Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Skadestråden

Indlæg af Søgaard » 8. jul 2016, 09:47

FlæskeFrank skrev: Jeg er ved at være træt af, at venstrebacken atter en dag ikke har trænet med. Men så står der også lige, at de Würtz, Risgård, Enevoldsen og Ahlmann alle har døjet skader.
Forholder det sig ikke sådan, at Ene og Ahlmann fik en sprøjte efter sidste sæson (hvad sådan en gør, aner jeg ikke), som er grunden til at de er holdt ude af træningen indtil videre? Netop for at komme skadeproblemerne til livs.
Aalborg BK 1885!


Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Skadestråden

Indlæg af Kristian » 9. jul 2016, 18:12

Hvis man har en ambition om at vil i top 6 skal man hente en backup til ahlmann.

Det holder slet slet ikke med Blåbjerg på den back. Det er sq problematisk at man ikke tager det alvorligt på hornevej, at ahlmann er skadet konstant.

Lej nu for pokker en solid venstreback
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Skadestråden

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 18:30

Kristian skrev:
Hvis man har en ambition om at vil i top 6 skal man hente en backup til ahlmann.

Det holder slet slet ikke med Blåbjerg på den back. Det er sq problematisk at man ikke tager det alvorligt på hornevej, at ahlmann er skadet konstant.

Lej nu for pokker en solid venstreback
Donny Gorter på fri transfer. Sæt igang.

Vores backs er suverænt vores svageste led.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 9. jul 2016, 21:34

Gamen skrev: Donny Gorter på fri transfer. Sæt igang.

Vores backs er suverænt vores svageste led.
Det nærmer sig det groteske at vi i efterhånden 1½ år har ladet vores venstreback været et stort spørgsmål, og det har i den grad været en tydelig mangel på holdet, at vi ikke har kunnet stille med en reel venstreback i mere end et par kampe ad gangen.

Fint nok at vi tror på Ahlmann og satser på ham ved at forlænge kontrakten, men det er jo vildt uholdbart at vores bedste backup er centerforsvarer og som minimum er 3. valg på den position.

Når en mand som Donny Gorter går frit rundt er det da bare med at slå til!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Skadestråden

Indlæg af Eksil » 10. jul 2016, 12:07

Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Skadestråden

Indlæg af Mogens » 13. jul 2016, 22:33

Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Nu er vi forhåbentlig enige om, at Blåbjerg ikke er taget afsted endnu?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2016, 22:59

Børsting og Blåbjerg er vel udtagne
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Skadestråden

Indlæg af Eksil » 14. jul 2016, 10:06

Mogens skrev:
Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Nu er vi forhåbentlig enige om, at Blåbjerg ikke er taget afsted endnu?
Det to er sikre kort, især når så mange er droppet ud af truppen eller ikke passer med alderen

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Skadestråden

Indlæg af Kristian60 » 14. jul 2016, 12:37

Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Siden hvornår er konsensus at Gilli er helt uduelig?
Jeg erkender at han ikke har sprudlet i foråret - men han kan vel stadig have uforløst potentiale

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Skadestråden

Indlæg af Eksil » 14. jul 2016, 13:56

Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Siden hvornår er konsensus at Gilli er helt uduelig?
Jeg erkender at han ikke har sprudlet i foråret - men han kan vel stadig have uforløst potentiale
Ved ikke med konsensus, men køber ikke ham, især på VB. Potentiale kan man desværre ikke dække op med.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Skadestråden

Indlæg af Spanky » 14. jul 2016, 15:02

Eksil skrev:
Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Siden hvornår er konsensus at Gilli er helt uduelig?
Jeg erkender at han ikke har sprudlet i foråret - men han kan vel stadig have uforløst potentiale
Ved ikke med konsensus, men køber ikke ham, især på VB. Potentiale kan man desværre ikke dække op med.
Jeg har svært ved at se nogen fidus i Gilli. Han fik en ok start på sin superligatilværelse, men udviklingsmæssigt synes jeg han er gået helt i stå. Jeg synes det er meget sjældent han får udnyttet sin eneste spidskompetence (farten). Han er bundelendig til at dække op (specielt i åbent spil, men også dødbolde), hans spilforståelse er ikke-eksisterende (løber i vejen og løber de forkerte steder hen). Han burde være bedst på HB, men hans bedste tid, i starten som superligaspiller, var på VB. Lad os få ham sendt videre hurtigst muligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2016, 15:43

Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Siden hvornår er konsensus at Gilli er helt uduelig?
Jeg erkender at han ikke har sprudlet i foråret - men han kan vel stadig have uforløst potentiale
Helt uden at vurdere på Gillis styrker eller svagheder, så har han været i truppen i lang tid, uden at kunne vinde trænernes tillid til at få en startplads, på trods af et par lejlighedsvist lovende indhop.

Hvis vi vil gøre plads til talenter, så er vi simpelthen nødt til at skille os af med den type spillere, og give plads til nyt blod. Skulle han udvikle sig godt i en anden klub, så er det blot at ryste på skuldrene og komme videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Skadestråden

Indlæg af astonvilla » 14. jul 2016, 18:51

Pastorius skrev:
Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Med Blåbjerg til OL og Ahlmann ude af form og småskadet, bliver det Gilli på VB. Ad.
Siden hvornår er konsensus at Gilli er helt uduelig?
Jeg erkender at han ikke har sprudlet i foråret - men han kan vel stadig have uforløst potentiale
Helt uden at vurdere på Gillis styrker eller svagheder, så har han været i truppen i lang tid, uden at kunne vinde trænernes tillid til at få en startplads, på trods af et par lejlighedsvist lovende indhop.

Hvis vi vil gøre plads til talenter, så er vi simpelthen nødt til at skille os af med den type spillere, og give plads til nyt blod. Skulle han udvikle sig godt i en anden klub, så er det blot at ryste på skuldrene og komme videre.
Fuldstændig enig.
Samtidig kan vi vel opnå konsensus omkring at vi HAR set hans bundniveau (håber jeg da) i foråret.
Det viste sig at være så ubehjælpsomt ringe at vi allerede af den grund må sende ham videre.
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jul 2016, 02:01

astonvilla skrev: Samtidig kan vi vel opnå konsensus omkring at vi HAR set hans bundniveau (håber jeg da) i foråret.
Det viste sig at være så ubehjælpsomt ringe at vi allerede af den grund må sende ham videre.
Hvis vi skal bruge det kriterie, skal vi da vist have høvlet 8-10 spillere mere ud af vagten...

Bortset fra det er jeg da sådan set meget enig, og når det nu ser ud til at Gilli ikke kommer til at erobre en stamplads, og vel iøvrigt heller ikke ser ud til at kunne kæmpe med om en startplads, så må vi til at sige det er tid til at han finder nye græsgange.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Skadestråden

Indlæg af Debatjuntaen » 15. jul 2016, 07:50

Skal vi lige tale skader igen?

Opret en tråd til diskussionen om bundniveau, etc. Men lad den ikke fortsætte herinde.

/Debatjuntaen

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Skadestråden

Indlæg af gravballe » 19. jul 2016, 12:34

Er der nogen melding om hvor længe vi skal forvente Pohl er væk?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Skadestråden

Indlæg af le Cid » 19. jul 2016, 13:10

gravballe skrev:Er der nogen melding om hvor længe vi skal forvente Pohl er væk?
Det vides ikke - det kommer an på hvor hårdt han er blevet ramt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Skadestråden

Indlæg af gravballe » 19. jul 2016, 13:37

le Cid skrev:
gravballe skrev:Er der nogen melding om hvor længe vi skal forvente Pohl er væk?
Det vides ikke - det kommer an på hvor hårdt han er blevet ramt...
Tak for info.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af KME » 3. aug 2016, 10:05

Så skulle Jakob Alhmann - ifølge Tipsbladet - være klar igen. Det kunne være rart at se ham starte inde mod FCN på søndag.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klar-igen

:aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Besvar