AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af jernskjorten » 18. maj 2016, 16:06

Califfen skrev:Jeg mener også, at Gaarde er den store synder her. Simpelthen så ufatteligt amatøragtigt og naivt, at lave den forhåndskontrakt med Sporting om Spalvis. Han har haft absolut ingen god grund til at præstere i foråret.
Måske er det bare en AaB-svaghed. Vi lavede samme nummer med Kent sidste år, og også KEP i år. KEP's præstation har dog ikke ladet til at lide markant under det, men hvem ved om han ikke ville have præsteret endnu bedre, såfremt vi havde forlænget med ham? Vi er aaalt for naive, når det kommer til klubfølelse/klubstolthed vs egoisme/egen karriere. Professionelle atleter tænker altid først og fremmest på deres eget bedste.
Den er der nok flere delte meninger om, for jeg mindes, at flere jublede over genialiteten i, at vi fik lov at beholde Spalvis indtil sommer og samtidig tjente en skilling. Men det er nok mere et temperamentspørgsmål, om man mener, at en træner eller spiller skal ud, så snart det står klart, at de skal skifte klub.

Jeg tror, at vi havde set en anden Spalvis, hvis vi var sluppet lidt mere hæderligt fra runde 20 og 21 (nederlag til OB hjemme, og lussing af FCK ude), og havde holdt kadancen i mesterskabskampen. Jeg er rigtig spændt på at se, om han kan komme i gear igen i Pordogal. Men det er jo spekulation.

Jeg synes generelt, at det er svært at vurdere Gaarde på en forholdsvis kort periode, hvor vi også har været ekstremt forsigtige på transfermarkedet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB

Indlæg af Hanga » 18. maj 2016, 16:28

Yankee skrev:Det er jo dejlig nemt at være bagklog. Der var ingen grænser for hvor genialt det var af Gaarde tilbage i januar og næsten alle (inkl. undertegnede) hyldede ham for den måde han fik skruet Spalvis-handlen sammen på.

Dengang Andreas Bjelland blev solgt på en lignende måde var der også mange herinde der hyldede AKP for hvor genialt et move det var og hvordan AaB bare skulle lære af det.
Og hvad var det helt præcist Gaarde skulle have gjort i stedet for?

Ladet ham gå i vinterpausen? Debatsiden havde skreget løs om manglende ambitioner forud for et spændende forår.

Vente til sommervinduet? Vi fik en bedre pris med Sporting ved at indgå aftalen i februar. Til sommer ville klausulen sætte en ufravigelig begrænsning. Sporting fik lov at betale lidt ekstra og give lidt ekstra klausuler for at sikre sig rettighederne til ham nu.

Det lignede da i høj grad en win/win at sælge ham med effekt fra sommervinduet. At Spalvis så desværre har valgt at checke ud mentalt, kan vi kun begræde. Man kunne frygte det, men omvendt havde jeg nu en forventning om, at han gerne ville slutte godt af i AaB... men det betyder åbenbart ikke ret meget for ham, uanset hvad han siger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 16:43

Califfen skrev: Jeg mener også, at Gaarde er den store synder her. Simpelthen så ufatteligt amatøragtigt og naivt, at lave den forhåndskontrakt med Sporting om Spalvis. Han har haft absolut ingen god grund til at præstere i foråret.
Han har heller ingen grund haft til ikke at gøre det. Jeg synes det er et tyndt argument, uanset om man er enig med dig eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB

Indlæg af Yankee » 18. maj 2016, 17:02

Pastorius skrev:
Califfen skrev: Jeg mener også, at Gaarde er den store synder her. Simpelthen så ufatteligt amatøragtigt og naivt, at lave den forhåndskontrakt med Sporting om Spalvis. Han har haft absolut ingen god grund til at præstere i foråret.
Han har heller ingen grund haft til ikke at gøre det. Jeg synes det er et tyndt argument, uanset om man er enig med dig eller ej.
Det er i hvert fald lidt morsomt at det kommer fra en mand med Danny Califf som profilbillede.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB

Indlæg af Hovedet » 18. maj 2016, 17:28

Forestil jer lige dette scenarie: Tænk nu, hvis Spalvis ikke havde indgået en kontrakt med Sporting Lissabon eller nogen anden klub i vinterpausen. Tænk nu, hvis han alligevel havde underpræsteret hele foråret og skulle sælges med et halvt år mindre tilbage af sin kontrakt OG en klausul oven i hatten?

Vores frustration er forståelig, og vinterens kontraktkonstruktion var ikke helt uproblematisk, da den netop åbner mulighed for at sætte et helt kategorisk lighedstegn mellem et svagt forår og hans snarlige afgang fra klubben. Men her glemmer vi, at Spalvis faktisk spillede mere end 10 hele kampe fra sejren i Odense i april 2014 til og med skaden i Zagreb uden at score et eneste mål og i øvrigt være komplet usynlig. Vi glemmer ligeledes, at mange andre, heriblandt Risgaard og Enevoldsen, heller ikke har holdt niveau, og at Spalvis generelt ikke er andet end en målmaskine. Det er simpelthen ikke en spiller, der leverer noget udover mål (i modsætning til Helenius, da han var konge), og hvis der ikke findes en velfungerende offensiv midtbane, bliver en Spalvis reelt udraderet.

Foråret har været en massiv skuffelse; absolut en af de største fiaskoer i AaBs Superligahistorie (med mindre de sidste 3 runder viser sig lige så fordelagtige for os, som de sidste 2 har været for vores konkurrenter). I forhold til Spalvis er jeg imidlertid lettet, for vi kunne have stået med endnu en stinkbombe af en transfer, hvis netop ikke Gaarde havde udvist rettidig omhu i vinterpausen.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Califfen » 18. maj 2016, 17:36

Hanga skrev:
Yankee skrev:Det er jo dejlig nemt at være bagklog. Der var ingen grænser for hvor genialt det var af Gaarde tilbage i januar og næsten alle (inkl. undertegnede) hyldede ham for den måde han fik skruet Spalvis-handlen sammen på.

Dengang Andreas Bjelland blev solgt på en lignende måde var der også mange herinde der hyldede AKP for hvor genialt et move det var og hvordan AaB bare skulle lære af det.
Og hvad var det helt præcist Gaarde skulle have gjort i stedet for?

Ladet ham gå i vinterpausen? Debatsiden havde skreget løs om manglende ambitioner forud for et spændende forår.

Vente til sommervinduet? Vi fik en bedre pris med Sporting ved at indgå aftalen i februar. Til sommer ville klausulen sætte en ufravigelig begrænsning. Sporting fik lov at betale lidt ekstra og give lidt ekstra klausuler for at sikre sig rettighederne til ham nu.

Det lignede da i høj grad en win/win at sælge ham med effekt fra sommervinduet. At Spalvis så desværre har valgt at checke ud mentalt, kan vi kun begræde. Man kunne frygte det, men omvendt havde jeg nu en forventning om, at han gerne ville slutte godt af i AaB... men det betyder åbenbart ikke ret meget for ham, uanset hvad han siger.
Ja man skulle få det overstået og lade ham gå i januar. Hvorfor er det så vanvittigt at foreslå? Halve løsninger er sjældent gode.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB

Indlæg af Hanga » 18. maj 2016, 19:02

Califfen skrev: Ja man skulle få det overstået og lade ham gå i januar. Hvorfor er det så vanvittigt at foreslå? Halve løsninger er sjældent gode.
Det er bare så nemt at komme at sige nu. Hvis du sagde det i februar også, så var det godt set af dig. Personligt forventede jeg ikke en så voldsom formnedgang fra Spalvis.

Gaarde havde virkelig fået på puklen hvis han havde gennemført den handel i februar, når der var mulighed for at lave den med effekt fra sommervinduet.

Min pointe var egentlig, at det ikke er nemt at være Gaarde, når alle valgmuligheder åbenbart ender i kritik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AGF - AaB

Indlæg af Uldahl » 18. maj 2016, 19:50

Det forsømte forår. Som jeg ser det er det der sker på banen, en konsekvens af Kuhn ikke længere er på sidelinien. Vi magler ham stærkt som indpisker og til at træne dødbolde. Jeg havde helst set det var ham der stod i spidsen for holdet, frem for Søndergård.

Omsonst at kræve Søndergård fyret, bare det at evaluere ham nu er for alt tidligt. Det er ikke lette arbejds betingelser ah har haft i foråret. At vi havde en fremragende afslutning på efterårssæsonen gør det ikke nemmere. Vi lå godt til spillede fremragende og angriberne var super skarpe, det gav forhåbninger om et stærkt forår. Jeg troede på at vi ville ende med de Sølv medaljer som vi aldrig har vundet.

I stedet så vi et hold der er ramt af de afgange og skader der har været, samt en Spalvis der har tankerne koncentreret om sin nye klub og ikke har kunne leve op til forventningerne, Jeg mener ikke at Gaarde kunne have set det da de skrev i kontrakten at han skulle færdig spille sæsonen for os. Jow i bagklogskabens klare lys.

At vi så heller ikke har kunnet servicere vores angribere godt nok, er åbenlys. Det skyldes skader og afgange specielt Kuhns afgang tror jeg har været udslags givende for vores forår. Øv med Øv på jeg regnede helt sikkert med vi skulle spille Europæisk. Det kommer ikke til at ske.

Ser frem til den nye sæson nu. I efteråret forbandede jeg pausen da den kom. Nu kan det ikke ske hurtigt nok, så der kan komme friske spillere til.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AGF - AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 18. maj 2016, 20:06

Skiftede SPalvis ikke efter vinduet var lukket? Hvis så, så er den del af diskussion omsonst.

Men jeg håber at AaB i fremtiden reagerer proaktivt når en træner/spiller har fundet en ny arbejdsplads 6 måneder eller mere ude i fremtiden og finder en afløser ASAP.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af NIN » 18. maj 2016, 20:29

Hanga skrev:
Califfen skrev: Ja man skulle få det overstået og lade ham gå i januar. Hvorfor er det så vanvittigt at foreslå? Halve løsninger er sjældent gode.
Det er bare så nemt at komme at sige nu. Hvis du sagde det i februar også, så var det godt set af dig. Personligt forventede jeg ikke en så voldsom formnedgang fra Spalvis.

Gaarde havde virkelig fået på puklen hvis han havde gennemført den handel i februar, når der var mulighed for at lave den med effekt fra sommervinduet.

Min pointe var egentlig, at det ikke er nemt at være Gaarde, når alle valgmuligheder åbenbart ender i kritik.
Enig. Der var få der havde hånden oppe og argumenterede for, at det vil være en rigtig dårlig idé at lade superligaens giftigste angrebsduo fortsætte samarbejdet ind i foråret. Apropos forår, så har jeg lidt vamskelig ved at forstå hvorfor det stort set kun er Spalvis der for tæsk. Hvad har Ene bidraget med, ud over konstant at slå ud med armene og ryste på hovedet når han ikke bliver spillet?

Der ud over, hvad er der galt i kritik? Negativ som positiv.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2016, 20:30

Provst i Brovst skrev:Skiftede SPalvis ikke efter vinduet var lukket? Hvis så, så er den del af diskussion omsonst.

Men jeg håber at AaB i fremtiden reagerer proaktivt når en træner/spiller har fundet en ny arbejdsplads 6 måneder eller mere ude i fremtiden og finder en afløser ASAP.
Joda, og derudover har jeg enormt svaert ved at forstaa argumentet om at vi havde vaeret bedre stillet med en spiller mindre i truppen. Uanset hvor daarlig han er, saa vaelger LS ham fordi alternativerne i hans oejne er daarligere, og det havde de ogsaa vaeret hvis Spalvis havde luntet rundt i Lissabon. Alternativt - naar vi nu snakker kontrafaktisk - saa havde vi beholdt Helenius, men jeg har godt nok enormt svaert ved at se ham som nogen fabelagtig erstatning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar