Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gnu » 4. feb 2016, 11:34

Spanky skrev:
Buzz Killington skrev:
Soren skrev:
Mogens skrev:Af interessante spillere, der allerede er i Dk, og som derfor ikke behøver den helt store tilvænning, synes jeg umiddelbart, at de mest interessante er Kanstrup, George og forsvareren fra Horsens.

Som erstatning for Thomsen har jeg ikke pt de store ideer.
Casper Sloth kan erstatte Thomsen
Det kan være, men jeg er nok lidt skeptisk. Jeg har svært ved at forestille mig at han er god nok i sin nuværende forfatning, og jeg tvivler også på at han har potentialet til mere. Desuden er han mere en 8'er type, end en - hvad skal man kalde Thomsen - falsk 10'er. Han har heller ikke samme fart i sit spil. Af bl.a. denne grund har han har ikke spillet en eneste god kamp for Leeds (og spiller slet ikke), da kan slet ikke magte tempoet. Han havde en god halvsæson for AGF, men den sidste inden han forsvandt fra suppen var han elendig. Han er også ældre end Thomsen (24 i denne måned), og hans udviklingskurve er også mindre skarp nu. Sidst men ikke mindst så er superligaen gået et par niveauer op siden han sidst var i DK, så jeg har svært ved at tro han kan bidrage med ret meget vs. de talenter vi har på vej.

O.k. bare min 2 pence.
Skal vi have en afdanket tidligere superligaspiller som erstatning for Thomsen ser jeg hellere Rurik Gislason - kan se han ikke har spillet så meget for Nürnberg, ved ikke om det skyldes en skade eller han bare ikke er god nok til 2. bundesligaen pt. nr. 3.

Gislason minder, som jeg husker det, mere om Thomsen end Sloth gør. Stærk i én mod én og forholdvis løbestærk. Men måske han er bedre med masser af plads ude på kanten frem for de små rum mellem modstanderens forsvar og midtbane centralt i banen?

Nogen som kender mere til Gislason's situation i Tyskland?
Rurik Gislason er nærmest det modsatte af Thomsen. En hovedløs kylling uden taktisk sans og intet blik for spillet og medspillere. Han kan løbe og det er så dét, men som regel løber han mest i vejen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 4. feb 2016, 11:45

Gnu skrev:
Spanky skrev:
Buzz Killington skrev:
Soren skrev:
Mogens skrev:Af interessante spillere, der allerede er i Dk, og som derfor ikke behøver den helt store tilvænning, synes jeg umiddelbart, at de mest interessante er Kanstrup, George og forsvareren fra Horsens.

Som erstatning for Thomsen har jeg ikke pt de store ideer.
Casper Sloth kan erstatte Thomsen
Det kan være, men jeg er nok lidt skeptisk. Jeg har svært ved at forestille mig at han er god nok i sin nuværende forfatning, og jeg tvivler også på at han har potentialet til mere. Desuden er han mere en 8'er type, end en - hvad skal man kalde Thomsen - falsk 10'er. Han har heller ikke samme fart i sit spil. Af bl.a. denne grund har han har ikke spillet en eneste god kamp for Leeds (og spiller slet ikke), da kan slet ikke magte tempoet. Han havde en god halvsæson for AGF, men den sidste inden han forsvandt fra suppen var han elendig. Han er også ældre end Thomsen (24 i denne måned), og hans udviklingskurve er også mindre skarp nu. Sidst men ikke mindst så er superligaen gået et par niveauer op siden han sidst var i DK, så jeg har svært ved at tro han kan bidrage med ret meget vs. de talenter vi har på vej.

O.k. bare min 2 pence.
Skal vi have en afdanket tidligere superligaspiller som erstatning for Thomsen ser jeg hellere Rurik Gislason - kan se han ikke har spillet så meget for Nürnberg, ved ikke om det skyldes en skade eller han bare ikke er god nok til 2. bundesligaen pt. nr. 3.

Gislason minder, som jeg husker det, mere om Thomsen end Sloth gør. Stærk i én mod én og forholdvis løbestærk. Men måske han er bedre med masser af plads ude på kanten frem for de små rum mellem modstanderens forsvar og midtbane centralt i banen?

Nogen som kender mere til Gislason's situation i Tyskland?
Rurik Gislason er nærmest det modsatte af Thomsen. En hovedløs kylling uden taktisk sans og intet blik for spillet og medspillere. Han kan løbe og det er så dét, men som regel løber han mest i vejen.
Jeg husker ham som en fornuftig superliga-spiller. Specielt fra tiden i OB, men også starten i FCK. Ikke på Thomsens niveau, men hvem er også det, som vi kan komme i nærheden af?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 5. feb 2016, 12:57

jonas386 skrev:
Gamen skrev:Forhåbentlig er Stadsgaard ikke et emne. Hvis han, mod forventning, er et emne får Gaarde en olfert herfra. Vi har ikke brug for en kronisk skadet spiller.
Helt enig. Hvis det ender med Stadsgaard, så kan man jo lige så godt lade være, og lade en af de unge få muligheden istedet. En ting er hans skader, en anden ting er at han er en dårlig fodboldspiller. Nu hvor vi er så fedtede med transferkronerne, så går det altså ikke at vi henter nulbonner af den kaliber, eller til den pris. Spillere udefra skal altså gerne have en vis kvalitet, og kunne bidrage med noget vi ikke ellers har i truppen. Sådan en spiller er Stadsgaard ikke.
Derudover har Ståle udtalt at Stadsgaard ikke får spilletid i forårssæsonen. Dvs når den nye sæson starter i juli så er det 26 måneder siden Stadsgaard spillede sin seneste førsteholdskamp.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mogens » 5. feb 2016, 13:10

Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 5. feb 2016, 13:12

Mogens skrev:Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
Der er lukket for alt der har med handler mellem klubber...

Du må dog gerne tilføje / signe spillere der er uden kontrakt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2016, 13:17

Mogens skrev:Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
De arbejder i øjeblikket med at omskole da Silva til fløj, og jeg tror de er lidt påpasselige med at leje ham ud igen efter Randers fiaskoen, hvor han hurtigt røg på bænken. Så jeg tvivler på vi kan få ham, selv hvis leje er muligt mellem vinduerne (hvilket det vist ikke er med mindre der kan argumenteres for at det er en nødssituation, som hvis alle målmænd er skadet).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 5. feb 2016, 14:56

Mogens skrev:Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
Da Silva er uden tvivl talentfuld, men han virker som en nar når han udtaler sig. Ikke alle skal være englebørn, men han virker som en man ikke vil være i stue med. Sidst kan han ikke spille for os før efter sommer, da han har spillet for Brøndby og Randers.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sanchez94 » 5. feb 2016, 15:04

Mogens skrev:Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
Mener ikke at Patrick da Silva må udlejes til endnu en superliga klub, da han allerede har været udlejet til Randers

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mogens » 5. feb 2016, 22:47

Eksil skrev:
Mogens skrev:Er der egentlig lukket for lejeaftaler? Mit bedste bud er ja, men jeg er i tvivl?

Ellers kunne Patrick da Silva måske være en interessant herre at hive ind på leje fra bif. De har 3 kvalificerede spillere til pladsen, så mon ikke, han kunne lokkes væk med Ahlmanns skadeshistorik og hans egen position som (formentlig) 3. valg i bif in mente? Det ville give lidt til bredden, hvor Blåbjerg kunne fokusere på midterforsvaret og Patrick kunne fokusere på at kæmpe med Gilli om pladsen i højre side.
Da Silva er uden tvivl talentfuld, men han virker som en nar når han udtaler sig. Ikke alle skal være englebørn, men han virker som en man ikke vil være i stue med. Sidst kan han ikke spille for os før efter sommer, da han har spillet for Brøndby og Randers.
Men spillede han egentlig for Bif? Lettere ligegyldigt, da andre også har skrevet, at han ikke kan skifte nu (ganske som jeg troede).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 6. feb 2016, 15:06

Jeg synes, at Magnus Troest er spændende og kan agere som den leder i midterforsvaret, som vi har brug for til sommer.

Han er 28 år, 189 cm og har spillet i udlandet siden 08, hvor han primært har spillet i Serie B. Han har dog også fået Serie A kampe i sin tid i Italien. Han har et år tilbage af sin kontrakt, så skal han købes fri. Det kunne være med noget af det transferbeløb, som vi får for Lukas Spalvis.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2016, 15:20

Det er iøvrigt også værd at pointere at ikke alle spillere kan være store talenter med stort videresalgspotenitale. En klub som AaB har også behov for de spillere der spiller sine bedste år i AaB, og kan være profiler på holdet. Vi har ikke særligt mange af disse spillere, og udover Enevoldsen, og tildels Jönsson, er resten af truppen enten spillere i starten af karrieren, eller spillere i slutningen af karrieren. Der mangler nogle af de spillere i alderen 25-30, der både har erfaringen, men også noget ungdommelighed der gør de kan tage de ekstra meter.
Jeg mener derfor også at erstatningen for KEP bør være en sådan type. Magnus Troest kunne måske være et bud, ligesom Kanstrup eller en Mads Fenger også kunne være det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 6. feb 2016, 16:14

Meget enig med jonas386
VI har brug for der er nogle rutinerede folk på holdet, som skaber fundamentet for de unge. Vi kan ikke give talenter chancen hver gang. Vi skal gøre det ofte, men vi må også se på om de er klar og har potentiale til at blive mindst en god Superligaspiller samt hvad det vil betyde for holdet at satse på dem som fast i startopstillingen. Jeg tror personligt, at en stor del af grunden til at man kunne genskabe AaB, som en stærk klub i dansk fodbold skyldtes der var en rutineret stamme på holdet som skabte tryghed og en base på holdet. Det har uden tvivl gjort det mege tlettere for de unge at komme op at vi i årene efter nedrykningskampen havde en rutineret stamme med Bøgelund, Wæhler, Augu, Würtz, Due og Curth. Det sikrede, at der var et solidt bundniveau på holdet samtidig med man begyndte at indlemme en masse unge spillere. I de senere år har vi fået Risgård og Ene ind i dette hieraki + spillere som KEP og Lasse voksede. Af dem vi har nu der måske kunne blive de næste ledere står Larsen, Ahlmann og Thomsen nok tydeligst, men Thomsen er snart væk og de to andre har absolut rutinen, men har de også personligheden? Børsting, Blåbjerg, Gilli og Kasper P ser jeg som et stykke længere væk i denne ligning. Derfor vil det absolut være på sin plads og få en midtstopper ind til toppen af hierakiet. Ideen med at spille Kapser P og Blåbjerg ind som faste mænd samtidig er i tråd med strategien og også meget sympatisk, men det er også mega risikabelt at køre med to unge, hvor den ene stadig mangler at bevise sig (Blåbjerg) og den anden heller ikke er helt flyveklar (Kasper P). Derudover er der det store problem, at de begge er ret små fysisk, hvorfor vi vil blive utroligt sårbare på dødbolde og mod de fysiske hold. Om Troest er manden ved jeg ikke helt - kan dårligt huske ham som type længere. Han skal jo helt kunne afleveringer der er andet end lange bolde, fungere i et forsvar der ikke bare står hjemme og spille i det tempo AaB spiller i.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2016, 16:41

thomasjn skrev:Meget enig med jonas386
VI har brug for der er nogle rutinerede folk på holdet, som skaber fundamentet for de unge. Vi kan ikke give talenter chancen hver gang. Vi skal gøre det ofte, men vi må også se på om de er klar og har potentiale til at blive mindst en god Superligaspiller samt hvad det vil betyde for holdet at satse på dem som fast i startopstillingen. Jeg tror personligt, at en stor del af grunden til at man kunne genskabe AaB, som en stærk klub i dansk fodbold skyldtes der var en rutineret stamme på holdet som skabte tryghed og en base på holdet. Det har uden tvivl gjort det mege tlettere for de unge at komme op at vi i årene efter nedrykningskampen havde en rutineret stamme med Bøgelund, Wæhler, Augu, Würtz, Due og Curth. Det sikrede, at der var et solidt bundniveau på holdet samtidig med man begyndte at indlemme en masse unge spillere. I de senere år har vi fået Risgård og Ene ind i dette hieraki + spillere som KEP og Lasse voksede. Af dem vi har nu der måske kunne blive de næste ledere står Larsen, Ahlmann og Thomsen nok tydeligst, men Thomsen er snart væk og de to andre har absolut rutinen, men har de også personligheden? Børsting, Blåbjerg, Gilli og Kasper P ser jeg som et stykke længere væk i denne ligning. Derfor vil det absolut være på sin plads og få en midtstopper ind til toppen af hierakiet. Ideen med at spille Kapser P og Blåbjerg ind som faste mænd samtidig er i tråd med strategien og også meget sympatisk, men det er også mega risikabelt at køre med to unge, hvor den ene stadig mangler at bevise sig (Blåbjerg) og den anden heller ikke er helt flyveklar (Kasper P). Derudover er der det store problem, at de begge er ret små fysisk, hvorfor vi vil blive utroligt sårbare på dødbolde og mod de fysiske hold. Om Troest er manden ved jeg ikke helt - kan dårligt huske ham som type længere. Han skal jo helt kunne afleveringer der er andet end lange bolde, fungere i et forsvar der ikke bare står hjemme og spille i det tempo AaB spiller i.
De sidste par linjer i dit indlæg synes jeg ridser meget godt op hvor besværligt det kan blive at finde den perfekte spiller.

- Hovedstødsstyrke.
- Fysisk styrke.
- Lederegenskaber.
- Erfaring.
- Hurtighed.
- Teksnisk dygtig.
- Hurtig integration på holdet.

Det er efter min mening en spiller som bliver ekstremt svær at finde, indenfor de økonomiske muligheder der er i AaB.

Jeg er ret sikker på at man kommer til at gå på kompromis i forhold til nogle af punkterne. Hvad angår lederegenskaberne, så skal man jo nærmest være en Ståle, Matovac eller Linderoth for at gå lige ind på et nyt hold og være den fødte leder. Men man behøver altså heller ikke altid hente en færdigudviklet lederskikkelse ind udefra, vi har yngre/unger spillere i truppen som helt klart har værktøjerne i sig, som f.eks. Ahlmann, Larsen og Blåbjerg. Hvis man ser på f.eks. Sviatchenkos udvikling som lederskikkelse i FCM mens Bak har været ude, er det et meget godt eksempel på hvordan der kan ske stor udvikling på det område på meget kort tid.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9520AaB » 7. feb 2016, 10:37

Nu smider jeg lige et navn på bordet. Kim Aabech. Tilsyneladende på vej ud i kulden i AGF, 32 år(taler imod). Men tror faktisk at vi kunne få et par gode år ud af ham. Passer perfekt, når vi spiller i små rum. Hans indstilling taler imod ham også.
Uden at jeg endelig har taget stilling, vil jeg gerne høre for/imod!! Er det noget??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af MrBangDK » 7. feb 2016, 10:40

9520AaB skrev:Nu smider jeg lige et navn på bordet. Kim Aabech. Tilsyneladende på vej ud i kulden i AGF, 32 år(taler imod). Men tror faktisk at vi kunne få et par gode år ud af ham. Passer perfekt, når vi spiller i små rum. Hans indstilling taler imod ham også.
Uden at jeg endelig har taget stilling, vil jeg gerne høre for/imod!! Er det noget??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej tak - overvurderet humørspiller.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 7. feb 2016, 10:44

9520AaB skrev:Nu smider jeg lige et navn på bordet. Kim Aabech. Tilsyneladende på vej ud i kulden i AGF, 32 år(taler imod). Men tror faktisk at vi kunne få et par gode år ud af ham. Passer perfekt, når vi spiller i små rum. Hans indstilling taler imod ham også.
Uden at jeg endelig har taget stilling, vil jeg gerne høre for/imod!! Er det noget??

Aabech er fin.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 7. feb 2016, 11:04

MrBangDK skrev:
9520AaB skrev:Nu smider jeg lige et navn på bordet. Kim Aabech. Tilsyneladende på vej ud i kulden i AGF, 32 år(taler imod). Men tror faktisk at vi kunne få et par gode år ud af ham. Passer perfekt, når vi spiller i små rum. Hans indstilling taler imod ham også.
Uden at jeg endelig har taget stilling, vil jeg gerne høre for/imod!! Er det noget??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej tak - overvurderet humørspiller.
Jeg siger også nej tak af principielle årsager. Én spiller der har spillet på nederlag i egen kamp (Lyngby i Parken) ønsker jeg absolut ikke til AaB

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af MrBangDK » 7. feb 2016, 11:29

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:
9520AaB skrev:Nu smider jeg lige et navn på bordet. Kim Aabech. Tilsyneladende på vej ud i kulden i AGF, 32 år(taler imod). Men tror faktisk at vi kunne få et par gode år ud af ham. Passer perfekt, når vi spiller i små rum. Hans indstilling taler imod ham også.
Uden at jeg endelig har taget stilling, vil jeg gerne høre for/imod!! Er det noget??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej tak - overvurderet humørspiller.
Jeg siger også nej tak af principielle årsager. Én spiller der har spillet på nederlag i egen kamp (Lyngby i Parken) ønsker jeg absolut ikke til AaB
Lige præcis!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. feb 2016, 14:36

Jesper Schmidt skrev:De sidste par linjer i dit indlæg synes jeg ridser meget godt op hvor besværligt det kan blive at finde den perfekte spiller.

- Hovedstødsstyrke.
- Fysisk styrke.
- Lederegenskaber.
- Erfaring.
- Hurtighed.
- Teksnisk dygtig.
- Hurtig integration på holdet.
Hvis man skal finde en central forsvarsspilller som har de kvaliteter og kontraktfri til sommer, så står der Martin Albrechtsen på ryggen af ham.

Synes faktisk det kunne være en fin løsning. Desværre aflønner Brøndby ham nok absurd højt. Men han kunne erstatte KEP. Manden er så 35 år, men han virker mere fit end i mange år.

Og så vil jeg bare minde københavnerhaderne om, at vi engang hentede Ole Tobiasen. Og jeg syntes godt nok det var det underligste AaB havde lavet i mange år. Men det endte faktisk rigtig godt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af iloveaab4ever » 7. feb 2016, 22:10

Dette indlæg er formentligt bedre placeret i en nyopstartet transfertråd for sommerens transfervindue, men da debatten allerede er startet i denne tråd, bliver det postet her alligevel.

Det står allerede fast at der skal ske en stor udskiftning i truppen til sommer. KEP er allerede ude, mens man må forvente at Thomsen samt Spalvis heller ikke er her til den nye sæson. Allan Gaarde har hurtigt været ude og sige hvem der skal erstattes, og heraf bliver kun Spalvis erstattet internt. Herudover så både håber, og tror, jeg at der kommer en mindre udrensning i bredden af truppen, grundet de mange nye unge spillere der skal rykkes op.

Af spillere der skal ud i bredden, vil jeg nok allerede nu afskrive Viktor Ahlmann. Jeg har selv længe håbet på at han ville slå igennem, men han virker bare ikke til at have Superliga niveau, og med mindre at han imponerer alt og alle i 2. Divisonen næste år, så bør han finde sig en anden klub til sommer. Derudover er jeg også klar til at afskrive Andreas Bruhn, da han virker umådeligt langt væk fra førsteholds truppen. Han havde en god periode, hvor han satte sig på højrekanten sidste sæson, men er nu blevet overhalet fuldstændig af Børsting, samt Rasmus Jönsson. Han bliver 22 år her i februar og han bør måske prøve at finde noget fast spilletid i 1.division. Herudover virker Asger Bust også langt fra spilletid, men jeg tror ikke at han bliver opgivet efter blot et enkelt år i seniortruppen. Slutteligt regner jeg heller med med at Augo fortsætter efter denne sæson, hvilket også kan ende med at blive et flot punktum for ham.

Nedenfor har jeg forsøgt at lave en lidt mere grafisk oversigt over hvordan vores trup kan komme til at se ud næste sæson. Her har jeg taget de u19 spillere med som bliver rykket op jfg. Sancez94 ( viewtopic.php?f=1&t=12845&start=760 ) Her har jeg også opstillet hvilken rækkefølge de må have til de respektive placeringer.


--- Larsen ---
Christensen

PK --- Ny spiller -- Kasper P --- Ahlmann
Gilli -- Blåbjerg -- Rokkedahl(u19) -- Blåbjerg/Gilli

Børsting --- Risgård -- Würtz --- Ny spiller
Jönsson Abildgaard Abildgaard Thrane
Bassogog M. Christensen(u19) Kakeeto Theluffsen(u19)

--- Enevoldsen -- Helenius ---
Jönsson Pohl
Andersen(u19) Opondo(u19)

Herudover er der også den unge Bardec som angiveligt også bliver rykket op. Han står i FM som kant, men spillede mod vendsyssel som venstre back, så ham har jeg valgt ikke at placere, men han kan jo passende gå ind som breddespiller på alle ovenstående pladser.

Helenius er valgt i front, grundet Gaardes udtagelser om at man stadig tror på ham, og håber at udlejningen til Tyskland vil kunne kickstarte ham.

Dette kræver dog også en forlængelse fra Rasmus Jönsson, samt Mathias Thrane, og såfremt dette ikke lykkedes vil jeg mene man bliver nødt til at hente endnu en etableret spiller udefra. Det bliver simpelthen for tyndt med Børsting som eneste nogenlunde etableret højrekant.

Så for at opsummere kommer der altså for alvor gang i svingdøren op til den nye sæson:

Ind:
Helenius (retur leje)
Erstatning for KEP
Erstatning for Thomsen
- Evt. Erstatning for Jönsson
Samt de 6 u19 spillere
Ud:
Spalvis
KEP
Thomsen
Andreas Bruhn
Viktor Ahlmann
Augo

Kontraktforlængelser:
Jönsson
Thrane
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Låst