Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 17:06

jonas386 skrev:Ramkilde med begge scoringer. 2 assist af Bruhn, og de 20 minutter til Ahlmann gik tilsyneladende som de skulle.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... skive.aspx
Ham Ramkilde må være kommet ind forholdsvis tidligt i kampen eller også passer startopstillingen ikke.

Rigtig fint hvis Bruhn har fået noget selvtillid, så han kan være kampafgørende når han evt. kommer ind/får indhop på førsteholdet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 19:01

NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
NIN skrev:
Buzz Killington skrev:Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
Øv, det var ellers en ret god dag indtil nu. Nu er jeg faktisk lidt træt af af vi ikke har tabt en kamp eller to. Bare så vi var klar til kamp. Sådan rigtig klar.

Billede
To be fair, saa tabte Custer aldrig et slag efter Little Bighorn
Netop. Så hvor dumme ser vi ikke ud lige nu.
:thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2016, 20:16

jonas386 skrev:Ramkilde med begge scoringer. 2 assist af Bruhn, og de 20 minutter til Ahlmann gik tilsyneladende som de skulle.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... skive.aspx
Allervigtigst var dog, at vi kom ned på jorden igen og fik det næsten-nederlag, som bliver efterlyst herinde. 2-2 mod Skive indikerer, at vi alligevel går en vanskelig sæson i møde.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af KJ » 24. feb 2016, 20:27

2-2 mod Skive... det sejler jo for Søndergaard. Hvor mange point har vi ned til Hobro? Vi bliver nødt til at spare stamspillerne mod FCM og så håbe på et enkelt point hjemme mod OB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2016, 21:47

Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 21:53

Udover den nye trøje blev præsenteret blev der så sagt noget fornuftigt til sæsonkort arrangementet ?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 21:57

jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Så det er det første nederlag som gør at holdet i dit eksempel vinder hele en ud af de næste 14 kampe? Personligt foretrækker jeg 14 kampe i træk uden nederlag, men det er muligvis bare mig...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2016, 22:03

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Så det er det første nederlag som gør at holdet i dit eksempel vinder hele en ud af de næste 14 kampe? Personligt foretrækker jeg 14 kampe i træk uden nederlag, men det er muligvis bare mig...
*Host* FCM *Host*
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2016, 22:05

Spanky skrev:Udover den nye trøje blev præsenteret blev der så sagt noget fornuftigt til sæsonkort arrangementet ?
Tja det ved jeg ikke rigtigt. Det var et fint arrangement som selvfølgelig var præget af AaBs aktuelle succes. Nyheder var der ikke rigtigt, Gaarde sagde igen at klausuler i en eller anden udformning kan være prisen AaB må betale når lønniveauet er som det er.

Kasper P. og Thrane stod for præsentationen af spillertruppen og staben.

Spalvis, Patrick og Jönsson var fraværende grundet sygdom.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2016, 22:17

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Så det er det første nederlag som gør at holdet i dit eksempel vinder hele en ud af de næste 14 kampe? Personligt foretrækker jeg 14 kampe i træk uden nederlag, men det er muligvis bare mig...
Den unge jonas er nu ikke helt galt afmarcheret, Jesper. Jeg kom med gru i hu, at Brøndby blev kåret til træningsmestre af Ekstra Bladet (ja, seriøst!) før forårssæsonen 2014. Den "titel" blev på de kanter fejret på linje med FC Midtjyllands triumf i Atlantic Cup for nogle år siden...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2016, 22:18

frederikshavneren skrev:
Spanky skrev:Udover den nye trøje blev præsenteret blev der så sagt noget fornuftigt til sæsonkort arrangementet ?
Tja det ved jeg ikke rigtigt. Det var et fint arrangement som selvfølgelig var præget af AaBs aktuelle succes. Nyheder var der ikke rigtigt, Gaarde sagde igen at klausuler i en eller anden udformning kan være prisen AaB må betale når lønniveauet er som det er.

Kasper P. og Thrane stod for præsentationen af spillertruppen og staben.

Spalvis, Patrick og Jönsson var fraværende grundet sygdom.
Er de alle sammen syge???

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Trickster » 24. feb 2016, 22:19

PK var syg. Hvorfor Jønne og Spalvis var fraværende tror jeg ikke blev nævnt.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 22:21

Trickster skrev:PK var syg. Hvorfor Jønne og Spalvis var fraværende tror jeg ikke blev nævnt.
Spalvis var jo ikke med mod Malmø pga. sygdom... vi må da ikke håbe det er noget som spreder sig for meget i truppen.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Martin Bak » 24. feb 2016, 22:22

jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Det er ALTID sjovt at gøre grin med sortseerne herinde - ingen nævnt ingen glemt - det bliver aldrig gammelt
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 22:37

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Så det er det første nederlag som gør at holdet i dit eksempel vinder hele en ud af de næste 14 kampe? Personligt foretrækker jeg 14 kampe i træk uden nederlag, men det er muligvis bare mig...
Den unge jonas er nu ikke helt galt afmarcheret, Jesper. Jeg kom med gru i hu, at Brøndby blev kåret til træningsmestre af Ekstra Bladet (ja, seriøst!) før forårssæsonen 2014. Den "titel" blev på de kanter fejret på linje med FC Midtjyllands triumf i Atlantic Cup for nogle år siden...
Jeg kan altså bare på ingen måde få øje på fornuften i at sige det kan være bedre at tabe en fodboldkamp end at vinde den. Det giver i min verden ingen mening... skal vi så også håbe på snart at få et nederlag i ligaen fordi det vil være sundt? Nej vel?

Selvfølgelig skal man ikke lægge mere i resultater af træningskampe end som så, men når man tager med at det er en tendens som bare er fortsat fra den sidste del af efteråret, og at holdet fortsat ikke har problemer med at score mange mål, og iøvrigt også virker til at spille lige så flot fodbold på trods af afgang af en af de bedste spillere, så kan det da godt bruges til et eller andet synes jeg nok. I hvert fald vil jeg klart foretrække det fremfor at have haft en opstart med stort set lutter nederlag og uafgjorte som FCM løb ind i.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2016, 23:01

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Så det er det første nederlag som gør at holdet i dit eksempel vinder hele en ud af de næste 14 kampe? Personligt foretrækker jeg 14 kampe i træk uden nederlag, men det er muligvis bare mig...
Den unge jonas er nu ikke helt galt afmarcheret, Jesper. Jeg kom med gru i hu, at Brøndby blev kåret til træningsmestre af Ekstra Bladet (ja, seriøst!) før forårssæsonen 2014. Den "titel" blev på de kanter fejret på linje med FC Midtjyllands triumf i Atlantic Cup for nogle år siden...
Jeg kan altså bare på ingen måde få øje på fornuften i at sige det kan være bedre at tabe en fodboldkamp end at vinde den. Det giver i min verden ingen mening... skal vi så også håbe på snart at få et nederlag i ligaen fordi det vil være sundt? Nej vel?

Selvfølgelig skal man ikke lægge mere i resultater af træningskampe end som så, men når man tager med at det er en tendens som bare er fortsat fra den sidste del af efteråret, og at holdet fortsat ikke har problemer med at score mange mål, og iøvrigt også virker til at spille lige så flot fodbold på trods af afgang af en af de bedste spillere, så kan det da godt bruges til et eller andet synes jeg nok. I hvert fald vil jeg klart foretrække det fremfor at have haft en opstart med stort set lutter nederlag og uafgjorte som FCM løb ind i.
Jeg kan faktisk ikke helt huske, hvordan AaBs træningsresultater har været før diverse sæsoner (gode som dårlige), så det er nok vanskeligt at bruge dem som pejlemærke for ret meget; det afhænger af modstandernes kvalitet, deres opstillinger og deres indgang til kampene. Nogle kampe er selvsagt rene eksperimenter.

Skal vi sådan konkludere lidt overordnet på vores træningskampe uden at dvæle for meget ved ovenstående omstændigheder, kan vi ane et mønster, der fortsat siger mange sejre og mange mål - i begge ender. Det ligger vel egentlig meget godt i tråd med det, vi indtil videre har set i betydende kampe, og man skulle da være et skarn, hvis ikke man hist og pist kan se en parallel til foråret 2014. Dog med den omstændighed in mente, at i hvert fald FCK og formentlig også FCM er bedre kørende end for to år siden. Vi har næppe råd til tabe 2 hjemmekampe i træk i maj måned, hvis endnu et skab skal til staden.

Det irriterer mig så en smule, at vi har en enkelt uafgjort kamp (Slovan Bratislava) blandt de mange sejre. Hold da op, hvor har vi været skrappe til ikke at spille uafgjort i denne sæson. Af officielle kampe drejer det sig om 17 i træk (20 med pokal) - det må da vist være klubrekord.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Brodernumsi » 25. feb 2016, 00:43

jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Aaah, så det var derfor LS var så sur over den manglende kvalitet hos MFF, han havde regnet med et 6-0 nederlag, så de arrogante spillere kunne komme lidt ned på jorden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2016, 00:47

Brodernumsi skrev:
jonas386 skrev:Så er det vist heller ikke sjovere. Der er da bestemt en pointe i at for meget succes kan gøre en trup cocky, stoppe med at fejre sejre, for så at hente 1 sejr de næste 15 kampe.
Aaah, så det var derfor LS var så sur over den manglende kvalitet hos MFF, han havde regnet med et 6-0 nederlag, så de arrogante spillere kunne komme lidt ned på jorden.
Undskyld Det var en FCM joke...........
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 25. feb 2016, 07:36

Hvor herre bevares, hvor kan i spinde meget lort på ingenting. Nogle gange kan det vær gavnligt for et hold der har vadet i succes at tabe en enkelt kamp for at få et wake up call. Det er da en fair pointe. Hvor mange sider er da efterhånden blevet brugt på at fordreje det udsagn og hakke på ham der oprindeligt skrev det? Der er altså en kedelig tendens herinde til, at nogen af jer bliver ved med at fordreje og latterliggøre de udsagn i ikke er enige i.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2016, 08:39

thomasjn skrev:Hvor herre bevares, hvor kan i spinde meget lort på ingenting. Nogle gange kan det vær gavnligt for et hold der har vadet i succes at tabe en enkelt kamp for at få et wake up call. Det er da en fair pointe. Hvor mange sider er da efterhånden blevet brugt på at fordreje det udsagn og hakke på ham der oprindeligt skrev det? Der er altså en kedelig tendens herinde til, at nogen af jer bliver ved med at fordreje og latterliggøre de udsagn i ikke er enige i.
Jeg synes det er en meget meget mærkværdig logik, at det kan være en fordel at tabe en kamp, for at undgå at tabe kampe.

Wake up calls kan komme på mange forskellige måder, uden det behøver være i form af nederlag... som f.eks. hvordan AaB i flere testkampe har været bagud og kommet tilbage. Jeg vil til enhver tid foretrække et hold som ikke tror på at de kan tabe, fremfor et hold som har fået en følelse af at de måske alligevel ikke er så gode.

Så nej, jeg synes ikke det er en fair pointe.

Besvar