Ny sæson.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Ny sæson.

Indlæg af Kristian60 » 30. jun 2016, 11:47

Bambo skrev: Jeg har gennem mange år læst diverse debatter her på disse sider og må fastslå at der er kun meget få som er saglige.
Tak for at du befrier os fra vores saglige ørkenvandring
Bambo skrev:Mange debattører baserer deres indlæg på gætterier
Bambo skrev:Til alle jubeloptimisterne vil jeg blot nævne at såfremt AaB ikke omg. får tilført mindst 3 topspillere kan alle med garanti godt glemme alt om top 6
Nå, okay fedt nok. Gør os allesammen en tjeneste og lad være med at købe sæsonkort - det er pinligt at blive sat i bås med dig.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Ny sæson.

Indlæg af troelsh » 30. jun 2016, 17:01

Bambo hvis du ikke er troll, hvilket jeg tvivler stærkt på, så gør please os andre den tjeneste at holde dig langt væk fra stadion, og kald dig aldrig AaB fan igen.

Som andre har nævnt, så køb da et sæsonkort hos en af plastik klubberne, de køber stort ind og vinder sikkert mesterskabet.

Held og lykke :cheers:

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Ny sæson.

Indlæg af Bambo » 30. jun 2016, 18:46

Hej Troelsh !
Nu skal du selvfølgelig ikke bestemme hvad jeg må kalde mig. Men jeg kan love dig for at det ikke bliver AaB fan, så havde jeg selvfølgelig ikke kvittet dem, det må selv du kunne forstå. Jeg tror jeg har set mindst 10 gange flere kampe på Aalborg stadion end du har. Jeg kan huske at vi slog Esbjerg 7-0 eller 7-1 Vi vandt over Frem en aften i snestorm i pokalen. Vi var bagud 0-2 mod Silkeborg da vi gik ind i overtiden, men fik 2-2
Jeg har set P Møller scorer 4 mål mod Brøndby. Jeg har set AaB slå AGF 5-0 og vores norske målmand fik en advarsel for at sætte sig ned op af stolpen ved et AGF hjørnespark og sådan kan jeg blive ved i en uendelighed. Dengang var der noget ved at være AaBer og klubben gjorde virkelig noget for at være med. I dag synes jeg det går rigtig skidt, spillerne flygter væk fra AaB og til andre klubber. Prøv at se hvad der er blevet af vores guldhold, det er næste væk og skal nu delvis erstattes af nogle ungdomsspillere som slet ikke for nuværende har klasse til ligaen. Vi har en sportslig ledelse som sejler og en sportsdirektør der ikke evner at sælge spillere med ret megen fortjeneste og tilsyneladende heller ikke at tilføje truppen nævneværdig nyt blod. Den ny sæson starter om godt 14 dage og et nyt hold spilles sammen. Inden vi for set os om er der spillet 6-7 kampe og AaB hægtet delvis af toppen, tror jeg. Prøv at se hvordan andre klubber forstærker sig, senest Viborg. Den eneste testkamp AaB har spillet efter sommerferien var mod Rosenborg og vi tabte 4-1
Det er nogle af mine bevæggrunde for at stoppe nu og her. Så undgår jeg naturligvis også alle de bekymringer som alle i jubeloptimister vil løbe ind i . og det er jo ikke så dårligt endda.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Ny sæson.

Indlæg af Dot Bot » 30. jun 2016, 19:07

Haha, stop nu med at svare denne person. Hans argumentation eller mangel på samme er jo ikke til stede og det med "tror", "mener" og "vil påstå" som oftest er det han kommer med er til at ignorere.

Fred være med at han ikke har forlænget, det bestemmer man jo selv.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Ny sæson.

Indlæg af YesAaBcan » 30. jun 2016, 20:35

Bambo, undrer mig over hvad der får en af de længst nulevende tilhængere/supportere af AaB til, ca. samtidig med beslutning om ikke at fortsætte støtten på stadion, at melde sig på SUPPORTERhjørnet? Ser sku underlig ud.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Elscorpio » 1. jul 2016, 12:36

Jeg ser masser af gode grunde til at forlænge.

1. Man kan give sin elektroniske billet videre til en kammerat, ven, familie eller lignende. Godt tiltag AaB :thumbsup:
2. AaB har det historisk set bedst med at være underdogs og ikke have forventninger på sin skuldre.
3. Der er stadig et stykke tid til transfervinduet lukker og AaB kan sikkert presse prisen, men Gaarde skal ikke vente for længe.
4. AaB gør pt. en masse ting for at få flere folk på stadion og skabe bedre stemning :thumbsup:

Rykker dog nok over på Weber, da min familie ikke gider stå op :thumbsdown:

Dog er jeg bekymret over en ting hos AaB.

1. Manglen på ambitioner og stor konservatisme i forhold til vores økonomi ser noget bedre ud end tidligere. Mon det har noget at sige hvis en attraktiv spiller skal finde klub og et projekt han tror på? Vi skal have nogle spillere der hæver niveauet på vores hold.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Ny sæson.

Indlæg af hje1980 » 8. jul 2016, 12:36

Med denne nye sæson hvor der er mange nye ansigter og efter flere af de erfarrene spillere der er smuttet eller stoppet. Bla. vores viceanfører.

Würtz er jo stadig holdes ubestridte kaptajn. Men hvem overtager vice-anfører rollen.

Risgaard?
Ene?
Holgersson?
Larsen?

Tror umiddelbart det er de eneste 4 der kan være i spil...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny sæson.

Indlæg af Spanky » 8. jul 2016, 13:07

hje1980 skrev:Med denne nye sæson hvor der er mange nye ansigter og efter flere af de erfarrene spillere der er smuttet eller stoppet. Bla. vores viceanfører.

Würtz er jo stadig holdes ubestridte kaptajn. Men hvem overtager vice-anfører rollen.

Risgaard?
Ene?
Holgersson?
Larsen?

Tror umiddelbart det er de eneste 4 der kan være i spil...
I Farum overtog Holgersson bindet da Würtz blev skfitet ud - jeg tror det bliver ham.

KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: Ny sæson.

Indlæg af KP1986 » 8. jul 2016, 13:17

Spanky skrev:
hje1980 skrev:Med denne nye sæson hvor der er mange nye ansigter og efter flere af de erfarrene spillere der er smuttet eller stoppet. Bla. vores viceanfører.

Würtz er jo stadig holdes ubestridte kaptajn. Men hvem overtager vice-anfører rollen.

Risgaard?
Ene?
Holgersson?
Larsen?

Tror umiddelbart det er de eneste 4 der kan være i spil...
I Farum overtog Holgersson bindet da Würtz blev skfitet ud - jeg tror det bliver ham.
Men Risgaard var ikke med i den kamp, så kan umildbart være derfor Holgersson fik det. Jeg tror Risgaard er ny viceanfører.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny sæson.

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2016, 18:23

Simulering af den nye turneringsstruktur som forklarer det på en nogenlunde forståelig måde http://dennyesuppe.dk/stage1-intro

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny sæson.

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jul 2016, 22:14

frederikshavneren skrev:Simulering af den nye turneringsstruktur som forklarer det på en nogenlunde forståelig måde http://dennyesuppe.dk/stage1-intro
Man skulle næsten tro det er satire, når der skal 7-8 skærmbilleder til for at forklare hvordan det hænger sammen i den nye superliga...

Men det er da fint med et sted man kan henvise til, når ikke-fodbold-nørder ikke forstår hvordan ligaen hænger sammen, det er bare lidt ærgeligt forklaringen skal være så omstændig at ingen magter at gennemgå det hele.

Selv har jeg flere gange sat mig ind i det hele, men særligt i bundens slutspil er det simpelthen for kompliceret til at jeg kan huske præcist hvordan det nu liiige er det er.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Ny sæson.

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2016, 23:00

[quote="Jesper Schmidt"][quote="frederikshavneren"]Simulering af den nye turneringsstruktur som forklarer det på en nogenlunde forståelig måde http://dennyesuppe.dk/stage1-intro[/quote]

Man skulle næsten tro det er satire, når der skal 7-8 skærmbilleder til for at forklare hvordan det hænger sammen i den nye superliga...

Men det er da fint med et sted man kan henvise til, når ikke-fodbold-nørder ikke forstår hvordan ligaen hænger sammen, det er bare lidt ærgeligt forklaringen skal være så omstændig at ingen magter at gennemgå det hele.

Selv har jeg flere gange sat mig ind i det hele, men særligt i bundens slutspil er det simpelthen for kompliceret til at jeg kan huske præcist hvordan det nu liiige er det er.[/quote]

Enig. Man glemmer det simpelthen igen lige så hurtigt, som man har forstået det. Når vi kommer til nedrykningsspillet og knockout-fasen, må man vist bare tage det kamp for kamp.

Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny sæson.

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jul 2016, 23:04

AaB 85 95 99 08 skrev:
Enig. Man glemmer det simpelthen igen lige så hurtigt, som man har forstået det. Når vi kommer til nedrykningsspillet og knockout-fasen, må man vist bare tage det kamp for kamp.

Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Det kommer vel an på hvor mange ekstra penge man regner sig frem til at det genererer.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Ny sæson.

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2016, 23:11

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Enig. Man glemmer det simpelthen igen lige så hurtigt, som man har forstået det. Når vi kommer til nedrykningsspillet og knockout-fasen, må man vist bare tage det kamp for kamp.

Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Det kommer vel an på hvor mange ekstra penge man regner sig frem til at det genererer.
Ja, så er spørgsmålet snarere, hvor længe sponsorer gider smide penge i samme niveau efter så uforståeligt et produkt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny sæson.

Indlæg af Yankee » 11. jul 2016, 11:07

AaB 85 95 99 08 skrev:
Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Almindelige mennesker har intet problem med at kapere langt mere komplicerede play-off-strukturer i håndboldturneringer år efter år, så det behøver du ikke være bange for. Det er kun journalisterne, der bekymrer sig om den slags.

Til gengæld vil de almindelige mennesker være svært begejstret for det langt større antal afgørende kampe, hvor det hele er sat på spidsen. Der vil komme flere kampe i stil med vores fantastiske pokalsemifinaler mod AGF, og det er jeg personligt rigtig glad for. Det er lige præcis hvad ligaen mangler.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Pastorius » 11. jul 2016, 11:28

Yankee skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Almindelige mennesker har intet problem med at kapere langt mere komplicerede play-off-strukturer i håndboldturneringer år efter år, så det behøver du ikke være bange for. Det er kun journalisterne, der bekymrer sig om den slags.

Til gengæld vil de almindelige mennesker være svært begejstret for det langt større antal afgørende kampe, hvor det hele er sat på spidsen. Der vil komme flere kampe i stil med vores fantastiske pokalsemifinaler mod AGF, og det er jeg personligt rigtig glad for. Det er lige præcis hvad ligaen mangler.
Jeg har kun ét problem med den struktur, og det er nummer 7, kan komme til at spille i europa. Det er latterligt, ulogisk, kunstigt og for at understrege den pointe gik den simulering jeg lige har været igennem på denne måde:

FCK nummer 1, AaB nummer 2, OB nummer 3 i grundspil. FCM nummer 7.
Slut: Fck, BIF, AaB. FCM vinder cup-turneringer om Europa.
Playoffkamp om Europa:
FCM vinder over AaB.

Det er et mareridtsscenarie, men det fremkom altså på én simulering.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Ny sæson.

Indlæg af Uldahl » 11. jul 2016, 12:33

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Men gad vide, hvor længe klubberne og Divisionsforeningen kan leve med så kompliceret en struktur, som ingen almindelige mennesker kan huske?
Almindelige mennesker har intet problem med at kapere langt mere komplicerede play-off-strukturer i håndboldturneringer år efter år, så det behøver du ikke være bange for. Det er kun journalisterne, der bekymrer sig om den slags.

Til gengæld vil de almindelige mennesker være svært begejstret for det langt større antal afgørende kampe, hvor det hele er sat på spidsen. Der vil komme flere kampe i stil med vores fantastiske pokalsemifinaler mod AGF, og det er jeg personligt rigtig glad for. Det er lige præcis hvad ligaen mangler.
Jeg har kun ét problem med den struktur, og det er nummer 7, kan komme til at spille i europa. Det er latterligt, ulogisk, kunstigt og for at understrege den pointe gik den simulering jeg lige har været igennem på denne måde:

FCK nummer 1, AaB nummer 2, OB nummer 3 i grundspil. FCM nummer 7.
Slut: Fck, BIF, AaB. FCM vinder cup-turneringer om Europa.
Playoffkamp om Europa:
FCM vinder over AaB.

Det er et mareridtsscenarie, men det fremkom altså på én simulering.
Virker meget ugennemtænkt at 7eren kan gå videre. Med hensyn til vores kvotientental bør det være de bedste og ikke den 7ende bedste der skal spille i Europa. De bliver kanonføde og kan koste DK en ekstra plads.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Pastorius » 11. jul 2016, 13:03

Uldahl skrev:
Virker meget ugennemtænkt at 7eren kan gå videre. Med hensyn til vores kvotientental bør det være de bedste og ikke den 7ende bedste der skal spille i Europa. De bliver kanonføde og kan koste DK en ekstra plads.
Det er helt bevidst, for at skabe en pseudointeresse for nogle ellers ligegyldige kampe. Hvilket specielt i DK er fuldstændig vanvittigt, da det under alle omstændigheder ender med at al mediefokus bliver på BIF og FCK, samt det hold der tilfældigvis klarer sig godt nok til at spille med om guldet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Ny sæson.

Indlæg af Kristian60 » 11. jul 2016, 13:12

Omvendt kan man sige at nr. 3 også bør kunne slå nr. 7.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Pastorius » 11. jul 2016, 13:17

Kristian60 skrev:Omvendt kan man sige at nr. 3 også bør kunne slå nr. 7.
Der er forskel på at bevise sit niveau over en hel sæson, og så skulle peake i play-off opgør lige efter at have kæmpet med om topplaceringer i et slutspil.
Jeg er ret overbevist om at den her metode ikke er det der sikrer at DK stiller med de stærkeste hold i Europa.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar