Pastorius skrev:limey skrev:Pastorius skrev:Der er brugt rigtig meget energi på at forske i hvordan man opbygger vinderhold. Harmoni og godt venskab er ikke en af fællestrækkene for gode succesfulde hold. Den absolut vigtigste forudsætning for et succesfuldt hold er at de enkelte medlemmer kendersig selv og hinanden og ved hvad deres roller og egenskaber er.
Jeg bøjer mig naturligvis for empirien, hvis den bliver mig forelagt. Indtil da vil jeg imidlertid påstå, at et godt arbejdsklima altid vil være bedre end et dårligt når det kommer til output.
Arbejdsklimaet skal selvfølgelig være i orden, men det kan det også sagtens være, selvom alle spillere ikke er venner. Det kræver bare ofte noget mere af trænere og ledere.
Det handler om at kende hinandens roller og acceptere dem. Og enderne kan nå sammen med Helenius ved jeg ikke - og som antydet andetsteds i tråden ved vi slet ikke om det er en endegyldig sandhed.
Nu hæftede jeg mig nok mere med ordet "harmoni" end med ordene "godt venskab" i dit indlæg. Og jeg holder fast i, at arbejdsklimaet - som udgangspunkt - skal være bedst muligt. Vesttysk landsholdsfodbold er så undtagelsen der bekræfter reglen.