Velkommen til Markus Holgersson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gnu » 15. apr 2016, 13:32

Eksil skrev:
Gnu skrev:
troelsh skrev:
Gnu skrev:Han bliver fremhævet som en forsvarsleder, og det er et udmærket skudsmål at få med. Med KEPs afgang får vi brug for en styrmand dernede.

At hans erfaring begrænser sig til Allsvenskan, MLS og den cypriotiske liga får dog et par alarmklokker til at ringe.
Tjae de tre ligaer er vel på niveau eller bedre en superligaen så det bekymrer ikke mig så meget.

Jeg kender ikke meget til ham, men umiddelbart virker det som en rigtig fin signing.

Den største opgave bliver i mine øjne nu at lukke hullet efter Thomsen når han smutter.
Ser man på spillere, som rekrutteres fra Allsvenskan til Superligaen er hitraten bare ikke særligt imponerende, og den cypriotiske liga er vel heller ikke noget, som slår benene væk under nogen. Men lad os da håbe at vores nye svenske ven er mere Daniel Amartey end Gudjon Baldvinsson.
Jeg husker da et enkelt cypriotisk hold der efterlod AaB lidt rundtossede?
Ja, og det var efter min mening ikke så lidt af en fadæse. APOEL var et meget, meget ordinært fodboldhold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Eksil » 15. apr 2016, 13:45

Gnu skrev: Ja, og det var efter min mening ikke så lidt af en fadæse. APOEL var et meget, meget ordinært fodboldhold.
I så fald var AaB et ekstraordinært ordinært hold :P

Gamen

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gamen » 15. apr 2016, 13:56

Martino skrev:
Netop. Det er sgu ok! Og så tror jeg altså Jönsson bliver i AaB nu, hvis de kan blive enige om økonomi. :aabfan:
I så fald kræver det godt nok en gevaldig lønnedgang, for han er ikke en topplacering i lønhierarkiet værd og bliver det næppe heller hvis ikke han hæver sit niveau gevaldigt.
Jeg har lidt svært ved at forstå logikken i, at spillere bedømmes på præstationer der ligger snart 3 år tilbage, når realiteten er at de siden da ikke har vist noget der berettiger til den løn de får.

Gamen

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gamen » 15. apr 2016, 14:06

Eksil skrev:
Jeg husker da et enkelt cypriotisk hold der efterlod AaB lidt rundtossede?
Den cypriotiske liga er temmelig ringe, og stadig skæmmet af en del matchfixing. Den er domineret af ofte afdankede spaniere, portugisere, østeuropæere og sydamerikanere. Det er næppe Holgersson's tid i Anorthosis vi skal fæste os så meget ved, for den er i bedste fald ligegyldig.

Men i den meget fysiske liga MLS har han vist gode evner i hovedspillet, vist sig som en ledertype og fået ros for at dominere sine modstandere fysisk.
Jeg hæfter mig også ved at han kan spille højre back, selvom det i så fald bliver en anden type HB end Dalsgaard f.eks.
Et minus er hans pasningsevner og manglende fart, og pasningsevnerne er heller ikke ligefrem i top hos hverken KP eller Blåbjerg. Det kunne være rart med en spillende forsvarsspiller, specielt med vores spilfilosofi.

Hvorom alting er, så skal han selvfølgelig have chancen for at vise hvad han kan. Hans CV er lala, men mon ikke det var det bedste vi kunne få til prisen. Jeg hæfter mig ved, at han udtaler til svenske aviser at det har betydet meget for hans valg at AaB var så tidligt på banen. Bl.a. fordi det udstråler seriøsitet... Og det står jo så i stærk kontrast til rosen af den berømte trefarvede is i maven.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gnu » 15. apr 2016, 14:51

Eksil skrev:
Gnu skrev: Ja, og det var efter min mening ikke så lidt af en fadæse. APOEL var et meget, meget ordinært fodboldhold.
I så fald var AaB et ekstraordinært ordinært hold :P
Som sagt: Det var en fadæse, at vi røg ud til det hold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af emil_kj » 19. maj 2016, 13:09

Fedt interview med AaBs nye spiller i Tipsbladet. Han lyder som den type spiller, AaB har brug for. Professionel, ærgerrig og sætter sig ind i sit nye hold. Bliver spændende. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... alle-kampe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2016, 13:16

Han har ikke sit kendskab til klubben fra Debatsiden, når det er det her han ser frem til at forlade på Cypren:
Det hele er meget uorganiseret og beror mest på følelser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Martino » 19. maj 2016, 13:18

Absolut positiv læsning. Jeg har store forventninger til både ham og vores Østrig-Ungarnske kantspiller. :aabfan: Gaarde mangler dog stadig at lande en højre back og en central midtbanespiller og rydde lidt op i truppen. *farvel PK og Viktor Ahlmann*

Og good one, Pastorius :cheers:
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gnu » 19. maj 2016, 13:28

Vi kom godt fra start og var med i toppen. (...) Resultatet blev, at vi sluttede på en lunken femteplads.
Det lyder så bekendt. Er sikker på, at han vil føle sig hjemme i AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af BoT » 19. maj 2016, 13:37

Gnu skrev:
Vi kom godt fra start og var med i toppen. (...) Resultatet blev, at vi sluttede på en lunken femteplads.
Det lyder så bekendt. Er sikker på, at han vil føle sig hjemme i AaB.
Haha, Gaarde har tydeligvis ikke afsløret AaBs nyere historie for ham...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. maj 2016, 18:25

emil_kj skrev:Fedt interview med AaBs nye spiller i Tipsbladet. Han lyder som den type spiller, AaB har brug for. Professionel, ærgerrig og sætter sig ind i sit nye hold. Bliver spændende. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... alle-kampe
Han lyder godt nok som lige præcist den type vi sukker efter. Det bliver helt bestemt meget spændende at stifte bekendtskab med ham.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af frederikshavneren » 20. maj 2016, 23:12

emil_kj skrev:Fedt interview med AaBs nye spiller i Tipsbladet. Han lyder som den type spiller, AaB har brug for. Professionel, ærgerrig og sætter sig ind i sit nye hold. Bliver spændende. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... alle-kampe
Imponerende at han følger så godt med, det vidner om engagement.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. feb 2017, 10:18

På bold.dk kan man se, at Holgersson har brugt denne sæson på at lære de unge op!!! Det er jo på den ene side i den grad bekymrende for fremtiden. På den anden side kan det være med til at forklare en del... han burde måske have koncentreret sig om sig selv.

Han anser i øvrigt denne sæson som en mellemsæson. Dem skal vi åbenbart have mange af. Med mindre han selvfølgelig mener en grå sæson mellem to andre grå sæsoner.
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamen

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gamen » 10. feb 2017, 10:26

AaB 85 95 99 08 skrev:På bold.dk kan man se, at Holgersson har brugt denne sæson på at lære de unge op!!! Det er jo på den ene side i den grad bekymrende for fremtiden. På den anden side kan det være med til at forklare en del... han burde måske have koncentreret sig om sig selv.

Han anser i øvrigt denne sæson som en mellemsæson. Dem skal vi åbenbart have mange af. Med mindre han selvfølgelig mener en grå sæson mellem to andre grå sæsoner.
I det oprindelige interview skoser han også lidt truppens sammensætning - og følger egentlig i et spor som både Risgård og Würtz før har været nede af. Han siger konkret at truppen aldersmæssigt er dårligt sammensat, hvilket stiller ret store krav til de ældre spillere. Han siger ydermere, at AaB's nuværende placering er klubbens rette niveau, og at målsætningen har været for høj.
Det er da godt gået at Gaarde har forvandlet os fra top 4 til top 8-hold på 2 år...

Heldigvis taler han også om mulig hjemvenden til Helsingborg, trods 1,5 år tilbage på kontrakten og option på yderligere et år. Det ville da være rart om det skete allerede til sommer, så vi kan lukke kapitlet om en af de ringeste handler AaB har lavet i nyere tid, hvis man ser på den rolle han blev købt til at udfylde.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af gravballe » 10. feb 2017, 11:03

Gamen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:På bold.dk kan man se, at Holgersson har brugt denne sæson på at lære de unge op!!! Det er jo på den ene side i den grad bekymrende for fremtiden. På den anden side kan det være med til at forklare en del... han burde måske have koncentreret sig om sig selv.

Han anser i øvrigt denne sæson som en mellemsæson. Dem skal vi åbenbart have mange af. Med mindre han selvfølgelig mener en grå sæson mellem to andre grå sæsoner.
I det oprindelige interview skoser han også lidt truppens sammensætning - og følger egentlig i et spor som både Risgård og Würtz før har været nede af. Han siger konkret at truppen aldersmæssigt er dårligt sammensat, hvilket stiller ret store krav til de ældre spillere. Han siger ydermere, at AaB's nuværende placering er klubbens rette niveau, og at målsætningen har været for høj.
Det er da godt gået at Gaarde har forvandlet os fra top 4 til top 8-hold på 2 år...

Heldigvis taler han også om mulig hjemvenden til Helsingborg, trods 1,5 år tilbage på kontrakten og option på yderligere et år. Det ville da være rart om det skete allerede til sommer, så vi kan lukke kapitlet om en af de ringeste handler AaB har lavet i nyere tid, hvis man ser på den rolle han blev købt til at udfylde.
Lad ham endelig tale sig selv op i pressen, så kan det være vi kan få lidt mønt for ham!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2017, 13:30

AaB 85 95 99 08 skrev:På bold.dk kan man se, at Holgersson har brugt denne sæson på at lære de unge op!!! Det er jo på den ene side i den grad bekymrende for fremtiden. På den anden side kan det være med til at forklare en del... han burde måske have koncentreret sig om sig selv.

Han anser i øvrigt denne sæson som en mellemsæson. Dem skal vi åbenbart have mange af. Med mindre han selvfølgelig mener en grå sæson mellem to andre grå sæsoner.
Han siger også at Spalvis og Jönsson skulle være solgt efter man inden sæsonen satte top 6 som mål, men de havde jo sådan set begge allerede kontrakter med andre klubber inden Holgersson tiltrådte i AaB, hvor han ifølge interviewet tilsyneladende var en af TO nye spillere.

- Men resten af hvad han "udtaler" i interviewet er jo sikkert korrekt, og korrekt citeret...

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Bohemka » 10. feb 2017, 15:13

I interviewet på Fotbollskanalen fremstår han fuldstændig ureflekteret over egen uformåen. Det skyldes alt sammen influenza, for mange unge spillere og for høje ambitioner i klubben. Men det er da dejligt at høre at han kan lide Aalborg som by.
This Heaven Gives Me Migraine

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2017, 15:21

Bohemka skrev:I interviewet på Fotbollskanalen fremstår han fuldstændig ureflekteret over egen uformåen. Det skyldes alt sammen influenza, for mange unge spillere og for høje ambitioner i klubben. Men det er da dejligt at høre at han kan lide Aalborg som by.
Han virker helt ærligt ikke som den skarpeste knallert i skuffen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Pastorius » 10. feb 2017, 17:12

Jesper Schmidt skrev:
Bohemka skrev:I interviewet på Fotbollskanalen fremstår han fuldstændig ureflekteret over egen uformåen. Det skyldes alt sammen influenza, for mange unge spillere og for høje ambitioner i klubben. Men det er da dejligt at høre at han kan lide Aalborg som by.
Han virker helt ærligt ikke som den skarpeste knallert i skuffen.
Ja, han skal godt nok være god i foråret, hvis ikke han skal cementere sin position som en parantes om en tomgangssætning i AaB's historie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Hovedet » 10. feb 2017, 17:27

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Bohemka skrev:I interviewet på Fotbollskanalen fremstår han fuldstændig ureflekteret over egen uformåen. Det skyldes alt sammen influenza, for mange unge spillere og for høje ambitioner i klubben. Men det er da dejligt at høre at han kan lide Aalborg som by.
Han virker helt ærligt ikke som den skarpeste knallert i skuffen.
Ja, han skal godt nok være god i foråret, hvis ikke han skal cementere sin position som en parantes om en tomgangssætning i AaB's historie.
Det var dog en fremragende vending, Pastorius. Maybe we can use that in another afsnit :cheers:

Og i øvrigt rammende for vores sæson, at samme Holgersson har realistiske muligheder for at ende som vores topscorer!

Besvar