Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2871
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Eksil » 30. maj 2016, 12:00

dyhrmaN skrev:
Eksil skrev:Pisse irreterende, hvem hvad gør man når de vil betale bedre?
Så accepterer man, at man ikke kan give bankelevløn til alle, blot fordi det er så hyggeligt i Aalborg.
Det er også særdeles tankevækkende at disse 4 ex-AaBere alle søger hen til deres forrige træner - det må jo sige noget om, hvis projekt og hvis profil, de synes bedst om, og jeg er nu endnu mere end tidligere meget bekymret for valget af Lars Søndergaard.
Jønsson går på ingen måde til en bankelevløn. Han er en rigtigt godt betalt spiller som ofte er skadet og som har scoret 12 mål i 72 kampe. Tror ikke himlen falder end over det.

Forresten så har OB netop sendt deres bedste spiller videre for intet og jeg ser det her som lidt en panik løsning på det. Greven 2.0

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 12:00

Og Thrane angiveligt også til OB. Sandsynligvis fordi Lucas Jensen skal ud af svingdøren.

De er glade for AaB-spillere i det fynske.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 30. maj 2016, 12:02

Glimrende at vi ikke længere skal se på den ineffektive snegl, hvis navn åbenbart er fortrykt på holdkortet. Og glimrende at Gaarde klart melder ud, at AaB stadig er på markedet efter nye spillere.

Hvad der er knap så glimrende er, at Jönsson åbenbart er endnu en spiller i rækken, som ikke kan se noget perspektiv i AaB-projektet. Selv en klub som tamponerne, der ikke har præsteret i årevis er tilsyneladende mere attraktiv.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af thequest » 30. maj 2016, 12:03

seamann skrev:Det er satme noget lort. Og det er rigtig skidt at KN vedbliver med at hente spillere i AaB - den næste bliver vel Thomsen.

1. KN skulle have været ude af døren med et brag, da han ikke ville forlænge.

2. KN er en kæmperøv - ekstremt illoyal ift en klub, der genrejse hans trænerkarriere.

3. Odenses sugardaddy kan åbenbart betale mere end AaBs
Ro på nu - KN rejste vel holdet da det allermest sort ud - og sluttede af med the double. Illoyal ? nej det er jo en del af gamet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2016, 12:04

Jeg har det ikke så skidt med at Jönsson smutter - og heller ikke til OB.

Jeg har det derimod skidt med at vi ikke sørger for at få vores spilleres kontraktforhold afklaret længe inden deres udløb, og vil de ikke skrive i god tid, så må sælges eller rådne op på andetholdet.

...men det er en logisk konsekvens af vores lavprispolitik, at andre klubber løber med vores spillere når de er kontraktfri. Hvis vi ikke vil konkurrere på lønnen, så mister vi spillere. Står man med muligheden for højere løn, skal der altså meget til at vælge den lavere løn.

Jeg håber ikke at AaB går i panik og laver radikalt om på strategien, men jeg håber at man kigger på transferpolitikken. Jeg kan ikke forstå at der ikke er en helt klar sammenhæng mellem vores talentsatsning, og så længerevarende kontrakter på vores profiler, både de unge og de rutinerede. Talentarbejde kræver en solid base at bygge på, og den har vi ikke pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sanchez94 » 30. maj 2016, 12:08

Så skal der handles igen !, Det må frigive en masse lønkroner - Hold kæft jeg er træt af at halvdelen af vores hold skrider til OB, det mangler bare at Thomsen, bliver januar signing i OB..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 12:08

Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?

Jeg er sådan set mere irriteret over, hvis de også nupper Thrane - det ville tyde på, at de vurderer hans talent helt anderledes end AaB.

Men mht. Jönsson, så var det vel som forventet, nu hvor det ikke bliver til Europa. Jeg er ærgerlig - han er klart blevet bedre og bedre i den forgangne sæson. Skulle ikke undre mig om han næste sæson er helt oppe på beatet igen. Æv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af seamann » 30. maj 2016, 12:11

Hvor kommer den med Thrane fra ?

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 12:12

Nu må Gaarde i hvert fald gerne finde læderet frem.

Det der mådeholds-trip er fuldstændig latterligt, når vi mister profiler i ét væk.

I den optik er det ikke specielt ophidsende, at vi henter en spiller fra den relativt dårlige cypriotiske liga og et lettere ubeskrevet blad fra Østrig.

Selv AGF virker som et mere spændende projekt end os lige pt.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 30. maj 2016, 12:12

Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?

Jeg er sådan set mere irriteret over, hvis de også nupper Thrane - det ville tyde på, at de vurderer hans talent helt anderledes end AaB.

Men mht. Jönsson, så var det vel som forventet, nu hvor det ikke bliver til Europa. Jeg er ærgerlig - han er klart blevet bedre og bedre i den forgangne sæson. Skulle ikke undre mig om han næste sæson er helt oppe på beatet igen. Æv.
Den er bekræftet med Jønne
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 30. maj 2016, 12:12

Pastorius skrev:Jeg har det ikke så skidt med at Jönsson smutter - og heller ikke til OB.

Jeg har det derimod skidt med at vi ikke sørger for at få vores spilleres kontraktforhold afklaret længe inden deres udløb, og vil de ikke skrive i god tid, så må sælges eller rådne op på andetholdet.

...men det er en logisk konsekvens af vores lavprispolitik, at andre klubber løber med vores spillere når de er kontraktfri. Hvis vi ikke vil konkurrere på lønnen, så mister vi spillere. Står man med muligheden for højere løn, skal der altså meget til at vælge den lavere løn.

Jeg håber ikke at AaB går i panik og laver radikalt om på strategien, men jeg håber at man kigger på transferpolitikken. Jeg kan ikke forstå at der ikke er en helt klar sammenhæng mellem vores talentsatsning, og så længerevarende kontrakter på vores profiler, både de unge og de rutinerede. Talentarbejde kræver en solid base at bygge på, og den har vi ikke pt.
Problemet er vel, at du ikke kan lave længerevarende aftaler med vores profiler, når du hverken kan tilbyde en særlig attraktiv løn eller udsigten til at spille med hvor det er sjovt. Og hvis der endelig skal laves en længerevarende aftale, er det med klausul.

Spillerne vil holde deres døre åbne fordi de ikke bliver særlig godt betalt i AaB, og ej heller spiller i en klub, der er villige til at investere tilstrækkeligt i holdet. Vi har ganske rigtigt alligevel evnet at få rigtig meget ud af vores materiale, men spillerne kigger fremad, og her virker det altså ikke særlig sandsynligt, at AaB skal være med i toppen, når man konstant mister sine profiler og sjældent får dem erstattet.

AaB er nød til at vågne op og indse, at man i øjeblikket er ved at spare sig til væk fra toppen af dansk fodbold. Vi har på knap 2 år mistet størstedelen af vores the double hold - flere endda til en klub som OB, som vi altså burde kunne konkurrere med.

Vores ekstreme mådehold var til at forstå og acceptere, da vi var økonomisk udfordret - vi havde intet valg. Og vi kan alle blive enige om, at vi ikke skal sætte økonomien over styr igen, eller droppe vores glimrende talentstrategi. Men i øjeblikket tipper vægtskålen simpelthen for meget over mod talentsatsning, og det gør altså, at vores spillere vil væk så snart de har fået et vist niveau.

Vågn op, AaB - vi er nød til at investere lidt mere i vores trup. Det kan vores økonomi også godt holde til!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af gravballe » 30. maj 2016, 12:12

Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?
det er bekræftet

http://www.ob.dk/artikel/rasmus-jonsson ... il-ob.aspx

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2016, 12:15

Hanga skrev:
Pastorius skrev:Jeg har det ikke så skidt med at Jönsson smutter - og heller ikke til OB.

Jeg har det derimod skidt med at vi ikke sørger for at få vores spilleres kontraktforhold afklaret længe inden deres udløb, og vil de ikke skrive i god tid, så må sælges eller rådne op på andetholdet.

...men det er en logisk konsekvens af vores lavprispolitik, at andre klubber løber med vores spillere når de er kontraktfri. Hvis vi ikke vil konkurrere på lønnen, så mister vi spillere. Står man med muligheden for højere løn, skal der altså meget til at vælge den lavere løn.

Jeg håber ikke at AaB går i panik og laver radikalt om på strategien, men jeg håber at man kigger på transferpolitikken. Jeg kan ikke forstå at der ikke er en helt klar sammenhæng mellem vores talentsatsning, og så længerevarende kontrakter på vores profiler, både de unge og de rutinerede. Talentarbejde kræver en solid base at bygge på, og den har vi ikke pt.
Problemet er vel, at du ikke kan lave længerevarende aftaler med vores profiler, når du hverken kan tilbyde en særlig attraktiv løn eller udsigten til at spille med hvor det er sjovt. Og hvis der endelig skal laves en længerevarende aftale, er det med klausul.

Spillerne vil holde deres døre åbne fordi de ikke bliver særlig godt betalt i AaB, og ej heller spiller i en klub, der er villige til at investere tilstrækkeligt i holdet. Vi har ganske rigtigt alligevel evnet at få rigtig meget ud af vores materiale, men spillerne kigger fremad, og her virker det altså ikke særlig sandsynligt, at AaB skal være med i toppen, når man konstant mister sine profiler og sjældent får dem erstattet.

AaB er nød til at vågne op og indse, at man i øjeblikket er ved at spare sig til væk fra toppen af dansk fodbold. Vi har på knap 2 år mistet størstedelen af vores the double hold - flere endda til en klub som OB, som vi altså burde kunne konkurrere med.

Vores ekstreme mådehold var til at forstå og acceptere, da vi var økonomisk udfordret - vi havde intet valg. Og vi kan alle blive enige om, at vi ikke skal sætte økonomien over styr igen, eller droppe vores glimrende talentstrategi. Men i øjeblikket tipper vægtskålen simpelthen for meget over mod talentsatsning, og det gør altså, at vores spillere vil væk så snart de har fået et vist niveau.

Vågn op, AaB - vi er nød til at investere lidt mere i vores trup. Det kan vores økonomi også godt holde til!
Ja, min pointe er sådan set også, at det netop er til at tage chancer med længerevarende kontrakter, at vi skal bruge vores store egenkapital som backup.
....men helt grundlæggende har jeg nu - siden børsintroduktionen - også sagt at det er helt afgørende at vi får løftet vores økonomiske ramme. Den der med at få styr på udgifterne var den nemme del.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 12:15

Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?

Jeg er sådan set mere irriteret over, hvis de også nupper Thrane - det ville tyde på, at de vurderer hans talent helt anderledes end AaB.

Men mht. Jönsson, så var det vel som forventet, nu hvor det ikke bliver til Europa. Jeg er ærgerlig - han er klart blevet bedre og bedre i den forgangne sæson. Skulle ikke undre mig om han næste sæson er helt oppe på beatet igen. Æv.
Nej, det betyder vel blot at de skal have en ung afløser for Lucas Jensen, der har været en elendig signing og stort set ikke har spillet for OB.

Jönsson har været en decideret skuffelse til pengene - og det har AaB ikke råd til. Mon ikke klubben har tilbudt ham en lønnedgang, og det er dét der har betydet et farvel. Skadet halvdelen af kontraktperioden og svingende fra udmærket til decideret ringe i resten.
Han kommer ikke tilbage på 2014-niveau, dertil har han simpelthen mistet for meget fart.


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2016, 12:18

Det er så også bekræftet at OB henter Mathias Thrane.

De kan da snakke om deres fælles AaB-tid i OB. Forstår dog ikke Kent, at han henter alle dem, som han har set spille i AaB ?

Enten må han være mere frustreret over de OB-resultater, som han har, siden han griber til gamle dage for at opleve succes, eller også mener han vel, at vi smider guld på gaden.

Anders K, KEP, Jönsson, og Thrane.

Anders K og KEP er vel en lidt anden historie end de to andre. Men mange tidligere Kent-folk i OB.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 12:20

gravballe skrev:
Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?
det er bekræftet

http://www.ob.dk/artikel/rasmus-jonsson ... il-ob.aspx
Ok tak. Jeg bli'r træt i øjnene af argumentet om, at spillerne gerne vil hen et sted hvor "man gør tingene lidt anderledes". Hvad er det - en kritik af træneren, af den økonomiske strategi, eller hvad? Det er i alt fald en presbold til AaB. Jönsson har generobret en plads i startopstillingen, og vælger alligevel at skifte - ikke til en stærkere liga, men til en konkurrent i samme liga. Hvis han er lønførende i AaB, så er det formodentlig ikke fordi OB vil betale MEGET mere. Så det må enten være fordi han er utilfreds med noget konkret i AaB, eller bare tror mere på OB-projektet. Ingen af delene er smigrende for AaB, med mindre altså vi bare vedtager, at Jönsson er dum, bum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 30. maj 2016, 12:21

Gamen skrev:
Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?

Jeg er sådan set mere irriteret over, hvis de også nupper Thrane - det ville tyde på, at de vurderer hans talent helt anderledes end AaB.

Men mht. Jönsson, så var det vel som forventet, nu hvor det ikke bliver til Europa. Jeg er ærgerlig - han er klart blevet bedre og bedre i den forgangne sæson. Skulle ikke undre mig om han næste sæson er helt oppe på beatet igen. Æv.
Nej, det betyder vel blot at de skal have en ung afløser for Lucas Jensen, der har været en elendig signing og stort set ikke har spillet for OB.

Jönsson har været en decideret skuffelse til pengene - og det har AaB ikke råd til. Mon ikke klubben har tilbudt ham en lønnedgang, og det er dét der har betydet et farvel. Skadet halvdelen af kontraktperioden og svingende fra udmærket til decideret ringe i resten.
Han kommer ikke tilbage på 2014-niveau, dertil har han simpelthen mistet for meget fart.
Jeg er fuldstændig enig. Jeg elsker Jønne fordi man kan se han kan så meget, men han er for langsom til at blive en profil igen tror jeg. Han er utrolig svingende.Derudover er jeg lykkelig for at vi slap af med KEP. Han er også blevet alt alt for langsom og laver et hav af fejl.
Det her giver lønkroner til at Gaarde kan gå ud og forstærke truppen med kvalitet. Ydermere så vi igår at Pohl i den grad er klar! Han kan holde i bolden, true dybt, er ok pasningmæssigt og har fysikken til at tage kampen i luften.
Jeg er mest ked af at vi mister Thrane. Ham så jeg potentiale i, men sådan skulle det ikke være.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2016, 12:31

Funky skrev:
gravballe skrev:
Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?
det er bekræftet

http://www.ob.dk/artikel/rasmus-jonsson ... il-ob.aspx
Ok tak. Jeg bli'r træt i øjnene af argumentet om, at spillerne gerne vil hen et sted hvor "man gør tingene lidt anderledes". Hvad er det - en kritik af træneren, af den økonomiske strategi, eller hvad? Det er i alt fald en presbold til AaB. Jönsson har generobret en plads i startopstillingen, og vælger alligevel at skifte - ikke til en stærkere liga, men til en konkurrent i samme liga. Hvis han er lønførende i AaB, så er det formodentlig ikke fordi OB vil betale MEGET mere. Så det må enten være fordi han er utilfreds med noget konkret i AaB, eller bare tror mere på OB-projektet. Ingen af delene er smigrende for AaB, med mindre altså vi bare vedtager, at Jönsson er dum, bum.
Jeg tror roligt at du kan regne med at der er mere end 15-20% i forskel på værdien af kontrakten i AaB vs OB. Ville du skifte job for 15% af din løn? Det ville jeg - uden at tøve.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 12:34

Pastorius skrev:
Funky skrev:
gravballe skrev:
Funky skrev:Er det andet end et voldsomt løst rygte, at Jönsson skal til OB?
det er bekræftet

http://www.ob.dk/artikel/rasmus-jonsson ... il-ob.aspx
Ok tak. Jeg bli'r træt i øjnene af argumentet om, at spillerne gerne vil hen et sted hvor "man gør tingene lidt anderledes". Hvad er det - en kritik af træneren, af den økonomiske strategi, eller hvad? Det er i alt fald en presbold til AaB. Jönsson har generobret en plads i startopstillingen, og vælger alligevel at skifte - ikke til en stærkere liga, men til en konkurrent i samme liga. Hvis han er lønførende i AaB, så er det formodentlig ikke fordi OB vil betale MEGET mere. Så det må enten være fordi han er utilfreds med noget konkret i AaB, eller bare tror mere på OB-projektet. Ingen af delene er smigrende for AaB, med mindre altså vi bare vedtager, at Jönsson er dum, bum.
Jeg tror roligt at du kan regne med at der er mere end 15-20% i forskel på værdien af kontrakten i AaB vs OB. Ville du skifte job for 15% af din løn? Det ville jeg - uden at tøve.
Så meget, alligevel? Ok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar