AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af gravballe » 22. maj 2016, 22:06

Hanga skrev:
gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2016, 22:16

http://lortedommer.dk/dobbelt-roedt/

Kenn Hansens vurdering af de røde kort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Mephisto2 » 22. maj 2016, 22:20

gravballe skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Tænk, til pressen siger han, han hellere ville have været af sted i vinterpausen og ikke har kunnet motivere sig siden da.

Hold da op en frisk fyr.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Hanga » 22. maj 2016, 22:35

gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af dyhrmaN » 22. maj 2016, 22:40

Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
Hvad i alverden beholdte man så manden for? Så giver foråret en lille bitte smule mere mening. Fejldisponering af Gaarde hvis han var bekendt med dette.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kallerhauge » 22. maj 2016, 22:43

Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/

Hvis det er rigtigt at Spalvis har givet udtryk for at han gerne ville have været afsted i vinters. Så syntes jeg AaB har lavet en kæmpe fejl, ved at beholde ham et halvt år mere. Men derfor er det stadigvæk for dårligt han overhovedet ikke har kunnet motivere sig.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af sulakvelidze » 22. maj 2016, 22:45

astonvilla skrev:
Erasmus Montanus skrev:Hej.

Jeg kan stadig godt lide Spalvis.

Og jeg ønsker the beast from the east held og lykke i Portugal.

Billede

Det var alt.

Vi ses til karneval.
+1 ang Spalvis
Jeg tilslutter mig. Ja, han har været en stor skuffelse i foråret. Og ja, det var dumt at miste selvkontrollen i den grad. Men jeg foretrækker sgu til enhver tid synlige frustrationer frem for ligegyldighed. Det godkender ikke opførslen, men det ville have pisset mig mere af at se ham gå fra banen med et skuldertræk og have fornemmelsen af, at han var ligeglad med sin afslutning i AaB.

Spalvis er ung, emotionel og ikke fejlfri. Men hans rolle i Mesterskab 4 og det gode efterår efter skadespausen var så stor, at kreditten hos mig så rigeligt overtrumfer dette dårlige forår.

Jeg ønsker ham alt godt i Lissabon og vil juble over alle hans forhåbentlig mange mål dernede.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af thomasjn » 22. maj 2016, 22:47

Kallerhauge skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/

Hvis det er rigtigt at Spalvis har givet udtryk for at han gerne ville have været afsted i vinters. Så syntes jeg AaB har lavet en kæmpe fejl, ved at beholde ham et halvt år mere. Men derfor er det stadigvæk for dårligt han overhovedet ikke har kunnet motivere sig.
Enig, så skulle man have taget det ramaskrig det havde afstedekommet fra fansene. Derudover kunne man jo have holdt Helenius hjemme eller hentet en anden. Vi har godt nok manglet en boksangriber efter Spalvis har meldt sig ud og den angriber vi har der ligner mest er Helenius.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Sauer » 22. maj 2016, 22:49

dyhrmaN skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
Hvad i alverden beholdte man så manden for? Så giver foråret en lille bitte smule mere mening. Fejldisponering af Gaarde hvis han var bekendt med dette.
Jeg har svært ved at forestille mig, at Spalvis skulle have meldt sådan ud overfor AaB allerede i januar. Det ville være ret vildt at satse på en spiller, der åbent giver udtryk for, at han er rejst videre mentalt. Man må vel formode, at der har været udtrykt en eller anden gensidig interesse i at færdiggøre sæsonen sammen. Og så kan jeg godt forstå, at man holdt fast på Spalvis. Jeg jublede i al fald i januar.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af thomasjn » 22. maj 2016, 22:51

Sauer skrev:
dyhrmaN skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
Hvad i alverden beholdte man så manden for? Så giver foråret en lille bitte smule mere mening. Fejldisponering af Gaarde hvis han var bekendt med dette.
Jeg har svært ved at forestille mig, at Spalvis skulle have meldt sådan ud overfor AaB allerede i januar. Det ville være ret vildt at satse på en spiller, der åbent giver udtryk for, at han er rejst videre mentalt. Man må vel formode, at der har været udtrykt en eller anden gensidig interesse i at færdiggøre sæsonen sammen. Og så kan jeg godt forstå, at man holdt fast på Spalvis. Jeg jublede i al fald i januar.
Det gjorde jeg også og det er svært at angribe man gjorde som man gjorde. Læren til en anden gang må nok være, at man sætter sig ned og ser spillerne ekstra dybt i øjenene før man tager sådan en beslutning.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af gravballe » 22. maj 2016, 22:53

Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
http://www.bt.dk/superligaen/spalvis-ni ... r-mig-selv

og her står det han selv ville afsted i vinters... Havde ellers fået det indtryk han selv gerne ville spille færdig her oppe...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. maj 2016, 22:54

dyhrmaN skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Det er muligt han også er trist, men jeg vil altså tillade mig at være voldsomt skuffet over den meget tydelige mangel på motivation og engagement.

Noget han selv indrømmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
Hvad i alverden beholdte man så manden for? Så giver foråret en lille bitte smule mere mening. Fejldisponering af Gaarde hvis han var bekendt med dette.
Transfervinduet var lukket da Spalvis blev solgt, eneste andet scenarie havde været at lade være med at lave aftalen, og så kan vi jo gætte på hvor få hundrede tusinde han havde været værd til sommer, efter et forår som vi har set fra ham. Ellers skulle man have solgt ham i transfervinduet, men det ved vi jo reelt ikke om var en mulighed - set i bakspejlet havde det været den bedste løsning.

Kampen: Suk....bare SUK! Det er dybt rystende at niveauet og indstillingen kan være så enormt dårlig. Ahlmann og Thomsen spillede vel deres respektivt ringeste kampe nogensinde, og resten var ikke langt efter.

Vi er simpelthen nødt til at få nogle flere nosser og noget mere vinnarskalla ind på det hold!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 22. maj 2016, 23:05

Mephisto2 skrev:
gravballe skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Tænk, til pressen siger han, han hellere ville have været af sted i vinterpausen og ikke har kunnet motivere sig siden da.

Hold da op en frisk fyr.... :thumbsdown: :thumbsdown:
fucking hell http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2016, 23:15

Provst i Brovst skrev:
Mephisto2 skrev:
gravballe skrev:
Hanga skrev:
gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Hold nu op jeg er sikker på han er lige så trist over hans afslutning her oppe som os, og så ønskede han jo selv at spille foråret færdig for AaB.
Tænk, til pressen siger han, han hellere ville have været af sted i vinterpausen og ikke har kunnet motivere sig siden da.

Hold da op en frisk fyr.... :thumbsdown: :thumbsdown:
fucking hell http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spal ... ivere-mig/

Det mest triste er alt det lort vi skal høre på herinde, hver gang en af vore spillere skriver kontrakt med en ny klub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af sulakvelidze » 22. maj 2016, 23:17

Tidligere lød der andre toner fra ham:

"-Jeg vil slutte som topscorer i Superligaen, og det kunne være fedt at spille en ny pokalfinale med AaB. I ligaen skal vi som minimum slutte i top fire og kvalificere os til Europa, siger Lukas Spalvis til Nordjyske."

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5944456

Han har også tidligere sagt noget om, at han skylder AaB meget over at have hjulpet hans karrie i gang. Og jeg mener heller ikke, at hans markante jubel over udligningen i forårspremieren i Herning antydede en mand, der mentalt var andre steder end i AaB-trøjen.

Jeg tror, at han lige nu er skuffet over, hvordan det siden er gået, og at han som alle andre søger en forklaring. Og så er det nok kommet bag på ham, hvor svært det alligevel har været at håndtere skiftet og fremtiden som millionær. Ikke mindst på et hold i modgang.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Klaus » 22. maj 2016, 23:20

Første halvleg i dag var det dårligste AaB-spil i denne sæson. Og det siger ikke så lidt, når man tænker på de rædsler, vi har været udsat for i dette forår. Jeg er helt med på, at der vil være udfald. Men jeg er knaldhamrende træt af at betale penge for at se en flok spillere der tydeligvis er pisse ligeglade... Jeg synes de sidste to kampe skal stå i fremtidens navn. Lad Abildgaard få chancen på midtbanen, Phol i angrebet og Blåbjerg som centerforsvarer. Ja vi vil nok tabe, men det kan fandme ikke blive ringere, end det er nu.... Samtidig synes jeg der bør være et større analysearbejde i gang i AaB for at finde ud af, hvordan helvede vi pludselig kan blive SÅ dårlige. Og det både på spil og indstilling.

Jeg tror en del af forklaringen ligger i, at vi har mistet Kuhn. Samtidig har vi en flok spillere som dybest set ikke vil være her, men er på vej væk indenfor det næste halve år... Nikolaj Thomsen venter vel kun på at komme afsted. Både KEP og Spalvis har endda skrevet kontrakt et andet sted. Jeg har læst om håb om nye (og større) udfordringer for spillere som: Ene, Jønsson og Nikolaj larsen. Det er mere end et halvt hold!!! Jeg vil altid holde af både Splavis og KEP, men det irriterer mig grænseløst, at deres eftermæle sværtes af så dårlig en halvsæson. Det er også tydeligt hvor meget Dalle betød for os....

Jeg synes ikke, vi skal forlange Søndergaards hoved på et fad. Men det er altså hans opgave at sætte holdet op. Nu har vi tabt 3 på hinanden følgende kampe, på den pinligste måde man kan forestille sig. Vores spillere var ikke klar og lignede nogen, der var bedøvende ligeglade. Og hvordan man end vender og drejer det, er det altså trænerteamets forbandede pligt at sætte spillerne op. På det parameter har de fejlet totalt, og det bør give anledning til seriøs selvransagelse på bænken.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af thomasjn » 22. maj 2016, 23:50

Enig vi kan lige så godt satse på fremtiden i de sidste par kampe. Alle der synes græsset er grønnere et andet sted bør kyles på bænken.
Vi kan vel stille et hold ala.

Jørgensen (er det ikke det 3. målmanden hedder?)

Patrick, Kasper P, Blåbjerg, Gilli

Børsting, Würtz, Abildgaard, Bruhn

Bassogog, Pohl

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Patmand » 23. maj 2016, 01:09

Pastorius skrev:http://lortedommer.dk/dobbelt-roedt/

Kenn Hansens vurdering af de røde kort.
Jeg er enig med Kenn Hansens vurdering. Forudsat at Emil Lyng ikke siger noget helt idiotisk i situationen, så kan jeg ikke se det røde kort til ham. Man får ikke rødt kort for at 'tage fat' i en modspiller med mindre man tager fat om halsen osv.
Spalvis røde kort er derimod klokkeklart. Og ja, så slipper Enevoldsen nok lidt billigt med ikke at få gult.

Det er sådan med selektiv hukommelse, at man lettest husker alle de fejldomme der går imod AaB mens dem der er i AaB's favør hurtigt glemmes/negligeres.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 23. maj 2016, 06:05

Patmand skrev:
Pastorius skrev:http://lortedommer.dk/dobbelt-roedt/

Kenn Hansens vurdering af de røde kort.
Jeg er enig med Kenn Hansens vurdering. Forudsat at Emil Lyng ikke siger noget helt idiotisk i situationen, så kan jeg ikke se det røde kort til ham. Man får ikke rødt kort for at 'tage fat' i en modspiller med mindre man tager fat om halsen osv.
Spalvis røde kort er derimod klokkeklart. Og ja, så slipper Enevoldsen nok lidt billigt med ikke at få gult.

Det er sådan med selektiv hukommelse, at man lettest husker alle de fejldomme der går imod AaB mens dem der er i AaB's favør hurtigt glemmes/negligeres.
Kasper slap vel også temmelig billigt med ikke at blive udvist med nødbremsen han begik efter han selv smed bolden væk på et kritisk sted

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Brent » 23. maj 2016, 06:39

Ja spalvis opførte dig idiotisk og har været under al kritik i foråret, men jeg det er godtnok sølle af LS at blive ved med st svine ham:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6093023
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar