"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af le Cid » 7. jun 2016, 14:55

I min tid i Nordens Paris var Amigo-pizzaen fra Pizza Milano i Nørresundby ganske habil.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 7. jun 2016, 19:27

le Cid skrev:I min tid i Nordens Paris var Amigo-pizzaen fra Pizza Milano i Nørresundby ganske habil.
Der er heldigvis sket en del siden da ;)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 8. jun 2016, 19:59

Tak for indspark. Havde helt glemt San Giovanni.. Dem har jeg haft held med tidligere..

I tidernes morgen (midt 90'erne) var Natalie altid garant for en god pizza kl. lort om natten. Stadig godt?
Ska' vi hak'?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 8. jun 2016, 22:49

MrBangDK skrev:Tak for indspark. Havde helt glemt San Giovanni.. Dem har jeg haft held med tidligere..

I tidernes morgen (midt 90'erne) var Natalie altid garant for en god pizza kl. lort om natten. Stadig godt?
Ikke andet end som nat-pizza. Restaurantens kvalitet er efter prisen. Azzurra, hvis det er take away, og San Giovanni, hvis der skal spises ude, lyder anbefalingen herfra. :)

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Flower » 9. jun 2016, 09:11

Pizza King, Hobrovej 93 er klart byens bedste pizza.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 14. jul 2016, 06:36

Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kristian60 » 14. jul 2016, 12:50

buckster skrev:Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S
I prioiteret rækkefølge:

1. køb en ordentlig 5GHz router. (Netgear R6300 f.eks)
2. Placer routeren centralt i huset
3. Download wifi-analyzer appen (til android) og indstil routeren til at bruge den kanal der er mindst trafik på
4. Ja, man kan godt få en trådløs wifi forlænger, hvilket vil gøre at du kan surfe debatsiden i haven, men den forringer kvaliteten af signalet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2016, 13:02

Kristian60 skrev:
buckster skrev:Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S
I prioiteret rækkefølge:

1. køb en ordentlig 5GHz router. (Netgear R6300 f.eks)
2. Placer routeren centralt i huset
3. Download wifi-analyzer appen (til android) og indstil routeren til at bruge den kanal der er mindst trafik på
4. Ja, man kan godt få en trådløs wifi forlænger, hvilket vil gøre at du kan surfe debatsiden i haven, men den forringer kvaliteten af signalet.
Der er næsten kun fordele ved 5GHz, Men også kun næsten. Du får bedre throughput og stabilitet pga. mindre følsomhed for støj, men rækkevidden er altså bedre med 2,4 GHz, særligt hvis du har brug for begge teknologier kørende på samme router. Så lige når man roder med om rækkevidden er stor nok i det trådløse, så er det værd at undersøge om det virker bedst med 2,4 GHz eller 5 GHz.

Hos mig er problemet ikke omliggende netværk, men udelukkende et ret stort område der skal dækkes (170 kvm i grundplan på et 1,5 plans hus), og min erfaring er at 2,4 Ghz virker bedst i de fjerne ender af huset, men 5GHz fungerer bedst nærheden af routeren.

Hvis man ikke kan undgå at skulle forøge rækkevidden ville jeg kigge på løsninger ala Unifi.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 14. jul 2016, 13:02

Kristian60 skrev:
buckster skrev:Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S
I prioiteret rækkefølge:

1. køb en ordentlig 5GHz router. (Netgear R6300 f.eks)
2. Placer routeren centralt i huset
3. Download wifi-analyzer appen (til android) og indstil routeren til at bruge den kanal der er mindst trafik på
4. Ja, man kan godt få en trådløs wifi forlænger, hvilket vil gøre at du kan surfe debatsiden i haven, men den forringer kvaliteten af signalet.
Forringer den også kvaliteten af indlæggene?? ;)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kristian60 » 14. jul 2016, 13:14

MrBangDK skrev:
Kristian60 skrev:
buckster skrev:Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S
I prioiteret rækkefølge:

1. køb en ordentlig 5GHz router. (Netgear R6300 f.eks)
2. Placer routeren centralt i huset
3. Download wifi-analyzer appen (til android) og indstil routeren til at bruge den kanal der er mindst trafik på
4. Ja, man kan godt få en trådløs wifi forlænger, hvilket vil gøre at du kan surfe debatsiden i haven, men den forringer kvaliteten af signalet.
Forringer den også kvaliteten af indlæggene?? ;)
Det er jeg ikke sikker på er muligt. :)

@Pastorius: Enig - men de fleste gode 5GHz routere kan caste på 2.4GHz og 5GHz samtidig, så de enheder der er tæt på routeren kan bruge 5GHz, mens du kan bruge 2.4GHz i haven.

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 14. jul 2016, 17:17

Pastorius skrev:
Kristian60 skrev:
buckster skrev:Hey. Er der nogen "it nørder" ;-) der kan hjælpe.
Hvis man skal ha boostet og forlænge sit WiFi, og har anden router.
Er der kun en måde det er og trække kabel fra sin "master" til nr 2 og ændre ip og alt det der.
Der er ikke en måde der er trådløs.
Ved godt der er de der WiFi forlænger, men har bare hørt de ikke er for gode.
Håber det er forståeligt :S
I prioiteret rækkefølge:

1. køb en ordentlig 5GHz router. (Netgear R6300 f.eks)
2. Placer routeren centralt i huset
3. Download wifi-analyzer appen (til android) og indstil routeren til at bruge den kanal der er mindst trafik på
4. Ja, man kan godt få en trådløs wifi forlænger, hvilket vil gøre at du kan surfe debatsiden i haven, men den forringer kvaliteten af signalet.
Der er næsten kun fordele ved 5GHz, Men også kun næsten. Du får bedre throughput og stabilitet pga. mindre følsomhed for støj, men rækkevidden er altså bedre med 2,4 GHz, særligt hvis du har brug for begge teknologier kørende på samme router. Så lige når man roder med om rækkevidden er stor nok i det trådløse, så er det værd at undersøge om det virker bedst med 2,4 GHz eller 5 GHz.

Hos mig er problemet ikke omliggende netværk, men udelukkende et ret stort område der skal dækkes (170 kvm i grundplan på et 1,5 plans hus), og min erfaring er at 2,4 Ghz virker bedst i de fjerne ender af huset, men 5GHz fungerer bedst nærheden af routeren.

Hvis man ikke kan undgå at skulle forøge rækkevidden ville jeg kigge på løsninger ala Unifi.
Min svoger har en og han har slået 5GGz fra fordi det fuckede up.
Nu ved jeg godt det handler om omgivelser, men hvor meget bedere er den i signal i forhold til en "standard" router, vi bor ud på en lille nedlagt gård og ville gerne bruge det i haven også.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 14. jul 2016, 23:15

Jeg søger svar på hvad det er den billige hotelkæde hedder der udlejer små hotelværelser i Københavnsområdet, situationen er at jeg er konsulent i København indtil 31. maj næste år og pendler hjem til Aalborg i weekenden.

Nogen der kan hjælpe mig, sætter også pris på andre muligheder, private værelser, hostels og lign. for at undgå at flyve frem og tilbage på hverdage imellem Aalborg og København.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

"Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hinrup85 » 15. jul 2016, 06:05

Wakeup Copenhagen er fornuftige, alternativt CabInn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 18. jul 2016, 19:39

... Der kan fortælle hvad sker der hvis man bliver snuppet i Tyskland, Østring eller Italien uden registreringsattest til bilen? Vi har altid haft den med og ved det er et krav i udlandet, men jeg kan ikke finde noget sted, hvor der står andet end at den skal medbringes. Bliver man sat fast eller får man bare en bøde på 10 euro?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2016, 21:07

Jeg er meget tæt på at droppe kabel og antennebåret tv, og nøjes med at stream DR og TV2 Play. Er der nogen der har erfaringer med samme approach - gerne for en familie?

Er det stabilt nok til man kan leve med det?

Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 13. aug 2016, 11:49

Pastorius skrev:Jeg er meget tæt på at droppe kabel og antennebåret tv, og nøjes med at stream DR og TV2 Play. Er der nogen der har erfaringer med samme approach - gerne for en familie?

Er det stabilt nok til man kan leve med det?

Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Jeg har også flere gange leget med tanken, men er hver gang løbet ind i problemstillingen med at sport/fodbold er delt ud på så mange kanaler, at indkøbet (Viasat + Dplay + TV2 play) er dyrere end at have den stopre pakke fra før Yousee nu Waoo. Så det har de strikket rigtigt smart sammen.
Optimalt for mit vedkommende ville være, hvis kampene kunne købes som pay-per-view. Så ville det blot hedde DR + ppv. Tv2 kan snildt undværes for mit vedkommende - er ligeglad med håndbold og deres nyhedsformidling er så lavpandet, at det er ligegyldigt (har JP premium til ca 60,- pr måned i stedet).

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søndergaard » 14. aug 2016, 09:16

Pastorius skrev:Jeg er meget tæt på at droppe kabel og antennebåret tv, og nøjes med at stream DR og TV2 Play. Er der nogen der har erfaringer med samme approach - gerne for en familie?

Er det stabilt nok til man kan leve med det?

Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Vi gør det i familien, og det fungerer rigtigt fint. Streamer DR, tv2, Netflix og div via chromecast - det er simpelthen nemt. Oplever aldrig lag.

Vi har yousee som udbyder af tv og net, hvilket mine forældre tilfældigvis også har, hvilket indebærer, at jeg kan streame den store kabelpakke (som de gamle har) fra min ipad, fordi den husker login og fordi vores WiFi er fra yousee. Dermed ser jeg også AaBs kampe. Har ingen erfaringer med om man kan købe dem enkeltvis.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. aug 2016, 12:06

Jeg har nu 2 gange oplevet at en ekstern harddisk med alle vores film og billeder er død. Så meget for at have en sikkerhedskopi... Har alt på MyCloud men vil gerne have en ekstra backup. Hvilken slags ekstern harddisk skal man købe hvis det er helt essentielt at den ikke pludselig en dag er gået død?? Nogle specielle mærker eller ting man skal gå efter?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

"Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2016, 12:46

Køllen I Møllen skrev:Jeg har nu 2 gange oplevet at en ekstern harddisk med alle vores film og billeder er død. Så meget for at have en sikkerhedskopi... Har alt på MyCloud men vil gerne have en ekstra backup. Hvilken slags ekstern harddisk skal man købe hvis det er helt essentielt at den ikke pludselig en dag er gået død?? Nogle specielle mærker eller ting man skal gå efter?
Du skal overveje en online backup. Det ser lidt dyrt ud i starten (for større mængder data), men det er kun til man begynder at regne realistisk.

Ulempen er at backup og restoretiden er lang, fordelen er at det er sikkert (også ved tyveri, brand, vandskade etc) og der findes gode muligheder for noget automagisk.

Du kan ikke nøjes med enten ekstern eller intern backup, hvis det skal være godt. Brug en billig USB-harddiskplads intern backup en gang om ugen fx. Så har du mulighed for hurtig restoretiden hvis der går noget mindre galt. Hvis det går helt ad helvede til, har du data online og må leve med det kan tage noget tid at restore.

EDIT :Hov, nu læste jeg ordenligt, at du har en cloud. Køb den billigste USB disk og klon data derover. Kender kun til Mac-løsninger, men der må være gode Windows værktøjer også
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re:

Indlæg af Kristian60 » 18. aug 2016, 13:14

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg har nu 2 gange oplevet at en ekstern harddisk med alle vores film og billeder er død. Så meget for at have en sikkerhedskopi... Har alt på MyCloud men vil gerne have en ekstra backup. Hvilken slags ekstern harddisk skal man købe hvis det er helt essentielt at den ikke pludselig en dag er gået død?? Nogle specielle mærker eller ting man skal gå efter?
Du skal overveje en online backup. Det ser lidt dyrt ud i starten (for større mængder data), men det er kun til man begynder at regne realistisk.

Ulempen er at backup og restoretiden er lang, fordelen er at det er sikkert (også ved tyveri, brand, vandskade etc) og der findes gode muligheder for noget automagisk.

Du kan ikke nøjes med enten ekstern eller intern backup, hvis det skal være godt. Brug en billig USB-harddiskplads intern backup en gang om ugen fx. Så har du mulighed for hurtig restoretiden hvis der går noget mindre galt. Hvis det går helt ad helvede til, har du data online og må leve med det kan tage noget tid at restore.

EDIT :Hov, nu læste jeg ordenligt, at du har en cloud. Køb den billigste USB disk og klon data derover. Kender kun til Mac-løsninger, men der må være gode Windows værktøjer også
InSync (https://www.insynchq.com/) er glimrende

Besvar