Ny sæson.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af NIN » 11. jul 2016, 13:23

Pastorius skrev:
Uldahl skrev:
Virker meget ugennemtænkt at 7eren kan gå videre. Med hensyn til vores kvotientental bør det være de bedste og ikke den 7ende bedste der skal spille i Europa. De bliver kanonføde og kan koste DK en ekstra plads.
Det er helt bevidst, for at skabe en pseudointeresse for nogle ellers ligegyldige kampe. Hvilket specielt i DK er fuldstændig vanvittigt, da det under alle omstændigheder ender med at al mediefokus bliver på BIF og FCK, samt det hold der tilfældigvis klarer sig godt nok til at spille med om guldet.
Jeg glæder mig faktisk mest til at Vestegnens stolthed ikke slutter i det fine selskab og Viasat, uden at ryste på hånden, fortsat vælger deres kampe som ugens kamp. Følg det nye Brøndbys kamp om først at komme i Europa fra en umulig position og dernæst, når den mission mislykkes, kamp for overlevelse.

Ang. det nye format. Så er min tidligere skeptisk forsvunden med den danske sommer og jeg er faktisk ganske positiv omkring konceptet, som det nu for alvor nærmer sig. Ikke mindst med garantien, at klubber nu alle har noget at spille for fra første til sidste kamp og det vil blive en høj eksplosiv sæson kun med betydende kampe. Jeg øjner en dansk eksportsucces her.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Pastorius » 11. jul 2016, 14:03

NIN skrev:
Pastorius skrev:
Uldahl skrev:
Virker meget ugennemtænkt at 7eren kan gå videre. Med hensyn til vores kvotientental bør det være de bedste og ikke den 7ende bedste der skal spille i Europa. De bliver kanonføde og kan koste DK en ekstra plads.
Det er helt bevidst, for at skabe en pseudointeresse for nogle ellers ligegyldige kampe. Hvilket specielt i DK er fuldstændig vanvittigt, da det under alle omstændigheder ender med at al mediefokus bliver på BIF og FCK, samt det hold der tilfældigvis klarer sig godt nok til at spille med om guldet.
Jeg glæder mig faktisk mest til at Vestegnens stolthed ikke slutter i det fine selskab og Viasat, uden at ryste på hånden, fortsat vælger deres kampe som ugens kamp. Følg det nye Brøndbys kamp om først at komme i Europa fra en umulig position og dernæst, når den mission mislykkes, kamp for overlevelse.

Ang. det nye format. Så er min tidligere skeptisk forsvunden med den danske sommer og jeg er faktisk ganske positiv omkring konceptet, som det nu for alvor nærmer sig. Ikke mindst med garantien, at klubber nu alle har noget at spille for fra første til sidste kamp og det vil blive en høj eksplosiv sæson kun med betydende kampe. Jeg øjner en dansk eksportsucces her.
Jeg ville have det fint med lidt ubetydelige kampe i midten (det ender garanteret sådan for en del af holdene alligevel) og jeg ville langt hellere have et par nedrykningspladser mere på spil - og som minimum 1 direkte nedrykker, og så kunne resten slås med 1. divisionsholdene om pladserne. Jeg er faktisk villig til at gå langt for at det skal blive de øverstplacerede hold der kvalificerer sig til europa, uden der skal cirkus indover dér.

...men uanset hvad, så er stort set alt bedre end 33 kampe, med et ulige antal hjemmekampe til holdene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Ny sæson.

Indlæg af Kristian60 » 11. jul 2016, 14:19

Pastorius skrev:
Kristian60 skrev:Omvendt kan man sige at nr. 3 også bør kunne slå nr. 7.
Der er forskel på at bevise sit niveau over en hel sæson, og så skulle peake i play-off opgør lige efter at have kæmpet med om topplaceringer i et slutspil.
Jeg er ret overbevist om at den her metode ikke er det der sikrer at DK stiller med de stærkeste hold i Europa.
Jeg kan godt se din pointe, men i de syv år belgien har haft den her struktur er det sket een gang at holdet fra vinder-slutspillet har tabt playoff-kampen. Det er næppe noget der kommer til at have stor betydning for vores koefficient.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny sæson.

Indlæg af Yankee » 11. jul 2016, 15:26

Pastorius skrev:
Jeg har kun ét problem med den struktur, og det er nummer 7, kan komme til at spille i europa. Det er latterligt, ulogisk, kunstigt og for at understrege den pointe gik den simulering jeg lige har været igennem på denne måde:

FCK nummer 1, AaB nummer 2, OB nummer 3 i grundspil. FCM nummer 7.
Slut: Fck, BIF, AaB. FCM vinder cup-turneringer om Europa.
Playoffkamp om Europa:
FCM vinder over AaB.

Det er et mareridtsscenarie, men det fremkom altså på én simulering.
Det er jeg helt enig i - det er en rigtig dårlig idé, og jeg håber også man dropper det hurtigst muligt.

Gamen

Re: Ny sæson.

Indlæg af Gamen » 11. jul 2016, 15:30

Kristian60 skrev: Jeg kan godt se din pointe, men i de syv år belgien har haft den her struktur er det sket een gang at holdet fra vinder-slutspillet har tabt playoff-kampen. Det er næppe noget der kommer til at have stor betydning for vores koefficient.
I første omgang skal vores spillere nok også bare koncentrere sig om ikke at pisse en, stort set, stensikker europæisk plads væk igen...

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Ny sæson.

Indlæg af birk » 11. jul 2016, 15:41

Tror de skal koncetrere sig om at komme i top 6

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny sæson.

Indlæg af Spanky » 11. jul 2016, 15:52

Jeg vil være rigtig godt tilfreds, hvis vi "bare" kommer med i top6 - mindre kan også gøre det, hvis jeg kan se den rigtige udvikling på holdet. Med den store aktivitet der har været i svingdøren, både ud og ind (og jeg tror ikke vi er færdige med at hente ind), kommer vi ikke til at "peake" i den kommende sæson - giv holdet 2-3 sæsoner med kontinuitet, så er vi klar til at tage mesterskabet igen, men vi skal have tålmodighed og ikke opføre os som hysteriske kællinger på f.eks. et debatforum ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny sæson.

Indlæg af frederikshavneren » 11. jul 2016, 15:59

Med den nye sæson for døren går jeg ind til den nye sæson med blandede forventninger. Realistisk set tror jeg at det bliver en mellemsæson hvor der skal bygges et nyt hold op da der stort set kun er rester tilbage fra The Double holdet. Helt uhørt for AaB er der sket stor udskiftning i spillertruppen, hvilket nok var meget sundt.

Jeg tror at FCM og FCK kommer til at kæmpe om guldet, hvor jeg har størst tiltro til uldjyderne. Brøndby er et stykke efter FCM og FCK, men er alligevel min favorit til
3. pladsen.

Resten af ligaen minus oprykkerne ser meget tæt ud hvor det kan blive marginaler der afgør hvilke hold de napper de resterende pladser i slutspillet. Hvis jeg alligevel skal gætte så tror jeg at OB og AGF går en god sæson i møde.

Jeg tror at vi har en fair chance for lige akkurat at klare cuttet, men selvfølgelig skræmmer det dårlige forår. På papiret er vi blevet klart svækket primært med afgangen af Superligaens topscorer og assist konge, der er kommet nye spillere til men om de kan opveje den kvalitet der er forsvundet må tiden vise.

Det bliver mindst lige så vigtigt at de rutinerede spillere genfinder deres niveau. Risgård, Patrick, Larsen, Würtz og Ene havde et sløjt forår, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at nå med i slutspillet (og ikke kun som kanonføde med et håbløst udgangspunkt) så skal de rutinerede steppe op.

Med den nye struktur åbnes der imidlertid også op for at det måske kan vise sig at være fordelagtigt at misse slutspillet (ift. Europa).

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny sæson.

Indlæg af Maglau » 11. jul 2016, 16:14

FCK, BIF og FCM er sikre i mine øjne.
OB gjore det godt i foråret.
Der var tensenser til at Glenn kunne få styr på GF med deres simple fysiske spil.
De 5 slutter øverst og vi kommer til at kæmpe med FCN og Sønderjyske om den sidste plads.
Jeg glæder mig vildt til at se vores nye unge spillere få chancen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Elscorpio » 14. jul 2016, 07:07

Vi kan kun overraske med det hold vi har

seamann

Re: Ny sæson.

Indlæg af seamann » 14. jul 2016, 10:17

Elscorpio skrev:Vi kan kun overraske med det hold vi har
Javel. Spørgsmålet er jo så om det bliver en positiv eller en negativ overraskelse.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Ny sæson.

Indlæg af Califfen » 14. jul 2016, 11:25

Så nummer 4, 5 og 6 i mesterskabsspillet er alle fucked i forhold til en plads i Europa? Mens 3. pladsen skal spille playoff med nummer 7 fra nedrykningsspillet? Og den fjerde Europa-plads går til pokalvinderen?

Det er da helt forrykt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny sæson.

Indlæg af Eksil » 14. jul 2016, 11:28

Califfen skrev:Så nummer 4, 5 og 6 i mesterskabsspillet er alle fucked i forhold til en plads i Europa? Mens 3. pladsen skal spille playoff med nummer 7 fra nedrykningsspillet? Og den fjerde Europa-plads går til pokalvinderen?

Det er da helt forrykt.
Derefter rafler sprogschefterne om det, dernæst en sangkonkurrence mellem fansene og sidst er der bikinirunden hvor træerne kommer på scenen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ny sæson.

Indlæg af Sønderhof » 14. jul 2016, 22:44

Maglau skrev:FCK, BIF og FCM er sikre i mine øjne.
OB gjore det godt i foråret.
Der var tensenser til at Glenn kunne få styr på GF med deres simple fysiske spil.
De 5 slutter øverst og vi kommer til at kæmpe med FCN og Sønderjyske om den sidste plads.
Jeg glæder mig vildt til at se vores nye unge spillere få chancen.
Brøndby sejler fortsat derudad. Ny træner, nyt koncept. Kan på ingen måde se det ende ud i succes. Ser dem ende mellem nr. 4 og nr. 8 i foråret.
- og Glenn i AGF. Det er som om de to er skabt for hinanden. En helt masse snak, mens resultaterne fortsætter ud af samme horrible akse.
Synes SønderjyskE og OB har den rette ro og trup til at ende i top 6.
Undgår vi for mange skader, er vi utvivlsomt stærke nok til at spille det sjove slutspil til foråret, men vores store problem, som er at vores 13.-16. bedste spillere ikke er dygtige nok. Det har været et problem for os i flere år, og med klubbens kompromiløse talentsatsning bliver det ikke mindre. Det er den virkelighed vi er i. Det må folk lære at leve med!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Ny sæson.

Indlæg af Kristian60 » 15. jul 2016, 11:09

Sønderhof skrev:Glenn i AGF. Det er som om de to er skabt for hinanden. En helt masse snak, mens resultaterne fortsætter ud af samme horrible akse.
aarh, hva?
Man kan mene hvad man vil om Glen, men at sige at han er all talk og ingen resultater er da vist en stramning.

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Ny sæson.

Indlæg af Bambo » 15. jul 2016, 23:09

Jeg tror at AaB i bedste fald slutter som nr. 7 med vores nuværende hold.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny sæson.

Indlæg af Kristian » 16. jul 2016, 00:55

Bambo skrev:Jeg tror at AaB i bedste fald slutter som nr. 7 med vores nuværende hold.
Hvorfor?
------------------
mvh Kristian

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Ny sæson.

Indlæg af Danni » 16. jul 2016, 08:30

Bambo skrev:Jeg tror at AaB i bedste fald slutter som nr. 7 med vores nuværende hold.
Du kan vinde penge på din pessimisme. Danske Spil tror AaB bliver nr. 4 og du kan spille på, de de ikke kommer i slutspillet og knapt tredoble din formue.
Længe leve arbejderklassen!

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Ny sæson.

Indlæg af Bambo » 16. jul 2016, 09:48

Jeg er på ingen måde negativ over for AaB. Vi blev nr. 5 sidste sæson og det kun i kraft af et godt efterår. Vi spillede et katastrofalt forår og forsætter vi i samme bane rykker AaB ganske enkelt ud, længere er den ikke. Vi er også til nu blevet klart svækket i forhold til sidste sæson.
Jeg tror at flg. hold slutter over AaB. FCK- FCM- BIF- OB- AGF- Sønderjyske og måske FCN samt Lyngby. Jeg ved godt det ikke falder i god jord at skrive det, men vi er altså for nuværende kun et middelgodt hold. Vi møder Horsens på søndag, som stiller op i en noget svækket udgave. Jeg tror ikke at AaB taber, men de får det rigtig svært.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny sæson.

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2016, 12:37

Forklar mig lige argumentationen igen ?

Når man henviser til hvor ringe holdet er, så er det foråret, som henvises til.

Når man forklarer, at holdet er svækket pga. spillerafgang, så er det efterårets profiler man henviser til ?

Altså hvis man kigger på foråret og afgang af KEP og Spalvis, så kan vores hold da kun være styrket ifølge jeres egen argumentation. At vi så faktisk har fået en stærk forsvarer ind og Helenius, som faktisk gjorde det OK i 2. bundesliga, er holdet så faktisk ikke styrket ?

Thrane og Jönsson kan vel ikke være så store tab i andet geled. Thomsen er klart et tab, men Meilinger ser ud til at blomstrer på kanten, så her er der vel hentet kvalitet ind ?
- FlæskeFrank

Besvar