skal ud og vise os frem i Europa og bygge på vores koefficient - det MÅ simpelthen ikke mislykkes i år.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 23:07

Buzz Killington skrev: Jeg vælger nu at se lyst på det. Afhængigt af vores præstationer i ligaen, kan det vise sig at blive et meget opportunt transfervindue for os, hvor vi står med luft i lønbudgettet, udsigt til europa, og gode penge på kontoen efter et salg af Spalvis.

Thomsen bliver dog umulig at erstatte, og spillere på hans niveau er over vores lønklasse og de har formentlig, ligesom Thomsen selv, ambitioner om noget andet end AaB. Spillere af den kaliber skal fremavles, ikke købes, og de er her altid på lånt tid.

KEP derimod bliver ikke det store problem at erstatte. Ikke for at negligere hans værd for klubben, men da han i mine øjne kun er i top 7-8 på pladsen i ligaen, tror jeg det med en fornuftig scoutingindsats det næste halve år, skulle det være muligt at gøre en god handel. Vi har måske endda kun brug for en en relativt ung talentfuld spiller til bredden (u23), såfremt Blåbjerg og Pedersen opper sig det næste halve år, og viser de skal være førstevalg i forsvaret.

Spalvis er også en spiller der ikke nødvendigvis skal erstattes udefra. Vi har mange på vej, og bliver nødt til at give give talenterne chancen. Og hvis Helenius får godt med spilletid og selvtillid, så kommer vi til at stå med et fornuftigt angreb, eller hvis Helenius bliver solgt, lidt flere penge at købe ind for.

O.k. meget af ovenstående er best case. Men mindre kan også gøre det hvis målet blot er top 6. Vi har også råd til at tage et år på frihjul hvis top-6 glipper. Så kan vi stille og roligt spille de unge ind på holdet som i 12/13, hvilket jo tydeligvis kan være en fantastisk investering.
Luft i løn- og transferbudgettet betyder ikke så meget, hvis vi står og skal spille 3-4 nye spillere ind på holdet i en situation hvor vi SKAL præstere fra start, og særligt hvis vi skal i Europa. Det giver nogle udfordringer, som med fordel kunne være imødekommet allerede i dette vindue. Jeg ved det er meget at forlange af AaB, men jeg kunne godt tænke mig at vi var noget mere proaktive.

Målet er ikke top 6. Den økonomiske målsætning er top 6, dvs. det der skal til for at tingene løber rundt med den øjeblikkelige løn- og transferramme. Den sportslige målsætning er toppen af dansk fodbold og det tolker jeg ikke som at man vil være tilfreds med en 6. plads. Pointen er jo netop at alt der kommer udover den økonomiske indtægt ved en 6. plads, skal geninvesteres i den sportslige sektor. Derfor forventer jeg også at en 3. plads til sommer f.eks. vil udløse lidt ekstra penge til transfer- og lønbudget.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2016, 23:13

Vi har det kommende vindue en unik mulighed for faktisk at skrive med folk allerede i maj måned, fordi vi faktisk har pengene.

Derfor er sommervinduet helt anderledes end alle andre vinduer. Så prøv at lade være med at lade som om AaB stadig er som 5 år siden. De har netop de seneste år vist, at de flytter sig. Nu skal deres fans så begynde at flytte sig, så det ikke bare er stadig gammelmandsbrok - det plejer at være sådan.

Nej det plejer ikke at være sådan. Vågn op og se forskellen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 23:17

FlæskeFrank skrev:Vi har det kommende vindue en unik mulighed for faktisk at skrive med folk allerede i maj måned, fordi vi faktisk har pengene.

Derfor er sommervinduet helt anderledes end alle andre vinduer. Så prøv at lade være med at lade som om AaB stadig er som 5 år siden. De har netop de seneste år vist, at de flytter sig. Nu skal deres fans så begynde at flytte sig, så det ikke bare er stadig gammelmandsbrok - det plejer at være sådan.

Nej det plejer ikke at være sådan. Vågn op og se forskellen.
Det vil jeg nu se før jeg tror det. Selv ikke engang da vores løn- og transferbudget var langt højere gjorde vi det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2016, 23:19

FlæskeFrank skrev:Vi har det kommende vindue en unik mulighed for faktisk at skrive med folk allerede i maj måned, fordi vi faktisk har pengene.

Derfor er sommervinduet helt anderledes end alle andre vinduer. Så prøv at lade være med at lade som om AaB stadig er som 5 år siden. De har netop de seneste år vist, at de flytter sig. Nu skal deres fans så begynde at flytte sig, så det ikke bare er stadig gammelmandsbrok - det plejer at være sådan.

Nej det plejer ikke at være sådan. Vågn op og se forskellen.
Jeg synes tendensen fra de seneste sommervinduer (ikke kun for AaB) er at de attraktive spillere (for danske klubber) selv trækker deres underskrift så længe som muligt, for lige at se om ikke der skulle dukke noget bedre op. Det kan godt blive svært at få et slagkraftigt hold på plads i god tid til eurokvalen eller bare sæsonstart.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2016, 23:25

Gamen skrev:Pointen er jo netop at alt der kommer udover den økonomiske indtægt ved en 6. plads, skal geninvesteres i den sportslige sektor. Derfor forventer jeg også at en 3. plads til sommer f.eks. vil udløse lidt ekstra penge til transfer- og lønbudget.
Det tror jeg også, og det samme gør sig gældende for indtægterne ved spillersalg. Derfor er det kommende sommervindue vel lige præcis ikke det ringeste tidspunkt at hente nye spillere ind på. Jeg er sikker på at der vil være langt bedre mulighed for at hente stærke spillere ind, end hvis man havde købt ind nu.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2016, 23:28

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi har det kommende vindue en unik mulighed for faktisk at skrive med folk allerede i maj måned, fordi vi faktisk har pengene.

Derfor er sommervinduet helt anderledes end alle andre vinduer. Så prøv at lade være med at lade som om AaB stadig er som 5 år siden. De har netop de seneste år vist, at de flytter sig. Nu skal deres fans så begynde at flytte sig, så det ikke bare er stadig gammelmandsbrok - det plejer at være sådan.

Nej det plejer ikke at være sådan. Vågn op og se forskellen.
Jeg synes tendensen fra de seneste sommervinduer (ikke kun for AaB) er at de attraktive spillere (for danske klubber) selv trækker deres underskrift så længe som muligt, for lige at se om ikke der skulle dukke noget bedre op. Det kan godt blive svært at få et slagkraftigt hold på plads i god tid til eurokvalen eller bare sæsonstart.
Jeg tror heller ikke der er så stor sandsynlighed for at man køber tidligt, til gengæld er der vel heller ikke nogen som siger at vi sælger tidligt. Der er jo iøvrigt slet ikke nogen garanti for at der bliver solgt andre end Spalvis, som nemt kan formodes at blive erstattet internt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2016, 23:38

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg vælger nu at se lyst på det. Afhængigt af vores præstationer i ligaen, kan det vise sig at blive et meget opportunt transfervindue for os, hvor vi står med luft i lønbudgettet, udsigt til europa, og gode penge på kontoen efter et salg af Spalvis.

Thomsen bliver dog umulig at erstatte, og spillere på hans niveau er over vores lønklasse og de har formentlig, ligesom Thomsen selv, ambitioner om noget andet end AaB. Spillere af den kaliber skal fremavles, ikke købes, og de er her altid på lånt tid.

KEP derimod bliver ikke det store problem at erstatte. Ikke for at negligere hans værd for klubben, men da han i mine øjne kun er i top 7-8 på pladsen i ligaen, tror jeg det med en fornuftig scoutingindsats det næste halve år, skulle det være muligt at gøre en god handel. Vi har måske endda kun brug for en en relativt ung talentfuld spiller til bredden (u23), såfremt Blåbjerg og Pedersen opper sig det næste halve år, og viser de skal være førstevalg i forsvaret.

Spalvis er også en spiller der ikke nødvendigvis skal erstattes udefra. Vi har mange på vej, og bliver nødt til at give give talenterne chancen. Og hvis Helenius får godt med spilletid og selvtillid, så kommer vi til at stå med et fornuftigt angreb, eller hvis Helenius bliver solgt, lidt flere penge at købe ind for.

O.k. meget af ovenstående er best case. Men mindre kan også gøre det hvis målet blot er top 6. Vi har også råd til at tage et år på frihjul hvis top-6 glipper. Så kan vi stille og roligt spille de unge ind på holdet som i 12/13, hvilket jo tydeligvis kan være en fantastisk investering.
Luft i løn- og transferbudgettet betyder ikke så meget, hvis vi står og skal spille 3-4 nye spillere ind på holdet i en situation hvor vi SKAL præstere fra start, og særligt hvis vi skal i Europa. Det giver nogle udfordringer, som med fordel kunne være imødekommet allerede i dette vindue. Jeg ved det er meget at forlange af AaB, men jeg kunne godt tænke mig at vi var noget mere proaktive.

Målet er ikke top 6. Den økonomiske målsætning er top 6, dvs. det der skal til for at tingene løber rundt med den øjeblikkelige løn- og transferramme. Den sportslige målsætning er toppen af dansk fodbold og det tolker jeg ikke som at man vil være tilfreds med en 6. plads. Pointen er jo netop at alt der kommer udover den økonomiske indtægt ved en 6. plads, skal geninvesteres i den sportslige sektor. Derfor forventer jeg også at en 3. plads til sommer f.eks. vil udløse lidt ekstra penge til transfer- og lønbudget.
Jeg forholder mig ikke til hvad AaB's officielle eller uofficielle målsætning er. Jeg forholder mig til at vi kan leve med en sæson hvor top-6 glipper, samt at dette i mine øjne kan være acceptabelt, men ikke decideret ønskværdigt, hvis det er konsekvensen af at satse benhårdt på success i denne sæson. Men jeg tror da bestemt top-6 er muligt hvis vi gør et fornuftigt scouting-arbejde de næste 6 måneder. Så kan vi jo finde spillere der kan gå relativt smidigt ind i systemet. Det er jo det gode ved at vi allerede nu ved hvor mange transferkroner vi har at gøre med, og hvilke pladser der skal styrkes.

Som jeg ser det er 3-4 nye spillere også worst case. Vi har f.eks. Thomsen indtil vinter 2016 hvis vi vil. Så det er med garanti kun KEP og næsten med garanti Spalvis der forsvinder. Og KEP kan måske erstattes af Blåbjerg, så det er - igen - en breddespiller vi skal bruge, og ikke en ny til startelveren der skal spilles ind. Og på angrebspladsen får vi Helenius tilbage, og han tæller jo heller ikke som en "ny" spiller. Han kender klubben og det hele. Der kan naturligvis også komme bud på de andre spillere, men vi er ikke tvunget til at sælge, så vi kan holde ud til en evt. klausul bliver aktiveret, eller til vi får en pris der er så høj at vi kan geninvestere pengende i tilstrækkelig kvalitet til at infri målsætningen, hvad end så den er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 2. feb 2016, 00:50

Status på vinduet

Ind:
- Jakob Ahlmann - Retur fra skade (den udmeldning kommer Gaarde sikkert med).

Ud:
- Viktor Ahlmann (leje) - Jammerbugt FC
- Helenius (leje) - Paderborn
- Henrik Dalsgaard - Zulte-Waregem
- Andreas Blomqvist - Norrköping
- Jukka Raitala - ?


Vi beholdte Spalvis, Thomsen, Enevoldsen. Alt i alt er det jo et perfekt vindue Gaarde har leveret :aabfan: ! En alsidig forsvarer kunne måske være at foretrække.
Et Hjerte - En Klub

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. feb 2016, 01:38

Ham der Emil skrev:Status på vinduet

Ind:
- Jakob Ahlmann - Retur fra skade (den udmeldning kommer Gaarde sikkert med).

Ud:
- Viktor Ahlmann (leje) - Jammerbugt FC
- Helenius (leje) - Paderborn
- Henrik Dalsgaard - Zulte-Waregem
- Andreas Blomqvist - Norrköping
- Jukka Raitala - ?


Vi beholdte Spalvis, Thomsen, Enevoldsen. Alt i alt er det jo et perfekt vindue Gaarde har leveret :aabfan: ! En alsidig forsvarer kunne måske være at foretrække.
Teknisk set fik vi V. Ahlmann ind, da han var udlejet i efteråret.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 2. feb 2016, 07:51

Buzz hvor læser du at klubben finder det acceptabelt at slutte udenfor top 6?.

Vi skal nok få spillet nogle sammen til liga start.
Men tænk sig lige hvis vi står og skal spille Champions league kval..

Og Thomsen, og KEP og Spalvis ryger 2 uger før..

Det er en potentiel forskel på 80-90mill der kan gå i vasken fordi vi skifter et halvt hold.
Eller vare Europa league til 45mill

Og det er da en fair bekymring..
For det er en stor udskiftning vi står overfor.

Søndergaard har faktisk luftet samme bekymring i interviews fornylig.

En anden man glemmer er enevoldsen som har meldt klart ud han også gerne vil til udlandet igen.
Kan vi holde på han efter sådan en sæson?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. feb 2016, 08:24

AllanPedersen skrev:Buzz hvor læser du at klubben finder det acceptabelt at slutte udenfor top 6?.

Vi skal nok få spillet nogle sammen til liga start.
Men tænk sig lige hvis vi står og skal spille Champions league kval..

Og Thomsen, og KEP og Spalvis ryger 2 uger før..

Det er en potentiel forskel på 80-90mill der kan gå i vasken fordi vi skifter et halvt hold.
Eller vare Europa league til 45mill

Og det er da en fair bekymring..
For det er en stor udskiftning vi står overfor.

Søndergaard har faktisk luftet samme bekymring i interviews fornylig.

En anden man glemmer er enevoldsen som har meldt klart ud han også gerne vil til udlandet igen.
Kan vi holde på han efter sådan en sæson?
Problemet er hvornår vil du afgive spillere ? Hvis vi havde solgt i dette vindue havde vi jo misset chancen for godt resultat i ligaen og så havde dine sommerdrømme jo været ligegyldige.

Det er for nemt at sige, at det er forkert at sælge i et vindue. Der skal afhændes spillere på et eller andet tidspunkt. Og gode spillere afhændes altid ubelejligt, fordi de ikke kan erstattes 1 til 1.
- FlæskeFrank

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af N » 2. feb 2016, 08:29

AllanPedersen skrev:Buzz hvor læser du at klubben finder det acceptabelt at slutte udenfor top 6?.

Vi skal nok få spillet nogle sammen til liga start.
Men tænk sig lige hvis vi står og skal spille Champions league kval..

Og Thomsen, og KEP og Spalvis ryger 2 uger før..

Det er en potentiel forskel på 80-90mill der kan gå i vasken fordi vi skifter et halvt hold.
Eller vare Europa league til 45mill

Og det er da en fair bekymring..
For det er en stor udskiftning vi står overfor.

Søndergaard har faktisk luftet samme bekymring i interviews fornylig.

En anden man glemmer er enevoldsen som har meldt klart ud han også gerne vil til udlandet igen.
Kan vi holde på han efter sådan en sæson?
Men hvorfor skulle Thomsen ryge til sommer??? Står man overfor euro kval skal der da seriøst mange penge på bordet for at købe ham fri det sidste halve år.

Låst