AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AGF - AaB

Indlæg af Eksil » 18. maj 2016, 11:14

Lars Søndergaard skal naturligvis have en sæson mere med. Holdet har spillet svingende af helvede til, men det har på ingen måde være katastrofalt nok til at fyre nogen. Misser AaB slutspilscuttet næste år, så er det fair han får øksen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB

Indlæg af BoT » 18. maj 2016, 11:19

Men prøv nu at hør her:

Når man ligger i feltet, der typisk ender mellem nr 3-6, vil der i ALLE sæsoner komme perioder, hvor man taber 2-3 kampe i streg (Både FCM, Brøndby og Randers har tabt 3 kampe i træk i løbet af denne sæson, og kun FCK har ikke prøvet at tabe to i træk). Det er selvfølgelig rigtig træls og dumt - og foråret har da isoleret set slet ikke levet op til de forventninger, som efteråret efterlod os med.

Men lad os nu også lige kigge nøgternt på de to seneste kampe, hvor vi har tabt: Mod de ret suveræne mestre fra FCK, som vi i perioder spiller helt lige op med - og i går en kamp, hvor vi med efterårets offensive slutprodukt ville have vundet 4-2.

Yankee har opsummeret flere væsentlige pointer rigtig fint - og taget i betragtning, at vi altså stadig har chancer for at vinde medaljer, synes jeg, katastrofestemningen herinde er ude af proportioner.

Men ja, fodbold er følelser, og der skal selvfølgelig være plads til bitterhed og vrede i en kamptråd, når vi taber. Men derfra og til at nærmest ville have fyret samtlige spillere, trænere og ledere i klubben, er der måske alligevel et pænt stykke vej...!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB

Indlæg af Yankee » 18. maj 2016, 11:26

Pastorius skrev:Det er fint med Neutrale KPI'er og evalueringer, men det skal selvfølgelig også være en del af målsætningen der skal leveres når chancen er der. AaB's målsætninger er konservative, og i det ligger der ganske sikkert en forventning om at vi ind imellem overgår dem. Så "bare" at opfylde dem er ikke godt nok over tid. Der kan da ikke være tvivl om - neutrale parametre eller ej - om at der ikke er kommet nok ud af det i foråret.

Noget andet er så om det er LS fingerene skal pege på. Det er rigtig svært at bedømme udefra, og der er sjældent kun ét sted at pege hen. Men selvfølgelig skal så mange missede chancer for at skrabe lidt mere end forventet til sig, da afstedkomme at der kigges grundigt indad på Hornevej, og man overvejer om noget skal laves om.
Men vi har jo heller ikke "bare" opfyldt dem. Lars har skullet arbejde med afgang af Thelander og Dalsgaard plus en langvarig skade til Ahlmann og fået NUL midler til at købe spillere for. Tilmed har man halvvejs i sæsonen solgt klubbens topscorer.

Alligevel har han med tre runder igen præsteret det bedste pointantal i otte sæsoner og ligger nr. 1 i ligaen på en række centrale, offensive pejlemærker. Det er altså tæt på en objektiv sandhed at vi har 1) leveret de forventede resultater og 2) forbedret vores pasnings- og gennembrudsspil betydeligt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AGF - AaB

Indlæg af Gnu » 18. maj 2016, 11:27

At vi opfylder den officielle målsætning, at Kasper P og Børsting har etableret sig som faste spillere, at vi har samlet flere pointend sidste år og at vi har scoret mange mål, er alt sammen fuldstændig korrekt. Flueben ved det.

Det ændrer bare ikke ved, at vi sluttede efteråret som nummer to, og at foråret - med undtagelse af Brøndby-kampen - har været én lang ørkenvandring af dårligt spil og magre resultater. Foråret har simpelthen været alt for ringe.

Det flotte spil og de mange mål er jo langt hen ad vejen noget, der foregik i efteråret, og derfor er det da mildt sagt bekymrende, at det stort set har været fraværende i hele foråret. Vi havde en motorvej til pokalfinalen, men røg ud til et meget, meget ordinært AGF-hold, og vi er godt i gang med at skylle et fantastisk udgangspunkt i ligaen ud i lokummet. Vores formbarometer i foråret rækker til en syvendeplads.

Flest boldberøringer og mest boldbesiddelse kan vi simpelthen ikke bruge til noget som helst, når vi vinder alt for få fodboldkampe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB

Indlæg af Hanga » 18. maj 2016, 11:33

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Det er fint med Neutrale KPI'er og evalueringer, men det skal selvfølgelig også være en del af målsætningen der skal leveres når chancen er der. AaB's målsætninger er konservative, og i det ligger der ganske sikkert en forventning om at vi ind imellem overgår dem. Så "bare" at opfylde dem er ikke godt nok over tid. Der kan da ikke være tvivl om - neutrale parametre eller ej - om at der ikke er kommet nok ud af det i foråret.

Noget andet er så om det er LS fingerene skal pege på. Det er rigtig svært at bedømme udefra, og der er sjældent kun ét sted at pege hen. Men selvfølgelig skal så mange missede chancer for at skrabe lidt mere end forventet til sig, da afstedkomme at der kigges grundigt indad på Hornevej, og man overvejer om noget skal laves om.
Men vi har jo heller ikke "bare" opfyldt dem. Lars har skullet arbejde med afgang af Thelander og Dalsgaard plus en langvarig skade til Ahlmann og fået NUL midler til at købe spillere for. Tilmed har man halvvejs i sæsonen solgt klubbens topscorer.

Alligevel har han med tre runder igen præsteret det bedste pointantal i otte sæsoner og ligger nr. 1 i ligaen på en række centrale, offensive pejlemærker. Det er altså tæt på en objektiv sandhed at vi har 1) leveret de forventede resultater og 2) forbedret vores pasnings- og gennembrudsspil betydeligt.
Kan vi ikke blive enige om, at sæsonen næsten kan deles op i 2? Jeg tror sådan set de fleste er enige i, at en placering i den øverste halvdel af acceptabelt set over hele sæsonen. Men det er yderst skuffende, at vi undervejs i sæsonen er gået fra at ligne en potentiel guldkandidat, til et hold der kan få det svært næste sæson.

ALLE er yderst tilfredse med det vi så og præsterede i efteråret. Det var til rent 13tal ud fra forudsætningerne. Til gengæld må man også sige, at foråret har været en stor skuffelse. Det gode pasnings- og gennembrudsspil du omtaler, har jo ikke været til stede pånær i ganske få momenter.

Der er sket et eller andet drastisk med holdet hen over vinteren, for vi er slet ikke det samme hold.

Jeg skyder ikke nødvendigvis på Søndergaard, jeg konstaterer blot, at der bør være plads til skuffelse og en smule selvransagelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 12:06

BoT skrev:Men prøv nu at hør her:

Når man ligger i feltet, der typisk ender mellem nr 3-6, vil der i ALLE sæsoner komme perioder, hvor man taber 2-3 kampe i streg (Både FCM, Brøndby og Randers har tabt 3 kampe i træk i løbet af denne sæson, og kun FCK har ikke prøvet at tabe to i træk). Det er selvfølgelig rigtig træls og dumt - og foråret har da isoleret set slet ikke levet op til de forventninger, som efteråret efterlod os med.

Men lad os nu også lige kigge nøgternt på de to seneste kampe, hvor vi har tabt: Mod de ret suveræne mestre fra FCK, som vi i perioder spiller helt lige op med - og i går en kamp, hvor vi med efterårets offensive slutprodukt ville have vundet 4-2.

Yankee har opsummeret flere væsentlige pointer rigtig fint - og taget i betragtning, at vi altså stadig har chancer for at vinde medaljer, synes jeg, katastrofestemningen herinde er ude af proportioner.

Men ja, fodbold er følelser, og der skal selvfølgelig være plads til bitterhed og vrede i en kamptråd, når vi taber. Men derfra og til at nærmest ville have fyret samtlige spillere, trænere og ledere i klubben, er der måske alligevel et pænt stykke vej...!!!
Jeg citerer lige Kobé Bryant, inden hans sidste kamp: "Everyone can have a bad shooting night - tonight cannot be the one."

Vi har haft et par af de kampe, hvor vi ville være rigtig godt med, hvis vi kunne have leveret. Vi har misset dem alle. Ikke kun i ligaen, også i pokalen.

Det er fair nok at lede efter forklaringer, og der er sikkert mange gode, men selvfølgelig er der noget at sætte fingeren på, der gerne skulle laves om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB

Indlæg af Yankee » 18. maj 2016, 12:23

Pastorius skrev:
Vi har haft et par af de kampe, hvor vi ville være rigtig godt med, hvis vi kunne have leveret. Vi har misset dem alle. Ikke kun i ligaen, også i pokalen.
Du kan jo lige så godt få det stik modsatte til at give mening. Da vi slog Hobro lå vi pludselig rigtig godt med igen og fik placeret os stærkt til at få mange tv-penge efter 22 runder. Da vi slog Brøndby var vi under hårdt pres, men leverede virkelig varen. Sidst i efteråret havde vi muligheden for virkelig at spille os op i toppen - og så gik vi lige ud og vandt 5 i rap i november og december.

Hvis man piller enkelte kampe eller perioder ud af sæsonen så giver det altså ikke et retvisende billede, da det afhænger af baner, modstandere, skader og meget andet. Man må kigge over hele sæsonen, hvis man vil give en rimelig vurdering af Lars Søndergaard.

Hvis man sammenligner pointsnit i efteråret og foråret, så glemmer man jo at vi i foråret har mødt FCK og FCM to gange mod kun én i efteråret. Det er en ret betydelig forskel, da det er to hold vi har haft det meget svært mod de sidste par sæsoner. Det overskygger selvfølgelig ikke at vi har præsteret langt dårligere i foråret, men det viser hvorfor det er skævt at pille bestemte perioder ud af sæsonen. Kig over samtlige 33 kampe og lav en rimelig vurdering på det grundlag.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AGF - AaB

Indlæg af Klaus » 18. maj 2016, 12:28

Pastorius skrev: Jeg citerer lige Kobé Bryant, inden hans sidste kamp: "Everyone can have a bad shooting night - tonight cannot be the one."

Vi har haft et par af de kampe, hvor vi ville være rigtig godt med, hvis vi kunne have leveret. Vi har misset dem alle. Ikke kun i ligaen, også i pokalen.

Det er fair nok at lede efter forklaringer, og der er sikkert mange gode, men selvfølgelig er der noget at sætte fingeren på, der gerne skulle laves om.
Og netop der har vi jo pointen. Når det virkelig gælder og det hele spidser til, har vores hold ikke leveret i dette forår. Om det skyldes manglende sult eller slet og ret manglende evner ved jeg ikke. Men når man ser på en kamp som den i går, burde man kunne se ild i øjnene hos det hold, der havde mest at spille for. Vores ild, bestod mest af brok overfor dommeren... Hvor mange nærkampe vandt vi??? På et eller andet plan ville det være forståeligt hvis spillerne fik kort for at skralde igennem, for de må da for pokker være frustrerede... Men nej, vores kort fik vi for brok..........

Og det er sgu da et sygdomstegn, hvis et hold ikke kan sætte sig op og levere et brag af en kamp, når det gælder medaljer og europacup. Og så kan man jo spørge, hvis opgave det er at få den ild frem i spillerne????

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB

Indlæg af Yankee » 18. maj 2016, 12:29

Klaus skrev:
Pastorius skrev: Jeg citerer lige Kobé Bryant, inden hans sidste kamp: "Everyone can have a bad shooting night - tonight cannot be the one."

Vi har haft et par af de kampe, hvor vi ville være rigtig godt med, hvis vi kunne have leveret. Vi har misset dem alle. Ikke kun i ligaen, også i pokalen.

Det er fair nok at lede efter forklaringer, og der er sikkert mange gode, men selvfølgelig er der noget at sætte fingeren på, der gerne skulle laves om.
Og netop der har vi jo pointen. Når det virkelig gælder og det hele spidser til, har vores hold ikke leveret i dette forår. Om det skyldes manglende sult eller slet og ret manglende evner ved jeg ikke. Men når man ser på en kamp som den i går, burde man kunne se ild i øjnene hos det hold, der havde mest at spille for. Vores ild, bestod mest af brok overfor dommeren... Hvor mange nærkampe vandt vi??? På et eller andet plan ville det være forståeligt hvis spillerne fik kort for at skralde igennem, for de må da for pokker være frustrerede... Men nej, vores kort fik vi for brok..........

Og det er sgu da et sygdomstegn, hvis et hold ikke kan sætte sig op og levere et brag af en kamp, når det gælder medaljer og europacup. Og så kan man jo spørge, hvis opgave det er at få den ild frem i spillerne????
Så du vores hjemmekamp mod Brøndby?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB

Indlæg af BoT » 18. maj 2016, 12:33

Pastorius skrev: Jeg citerer lige Kobé Bryant, inden hans sidste kamp: "Everyone can have a bad shooting night - tonight cannot be the one."

Vi har haft et par af de kampe, hvor vi ville være rigtig godt med, hvis vi kunne have leveret. Vi har misset dem alle. Ikke kun i ligaen, også i pokalen.

Det er fair nok at lede efter forklaringer, og der er sikkert mange gode, men selvfølgelig er der noget at sætte fingeren på, der gerne skulle laves om.
Det er jo ofte det, der afgør, om du får en god sæson eller en RIGTIG god sæson. Og AaBs status og muligheder tilsiger desværre bare, at vi ikke kan forvente RIGTIG gode sæsoner mere end 3-4 gange over 10 år.

I forhold til at lave noget om, vil jeg da også mægtig gerne lave om på, at vi er et hold, der taber fodboldkampe. Helst ville jeg gerne vinde samtlige fodboldkampe. Men når vi samtidig har en strategi der tilsiger, at vores regnskab skal gå i nul som minimum, er mulighederne for den sportslige ledelse altså rimeligt begrænsede. Der ER altså bare ikke indtjening nok til at hæve spillerbudgettet væsentligt - det ændrer obligationsmillioner ikke noget på.

Så hvad er det, du vil ændre? (Altså som er muligt at ændre??)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AGF - AaB

Indlæg af Klaus » 18. maj 2016, 12:40

Ja, naturligvis gjorde jeg det. Og det er jo netop den kamp, der viser hvordan det burde være i betydende kampe. Jeg kan huske engang HP Rytter retorisk spurgte i radioen: "om man da for pokker ikke kunne klæde alle hold på i gule trøjer, for det kunne åbenbart få viljen frem i AaB"...

Og noget er der om det. Vi har ikke alene spillet dårligt. Vi har været pivhamrende ringe i mange kampe her i foråret. Om lavpunktet var I Randers, Hjemmekampen mod OB, SønderjyskE eller den heldige sejr mod FCN ved jeg ikke. Men vi har kun spillet en eneste rigtig god kamp i dette forår og det var mod Brøndby, plus en enkelt halvleg mod AGF i pokalen. Og så er det altså NU det gælder for os.... Det burde man kunne se på spillernes indstilling, og med al respekt er det langtfra tilfældet. Jeg er helt afklaret med, at vi kan tabe fodboldkampe, og at vi kan miste medaljer, pokalfinale og europacupfodbold, men spillerne skal sgu dø med støvlerne på. Man kan vel bare se på AGFs første mål. Hvordan fanden kan en spiller få lov til på den måde at gå igennem en helt midtbane og et helt forsvar uden nogen griber ind.... Det må simpelthen ikke ske i en kamp hvor vi har alt at spille for, og modstanderen slet ingenting...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 13:17

BoT skrev: Det er jo ofte det, der afgør, om du får en god sæson eller en RIGTIG god sæson. Og AaBs status og muligheder tilsiger desværre bare, at vi ikke kan forvente RIGTIG gode sæsoner mere end 3-4 gange over 10 år.

I forhold til at lave noget om, vil jeg da også mægtig gerne lave om på, at vi er et hold, der taber fodboldkampe. Helst ville jeg gerne vinde samtlige fodboldkampe. Men når vi samtidig har en strategi der tilsiger, at vores regnskab skal gå i nul som minimum, er mulighederne for den sportslige ledelse altså rimeligt begrænsede. Der ER altså bare ikke indtjening nok til at hæve spillerbudgettet væsentligt - det ændrer obligationsmillioner ikke noget på.

Så hvad er det, du vil ændre? (Altså som er muligt at ændre??)
Der er nogle ting jeg allerede ville have gjort anderledes i vinters.

Vi starter med Gaarde (og det lyder måske bagklogt, men det gav jeg faktisk også udtryk for i vinters). Jeg ville have ladet Spalvis gå med det samme, beholdt Helenius (hvis der er nogen somhelst planer om han nogensinde skal have en rolle i AaB) og så brugt noget af det ekstra vi kunne have fået for Spalvis til at se på en enkelt anden forstærkning (eller én afløser for Spalvis OG Helenius).

Ikke fordi jeg havde forudset at Spalvis ville blive så ustabil som har er blevet, men jeg tror meget på at det er sundt at organisationer er i konstant forandring, og at man skal turde give slip på spillere på toppen. Selv med en Spalvis i hopla, ville vi have haft en risiko for at gå glip af en del penge for at holde på ham i foråret, uden at få noget som helst ud af det (økonomisk). Hellere en fugl i hånden,...

Lars Søndergaard:
Jeg synes han har gjort lidt af den samme fejl som jeg også synes Kent begik (han slap bare godt fra det). Der er at rode for meget rundt i de foretrukne - specielt i angrebet. Angribere har brug for tillid og selvtillid. Hvis han mente at det var Pohl eller BAsso der skulle have chancen for at vise de var klar til at tage over, skulle de have haft flere kampe fra start til at bevise det.
Mine generelle anke på LS er at jeg synes han mangler format som leder. Det er heller ikke noget nyt synspunkt fra min side. Mon ikke også AaB har haft lidt de samme betænkligheder, siden han har fået den længde kontrakt som han har.

Jeg mener IKKE at man skal gå ud og fyre LS, som udgangspunkt. Men jeg mener AaB skal være utilfredse med præstationen i foråret (medmindre vi selvfølgelig gør rent bord i resten og det er nok til europæisk plads - og selvfølgelig skal evalueringen i AaB vente til sæsonen er slut, men det krav er nok for stort at stille til debatsiden) og det burde give anledning til en alvorlig snak om man gør tingene godt nok som det er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 13:19

Pastorius skrev:
BoT skrev: Det er jo ofte det, der afgør, om du får en god sæson eller en RIGTIG god sæson. Og AaBs status og muligheder tilsiger desværre bare, at vi ikke kan forvente RIGTIG gode sæsoner mere end 3-4 gange over 10 år.

I forhold til at lave noget om, vil jeg da også mægtig gerne lave om på, at vi er et hold, der taber fodboldkampe. Helst ville jeg gerne vinde samtlige fodboldkampe. Men når vi samtidig har en strategi der tilsiger, at vores regnskab skal gå i nul som minimum, er mulighederne for den sportslige ledelse altså rimeligt begrænsede. Der ER altså bare ikke indtjening nok til at hæve spillerbudgettet væsentligt - det ændrer obligationsmillioner ikke noget på.

Så hvad er det, du vil ændre? (Altså som er muligt at ændre??)
Der er nogle ting jeg allerede ville have gjort anderledes i vinters.

Vi starter med Gaarde (og det lyder måske bagklogt, men det gav jeg faktisk også udtryk for i vinters). Jeg ville have ladet Spalvis gå med det samme, beholdt Helenius (hvis der er nogen somhelst planer om han nogensinde skal have en rolle i AaB) og så brugt noget af det ekstra vi kunne have fået for Spalvis til at se på en enkelt anden forstærkning (eller én afløser for Spalvis OG Helenius).

Ikke fordi jeg havde forudset at Spalvis ville blive så ustabil som har er blevet, men jeg tror meget på at det er sundt at organisationer er i konstant forandring, og at man skal turde give slip på spillere på toppen. Selv med en Spalvis i hopla, ville vi have haft en risiko for at gå glip af en del penge for at holde på ham i foråret, uden at få noget som helst ud af det (økonomisk). Hellere en fugl i hånden,...

Lars Søndergaard:
Jeg synes han har gjort lidt af den samme fejl som jeg også synes Kent begik (han slap bare godt fra det). Der er at rode for meget rundt i de foretrukne - specielt i angrebet. Angribere har brug for tillid og selvtillid. Hvis han mente at det var Pohl eller BAsso der skulle have chancen for at vise de var klar til at tage over, skulle de have haft flere kampe fra start til at bevise det.
Mine generelle anke på LS er at jeg synes han mangler format som leder. Det er heller ikke noget nyt synspunkt fra min side. Mon ikke også AaB har haft lidt de samme betænkligheder, siden han har fået den længde kontrakt som han har.

Jeg mener IKKE at man skal gå ud og fyre LS, som udgangspunkt. Men jeg mener AaB skal være utilfredse med præstationen i foråret (medmindre vi selvfølgelig gør rent bord i resten og det er nok til europæisk plads - og selvfølgelig skal evalueringen i AaB vente til sæsonen er slut, men det krav er nok for stort at stille til debatsiden) og det burde give anledning til en alvorlig snak om man gør tingene godt nok som det er.
PS! Havde vi ikke klasket Hobro og BIF, så havde vi opnået 9 point i 13 kampe (tror jeg nok), og i så fald mener jeg egentlig ikke vi kunne vente til sommerpausen med at tage aktion.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB

Indlæg af BoT » 18. maj 2016, 13:36

Pastorius skrev: Der er nogle ting jeg allerede ville have gjort anderledes i vinters.

Vi starter med Gaarde (og det lyder måske bagklogt, men det gav jeg faktisk også udtryk for i vinters). Jeg ville have ladet Spalvis gå med det samme, beholdt Helenius (hvis der er nogen somhelst planer om han nogensinde skal have en rolle i AaB) og så brugt noget af det ekstra vi kunne have fået for Spalvis til at se på en enkelt anden forstærkning (eller én afløser for Spalvis OG Helenius).

Ikke fordi jeg havde forudset at Spalvis ville blive så ustabil som har er blevet, men jeg tror meget på at det er sundt at organisationer er i konstant forandring, og at man skal turde give slip på spillere på toppen. Selv med en Spalvis i hopla, ville vi have haft en risiko for at gå glip af en del penge for at holde på ham i foråret, uden at få noget som helst ud af det (økonomisk). Hellere en fugl i hånden,...

Lars Søndergaard:
Jeg synes han har gjort lidt af den samme fejl som jeg også synes Kent begik (han slap bare godt fra det). Der er at rode for meget rundt i de foretrukne - specielt i angrebet. Angribere har brug for tillid og selvtillid. Hvis han mente at det var Pohl eller BAsso der skulle have chancen for at vise de var klar til at tage over, skulle de have haft flere kampe fra start til at bevise det.
Mine generelle anke på LS er at jeg synes han mangler format som leder. Det er heller ikke noget nyt synspunkt fra min side. Mon ikke også AaB har haft lidt de samme betænkligheder, siden han har fået den længde kontrakt som han har.

Jeg mener IKKE at man skal gå ud og fyre LS, som udgangspunkt. Men jeg mener AaB skal være utilfredse med præstationen i foråret (medmindre vi selvfølgelig gør rent bord i resten og det er nok til europæisk plads - og selvfølgelig skal evalueringen i AaB vente til sæsonen er slut, men det krav er nok for stort at stille til debatsiden) og det burde give anledning til en alvorlig snak om man gør tingene godt nok som det er.
Hvad angår Spalvis kan jeg godt følge den logik, som man havde i fht til et salg med virkning fra sommer: Vi lå godt til, Spalvis havde været en væsentlig del af årsagen dertil, og man vurderede måske, at det ikke var muligt at hente en erstatning ind med kort varsel allerede i vinter - og at Helenius ville have bedst af at få en periode væk fra AaB imens. Den beslutning ville jeg også have truffet.

Og angående Lars S: Jeg har SLET ikke nok viden om dagligdagen i AaB til at vurdere hans lederevner. Som træner mener jeg til gengæld, han har en glimrende evne til at tilpasse sig en klub og et hold - og i øvrigt at stræbe efter at spille positiv fodbold.
Om han har været for sen til at droppe Spalvis er jeg også uenig i: Han droppede ham efter 4-5 kampe, da han kunne se, at hans hoved var et andet sted. Det ændrede sig måske til træning, og han fik chancen på ny, spillede en glimrende kamp mod Brøndby, og har så fået chancen siden hen - netop fordi, angribere har brug for tillid og lang snor.
Nu må det vel være på tide at genvurdere den beslutning, og mon ikke også trænerteamet gør det.

Og PS: Hvis vi havde vundet over Sønderjyske og AGF, havde vi ligget nr 2...

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: AGF - AaB

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 18. maj 2016, 13:42

Vi har udviklet vores spil med bolden meget betydeligt.
det syntes jeg så ikke du har ret i - med de positive briller på, så har vi i perioder spillet lige så godt som i gode perioder under Kent. Vores bundniveau er derimod faldet, og her i foråret har vi virket meget tandløse, når vi først kom bagud.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 13:48

BoT skrev:
Pastorius skrev: Der er nogle ting jeg allerede ville have gjort anderledes i vinters.

Vi starter med Gaarde (og det lyder måske bagklogt, men det gav jeg faktisk også udtryk for i vinters). Jeg ville have ladet Spalvis gå med det samme, beholdt Helenius (hvis der er nogen somhelst planer om han nogensinde skal have en rolle i AaB) og så brugt noget af det ekstra vi kunne have fået for Spalvis til at se på en enkelt anden forstærkning (eller én afløser for Spalvis OG Helenius).

Ikke fordi jeg havde forudset at Spalvis ville blive så ustabil som har er blevet, men jeg tror meget på at det er sundt at organisationer er i konstant forandring, og at man skal turde give slip på spillere på toppen. Selv med en Spalvis i hopla, ville vi have haft en risiko for at gå glip af en del penge for at holde på ham i foråret, uden at få noget som helst ud af det (økonomisk). Hellere en fugl i hånden,...

Lars Søndergaard:
Jeg synes han har gjort lidt af den samme fejl som jeg også synes Kent begik (han slap bare godt fra det). Der er at rode for meget rundt i de foretrukne - specielt i angrebet. Angribere har brug for tillid og selvtillid. Hvis han mente at det var Pohl eller BAsso der skulle have chancen for at vise de var klar til at tage over, skulle de have haft flere kampe fra start til at bevise det.
Mine generelle anke på LS er at jeg synes han mangler format som leder. Det er heller ikke noget nyt synspunkt fra min side. Mon ikke også AaB har haft lidt de samme betænkligheder, siden han har fået den længde kontrakt som han har.

Jeg mener IKKE at man skal gå ud og fyre LS, som udgangspunkt. Men jeg mener AaB skal være utilfredse med præstationen i foråret (medmindre vi selvfølgelig gør rent bord i resten og det er nok til europæisk plads - og selvfølgelig skal evalueringen i AaB vente til sæsonen er slut, men det krav er nok for stort at stille til debatsiden) og det burde give anledning til en alvorlig snak om man gør tingene godt nok som det er.
Hvad angår Spalvis kan jeg godt følge den logik, som man havde i fht til et salg med virkning fra sommer: Vi lå godt til, Spalvis havde været en væsentlig del af årsagen dertil, og man vurderede måske, at det ikke var muligt at hente en erstatning ind med kort varsel allerede i vinter - og at Helenius ville have bedst af at få en periode væk fra AaB imens. Den beslutning ville jeg også have truffet.

Og angående Lars S: Jeg har SLET ikke nok viden om dagligdagen i AaB til at vurdere hans lederevner. Som træner mener jeg til gengæld, han har en glimrende evne til at tilpasse sig en klub og et hold - og i øvrigt at stræbe efter at spille positiv fodbold.
Om han har været for sen til at droppe Spalvis er jeg også uenig i: Han droppede ham efter 4-5 kampe, da han kunne se, at hans hoved var et andet sted. Det ændrede sig måske til træning, og han fik chancen på ny, spillede en glimrende kamp mod Brøndby, og har så fået chancen siden hen - netop fordi, angribere har brug for tillid og lang snor.
Nu må det vel være på tide at genvurdere den beslutning, og mon ikke også trænerteamet gør det.

Og PS: Hvis vi havde vundet over Sønderjyske og AGF, havde vi ligget nr 2...

Jeg mener slet ikke at Spalvis skulle være droppet tidligere - jeg mener faktisk slet ikke han skulle have været droppet, men NÅR han nu blev det, så skulle alternativerne have haft en ordentlig chance for at vise deres værd. Jeg tror SLET ikke på negativ motivation og at det er en god idé at straffe en spiller, for at fortælle ham at han skal tage sig sammen. Jeg havde helst set man havde holdt fast i Ene/Spalvis fra start til slut. All-in på det man tror på er det bedste.

...og havde vi ligget nummer to, så havde vi ikke haft den her diskussion på nuværende tidspunkt, men det gør vi ikke. Selvfølgelig er fodbold marginaler, men det er altså dem der tæller. Det er ikke nok at gøre de rigtige ting, hvis de ikke virker.

Endnu et citat (frit efter hukommelsen): "Overfor Gud tæller viljen - i kærlighed tæller kun resultatet".

En date er ikke meget bevendt, hvis den ender med et dydigt godnatkys på trappetrinet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AGF - AaB

Indlæg af Ala » 18. maj 2016, 13:49

Hahahaha - debatsiden efter et nederlag er sgu altid verdensklasse :cheers:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Califfen » 18. maj 2016, 15:16

Klaus skrev:Jeg synes Søndergaard fejler alvorligt på et punkt. Han giver simpelthen Spalvis og Jønsson al for lang snor. Specielt Spalvis har været rystende dårlig hele foråret. Alligevel er det Ene, Søndergaard skifter ud først. Det giver ikke mening. Ene kommer trods alt frem til rimelige afslutninger, Spalvis kan ikke engang ramme bolden. Men det skulle ikke undre mig om, det til sidst vil lykkes Søndergaard at få pillet selvtilliden ud af Ene, og så har vi slet ingen angribere mere. I aften starter han også med Børsting i stedet for Risgaard. Børsting har heller ikke været god i foråret og Risgaards formkurve var opadgående. Det giver ingen mening.

Helt tåbeligt bliver det, da han skifter Spalvis med Basso. Det havde været en perfekt udskiftning, hvis Ene stadigvæk var på banen, men ham havde han jo taget ud, så det betyder, at vi den sidste halve time ikke har en regulær angriber på banen.

Men det værste er, at vi spiller så meget bagud. Holdets rygrad er ikke eksisterende. Jeg tror aldrig vi vil opleve et comeback alla det Brøndby lavede i weekenden. Vi har simpelthen for travlt med at kontrollere og spille bagud, selvom vi skal hente to mål. Det er som om, at det hele kan gøre lige meget. Vi har set det den ene gang efter den anden i foråret. Manglende indsats og vilje har kostet.

Jeg er fandme skuffet. Vi formøbler en kongevej mod pokalfinalen og en 2. plads i ligaen på den mest pinlige måde.
Risgård havde været syg i slutningen af sidste uge og kun trænet med mandag, så man vurderede vel, at han ikke var klar til en startplads endnu. Han får dog spilletid på reserveholdet i dag.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Califfen » 18. maj 2016, 15:37

BoT skrev:
Pastorius skrev: Der er nogle ting jeg allerede ville have gjort anderledes i vinters.

Vi starter med Gaarde (og det lyder måske bagklogt, men det gav jeg faktisk også udtryk for i vinters). Jeg ville have ladet Spalvis gå med det samme, beholdt Helenius (hvis der er nogen somhelst planer om han nogensinde skal have en rolle i AaB) og så brugt noget af det ekstra vi kunne have fået for Spalvis til at se på en enkelt anden forstærkning (eller én afløser for Spalvis OG Helenius).

Ikke fordi jeg havde forudset at Spalvis ville blive så ustabil som har er blevet, men jeg tror meget på at det er sundt at organisationer er i konstant forandring, og at man skal turde give slip på spillere på toppen. Selv med en Spalvis i hopla, ville vi have haft en risiko for at gå glip af en del penge for at holde på ham i foråret, uden at få noget som helst ud af det (økonomisk). Hellere en fugl i hånden,...

Lars Søndergaard:
Jeg synes han har gjort lidt af den samme fejl som jeg også synes Kent begik (han slap bare godt fra det). Der er at rode for meget rundt i de foretrukne - specielt i angrebet. Angribere har brug for tillid og selvtillid. Hvis han mente at det var Pohl eller BAsso der skulle have chancen for at vise de var klar til at tage over, skulle de have haft flere kampe fra start til at bevise det.
Mine generelle anke på LS er at jeg synes han mangler format som leder. Det er heller ikke noget nyt synspunkt fra min side. Mon ikke også AaB har haft lidt de samme betænkligheder, siden han har fået den længde kontrakt som han har.

Jeg mener IKKE at man skal gå ud og fyre LS, som udgangspunkt. Men jeg mener AaB skal være utilfredse med præstationen i foråret (medmindre vi selvfølgelig gør rent bord i resten og det er nok til europæisk plads - og selvfølgelig skal evalueringen i AaB vente til sæsonen er slut, men det krav er nok for stort at stille til debatsiden) og det burde give anledning til en alvorlig snak om man gør tingene godt nok som det er.
Hvad angår Spalvis kan jeg godt følge den logik, som man havde i fht til et salg med virkning fra sommer: Vi lå godt til, Spalvis havde været en væsentlig del af årsagen dertil, og man vurderede måske, at det ikke var muligt at hente en erstatning ind med kort varsel allerede i vinter - og at Helenius ville have bedst af at få en periode væk fra AaB imens. Den beslutning ville jeg også have truffet.

Og angående Lars S: Jeg har SLET ikke nok viden om dagligdagen i AaB til at vurdere hans lederevner. Som træner mener jeg til gengæld, han har en glimrende evne til at tilpasse sig en klub og et hold - og i øvrigt at stræbe efter at spille positiv fodbold.
Om han har været for sen til at droppe Spalvis er jeg også uenig i: Han droppede ham efter 4-5 kampe, da han kunne se, at hans hoved var et andet sted. Det ændrede sig måske til træning, og han fik chancen på ny, spillede en glimrende kamp mod Brøndby, og har så fået chancen siden hen - netop fordi, angribere har brug for tillid og lang snor.
Nu må det vel være på tide at genvurdere den beslutning, og mon ikke også trænerteamet gør det.

Og PS: Hvis vi havde vundet over Sønderjyske og AGF, havde vi ligget nr 2...
Jeg mener også, at Gaarde er den store synder her. Simpelthen så ufatteligt amatøragtigt og naivt, at lave den forhåndskontrakt med Sporting om Spalvis. Han har haft absolut ingen god grund til at præstere i foråret.
Måske er det bare en AaB-svaghed. Vi lavede samme nummer med Kent sidste år, og også KEP i år. KEP's præstation har dog ikke ladet til at lide markant under det, men hvem ved om han ikke ville have præsteret endnu bedre, såfremt vi havde forlænget med ham? Vi er aaalt for naive, når det kommer til klubfølelse/klubstolthed vs egoisme/egen karriere. Professionelle atleter tænker altid først og fremmest på deres eget bedste.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB

Indlæg af Yankee » 18. maj 2016, 16:00

Det er jo dejlig nemt at være bagklog. Der var ingen grænser for hvor genialt det var af Gaarde tilbage i januar og næsten alle (inkl. undertegnede) hyldede ham for den måde han fik skruet Spalvis-handlen sammen på.

Dengang Andreas Bjelland blev solgt på en lignende måde var der også mange herinde der hyldede AKP for hvor genialt et move det var og hvordan AaB bare skulle lære af det.

Besvar