Mulig krise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulig krise

Indlæg af Yankee » 17. apr 2016, 18:09

Stop nu. Vi ligger fucking nr. 3. Hvis der skal placeres ansvar så skal der rejses en statue af Allan Gaarde.

Vi skal nok blive bedre, når Würtz og Ahlmann er på 100% igen og når vi får bedre gang i vores spil. Det vil komme helt af sig selv når banerne bliver bedre.

Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Mulig krise

Indlæg af limey » 17. apr 2016, 18:14

Yankee skrev:Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.
Og alle hold er ringe.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Mulig krise

Indlæg af Mogens » 17. apr 2016, 18:25

Yankee skrev:Stop nu. Vi ligger fucking nr. 3. Hvis der skal placeres ansvar så skal der rejses en statue af Allan Gaarde.

Vi skal nok blive bedre, når Würtz og Ahlmann er på 100% igen og når vi får bedre gang i vores spil. Det vil komme helt af sig selv når banerne bliver bedre.

Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.
Der er bare kun 8 kampe igen, og en plan B ville være ok at have i baghånden i forhold til banerne.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulig krise

Indlæg af Yankee » 17. apr 2016, 18:32

Mogens skrev:
Der er bare kun 8 kampe igen, og en plan B ville være ok at have i baghånden i forhold til banerne.
Det ville det da. Men derfra og til at sige at sæsonen fra nu af kun handler om at rydde op og placere ansvar - der er altså et stykke.

Jeg synes resten af sæsonen handler om at vinde medaljer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Mulig krise

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2016, 19:05

Yankee skrev:Stop nu. Vi ligger fucking nr. 3. Hvis der skal placeres ansvar så skal der rejses en statue af Allan Gaarde.

Vi skal nok blive bedre, når Würtz og Ahlmann er på 100% igen og når vi får bedre gang i vores spil. Det vil komme helt af sig selv når banerne bliver bedre.

Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.
Forhåbentlig har du ret, men det er uomtvisteligt at vi pt. spiller dårligt og har store problemer. Som det ser ud lige nu ligner det et forsømt forår vi er i gang med. Toget er ved at køre og hvis der ikke snart sker noget så pisser vi efterårets fornemme resultater væk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Mulig krise

Indlæg af Brent » 17. apr 2016, 19:24

Yankee skrev:Stop nu. Vi ligger fucking nr. 3. Hvis der skal placeres ansvar så skal der rejses en statue af Allan Gaarde.

Vi skal nok blive bedre, når Würtz og Ahlmann er på 100% igen og når vi får bedre gang i vores spil. Det vil komme helt af sig selv når banerne bliver bedre.

Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.
Vi ligger alene fucking nr. 3 fordi vi ikke er de eneste der er gået sukkerkolde. Desuden tvivler jeg alvorligt på at vi ligger fucking nr. 3 når sæsonen slutter, så ligger vi nok nærmere fucking nr. 5. For pilen peger kun en vej og det er fucking nedad. Intet hænger sammen og spillet er gradvist blevet ringere og ringere og emre usammenhængende. I en kamp som den idag skaber vi reelt kun 3 chancer og vi formår på intet tidspunkt at etablere et pres over længere tid. Jeg kan ikke se en plan i det vi foretager os og der er sjældent 3 sammenhængende afleveringer.

Hvis ikke vi kommer på rette køl inden for de næste to kampe skal Søndergaard have sparket, han ligner bestemt ikke den rigtige træner for AaB.
AaB - the Nordic gateway to Europe

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulig krise

Indlæg af white splash » 17. apr 2016, 21:18

Selv Barca er i krise, det er en hård tid for de store hold pt.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Mulig krise

Indlæg af Lindvang » 17. apr 2016, 21:24

Yankee skrev:Stop nu. Vi ligger fucking nr. 3. Hvis der skal placeres ansvar så skal der rejses en statue af Allan Gaarde.

Vi skal nok blive bedre, når Würtz og Ahlmann er på 100% igen og når vi får bedre gang i vores spil. Det vil komme helt af sig selv når banerne bliver bedre.

Husk nu på at det her er Superligaen. Alt kan vendes på hovedet på 2-3 kampe.
Ah, vi har spillet som et pund lort hele foråret. Nærmest uden undtagelse. Også i kampe med en klar Würtz.
Der er sket eller andet på dette hold over vinteren, for det er jo som nat og dag ift efteråret.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Mulig krise

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. apr 2016, 21:32

Gu`er vi da i krise. Men mon ikke vi kan komme igennem den med noget mindre end en revolution?

I øvrigt er superligaen historisk ringe. Niveauet er mildt sagt skræmmende lavt. Ikke at det har noget specifikt med emnet at gøre, blot en betragtning.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mulig krise

Indlæg af Klaus » 17. apr 2016, 21:37

Nemlig. Vi spiller som en sæk kartofler.... Og det der er sket kan meget vel være et farvel til Kuhn, der har sat sig spor. Samtidig er savnet af Dalle til at få øje på. Vi har mistet vores speed på kanterne og vores opspil er blevet helt vildt forudsigeligt. Samtidig er vores angrebsduo blevet talt op i medierne, ja faktisk har eksperterne kaldt dem Danmarks bedste. Om det er grunden til, at tingene bliver taget lidt for givet, eller det skyldes, at Spalvis' hjerne er et andet sted, ved jeg ikke. Men faktum er, at prsspillet ikke virker. Ene forsøger virkelig, og det gik fint i 20 minutter i dag. Men så faldt korthuset sammen og der var ikke styr på noget som helst. I forsvaret er KEP på vej væk, KP ustabil, Patrick har rigeligt at gøre med at forsvare og kan ikke yde noget fremad, mens Ahlmann ikke er i kampform. Lægger man så dertil en målmand, der har mistet den stabilitet, der ellers altid har været hans varemærke, så er der vel dømt krise???

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Mulig krise

Indlæg af astonvilla » 17. apr 2016, 21:40

Jeg har fulgt AaB i +30 år, så jeg er immun overfor krisesnak. Til Helvede med det.

Nej, det der bekymrer mig er måden vi taber kampene på!

Ingen game plan. Ingen gnist. Ingen rum for dygtige in-game ændringer. Total håbløshed hele vejen i gennem.

I en grad som ikke er set siden Pehrsson.

I min optik skyldes det Kuhns afgang.

Som jeg har sagt fra dag ét: Søndergaard er ikke den rigtige til jobbet. Hans taktikblok er på max én side og hans evne til at sætte spillere op er ikke eksisterende. Hans stil fungerer fint til beton bold. Men ikke i AaB. Og uden Kuhn bliver det kun alt for tydeligt.

Og det gør mig nervøs. Jeg gider ikke gennem endnu en Pehrsson agtig æra igen!

Få Søndergaard skiftet mens tid er og byg op forfra.
Bienvenu Bassogog!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mulig krise

Indlæg af dyhrmaN » 17. apr 2016, 21:44

astonvilla skrev:Jeg har fulgt AaB i +30 år, så jeg er immun overfor krisesnak. Til Helvede med det.

Nej, det der bekymrer mig er måden vi taber kampene på!

Ingen game plan. Ingen gnist. Ingen rum for dygtige in-game ændringer. Total håbløshed hele vejen i gennem.

I en grad som ikke er set siden Pehrsson.

I min optik skyldes det Kuhns afgang.

Som jeg har sagt fra dag ét: Søndergaard er ikke den rigtige til jobbet. Hans taktikblok er på max én side og hans evne til at sætte spillere op er ikke eksisterende. Hans stil fungerer fint til beton bold. Men ikke i AaB. Og uden Kuhn bliver det kun alt for tydeligt.

Og det gør mig nervøs. Jeg gider ikke gennem endnu en Pehrsson agtig æra igen!

Få Søndergaard skiftet mens tid er og byg op forfra.
Men man brugte jo et halvt år på ansætte ham, han var det perfekte match!? :thumbsup:

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Mulig krise

Indlæg af Lindvang » 17. apr 2016, 21:48

astonvilla skrev:Jeg har fulgt AaB i +30 år, så jeg er immun overfor krisesnak. Til Helvede med det.

Nej, det der bekymrer mig er måden vi taber kampene på!

Ingen game plan. Ingen gnist. Ingen rum for dygtige in-game ændringer. Total håbløshed hele vejen i gennem.

I en grad som ikke er set siden Pehrsson.

I min optik skyldes det Kuhns afgang.

Som jeg har sagt fra dag ét: Søndergaard er ikke den rigtige til jobbet. Hans taktikblok er på max én side og hans evne til at sætte spillere op er ikke eksisterende. Hans stil fungerer fint til beton bold. Men ikke i AaB. Og uden Kuhn bliver det kun alt for tydeligt.

Og det gør mig nervøs. Jeg gider ikke gennem endnu en Pehrsson agtig æra igen!

Få Søndergaard skiftet mens tid er og byg op forfra.
Jeg begynder at blive enig. Jeg troede, at Kent var beton, men i forhold til Søndergaard, forekom hans stil sprudlende.
Der er selvfølgelig også alle de andre ting ift spillerne.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Mulig krise

Indlæg af Brodernumsi » 18. apr 2016, 01:32

Hvis nu jeg leger med, og giver dig ret i, at vi har en krise pt. Hvad er så dit forslag til en løsning? Jeg ser dig kun lange ud efter en håndfuld spillere, Søndergaard og Gaarde...Skal vi købe 6-7 nye spillere, finde en ny træner og sportsdirektør? For det håber jeg, at du godt ved, ikke kommer til at ske...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Mulig krise

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2016, 06:41

Ska' vi hak'?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Mulig krise

Indlæg af astonvilla » 18. apr 2016, 08:28

I sidste uge hed det fra ham: "vi skal finde vores spil".
I denne uge hedder det: "vi har mistet rytmen".

Det er sådanne tomme floskler vi har hørt før fra træner i rådvild position som ikke ved hverken ud eller ind.
Jeg orker ikke det her pis én gang til, for fanden.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Mulig krise

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2016, 08:31

astonvilla skrev:
I sidste uge hed det fra ham: "vi skal finde vores spil".
I denne uge hedder det: "vi har mistet rytmen".

Det er sådanne tomme floskler vi har hørt før fra træner i rådvild position som ikke ved hverken ud eller ind.
Jeg orker ikke det her pis én gang til, for fanden.
Så hvis LS bliver fyret så er alt godt?

Hvis alt går som Debatsiden prædiker, så ender vi med at være det Nordjyske cirkus Brøndby!
Ska' vi hak'?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Mulig krise

Indlæg af gravballe » 18. apr 2016, 09:02

Det hjælper jo ikke at fyre LS. Problemet skyldes at vi mangler vores officive baks.

I efteråret havde i dalsgaard, patrick er bare ikke det samme. Jeg ved godt han gjorde det ok da vi blev mester, men der havde vi også kusk, til at levere noget på den kant.

Det var jo tydeligt at se Ahlman ikke var på 100% vi så ingen af hans rush igår...

Man kan ikke sælge både den officive bak, og den officive kant, og så blive overrasket over når vi ikke på samme måde kan skabe spillet. Vores spil system, er i høj grad afhænnige af de typer. Gili vil være den naturlige at lave om til en ny dalsgaard. med mindre man har tænkt sig at købe en ny. For Patrick skal ikke være fast højreback, så skal vi ændre spil system.

De ting kombineret med flere spillere har formnedgang, gør det begynder at blive pinligt...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mulig krise

Indlæg af Buzz Killington » 18. apr 2016, 09:22

astonvilla skrev:
I sidste uge hed det fra ham: "vi skal finde vores spil".
I denne uge hedder det: "vi har mistet rytmen".

Det er sådanne tomme floskler vi har hørt før fra træner i rådvild position som ikke ved hverken ud eller ind.
Jeg orker ikke det her pis én gang til, for fanden.
Du plejer da ikke at vaere saa ufornuftig astonvilla, er der et eller andet i dit liv der ikke koerer i oejeblikket?... naa ja. :(
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Mulig krise

Indlæg af Remark » 18. apr 2016, 09:27

Der er ingen tvivl om, at der er en spillemæssig krise på holdet. Det er ikke godt nok.

Men at det er det samme som en trænerkrise synes jeg overhovedet ikke man kan sige. Sidste sæson blev vi nummer 5 med en bedre trup end i år. Vi ligger nummer 3, godt nok i en tæt række, og ender i en pokalsemi. Hvis det er trænerkrise, så har debatside altså alt for høje forventninger.

Tværtimod ser jeg med tilgangen af Holgersson en stærk træner og en stærk ledelse, der ved, hvor vi er svage. Hovedspillet vil blive markant forstærket med svenskeren frem for KEP, der heller ikke er dårlig til at cleare. Så fremtiden tegner i min verden lys, selvom vi skulle glippe medaljer og Europa i år.

Besvar