Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Sauer » 5. jul 2016, 23:10

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog et mærkværdigt skifte.
Hvorfor mærkværdigt?
Tja, hvis det er rigtigt at de har været interesseret i ham længe, giver det måske ganske god mening... men jeg havde forestillet mig at en midterklub i Holland, eller en af de større klubber i Belgien var et logisk næste skridt for Lucas. Schweizisk fodbold har det med at være en endestation i glemsel for danske spillere, og det er efter min mening absolut en risiko for Lucas med dette skifte. Det ville være synd og skam, hvis han kommer til at dele skæbne med Silber f.eks.
Om Schweiz er en typisk endestation, vil jeg ikke kloge mig på. Men i Silber og Lucas' tilfælde er der vel også forskel på at skifte til den schweiziske liga som henholdsvis 30-årig og 21-årig.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2016, 07:25

Sauer skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog et mærkværdigt skifte.
Hvorfor mærkværdigt?
Tja, hvis det er rigtigt at de har været interesseret i ham længe, giver det måske ganske god mening... men jeg havde forestillet mig at en midterklub i Holland, eller en af de større klubber i Belgien var et logisk næste skridt for Lucas. Schweizisk fodbold har det med at være en endestation i glemsel for danske spillere, og det er efter min mening absolut en risiko for Lucas med dette skifte. Det ville være synd og skam, hvis han kommer til at dele skæbne med Silber f.eks.
Om Schweiz er en typisk endestation, vil jeg ikke kloge mig på. Men i Silber og Lucas' tilfælde er der vel også forskel på at skifte til den schweiziske liga som henholdsvis 30-årig og 21-årig.
Korrekt, og jeg troede egentlig Silber var lidt yngre da han skiftede. Det er selvfølgelig to meget forskellige situationer, men det var nu også bare et eksempel på hvad min fornemmelse er, og jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om danske spillere som har brugt ligaen til at sparke deres karriere i gang. Jeg havde forventet at han kunne finde en bedre klub.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Martino » 6. jul 2016, 08:57

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog et mærkværdigt skifte.
Hvorfor mærkværdigt?
Tja, hvis det er rigtigt at de har været interesseret i ham længe, giver det måske ganske god mening... men jeg havde forestillet mig at en midterklub i Holland, eller en af de større klubber i Belgien var et logisk næste skridt for Lucas. Schweizisk fodbold har det med at være en endestation i glemsel for danske spillere, og det er efter min mening absolut en risiko for Lucas med dette skifte. Det ville være synd og skam, hvis han kommer til at dele skæbne med Silber f.eks.
Om Schweiz er en typisk endestation, vil jeg ikke kloge mig på. Men i Silber og Lucas' tilfælde er der vel også forskel på at skifte til den schweiziske liga som henholdsvis 30-årig og 21-årig.
Korrekt, og jeg troede egentlig Silber var lidt yngre da han skiftede. Det er selvfølgelig to meget forskellige situationer, men det var nu også bare et eksempel på hvad min fornemmelse er, og jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om danske spillere som har brugt ligaen til at sparke deres karriere i gang. Jeg havde forventet at han kunne finde en bedre klub.
Ligaen følges ihvertfald tæt af italienske og franske klubber, så vil mene han sagtens kan være fortid næste sommer hvis han gør det godt.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lucas Andersen

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2016, 09:05

Godt transfervindue. En spiller, som man bare ikke gad se i andre superligaklubber, er afskibet til fin liga.

Basel har de senere år gjort meget væsen af sig ude i Europa, så mon ikke der er ret meget fokus på ligaen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Funky » 6. jul 2016, 10:42

FlæskeFrank skrev:Godt transfervindue. En spiller, som man bare ikke gad se i andre superligaklubber, er afskibet til fin liga.

Basel har de senere år gjort meget væsen af sig ude i Europa, så mon ikke der er ret meget fokus på ligaen.
Enig. Han er vel skiftet til en klub hvor han både er garanteret spilletid OG kampe i Europa. Lyder som et godt udstillingsvindue.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. jul 2016, 11:28

Om det er et godt skifte af Lucas? Tjah, det vil den næste måned nok vise.

Faktum er at Grasshoppers før sidste sæson skilte sig af med et hav af spillere, og fik en masse ind også. Under Pierluigi Tami har man spillet meget som AaB gør, eller gjorde under Kent i hvert fald.
De spillede noget af det mest fantastiske, offensive fodbold i Europa fra sommerpausen og frem til nytår. Herefter fik flere af deres nøglespillere lidt formnedgange, og tingene gik ret meget i stå for dem. Desuden afhændede de eminent spillende Ravet til Young Boys.

De har skilt sig af med 3 af deres 4 mest markante offensiv-spillere. Tarashaj, Dabbur og Ravet er røget for omkring 60-65 mio. i alt, ligesom man også solgte forsvarskometen Moritz et-eller-andet. Indtil videre har de ikke rigtig hentet erstatninger ud over Lucas. Caio faldt sindssygt meget i niveau, og en spiller som Källström var meget lidt dominerende op til sommerpausen.

Grasshoppers' spillestil passer til ham, men i europæisk henseende så kommer de ikke til at nå særlig meget. De spiller ret naivt, og selvom de blev langt bedre til at lukke af efter vinterpausen, så er det virkelig gået ud over deres offensive spillere der ikke har fået meget at arbejde med.

De skal have hentet erstatninger for de solgte til klubben, ellers ender de kun som nummer 3-4 stykker igen i år.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Alexis » 6. jul 2016, 11:38

Nogen der har læst om et transferbeløb nogen steder? Det er selvfølgelig ikke meget de giver for ham, men syntes der blev gjort meget ud af at vi fik en god videresalgsklausul da vi solgte ham. Hvis han er røget for 3-5 mil kan der vel være mellem 500.000 og 1 mil til os

7100AAB
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. jan 2011, 18:54
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Vejle

Re: Lucas Andersen

Indlæg af 7100AAB » 6. jul 2016, 11:54

Iflg Det Telegraf, i aftes var prisen 1,5 mill euro.
Det må alt andet lige give en sjat i den "slukne" kasse ;)

Brugeravatar
Jevs
Junior
Junior
Indlæg: 64
Tilmeldt: 24. nov 2005, 15:33

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Jevs » 6. jul 2016, 12:10

http://www.fodbold-transfers.dk/medie-s ... -andersen/

"Derudover har sportsdirektør Lynge Jakobsen og co. også sikret sig en videresalgsklausul, der efter sigende lyder på 15 procent."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lucas Andersen

Indlæg af thomasjn » 6. jul 2016, 12:41

Så hvis ovenstående står til troende;

1,5 mill EURO = 11.159.850 DKK
15 % af 11.159.850 = 1.673.977,5

Ville ikke være et dårligt beløb taget alt i betragtning. Vi havde self. alle håbet Lucas blev en stjerne i Ajax og solgt til en større klub, men som hans karriere er gået hidtil er det et fint beløb.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Silvermoon » 6. jul 2016, 12:47

7100AAB skrev:Iflg Det Telegraf, i aftes var prisen 1,5 mill euro.
Det må alt andet lige give en sjat i den "slukne" kasse ;)
Hvis den pris er rigtig er den ca 1,7 mil til AaB
1,500,000 euro * 7,44 = 11,160,000 AaB for 15% af den pris
11,160,000 \ 100 = 111,600
111,600 * 15 = 1,674,000 kr lige ned i lommen

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Alexis » 6. jul 2016, 13:18

Silvermoon skrev:
7100AAB skrev:Iflg Det Telegraf, i aftes var prisen 1,5 mill euro.
Det må alt andet lige give en sjat i den "slukne" kasse ;)
Hvis den pris er rigtig er den ca 1,7 mil til AaB
1,500,000 euro * 7,44 = 11,160,000 AaB for 15% af den pris
11,160,000 \ 100 = 111,600
111,600 * 15 = 1,674,000 kr lige ned i lommen
Nogen der har styr på reglerne omkring udviklingspenge? Blev han solgt for tidligt til at vi får nogen af dem også?

Gamen

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. jul 2016, 13:22

Alexis skrev:
Nogen der har styr på reglerne omkring udviklingspenge? Blev han solgt for tidligt til at vi får nogen af dem også?
Nej, vi får for 4-6 år afhængigt af hvornår han kom fra Freja. Men kun af den ene del - hvad vi får har jeg ikke lige styr på lige pt. Hvis nogen kigger på det, så husk som hovedregel at den hollandske liga så vidt jeg husker er i samme kategori som den danske.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Yankee » 6. jul 2016, 13:24

Typisk vil de 15% jo gælde transfersummen ud over det, Ajax betalte AaB i sin tid. Det er selvfølgelig ikke til at vide om det er tilfældet her, men det er typisk sådan man laver den slags aftaler.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lucas Andersen

Indlæg af birk » 6. jul 2016, 19:30

Vil også tro , det er beløbet hvad Ajax gav og op til det Grashoppers har givet , der skal regnes efter

Gamen

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. jul 2016, 21:09

Nå, det leverede EB så svaret på. Ingen penge til AaB for videresalgsklausulen, men 150.000 kr i solidaritetsbetaling.

Det var der ikke meget ved...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2016, 21:24

Mon det så er Ekstra Bladet eller Ekstra Bladet som har ret i hvad Lucas blev solgt til Ajax for?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ge/6176294

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 228836.ece

Men ok, 11 mio. er vel også tæt på 10 mio....'ish.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Rams » 6. jul 2016, 22:00

Gamen skrev:Nå, det leverede EB så svaret på. Ingen penge til AaB for videresalgsklausulen, men 150.000 kr i solidaritetsbetaling.

Det var der ikke meget ved...
Tja, så er kakaoen og pølserne til standerhejsningen i hus ;)
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Buzz Killington » 6. jul 2016, 22:16

Jeg hader de her bakspejlsanalyser, og vores klub stod i en speciel situation dengang, og hvem kunne spaa om fremtiden osv osv osv... men ffs i helvede mand, 10 millioner ender salget paa, for et af DK's stoerste talenter i mange aar. Det tyder jo paa vi fik alt for lidt for Lucas i sin tid i forhold til hvis vi havde beholdt ham, og udviklet paa ham. Det viser ogsaa med al tydelighed at visse spillere skal stoppe med at vaere saa fucking forhippede med at komme til udlandet. Uanset hvor dygtige Ajax er til talentudvikling, saa er der meget der tyder paa Lucas ikke var klar til at tage springet, da hans udviklingskurve jo naesten har vaeret helt flad siden afgangen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Lucas Andersen

Indlæg af KJ » 6. jul 2016, 22:34

En anden forklaring er at Lucas Andersen bare ikke er bedre. Han har fået masser af spilletid i Holland men aldrig rigtigt braget igennem. Mentalt og fysisk mangler han for meget for at blive rigtig god. Jeg mener AaB fik glimrende pris for ham. Ja vi kunne godt have brugt ham de sidste tre sæsoner, men vi har altså også hentet gode spillere ind for de 11 mio. kr.

Besvar